@Sasjuh; ik heb het vandaag inderdaad aan het CB gevraagd en ik mag gaan proberen om naar 5 voedingen te gaan van 150 cc en dan om de 4 uur. Ik ben benieuwd. Mocht dit nou niet gaan dan moest ik weer terug naar 6 en dan over een tijdje weer proberen. Ze woog vandaag 4690 gr. dus ze was weer goed gegroeid. Ik denk dat ik er straks ook niet heel veel problemen mee zou hebben om haar naar het KDV te brengen. Ik weet dat ze daar in goede handen is en de leidsters daar veel ervaring hebben. @Kitty; hopelijk is je bms morgen voldoende gegroeid!
@kimsel; ik wil die voedingswijzer graag hebben. Stuur maar via facebook als je wilt. In jou situatie begrijp ik het wel hoor, ik vind mijn moeder ook makkelijker dan mijn schoonmoeder terwijl ze het beide super doen met rowi maar dat is gewoon een gevoel denk ik. Hoe gaat het met de 5 voedingen? Wanneer rowi meer kan drinken overdag en de nachtvoeding zou ik over de overige 5 voedingen kunnen verdelen zou ik ook op 5 voedingen mogen gaan alleen zit dat er nog niet in haha. Soms maakt ze een 5 uurtjes snachts maar echt niet langer. Hoeveel is Fiene nou in totaal aangekomen op hoeveel weken? Rowi woog maandag 3780gram dus is in 6 weken 700gram aangekomen maar de start is hier wel wat moeizamer gegaan. Ze is ook nog echt klein vergeleken met een 2 vriendinnen die een dag voor en een dag na mij zijn bevallen (toevallig he!!) @sasjuh; ik hoef rowi nu ik om de 4 uur voed niet meer wakker te maken. Als dat wel het geval is drinkt ze nog weiniger dus dat is geen optie. Ik heb de dr brown fles met speentje 1, die gaat al sneller dan de avent en de difrax dus ik hou het maar bij de dr brown, super fles want ze knoeit daar niet zo mee en ze heeft minder last van krampjes daardoor. Het drinken gaat steeds beter en ze geeft zelf wel aan als ze meer kan drinken want ik bied haar altijd meer aan dan ze op drinkt. Ze drinkt nu 100cc per voeding en ben haar 120cc aan het aanbieden zodat ze zelf kan aangeven hoeveel ze kan eten. Hoe issie verder met jullie? Tijd vliegt echt voorbij nu de kleine er is he? @kitty; weer spannend! Hoe was het woensdag?? Hopelijk heb je inmiddels je tp gehad! Ik heb gister de nacontrole gehad in het ziekenhuis. Wel gek dat ik daar voorlopig niet meer ga komen. Hebben jullie al nagedacht over anticonceptie? De gyn. heeft bij mij alles met hormonen afgeraden ivm verhoogd risico op trombose omdat ik in een hogere risico groep val daarvoor wegens erfelijkheid in de familie. Nu is de optie een spiraaltje of gewoon condooms. Weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Condooms vind ik niks maar weet ook niet of ik wel een spiraaltje wil.. Hoe staat het trouwens met jullie cyclus? kimsel al een ongi gehad?
Nijn wij gebruiken alleen condooms nu. Wil even geen hormonen meer en ook is de wens voor een 2e kindje alweer zeer aanwezig. Wil dus in de tussentijd niet aan de pil oid. En tja condooms zijn niet altijd ideaal maar voor ons nu wel even de beste oplossing! En ja wat gaat de tijd snel.. Elin is vandaag alweer 5 mnd. Onvoorstelbaar dat ze over een maandje dus alweer een half jaar is! Ik heb de dr brown fles ook een tijd gebruikt, erg fijn idd! Maar toen Elin grotere flessen ging drinken vond ik hem niet meer fijn, ging voor haar te langzaam dus liet ze veel staan. Hier zitten we nu op 4 flessen, 3 x 180/6 en 1 keer 210/7. Laatste fles rond 19.30 en 1e fles rond 7.00, 7.30. En als het uitkomt met haar slapen een fruit en/of groente hapje. Maak haar daar niet voor wakker dus als ze toevallig wakker is krijgt ze het en anders slaan we het over. Kitty hoe gaat t??
