Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Elin sliep ook vanaf 6 wkn door! Ze krijgt haar laatste fles nu om 21.45 en ligt dan om 22u in bed en wordt tussen 7.00 en 7.30 wakker. Prima te doen dus!
    We deden in het begin altijd badje voor de laatste fles, lekker insmeren met Zwitsal Slaaplekker olie en dan drinken en naar bed. Was ze totaal ontspannen. Nu doe ik meestal badje voor de fles van ongeveer 18.30, en dan slaapt ze lekker. Moet haar dan echt wakker maken om kwart voor 10 voor een fles.

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Wat leuk om na zo een lange tijd een gezicht te zien van elkaar!!
    Ik doe idd. overdag ook de rolluiken meteen open en leg haar dan soms na het flesje even een uurtje in de box. Het probleem is denk ik ook nog wel dat onze meid niet zo grote hoeveelheden eet. Soms krijg ik er maar 40cc in per voeding dus dat is echt weinig. Overdag moet ik haar ook vaak wakker maken voor haar flesje, ze krijgt nu nog om de 3 uur eten ivm de hoeveelheden. Weet ook niet of ik mag overstappen naar de 4 uur, misschien dat ze dan wat meer honger heeft maar omdat ze nog niet veel eet, moet ik zeker 8 voedingen kunnen geven.
    Vanacht heeft ze van 12uur tot ongeveer 3uur liggen spoken, we hebben haar dus na 2 uur maar weer eten gegeven wat ze bleef maar wild aan het zoeken, daarna is ze gaan slapen. Mijn man die valt bijna om die moet om 6uur op en vanochtend om half 6 melde ze zich weer.. Nog erg vermoeiend maar ga proberen om haar morgen in de avond in badje te doen. Ik vind het wel zielig want we doen haar dan voor het flesje in badje maar dan heeft ze honger en kan moeilijk wachten dan haha. Hopelijk gaat het gauw wat beter.
    Hadden jullie vaste momentjes dat je jullie meid in de box deed leggen of deden jullie echt meteen na de voeding haar weer in bedje leggen?

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; Fiene ligt nog helemaal niet in de box. Wij kregen dat advies van de vk. De eerste weken is het echt verschonen, voeden en slapen. Als ze dan wat meer waker zijn konden we haar in de box gaan leggen om te spelen vertelde ze. Maar goed, ook dt kan weer overal anders zijn.
    Fiene slaapt 's nachts best goed maar overdag erg wisselend. Bij mij of in de draaghemels slaapt ze goed maar in haar eigen bedje minder. Volgens mij komt het na een paar weken vanzelf wel goed ;)

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; ik leg haar ook niet te lang in de box. Maar als er bijvoorbeeld kraamvisite komt vroegavond en ze heeft net haar flesje gehad dan laat ik haar daar wel even liggen, soms is ze dan nog wakker en anders heb ik het idee dat ze er weinig van merkt. Als je met haar gaat wandelen slaapt ze ook niet in haar eigen bedje. Maar als iedereen haar dan bewonderd heeft en het is beneden te druk doe ik haar weer lekker in haar bedje leggen. Op zich slaapt ze goed in haar bedje maar ze heeft momenteel haar wakkere momentjes nog vaak in de nacht dus dat is voor ons niet zo leuk maar idd alles komt goed! Mijn schoonzus liet de kleine vaak eventjes in de box liggen tussen de eenalaatste en laatste voeding op de hoop ze de nacht goed zou doorslapen maar dat zijn beide goede slapers geweest dus als dat het verschil zou hebben gemaakt is ook niet te zeggen. Ik ga in ieder geval het bad een s avonds proberen. Ik hoop dat ik gauw op 1 nachtvoeding kan komen, 2x is gewoon erg vermoeiend! En als we op tijd naar bed willen gaan zijn het er al 3 waarvoor we op moeten staan. Hoevaak moet jij nog voeden in de nacht? Zit er bij jullie al een regelmaat in?

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; wij moeten meestal 1x voeden 's nacht maar het verschilt nog wel per keer hoe laat. Vannacht kwam ze om 04.45 uur dus dat was wel lekker.

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi!
    Hoe is het hier?
    Kitty heb je de tp al gehad? En hoe ging dat?
    Nieuw mama's Kimsel en Nijn wennen jullie al een beetje aan het moeder schap?
    Pinkpearl hoe oud was Bliss toen jij met bijvoeding begon?

