Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Voor de geborgenheid zou je een puckababy kunnen overwegen. Heeft hier super geholpen, Elin slaapt er nu nog in.

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Ff een vraagje; onze kleine meid is een erg gulzige drinker. Ze drinkt haar fles erg snel leeg. Heb nu de difrax fles met de kleinste (kers) speen. Heb ook al de dental speen geprobeerd maar dat was weinig verschil.
    Wil morgen op zoek naar een andere fles om te proberen. Vanavond eerst de advent fles (uit de blije doos) proberen maar hoor veel positieve ervaringen over de dr. Brown fles. Nijn, gebruikte jij deze niet? Hebben jullie nog tips/ ervaringen?

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik zou ook voor de dr brown gaan, heb ik ook gebruikt! Toen Elin grotere flessen ging drinken er mee gestopt want ze moest toen wel erg veel moeite doen om hem leeg te krijgen maar voor zo in het begin is deze fles echt ideaal!

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; wanneer en waarvoor gebruikte jij de puckababy?
    Fiene slaapt soms ineen keer in ('s nachts en 's ochtends) maar 's middags en aan het begin van de avond is ze erg onrustig. Ze trapt haar dekentje helemaal van zich af. Ik zit te denken om depuckababy aan te schaffen. Het ziet er alleen zo zielig uit dat ze niet kunnen bewegen. Mag je de puckababy gewoon gebruiken of na advies van het consultatiebureau? Wat zijn jouw ervaringen ermee?

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    We gebruiken nu trouwens een flesje van avent (die had ik nog vanuit de blije doos) en het drinken gaat veel beter. Ze doet er nu 15 min over! Nu het slapen nog ;)

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hee meiden,

Hier gaat het wel oke, moet zeggen dat ik afgelopen week echt helemaal geleefd ben. Heb erg veel last gehad van de knip en een inwendige bloeduitstorting. Ik heb door die ongemakken ook 2 dagen extra kraamhulp gekregen. Vandaag is de kraamhulp voor het laatst geweest, echt heel gek idee dat we het nu 'alleen' moeten doen.
    De nachten zijn erg slopend, ze heeft nog geen voedingspatroon en meld zich om de 2 a 3 uur voor een voeding. Ze kan nog niet zo grote hoeveelheden drinken dus vandaar dat ze vaker een voeding nodig heeft maar dat is voor papa en mama wel erg vermoeiend, vooral de nachtvoedingen. Verder doet ze het prima, het is een hele tevreden meid en huilt alleen wanneer ze honger heeft. Vandaag voor het eerst een heel klein blokje om gegaan, dat was echt gek. Voor mijn gevoel heeft de wereld afgelopen week echt stil gestaan en dan sta je ineens weer buiten. Morgen misschien weer een stukje wandelen, kijken hoe me dat afgaat zo helemaal alleen.

@kimsel; wat een prachtige meid!! Fijn dat het beter gaat met de avent fles. Ik heb de dr Brown maar met de fase 1 speen geeft ze meteen bijna alles terug. Ik heb via internet de prematuur speen besteld. Nu gaat het beter, ze geeft niet meer zo vaak terug maar ze drinkt in 15 a 20 min. maar 35cc dus nog steeds te weinig. Soms met veel moeite drinkt ze daarna nog wat door maar meer dan 55cc heb ik er nog niet in gekregen. Misschien daarom toch nog een keer de fase 1 speen proberen, want ze is nu natuurlijk weer een paar daagjes ouder maar het is nog even zoeken.

@sasjuh; wat een mooie foto, echt een mooie meid.

We hebben toch allemaal een pracht dochter op de wereld gezet, nou kitty nog!! Hoe staat het ermee? Weet je al wanneer de tp is? Heel veel succes!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, dat klinkt erg heftig zeg! Het zal ook wel een flinke omschakeling zijn. Maar ongetwijfeld is het helemaal waard.

