oooh Kitty, hier ben je! En is ook zo, je bent op vakantie. Hopelijk was je gevoel niet goed en heb je toch goed nieuws!!!
@kitty; heb je al nieuws?? Hoe gaat het met iedereen? Hier wel goed. Sinds gister zijn we overgestapt naar 6 voedingen, om de 4 uur. Want we moesten Rowi vaak wakker maken overdag en dan dronk ze niet zoveel. Nu drinkt ze iets meer en heeft zich vanacht ook netjes om 3 uur gemeld en vanochtend pas weer iets na 7 uur. Woensdag moet ik naar het bureau, even bespreken hoeveel cc ze binnen moet krijgen. Ze drinkt nu 80 tot 95cc per voeding. Toen we om de 3 uur deden voeden zat ze vaak maar op 65cc als we er dat al in kregen. Hopelijk gaat het nu beter!! En dan hopen dat ze snel de nachtvoeding niet meer nodig heeft haha. Maar goed, maar niet te veel willen, ik ben blij dat het de goede kant op gaat!
@kitty; ben ook erg benieuwd! @nijn; fijn dat je nu om de 4 uur voed. Ze slaapt dus wel veel? Hier alles goed. Overdag echt een wakkere dodo. Dan slaapt ze niet in haar eigen bedje. Wel wat hazenslaapjes in de draagdoek of in de kinderwagen. Het lijkt wel of ze er dan gewoon graag bij wil zijn. 's nachts slaapt ze al 6 uur achter elkaar meestal dus dat is wel fijn. Dan slaapt ze ook in de puckababy, overdag niet. @sasjuh; legden jullie haar bij elk slaapje in de pacco of alleen 's nachts? Ze heeft wel af en toe last van echte darmkrampjes. Zo zielig. Ben een beetje aan het uitproberen met druppels wat werkt. Jullie ervaringen met darmkrampjes? Donderdag naar het cb voor haar eerste prikjes. Ben benieuwd. Ben zelf niet zo'n held in prikken Gaan jullie nog op vakantie?
Nijn fijn dat er wat meer 'ritme' in de voedingen begint te komen! Kimsel Elin werd elk slaapje ingebakerd, anders had het namelijk geen effect volgens het cb. Hier weinig last gehad van krampjes, als ze er last van had gaf ik cinababy, leek wel iets te helpen want dan ging ze altijd scheetjes laten. Succes met de 1e prikjes! Elin heeft vorige week de 3e en voorlopig laatste gehad. Ik vond vooral die 1e prikjes vreselijk, moest zelf ook meehuilen haha. Zorg dat je zetpillen 60 mg in huis hebt, zijn te verkrijgen bij de apotheek. Wij gaan in september een midweek naar Zeeland, verder niet op vakantie. Ik ga mn meisje naar het kdv brengen, fijne dag!
Pff na een heftig laatste weekje nu lekker 6 weken vakantie!!! Hier gaat alles goed!! Bliss is volgende week alweer een half jaar. Ongelofelijk hoe snel dat gaat. Ze begint al echt een eigen willetje te krijgen en wil alles opeten! We zijn al met broodkorstjes begonnen.. echt heel leuk! @Kitty: Hoe is het meis!!?? Heb je al nieuws? @Kimsel: hier geen ervaring met darmkrampjes (Gelukkig) maar ik hoorde van vriendinnen dat cinnebaby goed werkt.. We nog een slaap tip: Bliss was in het begin ook veel wakker overdag. Ik heb toen een boek gelezen van Ria Blom (over rust en regelmaat) en las daarin dat het toch heel goed is om ze ook overdag in bedje te leggen. Dus niet te veel in de box of draagdoek laten slapen. Ze leren dan in bed in slaap vallen. Dat was in het begin wel lastig hoor... Dan lag ze hard te huilen Maar na even doorzetten ging het daarna prima. Nu leg ik haar bijna altijd zonder protest (of heel eventjes jammeren) in bed en slaapt ze vaak 2x 1,5 a 2 uur. Prima dus.
