Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn mooi verhaal! Al met al toch een vlotte bevalling. Fijn dat jullie nu thuis zijn. Heb je nog kraamzorg nu?
    Hoe zwaar was Rowi?
    Neem voldoende rust, dat is echt belangrijk.

Ik was lichamelijk wel snel hersteld maar had ook een relatief makkelijke bevalling, maar 1 hechting en geen knip. Mocht na 8 dgn met Elin naar buiten. Ze moest eerst weer op geboorte gewicht zijn omdat ze zo klein was en ook zei kon zich moeilijk zelf warm houden door vroeg geboorte en laag gewicht.

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ooo nijn wat een prachtig mooi meisje!

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; voor de duur van mijn zwangerschap was Rowi al flink op gewicht. Ze is 49cm en woog 3080gram. Gister woog ze 2860gram. Ik krijg tot en met dinsdag nog kraamhulp. Ik heb iets meer uren erbij gekregen wegens mijn bloeddruk en omdat ze in het begin zo slecht dronk, al gaat dat vanaf vandaag echt een stuk beter. Ik heb nl. de prematuur speentjes besteld voor de dr. Brown fles en hier gaat de voeding nog langzamer doorheen dan de fase 1 speen. Het lijkt tot nu toe heel goed te gaan. Afgelopen 2 voedingen 40cc heeft ze helemaal leeggedronken zonder terug te geven daarna.
    Ze heeft wel een flink wondje op haar hoofd door de elektrode die ze aangesloten hebben voor haar hartslag, deze heeft waarschijnlijk klem gezeten in mijn bekken. Ze heeft er geen pijn van maar komt wel nog steeds wat wondvocht uit.
    De nachten zijn best vermoeiend, ze meld zich toch wel om de 3 uur, afgelopen nacht het tweede gedeelte zat 4 uur tussen. Hopelijk gaat ze sneller wat langer doorslapen als het voeden steeds beter gaat.

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Zo, heb ff tijd voor mijn verhaal:

Donderdag de 31e zou ik worden ingeleid vanwege de zwangerschapsvergiftiging. 's nachts begonnen alleen rond 2.15 uur vanzelf de weeën. Rond 4 uur kwamen ze regelmatiger. Om 6.30 uur ben ik naar de verloskamer gebracht. Ik had toen 2 cm ontsluiting en de baarmoederhals was helemaal verweekt. Bij 3 cm hebben ze mijn vliezen gebroken. Toen werden de weeën een stuk heftiger. Ik moest veel overgeven tijdens de weeën. Daarom heb ik een ruggespraak gehad. Wat een verademing was dat. Tot de 8cm heb ik ton nik gevoeld. Toen voelde ik de weeën door de ruggespraak heen maar toen bleek dat ik al volledige ontsluiting had. De hartslag van Fiene ging alleen achteruit dus ze moest komen. Gelukkig ging dat heel vlot; na 3 persweeen (die ik ook bijna niet voelde vanwege de ruggenprik) en een knip, was ze er om 15.35 uur.

Afgelopen maandag mocht ik naar huis. Ik moest dus blijven tot de bloedwaardes weer normaal waren. Ook kreeg ik medicijnen mee om de bloeddruk te verlagen.
    Sinds afgelopen woensdag is mijn bloeddruk weer keurig netjes (60/100) en ben ik echt aan het opknappen. Ik ben wel nog vermoeid en heb last van de knip maar dat kan nog wel ff blijven. Gister voor het eerst een rondje buiten gelopen dus zo langzaam aan weer wat doen. Ook in huis een beetje rommelen. Wij hebben tot vanochtend een hele fijne kraamhulp gehad. Ook extra uren omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen.