Vandaag heb ik gehoord dat maandag de cryo wordt ontdooit en dan krijg ik de middag te horen of dit goed is gedaan en dan is dinsdag de tp. Ik moet nu weer met utrogestan beginnen. Dat is wat minder.....daar heb ik altijd veel last van. Ik houd jullie op de hoogte!

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty heel spannend! Ook een meisje voor jou? ;)
    Nijn herkenbaar, je wordt echt geleefd die eerste dagen/weken. Ik vond de eerste weken als mama zwaarder als de hele zwangerschap en bevalling bij elkaar. Dat zegt wel genoeg denk ik! Hopelijk vind je gauw de goede fles/speen voor je meisje. En idd, die voedingen zijn slopend in het begin. Maar echt, het wordt beter. Langzaam ga je naar elke 3 uur overdag, merk je dat ze er 's nachts ineens 5 uur tussen houdt enz. Met 6 weken sliep Elin al van 22.30 tot 7 dus dat komt helemaal goed!
    Kimsel ik heb eigenlijk altijd een pacco gebruikt. Puckababy had Elin nog teveel vrijheid en werkte dus niet. Die pacco heeft echt wonderen verricht hier, ze sliep er zoveel beter in. Nu zijn we het inbakeren aan het afbouwen. Ze kan nl al van haar buik op de rug draaien en is ook druk bezig om van haar rug naar de buik te draaien en zodra ze gaan draaien mogen ze niet meer ingebakerd liggen. Nu gebruiken we dus wel de puckababy.
    Wij zijn gaan inbakeren op advies van consultatiebureau. Je kan ze dus altijd even bellen met de vraag of dit kan!

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; spannend meid, ik hoop dat je maandagmiddag goed nieuws krijgt!! Wel vervelend dat je vervelende bijwerkingen krijgt van de utrogestan, het is al allemaal zo heftig het traject waar je je in bevindt. Als dinsdag je tp is zal ik een kaarsje voor je aansteken! Het moet toch een keertje gaan lukken. Welke cd is het dan? Hopelijk heb je dan een mooi BMS waar jullie cryo zich in kan gaan nestelen!

@sasjuh; ik hoop idd. dat er gauw een regelmatiger ritme in gaat komen.. Ik ga vandaag de fase 1 speen nog een keer proberen. Want de eerste 10 a 15 min. als ze zich meld drinkt ze wel goed en valt dan in slaap, misschien krijgt ze de voeding nu beter verwerkt nu ze wat ouder is en krijgen we iets meer voeding erin zodat ze er wat langer op vooruit kan.

@kimsel; hoeveel voeding krijgt jullie meisje nou? En hoe ging dat bij jou de eerste 2 weken qua tijden en hoeveelheden?

Maken jullie overdag jullie meid echt om de 3 uur wakker mocht ze zich nog niet gemeld hebben? Ik doe het nu maar wel op de hoop dat ze dadelijk de nacht wat beter gaat doorslapen, maar dan meld ze zich vaak te vroeg.. Maar ook dat komt wel goed, ze had ook eigenlijk nog lekker bij mij in de buik horen te zitten he..

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn ik gaf bv op verzoek natuurlijk toen Elin zo oud was als Rowie nu. Ik liet er overdag max 3 uur tussen op die leeftijd, de kraamzorg zei idd dat ze het anders 's nachts in gingen halen.
    Nu heb ik eigenlijk vaste voedingstijden; 7, 11, 15, 18.30 en 22u. Wordt wel eens half uurtje later maar meer niet.

11. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; waarom zijn jullie gaan inbakeren?
    Fiene slaapt de ene keer prima in, de andere keer doet ze er veel langer over en moeten we een paar keer gaan kijken en haar opnieuw onder stoppen omdat ze haar dekentje van zich af heeft getrapt. Vandaar dat ik de puckababy wil gaan gebruiken. Mocht dit niet helpen dan kunnen we inbakeren nog proberen maar dan overleg ik het wel met het CB.
    De draagdoek vindt ze ook erg fijn! Deze gebruik ok alleen voor de keren dat ze 's middags nog te wakker is, niet wil slapen en vecht tegen haar slaap.