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Hier alles goed. Begin steeds meer te wennen. Fiene doet het ook goed. Sinds gister gebruik ik de puckababy. Ik vind het er zielig uitzien maar heb wel het gevoel dat ze er rustiger door slaapt! Maar ik moet er wel aan wennen hoor!
    Vanavond voor het eerst zonder haar "op stap".

8. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Sasjuh
    Ik ben al iets voor dat ze 4 maanden was begonnen...
    In het begin was het echt een beetje proeven (en gekke bekken trekken!). Er ging niet echt veel naar binnen.
    Het gaat nu steeds beter maar is nog steeds gewoon bij haar gewone voedingen hoor.
    Als wij nu zitten te eten zit ze steeds met dr mond open omdat ze ook hapjes wil ;)

9. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Her weer een mijlpaal trouwens.. het eerste tandje is door!!!!

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pinkpearl o das echt weer een mijlpaal ja! Nu aan het tandenpoetsen dus ;) Heeft ze er last van gehad?
    Kimsel fijn dat het allemaal wat begint te wennen. Ik vond de puck er helemaal niet zielig uitzien, bij de pacco had ik dit wel. Fijn dat het wat lijkt te helpen!
    Nijn met jou ook alles goed?

Wij zijn begonnen met af en toe een groentehapje. Begonnen met wortel.. echt geweldig. Ze snapte eerst niets van het eten van een lepeltje, en het zat overal behalve in haar mond. Maar het gaat al steeds beter, leuk om te zien.

Bekijk bijlage 255158

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty ben zo benieuwd hoe het met je gaat! TP gehad??

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!
    Ik heb de tp gehad, nu wachten op de test. Nog 2 dagen...ik ben met vakantie, dus ik laat t zsm weten! X

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hee meiden,

Hier gaat alles nog goed. Het moederschap went erg snel. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik onze meid wel een paar weekjes ouder kijk haha. Ik kan niet wachten tot we kunnen gaan beginnen met fruithapjes en dat ze ook bewust is van wat er om haar heen gebeurd en ze daar reactie op gaat geven. En dat ze door gaat slapen snachts!!
    Het eten gaat redelijk nu maar ze meld zich echt nog om de 3 uur. Ik merk wel dat ze wat voller wordt dus ze zal wel goed groeien. Volgende week moet ik naar het bureau met haar.

@sasjuh; wat een super foto!! Echt leuk lijkt me die leeftijd, vanaf dan wordt het ook allemaal alleen maar leuker he! Ik zie dat ook bij de kleintjes van mijn broer, zo leuk.

@kitty; ohw, wat spannend! Hopelijk breng jij ons over 2 dagen goed nieuws!!

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn heel herkenbaar. Ik kon ook niet wachten tot Elin de leeftijd had die ze nu heeft. Maar.... wat verlang ik nu terug naar dat kleine baby achtige haha! Het is ook nooit goed. Maar geniet echt van alle momenten van nu hoor, want je gaat het echt missen.

Ik zeg... op naar een 2e kindje ;)

Kitty spannend! Waar ben je heen op vakantie? Hoe is je eigen gevoel?

Net terug van het cb, 3e prikjes gehad. 5975 gram en 62,5 cm. Gewicht blijft ze onder de onderste lijn zitten maar groeit in haar eigen lijntje prima. Lengte was precies gemiddeld.

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; spannend zeg! We duimen voor je!

@nijn; ik herken het helemaal. Ik kan ook niet wachten totdat ze een beetje ouder is.

@sasjuh; wat een grappige foto met dat fruithapje! Dus ze was weer flink gegroeid? Denk je daar stiekem al over na, over een tweede? Hoe is het nu met je cyclus?

Hier alles goed. Gister naar het cb geweest om te wegen en ze is goed aangekomen. Ze weegt nu 3920 Gr. Volgende week terug voor de prikjes. Verder doet ze het goed. Af en toe nog krampjes. Maar het is best een wakkere meid. Soms is ze de hele tijd wakker tussen 2 voedingen. Dan leg ik haar maar lekker in de box en dan kijkt ze een beetje rond. S nachts slaapt ze 5 tot 6 uur achter elkaar dus best netjes volgens mij!

