Onverklaarbare (paranormale) gebeurtenissen

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 13 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ooit was er toch zo'n soort topic?

Zelf sta ik heel nuchter in het leven, maar ik vind het toch altijd reuze interessant, dus kom maar op met die verhalen!

Ik zal aftrappen:
    Een familielid is 5 jaar geleden 's nachts overleden. Mijn zoontje wist nog van niks toen hij die ochtend wakker werd (we hadden het ook niet in zijn bijzijn besproken). Hij staarde met grote ogen naar zijn muur toen ik zijn kamer binnen kwam en vroeg aan mij 'waar is die mooie meneer nou?'. 'Welke meneer?' vroeg ik en vervolgens bleef mijn zoon naar zijn lege muur wijzen. Daarna hoorde we een harde klap en lagen beneden de lamellen (die met schroeven aan het plafond zaten) op de grond.

Mijn zoon heeft het nog een paar keer over die mooie meneer gehad, maar hij heeft hem daarna nooit meer gezien. Verder is er ook nooit meer iets geks gebeurt, maar ik blijf het heel bizar vinden en vond het eerlijk gezegd ook bijna een beetje eng om de kamer van mijn zoon in te gaan.

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Oma had 'een gave'. Ze wilde een keer mij eczeem weghalen door een bepaald soort handeling, soort wegscheppen . Terwijl ze dat deed: goh heb je last van je buik? Toen niet, dag erna wel heel erg...

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
  4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Meerdere dingen mee gemaakt, maar wat mij het meest bij blijft, is het moment toen mijn oma overleed.

Mijn vader belde mij ‘ avonds op om te vertellen dat mijn oma overleden was. Mijn oudste (toen 2 jaar) lag al op bed en via de babyfoon hoorden we: daaaag Beppe, daaag!

Mijn man en ik keken elkaar verbaasd aan. Ik ben er 100% van overtuigd dat m’n oma nog even over kwam om afscheid te nemen.

Nina Sanders en Lovieyou vinden dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Mijn oudste komt eens in de zoveel tijd met verhalen over “vroeger, toen ik groot was, en een andere mama had”. :|

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Wij denken dat mijn oma ons regelmatig bezoekt?

Vorige week viel er een potje paprika poeder uit ons dichte keukenkastje. :rolleyes:

Avond daarvoor hoorde mijn vriend mijn oma heel hard lachen.

Aantal weken terug lag mijn dochtertje te slapen, ze werd wakker en ging met haar handjes "iemand" vastpakken en tegen kletsen. o_O

7. WWJD

WWJD Niet meer actief

Asil vindt dit leuk.
  8. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Onze dochter kwam paar jaar geleden opeens met de medeling opa G komt soms even kijken 's avonds hoe het gaat, daarna gaat hij ook even kijken bij L en daarna gaat hij ook bij jullie even kijken :eek:.

Toen mijn oma overleed viel ons schilderij een aantal keer van de muur af. Pas nadat ik riep oma stop er mee gebeurde het niet meer, paar maanden later gebeurde het weer en stopte het pas weer toen ik riep oma doe nou eens niet. We hebben daar nu iets anders hangen en nu gebeurd het niet meer. Denk dat oma het schilderij niet leuk vond :roflmao:

Huismuisie en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Jonahah

Jonahah Lid

1 aug 2023
    47
    11
    8
    Kinderen zijn nog veel meer 'open' op het gebied van geesten en spiritualiteit.
    Wij volwassenen zijn dat overwegend een beetje kwijt omdat het eruit gedrilt is dat het 'niet normaal is'

ik vind het zelf iets heel moois en koester het bij mijn kinderen. Zoveel mogelijk in verbinding blijven met jezelf en de bron.

10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    WWJD vindt dit leuk.
  11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Ik geloof er niet in, maar vind het altijd leuk om van andere mensen te lezen. Ik denk altijd dat er wel een andere natuurkundige of wetenschappelijke reden is waarom bepaalde dingen gebeuren.

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Facinerend vind ik zulke dingen, echt. Ik heb daar hele docu's over gezien. Een kind die vol bleef houden een piloot te zijn geweest en tot in detail kon vertellen. Ouders die dat op hebben gezocht en het gewoon accuraat was, tot de persoon aan toe.

