Nieuw, en IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door trolljenta, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb ervoor gekozen om het te vertellen...maar ben een van de weinige hier.
    Ik heb er een hele goede ervaring mee. Het is een hele persoonlijke keuze en voor iedereen voelt het anders. Ook hiermee succes want vragen krijg je zeker. Je hoeft niet te antwoorden trouwens, je mag het voor jezelf houden.

2. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ok, ja, ik weet dat het persoonlijk is, en ik ben niet verplicht om het te vertellen, maar ja, ik denk toch dat ik een klein beetje gaat vertellen, sodat ze teminste weet dat ik een goede reden voor heb.
    Maar ik ga niet de hele verhaal vertellen hoor, dat is een beetje TE! ;)
    Heb het wel aan mijn moeder verteld, mijn zusje weet het, mijn beste vriendin en een paar mensen op het werk, die ik ook als vrienden zien.

Is dit veel? hehe
    Zeggen jullie helemaal niks tegen niemand?

3. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Het is zo anders hier in Nederland, jullie vertellen aan niemand wat het wordt, wachten eerst 3 maanden voordat iemand het mag weten...
    Ik ben gewend dat je het gewoon kan zeggen, wat het wordt, makkelijker is het ook ;)
    Het is meer persoonlij hier, denk ik :)

4. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hoi Trolljenta,

Ik denk dat het per persoon verschilt. Wij hebben het meteen aan iedereen vertelt toen ik zwanger was en als we weten wat het gaat worden vertellen we dat ook aan iedereen.... veel makkelijker allemaal.

De pen zal waarschijnlijk afhangen van de hormonen die je krijgt, ik kreeg gonal-f, maar mijn gyn heeft het altijd over spuiten gehad. Pas bij mijn intake gesprek voor de IUI hoorde dat het om een spuitpen ging. Ik mocht trouwens de hele dag een spuit zetten, als het maar elke dag op dezelfde tijd werd gedaan. Ik koos om het elke avond om 22.00u te doen. Het verschilt heel sterk met ziekenhuis en natuurlijk hoe je zelf als persoon reageert op de hormonen.

Ik ben in ieder geval heel blij met de manier waarop ons ziekenhuis het heeft gedaan. Ze hebben ook een vrij hoog percentage aan doorlopende zwangerschappen.

Sterkte!

5. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ok, ik had het idee, dat iedereen het als een geheim had, of het een jongen of een meisje wordt, en dat het echt is wachten tot 3 maanden vvor dat iemand het mag weten.
    Ik weet bij mij self, dat ik kan het echt NIET inhouden, als het lukt, naar 2 1/2 jaar niks, ga ik ECHT juigen van geluk! *crossing my fingers* :D

Ik mag Puregon gebruiken, als hormoon, geen idee wat het verschil is, maar hij zei dat het de lichtse was, minimale hyperstimulatie, misschien heet het zo voor alles binnen IUI, dat weet ik niet ;)
    En ja, hij zei spuiten, en ik moet naar en spuitinstructie zaterdag, en denk niet dat dat nodig is voor een pen :p Toch? ;)
    In mijn papieren staat het dat ik tussen 15.00 en 19.00 de spuit moet zetten, dus..

Ik ben ook heel blij met het ziekenhuis van ons, maar ja, ik ben gewend aan Noorse ziekenhuisen, en je wil NIET geloven hoe dat is, erg joh :eek:
    Mensen wachten echt heeeeeel lang, niet normaal!
    Het kan soms een maand duren voor dat je bij je eigen art aan de gang kan, omdat het geen "spoed" geval is, darnaa wordt het heel vaak (wat ik dan heb gehoordt) hormonen gegeven aan de vrouw, soms zonder de zaad eerst te onderzoeken, of andere onderzoeken, omdat het gewoon makkelijker is!
    Als je jong bent, wordt je vaak niet echt serieus genomen, want ja, als je jong ben, heb je niks, of, ze wachten vaak langer dan met oudere dames.
    Het is echt om te huilen, ik ben blij dat ik hier ben!
    Je moet ok weel meer betalen daar, omdat je heb geen ziekeverzekering daar, dus betaal je voor elke onderzoek, elke gesprek met de arts, echt alles, dus het wordt duur.
    Wil je sneller aan de gang, dan moet je gewoon naar privee artsen/ziekenhuisen, maar dan moet je ook ALLES zelf betalen.

Echt triest.

6. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Zo zie je maar dat elk ziekenhuis het weer anders doet en elk hormoon weer anders is. Ik moest ook de minimale hormoonstimulatie inspuiten. Ook voor de spuitpen kreeg ik een instructie, moet je ook een handigheid in hebben. Morgen zul je het weten of het met een pen of injectie is en volgens mij als je het een aantal keer hebt gedaan wordt je er handig in.

Bij mijn pregnyl spuit (dat is de spuit waarop je een eisprong krijg en 24 uur erna de inseminatie) was wel een normale injectienaald. Maar dat went ook.

7. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Moet je deze zelf setten? nee toch?
    Ik dacht dat het in het ziekenhuis werd gedaan?

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik ben woensdag bij de gyn geweest. Kijken hoe groot mn eitjes waren. Had er 1 links en 1 rechts. Waren toen 14 mm. Vanmorgen weer geweest en ze zijn allebei 18 mm. De kans op een 2ling is vrij groot. Maar die 'gok' nemen we graag! Morgenavond moet ik me om 2200 melden in het ziekenhuis. Daar krijg ik de pregnylspuit. En dan maandag mn eerste inseminatie...

9. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ik mag morgen komen voor de uitgangsecho, kan bijna niet wachten :evil: hehe
    Maar, het moet, dus :)
    En ik moet zelf de pregnyl spuit zetten, niet in het ziekenhuis, mag wel, maar de purigon naald was net zo klein als die van de pregnyl, dus ik kan het makkelijk zelf doen :D
    Het is veel makkelijker dan ik had verwacht,echt! :D

10. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hoi Trolljenta,

Hoe zijn de eerste prikken gegaan???

11. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Leuk dat je vraagt :D
    Het gaat uitstekend, heel makkelijk, voel geen pijn, en ik kan het allemaal zelf doen :D
    Ik heb nu 9 spuiten gezet, en morgen mag ik weer terug voorn een follikel kontrole, ik had maar EEN eitje die groter aan het worden was :(
    En ik was bang dat het meer dan 4 zouden zijn, so dat het niet zou doorgaan! hehe
    Maar, morgen weet ik dus meer, ik HOOP dat het eitje nu groter is geworden, groot genoeg is geworden :D

12. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hoi Trolljenta,

Even een geruststelling voor je. Ik heb maar een eistok en eileider. De linkerkant hebben ze helaas bij mij moeten verwijderen. Ik had dus elke maand maar één rijp eitje. En dat was de tweede keer al genoeg!

Hoe is de controle gegaan? Is je eitje al groot genoeg?

13. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Ik ben echt super blij vandag, het eitje is dus nu 18, en ik mag om 7 uur vanavond de pregnyl spuiten, en zondag is het IUI voor ons :D

Wat leuk voor je dat het zo snel ging dan, met alleen maar een eitje :D
    Dan hoop ik dat het hier ook snel gaat, ik bedoel, ze kunnen niks vinden bij ons, en mijn vriend heeft heel goed sperma! :)

14. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Over 50 minuutjes dus de pregnyl injectie, succes, je kan het! En dan zondag de inseminatie....psies een week later dan bij mij....gezellig op het wachtbankje! Jij ook succes met die spannende wachtweken!

15. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    het spuiten van de pregnyl ging goed joh, deed een beetje pijn, maar niet van de naald, meer van dat spul, maar niet lang hoor ;)
    Ik ben echt super blij, en kan bijna niet wachten voor zondag ;)
    Leuk dat het alleen een week tussen zit, als het goed zou komen met ons alle twee :D

16. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    fijn dat het zo goed is gegaan! Succes morgen met de inseminatie!! En daarna hop op de wachbank :D

17. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Bedankt :)
    Ik ben nu nog niet nerveus, ik ben al gewend om in die stoel te zitten :p hehe
    Nu maar hopen dat alles goed gaat, en dat het wat wordt!!!
    Spannend!

18. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Hoe is de IUI gegaan?

19. trolljenta

trolljenta Actief lid

3 sep 2006
    185
    0
    0
    Het ging goed, deed een klein beetje zeer, maar dat was gewoon de eendenbek hoor, dat is normaal :)
    Ik moest even blijven liggen, 2 minuten ofzo, en dan kon ik gewoon aankleden, en naar huis :)

De 2 weeken wachten is veel erger *zucht*

20. Teigetje

Teigetje Lid

13 jul 2005
    18
    0
    0
    secretaresse
    Haarlem
    Dat kan ik me voorstellen. Ik had het "geluk" dat ik bij de eerste keer na één week al ging vloeien dus hoefde ik niet te wachten ik wist al dat ie mislukt was. Maar goed dat had ik ook bij de tweede (dat ik na één week alweer vloeide) maar ik was toch zwanger.

Ik zag in een ander topicje dat je snel wilt testen. Dat is misschien niet verstandig. De pregnyl spuit bevat het hormoon HCG, dat is hetzelfde hormoon waar een zwangerschaptest op reageert. Je kunt het best echt twee weken wachten (dan is het hormoon van de spuit je lichaam uit) voordat je test anders kun je een positieve test krijgen terwijl je niet zwanger bent. Het ziekenhuis wist mij dit te vertellen. Toen ik getest had heb ik ook gewacht met juichen totdat het ziekenhuis het bevestigd had dat ik echt zwanger ben!

Hou je me op de hoogte?

Deel Deze Pagina