Vandaag bij de gyn geweest en ze wil graag dat ik een HSG ga doen. Daarna als alles goed is KI. In het informatieblad wat ik ervan kreeg staat dat het nogal pijnlijk is. Heeft er iemand ervaring mee hier? Hoe hebben jullie het ervaren? nog tips?
hoi... de verhalen zijn heel verschillend, bij de een is de pijn onhoudbaar... bij de ander is het niet of amper pijnlijk.. ik heb wel veel gelezen dat hoe meer gespannen je bent. hoe pijnlijker het kan zijn. ik heb het zelf nog nooit gehad... maar wil je heel veel sterkte wensen en oja het duurd maar heel kort he? dus als het heel erg pijnlijk is duurd dat niet lang... gr jose
ik heb van te voren een naproxen 500 ingenomen.. bij mij deed het wel erg veel pijn. maar zoals ze hierboven al zeggen, dat verschilt per persoon en ook hoe je baarmoeder erbij ligt. die van mij is wat naar achter gekanteld dus dan hebben ze meer moeite om de catheter in te brengen.. het ballonnetje was bij mij het pijnlijkst.. de vloeistof heb ik niet gevoeld. suc6!
Ik vond het heel erg meevallen,moet ik zeggen. Toen ik dacht van nu gaat het echt pijn doen was het alweer achter de rug. De dag zelf nog wel wat buikpijn gehad,maar verder nergens last van gehad.
Dat klinkt bemoedigend Kareltje. Ik ben er zo bang voor.... Komt ook doordat mijn schoonzusje een kijkoperatie heeft gehad en ik haar toen ik het ziekenhuis heb gezien en dat was erg zielig. Maar ik sla me er wel doorheen. Zijn jullie de volgende dag gewoon weer gaan werken?
Kijk operatie vond ik erger, hsg is niet leuk, ik had daarvoor diclofenac gekregen van te voren en erna, ik had hetzelfde toen ik dacht NU doet het echt heel zeer werd het alweer minder, de hele voorbereiding vond ik ook niet echt prettig, het aanbrengen van het slangetje enzo
De ervaringen zijn idd erg verschillend. HSG was voor mij een nachtmerrie en de kijkoperatie was echt onwijs meegevallen.
HSG was voor mij een extreem pijnlijke nachtmerrie, maar wat de andere dames ook al zeggen, het kan ontzettend verschillen. Je krijgt als het goed is Naproxen o.i.d. voorgeschreven. Zorg ervoor dat je dat volgens voorschrift inneemt, dan scheelt dat in elk geval al iets.
Het is inderdaad geen pretje, maar het is ook echt heel snel voorbij: binnen 10 minuten stond ik weer buiten! daardoor vond ik het uiteindelijk wel meevallen!
Hoi Nuage, Ik denk dat het dan verschillend is vooriedereen. Ik vond het namelijk geen pretje. Ik kreeg wel toen ik de afspraak maakte een pijnstiller mee. Het inbrengen zelf is goed te doen en ik dacht; oh is dit alles maar het vloeistof inbrengen vond ik heel pijnlijk, heb iets geroepen van: Is dit normaal! maar zoals ik ook van anderen hoor; op het moment dat je denkt dat het je teveel wordt is het over. Had er ook mee te maken dat de vloeistof door 1 eileider niet meteen goed liep waardoor ze er wat "druk" achter zetten... Het gaat echt heel snel. Ik zelf had daarna het gevoel alsof ik een gaatje in mijn baarmoeder had die dag, ik vond het wel fijn dat ik verder ook vrij was en lekker thuis kon zijn, maar had daarna verder geen echte buikkrampen ofzo. Dus meid zie er niet teveel tegenop rustig liggen en naar je buikademen het is dan zo voorbij. Sterkte
voelde er bijna niks van, beetje kramperig gevoel, maar verder helemaal niets. Ligt er ook aan of je eileiders dicht zitten of niet denk ik, bij mij liep alles nogal snel en goed door. succes!
Mijn hsg vond ik ook heel vervelend, de kijkoperatie viel vervolgens weer enorm mee. De reden dat ik de hsg zo vervelend vond, was denk ik dat ik me er vantevoren zo enorm druk om had gemaakt. Ik was zo zenuwachtig dat het enorm pijn zou doen, dat ik echt volledig verkrampt was. Het inbrengen van de eendebek was toen dus echt vreselijk, terwijl ik de rest vervolgens nauwelijks gevoeld heb. Probeer je dus niet al te druk te maken... (Hoe onmogelijk dit advies ook klinkt). Succes!
ik heb er ook bijna niets van gevoeld! ik was ook heel bang voor de pijn had wel ff een neurofen ingenomen. ik ben na het onderzoek nog lekker de stad ingeweest had nog wel ff een beetje bloed. maak je geen zorgen gewoon over je heen laten komen en goed ontspannen. succes
Hier ook heel veel pijn gehad. Maar er ging ook iets mis waardoor het over moest (lang verhaal) en toen raakte ik een beetje in de stress en gespannen. Mijn baarmoeder is ook gekanteld en een eileider was wat nauw, dus al met al gewoon pech gehad. Ben ongeveer 2 dagen niet gaan werken en had wat langer buikpijn.
Ik heb dus binnenkort ook een hsg, maar ik zie er erg tegen op! Myn gyn heeft gezegd dat ik de avond ervoor en een uur ervoor pijnstillers moet nemen. Ik hoop dat het meevalt voor jou!
Bij mij ging het ook mis waardoor het over moest, totaal duurde het hele onderzoek bijna een uur.. ighh echt erg
Ik stond ook met een kwartiertje weer buiten en heb verder geen last meer gehad op wat krampen in mijn buik en wat bloedverlies na. Het inbrengen enz. vond ik vervelend maar niet pijnlijk, was een beetje een kramperig gevoel. Het doorspuiten vond ik echt heel pijnlijk. Maar bij mij liep de vloeistof niet helemaal goed door en werd er ook wat extra druk achter gezet. Toen ik echt dacht van nu hou ik het niet meer was het over. Maar zoals je in dit topic leest de ervaringen zijn heel verschillend. Ik had van mijn arts wel twee pijnstillers gehad die ik heb genomen. Volgens mij Nasproxen. Veel succes en sterkte meid.