@Nijn; ik heb de voedingswijzer naar je gemaild. Kijk maar of je er iets aan hebt! Fiene is nu ruim 1,5 kg aangekomen in 7 weken. Volgens het cb is dat prima dus dat geloven we dan maar . Je merkt dat ze het wel even wennen vindt de voeding om de 4 uur maar op zich gaat het wel goed. Ze heeft soms alleen na de 3 uur al een beetje honger dus dan probeer ik haar maar af te leiden. Zal wel gewoon even wennen zijn voor haar. Wij gebruiken nog de Avent fles maar nog steeds speentje 1 en dat gaat eigenlijk nog heel goed dus dat houden we nog maar even aan. Ze zou al speentje 2 mogen maar dan ben ik bang dat het te snel gaat. Ik heb nog geen ongi gehad. Kan natuurlijk nog komen maar ga er gewoon niet vanuit en dan kan het altijd nog meevallen. Ik heb gelezen dat het bij vrouwen die een normale cyclus hebben, soms ook 4 tot 5 maanden duurt voordat het weer op gang komt. Ik ga verder ook geen spiraaltje laten zetten of de pil slikken (pas als we helemaal klaar zijn zeg maar). Wij willen ook niet te veel tijd ertussen laten zitten voor een tweede (als dat mogelijk is) dus ik wacht gewoon tot ik ongesteld wordt en dan gebruiken we gewoon condooms. Even geen hormonen voor mij. Daarna laat ik een spiraaltje zetten. @Sasjuh; wat gaat dat snel he! 5 maanden alweer. Tijd voorbij gevlogen? Ze heeft dus al een mooi en goed ritme te pakken? Hoe gaat het met de fruithapjes? Is ze daar al aan gewend?
Kimsel ja we hebben een prima ritme, Elin is ook wel makkelijk hoor. Neem dr overal mee naar toe, kan zich ook prima zelf vermaken en slaapt prima Fruit vindt ze erg lekker, groente daarintegen.... Haha dan doet ze dr mond echt niet open als ik met dat lepeltje aan kom. Elke dag maar weer een paar hapjes proberen, in principe hoeft ze ook nog geen bijvoeding te hebben natuurlijk. Pas vanaf 6 maanden hebben ze niet meer genoeg aan alleen melk. Leuk dat jullie ook graag 2 kindjes dicht op elkaar willen. Dat is ook onze wens, hopelijk mag deze uitkomen!
Hoi dames, Hoe is het met jullie? Aan et genieten van het warme weer? Is voor die kleintjes niet heel fijn hè. Fiene heeft een beetje last van warmte uitslag in haar gezichtje maar verder gaat het prima! Van het weekend een weekendje weg geweest naar zee en dat deed ze prima! Dan is zo'n draagdoek wel ideaal hoor voor een strandwandeling. Kitty; hoe is het bij jou?
O lekker een weekendje naar zee! Wij gaan in september nog een midweek naar Zeeland. Verder alles prima hier. Elin heeft wel last van de warmte, drinkt en slaapt minder dan normaal en is wat huilerig. Ik ben vandaag aan t werk en mn moeder past bij ons thuis op, dat is wel fijn!
Hai meiden, Fijn dat het goed gaat met jullie kleintjes. Hier ook genoten van het mooie weer. Ik heb lekker wat dagen vrijgenomen en ben naar het strand gegaan met manlief. En ook ik wil als ik evt zwanger ben en een kleintje heb, niet meer met de pil starten. Komt echt door onze ervaring dat het helemaal niet makkelijk is om zwanger te raken. Het liefst zie ik er 2 jaar tussen. Jullie? Ik heb afgelopen dinsdag een tp gehad. Het was nog even een gedoe, want ik kreeg te horen dat de cryo die ze hadden ontdooid, niet goed is gaan delen. Ze hebben er nog een ontdooit en deze is een uur later teruggeplaatst. Dit is de laatste.....Hopelijk hoef ik hierna niet verder, maar anders moet ik straks met IVF/ICSI nr 3 beginnen.....
Kitty fijn dat er alsnog een tp plaats kon vinden! Hopelijk is de 3e IVF/ICSI niet nodig voor jullie.. Nijn hoe is het bij jullie? En PP wat een lieve foto op fb van jou, je moeder en je meisje! Ouddorp zag ik, zijn jullie daar op vakantie of woon jij daar? Wij gaan in september een weekje naar Ouddorp namelijk
@kitty; hopelijk is het deze keer raak voor jullie en is de 3e poging niet nodig. Wanneer mag je testen? Weer spannende weken dus voor jou.
Het is rustig hier. Iedereen aan het genieten van het mooie weer of op vakantie? Hier gaat alles goed. Fiene krijgt morgen haar eerste prikjes dus ik ben erg benieuwd. Heb de zetpillen al in huis . Verder gaat het slapen overdag al een stuk beter. Ze slaapt nu altijd een gedeelte overdag al in haar eigen bed ( of aan het begin of aan het eind van de middag). Het andere gedeelte is ze dan wakker. Ik leg haar nu wel in de puckababy. Ze groeit daar wel al bijna uit. Ik wil eigenlijk eerst proberen of ze nu in een gewoon slaapzakje rustig slaapt en anders koop ik de puckababy mini. Sasjuh, slaapt Elinn ook nog steeds in de Puck? Of zij sliep in de pacco of niet? Heb je het wel al zonder geprobeerd? Nijn; hoe is het met jullie? Kitty; vrijdag testen? Hoe gaat het ermee?