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel ja.. ik denk er heel veel over na. De wens om weer zwanger te worden is echt heel groot.
    En tja mn cyclus.. die is helaas weer een rommeltje. 2 keer ongesteld geweest dus ik was helemaal blij maar nu blijft het alweer uit. Nou ja probeer me er maar niet druk om te maken, ik weet dat ik zwanger kan worden!

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; wanneer werd je voor het eerst ongesteld na je bevalling? Ik ben ook erg benieuwd hoe dat dadelijk hier gaat omdat ik echt nooit ongesteld ben geweest uit mezelf na het stoppen met de pil. Wel balen dat het nu weer uit blijft.. Maar idd. je weet dat je zwanger kan worden en ik ga er toch wel vanuit dat ik straks voor een tweede wel weer zal moeten gaan spuiten. Al wil ik daar nog even niet aan denken. Ik wil dat Rowi kan lopen als de tweede komt, maakt het allemaal wat makkelijker. Het liefste heb ik er 2 tot 3 jaar leeftijdsverschil tussen maarja, dat kunnen we helaas niet plannen denk ik. Het is alleen de vraag mochten we weer de mmm in moeten wanneer gaan we daarmee starten.. In ieder geval niet voordat Rowi een jaar is haha. Tijdens de nacontrole wil ik de gyn eens vragen of hij kan zien of ik nog pco heb dmv een inwendige echo ivm mijn follikels.

@kimsel; wat fijn dat jullie meisje al zoveel uurtjes aan 1 stuk kan slapen! Ik hoop dat dat hier ook snel gaat lukken. Hoe ziet je voedingsritme eruit? Hoeveel cc krijgt ze per voeding en hoevaak voed je haar overdag. Ik ben echt nog een beetje aan het zoeken wat hier het beste gaat werken. Rowi meld zich vaak al voor de 3 uur maar wil echt de 3 uurtjes rekken want anders gaat ze dadelijk om de 2 uur kleine hoeveelheden drinken en dan leert ze het nooit. Rowi is soms ook wakker tussen 2 voedingen door. Heel vervelend als dat snachts gebeurd. Overdag is het niet zo erg, ik hoef haar dan ook niet in bed te leggen want dan wilt ze echt aandacht. In de box is ze dan wel stil te krijgen en zodra ik haar bij me pak met de tut dan valt ze in slaap..

18. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; kan me voorstellen dat je er al over nadenkt. Dat doe ik zelfs al. Je weet inderdaad dat je zwanger kan worden. Het zou het mooiste natuurlijk zijn als dat spontaan zou kunnen en anders maar weer met een beetje hulp toch?
    Ik wil ook eerst afwachten of mijn cyclus weer spontaan op gang komt. Anders willen we als Fiene 1 jaar is weer een gesprek aanvragen met het ziekenhuis. Wij willen er niet zo heel veel leeftijdsverschil tussen laten, voor zover je dat kan bepalen, maar ook omdat ik 32 ben nu.

@Nijn; Vaak komt ze dus 's nacht 1x (rond 5 uur). Dan voed ik haar en leg ik haar weer in bed. Dan wacht ik tot ze weer komt. Meestal is dit na 3/ 3,5 uur. Vanaf dat tijdstip krijgt ze om de 3 uur een fles. Er begint een beetje ritme in te komen: rond 8.30-11.30-14.30-17.30-20.30 en dan om 23.30 de laatste voeding. Ze krijgt nu 100cc per keer maar soms lijkt ze nog een beetje hongerig. Ik heb het gister bij het CB gevraagd en ik mag haar dan eventueel een beetje meer gaan voeden. Dus 110 cc per keer. Ze heeft dus wel nog 7 voedingen op een dag (met de nachtvoeding erbij). 's Nachts is ze eigenlijk nooit wakker dan slaapt ze altijd wel, alleen wordt ze even wakker voor de voeding.
    Dat ritme komt vanzelf hoor. Ik zie het ook elke week een beetje beter gaan. Morgen is ze alweer 4 weken!

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn ik werd geloof ik 2 maanden na de bevalling weer ongesteld.

Ben ook niet weer aan de pil gegaan, even geen hormonen in mn lijf. Gebruiken nu alleen condooms en willen vanaf november het weer gaan proberen. En mocht mn cyclus dan nog niet op orde zijn wil ik ook weer naar het zh. Heb zelfs nog een doosje Clomid thuis, die had ik de ochtend dat ik 's middags positief testte net nog opgehaald.

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty heb je al nieuws?

Deel Deze Pagina