Een ander kind welke in Amerika woonde, het had over zijn huis, broers, zussen in Engeland. Dat de ouders dat ook uit gezocht hebben waarvan er nog 1 van de broers of zussen bleek te leven. Ze naar Engeland zijn gegaan en het kind ze zonder pardon naar zijn "ouderlijk" huis leidde waar hij dus herenigd werd.

Maar ook was er een programma op TLC over my past life oid. Waarbij mensen doormiddel van regressie hypnose naar een vorig leven werden begeleid. Alles werd gefilmd. Intervieuw ervoor, vooral nadruk op de dingen waar mensen nu tegenaan liepen en wat er werd gezegd tijdens de hypnose.

1 staat mij bij van een meisje wat de ongelofelijke drang had haar eicellen te doneren en dat al een paar keer had gedaan. Uit haar hypnose kwam dat ze een vrouw, nog voor de jaartelling was in een dorp waar ze negeerd werd omdat ze geen kinderen kon krijgen en daardoor verstoten werd.

Echt of niet, het is wel facinerend.

Marleen31, Nina Sanders, Lovieyou en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf zwangerschap voorspellende dromen ofzo. Heb al een heel aantal keer gedroomd dat iemand zwanger is, zowel mensen dichtbij als mensen uit een ver verleden of die ik via via ken, dus niet mensen waar ik in mijn dagelijkse leven ooit over nadenk of normaal in mijn dromen voorkomen. Om dan enkele weken later een aankondiging te krijgen dat die persoon effectief zwanger is.
    Dan denk ik altijd van ah ja wist ik al.

Nina Sanders, Spectre en Jonahah vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Ik vind mezelf vrij nuchter, maar ik heb voor veel dingen wel een verklaring en kom voor anderen verklaringen tekort.

15. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Hier een cliënt gehad, kwam er amper en ook liever niet waarom geen idee en misschien wel om dit.

Op een nacht werd ik wakker van een droom zag die cliënt doodgaan was rond 5 voor 3.

Smorgens naar mn werk en toen kregen wij het bericht dat de nachtzorg deze cliënt om een u of 5 hadden gevonden.

En ook eens gehad dat ik bij een cliënt kwam en voor mn gevoel klopte er iets niet maar kon je niet zeggen wat.
    Ha geweest ik een aantal dagen vrij toen kwam ik daar weer en cliënt was duidelijk achteruit gegaan en weer de ha gebeld en die kwam later op die dag en het was er 1 in opleiding en die kon maar 1 ding vinden wat twijfelachtig was. Heb echt voor hem gestaan met geloof mij het is niet goed ik kan je niet zeggen wat het is maar het is niet okee. Ha heeft die cliënt ingestuurd en de dag erna belde zijn familie, met de woorden, door jou leeft mijn vader nog hij had een hersenbloeding gehad en er zat ook al een oudere, hij is snachts nog overgeplaatst naar een ander zh en met spoed geopereerd.
    Cliënt had geen symptomen die duidelijk wezen op een hersenbloeding maar echte hele andere.

Had ook eens aangeboden om naar een terminale cliënt te gaan ipv 2 onbekende collega's, dochter was niet de makkelijkste en ik had het gevoel dat wel te kunnen, mij kende ze wel en was okee.
    Dochter gaf aan ik help je wel met de verzorging en ik dus mn collega afgezegd. Tijdens deze verzorging overleed haar vader. En ondanks dat hij terminaal was heb ik altijd het gevoel gehad dat het zo had moeten gaan.

Regelmatig een voorgevoel gehad om naar een cliënt te gaan waar ik op dat moment niet heen moest maar dan wel ging en dat ik de ha met spoed moest bellen.

Met 36 graden naar de bios gaan met mn jongste thuis komen rond 14u heetst op de dag en zeggen ik neem de jongste mee
    En ik moet naar mn ouders. Vriend zei nog ga ff zitten ik nope ik moet gaan(achteraf denk ik die drang is zooo sterk) dus jongste opgepakt tas meegenomen en gegaan. Rij ik de straat in bij mn ouders staat de ambu voor de deur voor mn pa en zn hart. Heb daar gestaan met trillende handen.

