Jeetje wat een bedragen.. Wij hebben een vrijstaande woning die we helemaal verbouwd hebben en ook goed geïsoleerd. Gelukkig een vast contract dus betalen niet meer dan de 225 die we altijd betalen. En daar krijgen we waarschijnlijk nog van terug. Sochtends druk ik de pelletkachel in de woonkamer aan voor een paar uur. Deur open zodat de warmte ook wat naar boven trekt. Woonkamer is al snel 24 graden dus dan trekt het lekker door. Boven sowieso bijna nooit radiatoren open. Slapen altijd met de deur op een kier hoe koud het ook is, heerlijk. Soms zet ik even de cv aan maar dat is meer om even de vloeren in de woonkeuken en badkamer wat te verwarmen.
Heb het voor je opgezocht : De mobiele gaskachel voldoet aan zeer strenge eisen voor het gebruik in leefruimtes. Zo zit er een ODS beveiliging op die de zuurstof en koolmonoxide gehaltes meet en bij afwijking de kachel uitschakelt nog ver voor u er iets van merkt. Hierdoor mag de mobiele gaskachel binnenshuis worden gebruikt. De mobiele gaskachels hebben op flessengas een 100% verbrandingstechniek. In de praktijk houdt dit in dat de kachels een emissie mogen hebben van max. 4% (de meeste modellen hebben 2.5 tot 3%). Hierdoor kunnen de mobiele gaskachels in alle ruimtes geplaatst worden waar een permanente ventilatie aanwezig is.
Bedankt! Bijzonder dat dit kan, ik vind het een eng idee ofzo zodra het echt met gas te maken heeft, maar dat zal wel aan mij liggen
Haha ja er staat ook nog dit bij: De Qlima GH 8034 is voorzien van: Regelbare thermostaat. Omval beveiliging. Een CO2 (kooldioxide) beveiliging. ODS beveiliging (oxygen depletion system). Thermo beveiliging. Elektronische batterij ontsteking. Keramisch kolen element. Warmte regeling in 6 traploze standen. Energie label A. Wij zullen hem voornamelijk onder de veranda gebruiken met oa kerst, oud en nieuw en andere gelegenheden. Wij kunnen geen houtkachel binnen hebben en ook buiten niet helaas.
Mijn schoonmoeder heeft zo'n ding. In het begin vond ik het ook best eng toen 'ie aanstond Maar ben er inmiddels wel aan gewend. De meeste mobiele gaskachels hier hebben trouwens ook een elektrische functie.
Hier de ouderwetse warmwaterkruik weer in gebruik genomen, heerlijk warm erbij onder een deken Nog geen nieuwe energietarieven maar het verstoken van gas/geld vond ik zonde. Het schijnt ook te helpen om tocht te voorkomen, dan hoef je minder warm te stoken
Nee hoor, ik loop er ook met een grote boog omheen. Wij hebben van die comfort speeds gehaald, van die vennetjes die je onder je kachel zet die de lucht er doorheen blaast. Nog niet getest, maar schijnt aardig verbruik te schelen.
Hoe kom je überhaupt op een bedrag van 370 euro per maand ? Wat is jullie gasverbruik per jaar ? Wij een vrijstaand huis van 1934. We betaalden altijd 170 euro per maand en kregen altijd terug. Ons bedrag is nu naar 188 euro gedaan (variabel) bij vattenfal
Dat valt reuze mee! We hebben een elektrische auto waardoor het maandbedrag ook hoger is. Dit vertekent het beeld dus wel iets. We gebruiken verder redelijk veel gas. Ik lees dat gemiddeld voor een groot oud vrijstaand huis 2400 m3 is, wij zitten op 3000 m3..
Wij hebben ook een oud vrijstaand huis, uit 1908, super hoge plafonds, 5 mensen in het gezin. 4300 kWh stroom en 2000 kuub gas per jaar. Gas is minder geworden toen we overal dubbel glas hebben gedaan maar het allerbelangrijkste: toen wij de kinderen geleerd hebben alle deuren boven dicht te doen. Zo'n oud huis is een tocht gat waar alle warmte naar boven trekt. Dus alle deuren achter je dicht doen en tochtstrips binnen.
Dank voor je reactie, fijn dat jullie naar beneden zijn gegaan in het verbruik. En die deuren hele goede ja. Bij ons stonden die ook altijd open en deze winter de kinderen geleerd ze goed dicht te doen. Fijn te horen dat dat toch een hoop kan schelen. Hopelijk scheelt dat ook bij ons. Wij hebben alleen rondom heel veel glas en lood ramen .. ondanks dat de rest van de ramen dubbel glas zijn komt hier helaas een hoop kou doorheen.
Wij hebben veel originele geetste ramen. Daar hebben we voorzetramen laten plaatsen. Minder isolerend dan dubbel glas maar het scheelt toch veel!