Met Fiene gaat het goed. Ze drinkt goed( soms iets te gulzig). Vooral overdag slaapt ze als een roosje. 's avondspits soms wat lastiger; ze zoekt nog veel geborgenheid. Maar meestal slaapt ze netjes in haar bedje. Ze heeft wel last van kraampjes soms. Dat is wel moeilijk om te zien omdat je daar zo weinig aan kan doen. Het is dus wel een beetje zoeken naar regelmaat, ook voor mezelf. Ook nog wel de onzekerheid; wat moet ik doen als ze huilt, laten huilen of oppakken. Maar ook dat komt vast wel goed. Dat heeft even z'n tijd nodig.
    Ze zit al mooi boven haar geboortegewicht (nu 3190 en ze was 3120). Ik zal zo nog even een foto plaatsen.

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    #185 kimsel, 9 jun 2012
    Laatst bewerkt: 9 jun 2012
    @nijn; fijn dat je weer thuis bent. Slaapt de kleine meid goed? Leggen jullie haar bij jullie op de kamer of niet? Fijn dat de bevalling verder goed is gegaan. Hopelijk knap je snel op.

@kitty; heb jij al iets gehoord over wanneer de terugplaatsing precies is?

@sasjuh; fijn dat je cyclus weer een beetje op gang is gekomen. Hopelijk blijft dit zo. Hoe lang na de bevalling kwam je eerste menstruatie weer? Ik hoop hier stiekem ook op. Is toch fijn voor eventueel een tweede toch?

Ik plaats morgen even een fotootje van onze meid.

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel ook een mooi verhaal! Jullie bevallingen lijken wel wat op elkaar. Naar dat je zo moest overgeven door de weeën. Kwam dit van de pijn?
    Heerlijk dat je zo lang kraamzorg hebt gehad. Het is echt wennen als je het ineens 'alleen' moet doen vond ik.

Ik werd ongeveer 2 maanden na de bevalling ongesteld. Heb ook nog 1 maand bv gegeven.

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; ik denk dat het overgeven van de pijn kwam. Had op die momenten hele krachtige weeen dus denk het wel.
    Om het helemaal alleen te doen lijkt me ook wennen. Is toch handig om dingen te kunnen vragen.

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn en Kimsel, allebei een vrij vlotte bevalling dus! Mooi om jullie verhaal te lezen. Doe rustig aan en niet te snel weer van alles willen doen. Gewoon genieten van de momenten zo saampjes.

Nijn, wat een schatje, echt een leuke foto.

Kimsel, ik ben ook benieuwd naar je foto!

En lief dat jullie naar mij vragen. Ik heb last van een dipje. Het duurt allemaal langer dan ik had gehoopt. Het lijkt haast wel alsof ik nooit iets volgens het protocol kan doen. Met de medicijnen die ik nu krijg zou ik rond dag 14 moeten overstappen, zeg maar de dag van je eisprong (die ik door dit schema alleen niet heb, maar mn bms wordt wel opgebouwd) en dan 4 dagen later de terugplaatsing. Ik ben al twee keer geweest, maar ze vinden mn bms te dun, zo rond de 5,5 mm. Bij mij is ie ook nooit veel dikker geweest. Maar ze willen dat ik door ga met de medicijnen en dan dinsdag weer terugkom. Ik heb nu zelfs hormoonpleisters erbij gekregen. Ze hebben natuurlijk ook wel gelijk, er is een grotere kans als er een mooi bedje klaar ligt, maar dan denk ik weer, waarom moet het dan weer zo lang duren?? Of stel ik me nu aan?

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty kan me je gevoel goed voorstellen hoor.. Al dat wachten steeds! Hopelijk is je bms dinsdag goed gegroeid en heb je de terugplaatsing deze week.
    Nu er geen zwangeren meer zijn in dit topic moet het bij jou toch eens lukken.. kunnen we allemaal meegenieten met jou verhalen over babyspullen shoppen, groeiende buik enz!

10. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Bij deze de foto's van onze "grote" meid!

Bijgevoegde bestanden:

• foto 1.jpg
      foto 1.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,1 KB
      Weergaven:
      3
    • foto.jpg
      foto.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      4
  11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, leuke foto's! En lekker roze, echt leuk. Daar mag je met recht trots op zijn.
    Jullie allemaal trouwens!
    En dank je sasjuh, ik hoop t ook! En als t lukt, zal ik dan ook een meid krijgen? Zou wel grappig zijn. Nog even geduld hebben maar :).