@pinkpearl; wel leuk dat ze al een eigen willetje aan het ontwikkelen is. Hoe is het trouwens met jouw cyclus? Al op gang gekomen? Ik heb dat inderdaad ook gehoord dat het goed is overdag je kindje zoveel mogelijk in het eigen bedje te laten slapen. Daarom leg ik haar ook altijd wel na de fles in haar eigen bedje. De ene keer gaat ze wel slapen, de andere keer echt niet. Dan laat ik haar een kwartiertje huilen, ga even bij haar kijken en laat haar daarna nog even huilen. Maar als ze na een half uur nog huilt haal ik haar er toch uit. Dan vind ik het echt zielig worden. Dan doe ik haar in de draagdoek of ga een stuk wandelen en dan valt ze ook in slaap. Hopelijk gaat ze steeds meer en langer in haar eigen bedje slapen. Het is denk ik ook een kwestie van wennen. 'S nachts doet ze het trouwens super. Ze slaapt toch steeds 6/ 6,5 uur door. Dat is wel lekker voor je eigen nachtrust. Met haar krampjes gaat het lokaal stukken beter. Ze heeft nu Sab Simplex en daardoor heeft ze echt minder last. Gister voor het eerst op het cb geweest. Alles was goed. Ze groeit goed. Over 3 weken krijgt ze haar prikjes (ik dacht dat dat gister al was).
Pinkpearl ik had hetzelfde boek van Ria Blom en vond het ook super! Elin was ook een moeilijke slaper maar met behulp van de tips uit dat boekje en het inbakeren heb ik nu een super makkelijke slaper! Ze zit nu op 4 flessen per dag en af en toe wat fruit of groente. Laatste fles krijgt ze om 20.00 uur 's avonds en dan slaapt ze gerust tot 8u, 8.30 's morgens. Behalve als ik moet werken, dan maak ik haar om 7u wakker. Heerlijk! Na de ochtendfles slaapt ze eigenlijk direct verder tot 11u, 11.30. Leuk Bliss al aan het brood! Kimsel fijn dat de krampjes minder worden. Hoeveel weegt Fiene nou?
Ik ga ook maar eens op zoek naar dat boek! Lijkt me wel interessant en tips zijn altijd welkom al doet ze het nu best goed. @sasjuh; gister was ze precies 5 weken en woog ze 4365 en was ze 52 cm.
Hey meiden! Ik ben weer terug van vakantie. Helaas geen goed nieuws. Ik heb in mn vakantie negatief getest en ben drie dagen later ongesteld geworden. Heel fijn, ik was echt strontchagerijnig de eerste dagen van mn vakantie. Fijn die hormonen :S. Ik ben nu weer met de medicijnen begonnen en nu maar duimen dat deze ronde wel goed gaat komen. Ik heb nog 2 stuks in de vriezer, dus ik hoop dat t gaat lukken. En leuk om te lezen waar jullie zo de 1e maanden tegenaan lopen. Ik ga t later om mn gemak teruglezen. Maar na een snelle blik lijkt het allemaal goed met jullie en de kleintjes te gaan. Echt leuk!
Kitty he shitttt.. had het zo voor jullie gehoopt. Geeft toch een domper op je vakantie denk ik. Hopelijk ontdooien je cryo's goed en groeien ze uit tot een mooi kindje. Hier gisteren weer ongesteld geworden, 3e keer na de bevalling. Nu een cyclus van 37 dgn dus voor mijn doen best netjes!
@kitty; vervelend meid! Hopelijk ontdooien de cryo's goed. Kan me voorstellen dat het even een domper is in je vakantie. @sasjuh; fijn zeg. Kan toch raar lopen allemaal hè. Wel fijn voor een eventueel tweede kindje straks. Hoeveel tijd na jouw bevalling werd je voor het eerst ongesteld?
@Kity: He, wat balen meis! Dat is weer een flinke tegenvaller. Hopelijk heb je nog wel een beetje van de vakantie kunnen genieten?! Over mijn cyclus kan ik kort zijn.. die is er niet. Ik ben niet meer ongesteld geworden na de bevalling. Nou kan dat ook nog aan de borstvoeding liggen dus we houden een beetje hoop...
PP, ik denk ook dat het door je bv komt. En ach, het komt wel weer hoor . Je hoopt natuurlijk dat je een volgende keer geen hulp nodig hebt.... Hier gaat het wel ok. Ik heb volgende week mn echo. Hopelijk eind volgende week de tp, maar ik denk dat het nog wel iets langer gaat duren. Nog eventjes en dan weer duimen draaien!
Hallo dames, Hoe is het met jullie? Kitty, heb je al een echo gehad? Weet je al wanneer je eventueel de terugplaatsing hebt? Hier gaat alles goed. Fiene doet het erg goed. Ze slaapt echt zo goed als door. Ze krijgt rond 23.15 uur haar laatste flesje en dan meldt ze zich tussen 06.30 en 08.00 uur weer, dus goed voor de nachtrust! Verder slaapt ze overdag al wat vaker in haar eigen bedje en is ze best al veel wakker. Morgen weer naar het cb om haar te wegen dus ik ben benieuwd!