@ Kitty; spannend hoor maandag. Hopelijk ontdooien de cryo's goed. Hoe dik is jouw bms nu? Wordt dus weer een spannende week voor jou.

@nijn; fiene krijgt nu meestal nog 7 voedingen per dag. En dan om de 3 of 3,5 uur. Alleen na haar laatste voeding last ik haar doorslapen en kijk ik hoe laat ze komt. Gister zat daar al 6 uur tussen terwijl ze vannacht om de 3 uur kwam (en de 2e keer niet wilde gaan slapen :(. Overdag maak ik ze dus walker als het nodig is. Volgens mij krijgen ze die regelmaat vanzelf na een paar weken. Denk dat we ook niet teveel moeten willen al. Voor zo'n kleintje is het ook een hele omschakeling ;). Gaat rowie wel gelijk slapen zo na de voeding?

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel Elin sliep weinig tot niet overdag. Ze was zo druk en te oververmoeid om in slaap te vallen. En als ze bijna sliep maaide ze zichzelf weer wakker met haar wapper armpjes. Het is een kleine druktemaker, nu nog. Dus vandaar dat we op aanraden van t cb zijn gaan inbakeren!

Hebben jullie trouwens facebook?

13. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; dat herken ik wel een beetje. Fiene is ook een druktemaker. De ene keer doet ze het alleen wel, de andere keer niet. Ben benieuwd of de puckababy daar tegen helpt.
    Ja, ik heb trouwens Facebook.

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Proberen kan altijd! Maar hier werkte de puck dus niet afdoende. Maar heel veel kindjes hebben er echt baat bij, en nu inmiddels slaapt Elin er ook super in!

Mag ik je toevoegen op fb? Is wat makkelijker met fotoos ;)

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; ja hoor, dat mag!

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Heb je ff pb gestuurd.

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; een nachtje van 6 uur is natuurlijk wel al heerlijk maar kan dus echt per nacht verschillen. Hoeveel cc drinkt ze nu? Het probleem met Rowi is dat wanneer ze wakker wordt om te eten, ze 10 a 15 min. eet en dan weer in slaap valt. Ze slaapt echt veel tussen de voedingen in. Vaak is ze na de laatste fles actiever en dan zijn we dus een uurtje met haar bezig en dan meld ze zich vaak eerder dan 3 uur. Het zal ook wel even tijd nodig hebben voordat ze het dag/nachtritme doorkrijgen.

@sasjuh; ik heb ook facebook. Zal jullie beide even in een pb berichtje mijn profielnaam sturen. Ben wel benieuwd hoe jullie eruit zien :)

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja dat dag/nacht ritme moeten ze echt even leren. Overdag gordijnen zoveel mogelijk open, gewoon gaan rommelen in huis (dus ook gewoon stofzuigen boven).
    's Avonds en 's nachts gordijnen dicht en het dan in huis ook stil houden, zodat ze duidelijk verschil gaan merken.

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; zo doen wij dat ook met dag en nacht (donker en licht).

@nijn; ze drinkt nu meestal 100 cc. Daarna is ze ook mie maar ze wil zich vask niet overgeven aan haar slaap en gaat dan liggen huilen. Dat is wel frustrerend.

20. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    Leuk om te lezen wat jullie nu allemaal meemaken. Als ze weer wat groter zijn is het weer heel anders. Ik kan ook aanraden idd om goed verschil tussen dag en nacht te maken. Wij hebben ook al heel snel een ritueeltje verzonnen dat we alleen doen als ze s avonds naar bed gaat. Werkt hier heel goed. Ze slaapt al door vanaf ong 6 weken de nacht door en slaapt nu eigenlijk altijd van 20.00 tot ong 19.30! :)

Ik vind het wel een heel leuk idee om FB 'adressen' uit te wisselen! Ben benieuwd naar jullie...
    Ik stuur jullie ook een PB

Deel Deze Pagina