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wow Kimsel! Ze verzuipt nog in de maxi cosi hihi. Mooie meid..

Zucht wat is Elin dan alweer groot.. Ik wil weer zwanger zijn, mis t zo!

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel ook Z8 fan?? :)

14. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty: NEE! je stelt je helemaal niet aan. Echt heel erg frustrerend dat alles zooo lang duurt. Ik kan me dat helemaal voorstellen. Succes!

Nijn en Kimsel: Wat een prachige meiden hebben jullie!!! Echt heel lief.
    Leuk om jullie bevallings verhaal te lezen.

Ik was vrij snel hersteld van de bevalling. Had wel wat hechtingen maar geen knip. Ik ben op dag 9 een wandelingetje gaan maken. Had al eerder gewild maar het was toen steeds slecht weer :(
    Bliss kom zich al snel goed warm houden dus dat was geen probleem.
    Ik heb wel nog best lang gehad van mn bekkenbodemspieren als ik lang op was. Dat heb ik nu zelfs nog wel eens als ik intensief sport!
    Hopelijk zijn jullie ook weer snel hersteld.

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik weet nog dat ik bij mn 1e wandelingetje, was echt maar 10 min. ofzo, echt last van mn buikspieren had. Voelde me net een oud wijf haha! En een heel zwaar gevoel van onder.

16. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; kan me voorstellen dat het frustrerend is om steeds te moeten wachten dus je stelt je echt niet aan. Je gevoel zegt gewoon wat anders dan je verstand.

@nijn; onze bevallingsverhalen lijken inderdaad wel een beetje op elkaar.

Eigenlijk gaat het sinds vanochtend fysiek best goed met mij. Heb minder last van de knip en hechtingen en heb zelfs al een stuk gelopen buiten en wat in het huishouden gedaan. Maar moet oppassen dat ik niet te veel doe.
    Morgen naar de huisarts omdat ik waarschijnlijk helemaal mag stoppen met de medicijnen voor de bloeddruk aangezien deze weer netjes is.
    Iemand nog goede tips tegen darmkrampjes?

@sasjuh; kan me voorstellen dat jullie dochter gelijk zo groot lijkt nu. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten op die leeftijd. Vind dit wel schattig hoor maar heb meer met als ze iets ouder zijn.

@pinkpearl; gaat alles goed met jullie "kleine" meid. Helemaal een ritme te pakken? Hoe bevalt het werken? Ging Bliss naar het kinderdagverblijf?

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel dat had ik ook, kon haar wel groot kijken zeg maar. Maar als ik nu de fotoos van jou en nijn zie.. dan verlang ik weer naar dat kleine! Bij Elin is het echte baby achtige er alweer af.

Bekijk bijlage 251929

Vanmorgen.. Ik was broccoli hapjes aan het maken voor als we straks met groentehapjes gaan beginnen. Even 1 lepeltje gegeven.. nou ze vond het helemaal niets! :D

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Darmkrampjes; hier niet heel veel last van gehad, ik heb cinababy en dat helpt bij Elin supergoed!

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Slapen jullie kindjes trouwens bij jullie op de kamer, nijn en kimsel?

20. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; ze heeft wel bij ons geslapen maar sinds afgelopen nacht op haar eigen kamertje want ik kon zelf echt niet slapen. We proberen haar zoveel mogelijk nu in haar eigen bedje te leggen. S avonds na de fles van 20.00 uur ongeveer is ze vaak wakker. Nu ga ik meestal dan ook op tijd naar boven en dan neem ik haar wel ff bij mij op de borst in bed. Ze wil dan vaak niet in haar eigen bedje liggen en zoekt toch die geborgenheid. Maar het slapen gaat nog niet altijd even makkelijk hoor.

Deel Deze Pagina