Kimsel Elin sliep eerst in de pacco en toen vanaf 4 mnd in de puck mini. Nu sinds een week in een gewone slaapzak, ze kan nu zelf van rug naar buik rollen en dan is inbakeren gevaarlijk. Het gaat redelijk, 's avonds en 's nachts slaapt ze heel goed, overdag wisselend. Succes morgen met de prikjes! Elin heeft er weinig last van gehad, alleen met de 1e prikjes was ze erg huilerig 's avonds en heb ik een zetpil gegeven. Verder nooit last gehad. Nu pas met 11 mnd weer. Kitty spannend!! Ga je echt pas vrijdag testen of misschien morgen al? Hoe is je gevoel?
@sasjuh; welke fles ben jij gaan gebruiken na de dr. Brown? Wij zijn nu de difrax aan het proberen omdat we nog steeds zo ontzettend lang met haar flesjes bezig zijn, misschien gaat het wel te langzaam voor haar. Uit de difrax heeft ze de flesjes leeg gedronken maar het duurde nog steeds erg lang haha. Vandaag nog eventjes aankijken, heb haar pas 3 flesjes gegeven uit de difrax maar volgens mijn schoonzus wilde hun dochtertje daar niet uit drinken omdat het te langzaam ging.. @kimsel; bedankt voor de voedingswijzer! Hoe gaat het voeden nu? Is ze al aan de 4 uurtjes gewend? Hier zit ik ook op 5 voedingen sinds een kleine week. Alleen heb ik juist het probleem dat ik Rowi na 4 uur echt wakker moet maken en dat ze dan juist te weinig drinkt. Vanochtend melde ze zich om 5 uur dus wanneer ze dan overdag er een keer 5 uur tussen laat zitten is dat ook prima en maak ik haar daar niet voor wakker. Ik heb ook besloten om geen piraaltje te laten zetten en hebben maar condooms in huis gehaald haha. Wanneer Rowi een jaar is en alles gaat dan nog goed ook in de omgang met haar willen wij denk ik ook weer de stap naar het ziekenhuis gaan zetten. Het kan natuurlijk weer lang gaan duren maar als het wel meteen zou lukken is het leeftijdsverschil ook acceptabel. Ik wil nl wel dat Rowi iets zelfstandiger is als er een tweede komt zodat ik niet zo een dubbele kinderwagen enzo hoef aan te schaffen. Succes vandaag met de prikjes, laat je me weten hoe het gegaan is? Rowi krijgt haar eerste prikjes woensdag. @kittye; hoe gaat het met je? Al kunnen testen? Hopelijk is een 3e ivf poging niet nodig. Hier gaat alles wel goed. Rowi heeft een paar keer een nacht doorgeslapen van 23.00u tot 6.00/7.00u maar doet dit nog niet met regelmaat. Afgelopen 2 nachten was het 4.00u en 5.00u. Daarna slaapt ze dan weer een 5 uur door waardoor een ritme krijgen nog moeizaam is. Wanneer Rowi wakker is, is ze wel vaak huilerig, hoe is dat bij jullie? Ik probeer haar dan vaak terug in haar bedje te leggen omdat ik dan ook vaak denk dat ze moe is maar weet het soms ook niet waarom ze huilt. Ze heeft een navelbreukje en het CB zegt dat ze daar geen last van heeft, maar soms heb ik het idee dat ze daar wel last van heeft, als ze zich inspant is die ook echt helemaal hard. Wanneer we haar een paar keer troosten met de tut valt ze wel in slaap.
Nijn Elin huilde toen ze zo jong was als Rowie ook meer als nu. Denk zelf dat t komt omdat ze zichzelf op die leeftijd nog niet kunnen vermaken en dus niet zoveel kunnen met wakker zijn. Nu ligt ze gerust een uur in de box te spelen, heel leuk! Hier erg tevreden over de Difrax, maar wel met de M speen. S speen krijgt ze bijna niets uit. En super dat ze al een paar x heeft doorgeslapen, elke nacht is er weer 1 he!
@Nijn; wel grappig hoe verschillend het kan zijn; bij ons dronk ze veel te snel uit de Difrax en wij zijn daarom overgegaan op de Avent. Deze bevalt heel goed. Ze heeft alleen nog wel steeds speentje 1 zodat het niet te snel gaat. Het voeden gaat heel goed. Ze is helemaal gewend aan de 4 uurtjes. Soms slaapt ze in de tussentijd, soms is ze wakker. Ze krijgt nu 5x 150 cc. We moesten dit even in de gaten houden. Mocht ze nou aangeven niet voldoende te hebben na de fles dan mogen we ophogen. Maar ze groeit goed dus voorlopig heeft ze voldoende. Ze heeft het heel goed gedaan met de prikjes. Ze huilde wel tijdens het zetten maar tijdens het aankleden begon ze alweer te lachen. Maar ze is wel moe ervan. Ze heeft daarna de fles gekregen en ligt nu heerlijk te slapen. Maar het kan best zijn dat ze er vanmiddag of vanavond nog last van krijgt. Ik heb in ieder geval een zetpil in huis dus dat kan ik haar altijd nog geven. Wij gaan ook gewoon condooms gebruiken. Ik ga er tegen die tijd maar vanuit dat het een tijdje kan duren dan kan het nog altijd meevallen. Het voordeel is nu wel dat je ongeveer weet welke dosis je nu nodig hebt enzo. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Ook daar ga ik maar vanuit dat dat niet gaat gebeuren (al kan dit ook nog later komen) en als het wel gebeurd is dat ook een meevaller. Toch vind ik het nog raar; voordat ik aan de pil ging, was er niks aan de hand. Ik was gewoon ongesteld en ook heel regelmatig. Fiene is niet echt huilerig als ze geslapen heeft maar wel als ze al een tijdje op is. Ik denk inderdaad ook dat het verveling is. In de box houdt ze ongeveer een kwartiertje vol. Ze kan ook alleen nog maar naar het mobile kijken. Spelen kan ze nog niet echt. Ik zet haar ook elke keer even bij me om zo'n knisperboekje te lezen of een liedje te zingen maar dat heeft ze na een kwartiertje ook wel gehad. En dan begint het jengelige huilen een beetje. Dus ik denk dat het verveling is. Hoe ouder ze worden hoe makkelijker dat denk ik inderdaad wordt. Fijn dat ze al meer doorslaapt!
@sasjuh; vanaf welke leeftijd ben je de M speen gaan gebruiken? Volgens mij mag het pas vanaf 3 maanden dus durf het nog niet aan om die speen te gebruiken. Weet jij misschien wat het verschil is tussen de gewone spenen en de kers spenen? Ik neem aan dat er een gewone standaard speen waar ze nu uit drinkt. Heb deze gewoon volledig zo gekocht. Vanaf welke leeftijd ging het wakker zijn bij jullie beter? Rowi kan best soms even in de box liggen en rond kijken en vooral met haar armen maaien haha maar dan wordt ze vervelend, ik leg haar dan ook in bedje en merk dat de puckababy haar dan ook wel rust bied. Hoeveel was Elin op Rowi haar leeftijd wakker? De nachten die ze nu heeft doorgeslapen waren echt heerlijk, hoop dat daar snel een regelmaat in komt! Hoe gaat het nu met de groentehapjes van Elin?
@kimsel; idd. grappig hoe verschillend het kan zijn met het drinken en met welke flessen haha. Ik heb ook nog geen ongi gehad en ga er ook vanuit dat ik deze niet ga krijgen. De gyn. zei ook al meteen dat we alle informatie nu al hebben zodat het bij een tweede hopelijk wat sneller kan gaan, ik mag dan meteen beginnen met spuiten. Ik ben voor de pil ook ongesteld geweest uit mezelf maar weet niet of ik toen regelmatig het werd, was het wel pas vrij laat. Fijn dat de prikjes zijn meegevallen! Ik heb ook zetpillen in huis gehaald voor de zekerheid. Als Fiene huilerig wordt, leg je haar dan ook meestal in bedje? Rowi valt dan uiteindelijk wel in slaap en hier beneden is dan toch niets meer goed. Hebben jullie al een vast voedingsschema? Rowi krijgt hier flesjes van 120 water + 4 schepjes, deze drinkt ze met veel moeite leeg maar ze was laatst binnen 1 week 210gram aangekomen dus maak me geen zorgen dat ze te weinig krijgt. Hopelijk komt er snel een ritme in dat ze alle nachten gaat doorslapen.
Bij Difrax heb je de kersspeen en de dentalspeen. De normale speen is dus de kersspeen. Toen ik overstapte van dr brown (met speen nummer 2) ben ik meteen speen M van Difrax gaan gebruiken, S maar 1 keer geprobeerd en was geen succes. Groentehapjes gaan super! Mondje blijft open gaan haha, superlief. Haha allemaal aan de condooms dus hier. Nou ja ik moet eerlijk zeggen dat we er niet echt trouw in zijn. Hier ook echt nog niet regelmatig ongesteld, zit nu ook alweer op dag 35 ofzo.