Hee, Hier gaat het ook wel goed alleen slaapt onze meid nog niet zo lang door helaas al doet ze het voor de rest wel super hoor. Ze krijgt nu 6 voedingen en ze drinkt sinds een weekje bijna alle flesjes leeg (100cc). Ze meld zich netjes om de 4 uur, ook nog snachts. Ik probeer haar in de avond meer voeding te geven, gister lukte het na bijna een uur bezig te zijn geweest om er 120cc in te krijgen maar dan meld ze zich nog om 3 uur terwijl ze laatst wel een keer 5 uurtjes heeft geslapen aan 1 stuk na de laatste voeding. Ik gebruik sinds een week sabsimplex wat denk ik wel helpt en ze slaapt nu in de puckababy wat haar ook wel wat meer rust geeft want ze is nogal van het maaien met haar armpjes haha. Weet iemand hoelang ik die sabsimplex moet/kan gebruiken? Vanmiddag is er een inloopspreekuur bij het bureau dan ga ik haar even laten wegen. Ben benieuwd. Anderhalve week terug woog ze 3475gram. @kimsel; hoeveel voedingen krijgt jullie meisje nu en hoeveel cc drinkt ze al? Wat fijn dat ze al zo goed doorslaapt zeg! Hoop dat onze meid het ook snel gaat doen! @sasjuh & pinkpearl; hoe issie met jullie? @kitty; hoe issie nou met jou? Heb je er wel nog een beetje vertrouwen in? Wanneer gaan ze weer een cryo terugplaatsen? Ik hoop echt zo dat je met goed nieuws mag komen! Hopelijk hou je ons nog op de hoogte meid en alvast heel veel succes voor een nieuwe kans!
@Nijn; ik gebruik ook Sab Simplex. Bij Fiene helpt het heel goed. Ik doe bij elke voeding 10 druppels in haar flesje. Als Rowie erge krampjes heeft, mag je er 15 druppels per flesje in doen. Fiene krijgt nu 6 voedingen. Om de 3,5 uur drinkt ze 120 cc. De eerste voeding tussen 06.30 en 8.00 uur en de laatste rond 23.15/23.30 uur. Volgens mij mag ik over ruim een week naar 5 voedingen gaan om de 4 uur. Dat wil ik morgen ook nog even vragen bij het CB. Ook wij gebruiken de Puckababy (goede tip van Sasjuh ) maar die gebruiken we alleen 's nachts en 's ochtends. Dan slaapt ze lekker rustig en lang. Ik gebruik 'm overdag niet omdat ze of in de draagdoek/ kinderwagen (als we gaan wandelen) slaapt en aan het einde van de middag ook gewoon in haar eigen bedje. Maar dan slaapt ze 's nachts lekker rustig. Is meer mijn eigen gevoel misschien hoor dat ik denk: anders ligt ze de hele dag in dat ding. Gebruik jij het alleen 's nachts of ook overdag? Nog een ander dilemma: hoe vonden jullie het om voor de eerste keer met z'n tweeen weg te gaan, zonder de kleine? Ik merk namelijk dat ik het toch wel erg moeilijk vind. Wij hebben het nog niet gedaan. Meestal een van de twee maar vind het toch wel leuk om weer een keer wat met z'n tweeen te doen. Maar ik wil graag alles zelf in de hand houden
Hoelang doet Fiene over haar flesje? Bij Rowi moet ik echt tussentijds een pamper doen want ze valt vaak al na 50-60cc in slaap. Ik ben echt ruim een half uur met haar bezig, soms wel 3 kwartier omdat ze moeilijk kan boeren en als ik haar dan plat leg, is de kans groot dat ze spuugt. Wat is de richtlijn eigenlijk wanneer je na 5 voedingen zou mogen gaan? Maak je Fiene om de 3,5uur vaak wakker of meld ze zich dan altijd? Ja de Puckababy was een goeie tip. Rowi slaapt daar ook niet de hele dag in want overdag ben ik ook vaker weg en dan ligt ze idd. in de wandelwagen. En wanneer ik weet dat ik een uur na haar flesje weg ga leg ik haar niet zo kort in bedje, dan leg ik haar even in de box totdat we gaan anders vind ik het zo zielig om haar dan uit haar lekkere bedje te halen. De momentjes in bed leg ik haar er wel in zodat ze er ook optimaal aan kan wennen. Wij zijn afgelopen donderdag voor het eerst met zijn tweetjes weg geweest. We hadden feest bij mijn man z'n werk en hadden Rowi naar mijn moeder gebracht en ze heeft daar geslapen. Het voelde echt heel erg dubbel maar gelukkig had ik er alle vertrouwen in dat mijn moeder haar het flesje kan geven etc. En voor ons was het heerlijk om een nachtje ongestoord te kunnen slapen. Maar ik begrijp je dilemma heel goed. Ik wil haar het liefst ook zoveel mogelijk zelf verzorgen, zeker ivm de fles geven want ze is gewoon geen gemakkelijke met de fles en gelukkig ken ik haar gebruiksaanwijzing ondertussen haha. Alleen mijn moeder heeft haar vaker de fles gegeven. Mijn schoonmoeder afgelopen weekend voor het eerst en gelukkig had ze toen een actief momentje dat ze de fles zonder probleem leegdronk maar dat is vaak ook anders. Ik ben zelf ook maar gegaan toen want het liefst doe ik het dan zelf haha.
@Nijn; Ze doet ongeveer een kwartiertje over haar flesje. Van een vriendin van mij heb ik een voedingswijzer van de GGD digitaal gekregen en daar staat in dat je vanaf 8 weken na 5 voedingen mag gaan en de voedingen dan ook iets mag ophogen. Dat wil ik morgen wel even bij het cb navragen. Als je het fijn vindt wil ik dat boekje eventueel wel na jou mailen. Is een voedingswijzer voor de eerste jaren. Overdag maak ik haar wel wakker (als ze dat nog niet is) om de regelmaat er voor haar in te houden. 's Nachts laat ik haar dus lekker slapen en dan krijgt ze haar eerste voeding als ze zich meldt. Dat is het zo moeilijk vindt om haar los te laten komt ook omdat ik met mijn echt moeder geen contact heb. Mijn vader is al 27 jaar samen met zijn nieuwe vriendin maar zij heeft zelf geen kinderen en dat voelt toch anders hoewel het contact met haar wel goed is hoor. Maar zij vindt zelf dat ze heel goed met kinderen om kan gaan maar ik vind dat wel meevallen. Toch hebben we gezegd dat ze een halve dag per week mag gaan oppassen als ik straks ga werken omdat ze dat erg graag wilde dus ik moet haar toch wat vertrouwen gaan geven maar dat vind ik erg lastig. Misschien ook omdat het niet "eigen" is want van mijn vader kan ik veel meer hebben. Ik vind het makkelijker om Fiene over te laten aan mijn schoonmoeder. Zij heeft zelf 3 kinderen opgevoed en bij haar komt het allemaal een stuk natuurlijker over.
Fijn dat jullie wat aan de puckababy tip hebben gehad! Elin slaapt nu nog in de puck, maar dan de mini. Heb geprobeerd het af te bouwen, 1 armpje eruit, maar ze fladdert nog steeds zo dus nog geen succes. Hier wel alle slaapjes in de puck, maar moet zeggen dat ze dan ook nergens anders slaapt dan in haar bed. Aantal voedingen; bij ons zeiden ze dat je naar 5 voedingen kon gaan als je kindje door ging slapen. Dus moet bij jou wel lukken denk ik hoor Kimsel! Super zeg dat Fiene al zulke fijne nachten maakt. Komt bij jou ook vast goed hoor Nijn. Lastig dat ze steeds in slaap valt tijdens de fles. Laat je haar zelf komen of voed je op schema en maak je haar wakker? En een sneller speentje is geen optie, dat ze wat minder moeite hoeft te doen om te drinken? Ik heb nog totaal geen behoefte om iets zonder Elin te doen. Vind de 3 dgn die ik werk per week al lang zat om bij haar weg te zijn.. Hier heb ik er geen moeite mee als ze bij mijn moeder is, bij mn schoonouders vind ik lastiger. En waarom geen idee want ze doen het prima met Elin. Denk idd zoals Kimsel ook zegt omdat het niet 'eigen' is. De dag naar het kdv heb ik ook geen moeite mee, zie dat Elin het er prima naar dr zin heeft en vind de leidsters erg aardig. Kitty hoe is het met jou?
Hey meiden! Wat schrijven jullie een boel! Hier gaat het goed. Hoewel, het vlot niet echt deze ronde. Ik moet woensdag weer terug. Mn bms is nog te dun. Moet min 2 mm groeien. Duimen dat het woensdag zover is.