Mn oudste, gingen poosje terug ergens eten een andere plaats dan waar wij wonen zegt hij vroeger was hier een tankstation kwamen altijd de vrachtwagenchauffeurs, zelfs ik weet dat niet zolang geleden maar mn pa vertelde dat dat er heeeeel vroeger idd was. Mn zoon heeft ook mega veel uiterlijke maar ook andere trekjes van mn overleden opa.

En zo kan ik nog wel doorgaan.

Jonahah vindt dit leuk.
  16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ik heb veel gezien, gehoord, gevoeld dat het niet op te schrijven is. Ik zoek echt wel naar het rationele of verklaarbare maar voor een gross van de dingen heb ik die niet.

17. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik heb het al eens gedeeld hier, maar jaren terug had ik een bijzondere ervaring over mijn overleden opa.

Ik woonde net samen met mijn (nu) man, hij had mijn opa (met wie ik een sterke band had) nooit gekend. 'S nachts lagen we in bed en ik werd wakker van iemand die over mijn bovenarm aaide. Toen ik mijn ogen open deed stond er een blonde, jonge man in boxershort naast mijn bed. Halfslapend dacht ik eerst dat het mijn man was, en dat hij me om een of andere reden zachtjes probeerde te wekken. Dus ik vroeg: wat is er?

Het volgende moment hoor ik achter me in bed mijn man (ook wakker) antwoorden "huh, er is niks?" Ik draai me om en hij ligt gewoon in bed achter me. Toen ik terug keek was de man weg.

Ik ging overeind zitten en vroeg "aaide jij net over mijn arm?"
    Nee, zegt ie; "Jij aaide net over míjn arm, en daar werd ik wakker van."
    Hij had geen man gezien maar we waren dus allebei wakker geworden van geaai.

Ik vond het niet eng, had meteen het gevoel dat het mijn opa was die even kwam kijken. Het over mijn bovenarm aaien was een lief gebaar dat hij vaak deed. Daarna weer prima verder geslapen maar nooit meer bezoek gehad. Wel veel levendige dromen over overleden dierbaren, maar dit was echt anders. Mijn man gelooft niet in dit soort dingen, maar hij werd wel echt wakker door iemand die zijn arm aaide en ik was het niet, al denkt hij van wel.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.708
    113
    Dat heet een klinische blik. Heel belangrijk voor een verzorgende/verpleegkundige.

Neuzeke en esklessebes vinden dit leuk.
  19. Jonahah

Jonahah Lid

1 aug 2023
    47
    11
    8

Fantastisch vind ik dit. En heel herkenbaar ❤️

esklessebes vindt dit leuk.
  20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Denk ik dat er dingen zijn die we als mens niet kunnen verklaren?

Absoluut.

Maar je zintuigen kunnen je ook echt in de maling nemen.

Had ik laatst.

Voorgeschiedenis: we hebben regelmatig muizen. Komen altijd via de zolder binnen. Natuurlijk beweren al onze buren geen muizen te hebben, dus ze materialiseren bij ons vanuit het luchtledige :rolleyes:.

Maar goed, weken voordat je ze ziet hoor je ze dan lopen in het dak. Van de ene buur naar de andere buur. Trippel trippel trippel, er zijn tijden dat ik alleen al van het woord muis chagrijnig kan worden.

Dus laatst werd ik midden in de nacht wakker van geknaag in het dak :cry:. Kgggg kgggg :mad:. Dus al snel ben ik klaar wakker en dat geknaag gaat maar door.

Ik had er op dat moment echt gif op ingenomen dat ik dat geknaag hoorde.

Maar je zintuigen kunnen je echt voor de gek houden.

Want heel langzaam veranderde dat geknaag in het getik van de parasol tegen het dak. Het was gaan waaien.

Dat is dus iets wat vaker gebeurt. Iets zit je heel hoog en je zintuigen kunnen je dan echt in de maling nemen.

(Waarmee ik echt niet wil beweren dat er niet meer tussen hemel en aard is dan wij kunnen waarnemen.)

Vergeten vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina