Nijn, als Fiene huilerig wordt leg ik haar niet in bedje. Dat doe ik alleen als ik merk dat ze moe is (of huilerig is omdat ze moe is). Maar ze huilt ook als ze klaarwakker is maar dan gewoon verveeld is. Dan ga ik vaak wat met haar doen; rondwandelen of even "spelen", naar het dorp of naar de winkel. Zodra ze moe wordt leg ik haar dan in haar bedje. Maar ik moet zeggen dat wij best een wakkere dodo hebben . Ze kan soms echt tussen 2 voedingen de hele tijd wakker zijn! Het is ook wat he, elke keer die beslissingen nemen: zal ik dit doen of doe ik dat? Zal ik haar in bed leggen of houd ik haar op? Zal ik haar wakkeer maken voor de fles of laat ik haar slapen. Ik vind het soms best lastig die beslissingen maar ik probeer maar op mijn gevoel af te gaan en soms ook wat je van anderen hoort. Wij hebben nu wel een vast voedingsschema ja: Meestal rond 07.30 uur 1e fles en daarna rond 11.30-15.30-19.30 en 23.30 uur de laatste fles. Het kan een kwartier verschillen maar dat hangt er vanaf hoe laat ze wakker wordt. Ze krijgt in ieder geval niet later dan 23.30 uur de laatste fles. Ik doe 150 cc water, 5 schepjes melk en dan afgieten tot 150cc. Dus dat krijgt ze nu. Vanochtend was ze 5075 gram en 55 cm. Ze was dus flink gegroeid. In 1,5 week is ze 385 gr aangekomen dus dat is netjes. Ze zit met haar lengte iets onder het gemiddelde en met haar gewicht iets erboven. Maarja, wat zeggen gemiddeldes. Ik vind het veel belangrijker dat ze groeit, dat zegt mij meer. Hoe zwaar is Rowi nu?
Ze groeit goed Kimsel! Elin is een goede kg zwaarder haha maar wel ongveer 10 cm langer Hier juist gewicht onder t gemiddelde en lengte net erop. En ja die beslissingen nemen zijn lastig, wanneer moet je wat doen. Maar dat wordt echt makkelijker, geloof me maar. Ik twijfel nu nooit meer, weet precies wanneer ik wat moet doen, wanneer ze wil spelen, wanneer ze wil slapen enz. Is fijn hoor!
@Kitty; en heb je al getest? Fiene heeft gister toch nog wel wat last gehad van de prikjes. Na haar middagslaapje heeft ze heel erg gehuild. Ze was helemaal overstuur, ontroostbaar. Toen heb ik haar een zetpilletje gekregen. Daarna ging het echt veel beter. Dus Nijn; voor de zekerheid maar zetpilletjes in huis halen!
Helaas, het wil maar niet lukken. Net bevestigend telefoontje van zkh gekregen. Maandag maar bellen voor een nieuwe afspraak. Op naar ICSI ronde 3.....
He wat ROT Kitty... Ik had het zoooo gehoopt voor jullie. Nu dus naar de laatste poging.. dat is wel heel spannend!
@kimsel; as woensdag wordt Rowi weer gewogen maar de laatste keer toen ik haar heb laten wegen was vorige week maandag was ze 3090gram dus ze zal woensdag wel rond de 4,5 kilo wegen denk ik. Ben wel benieuwd wat ze in lengte is gegroeid, dat meten ze woensdag ook weer dus laat het jullie daarna wel weten. Je hebt wel al een mooi schema. Hier is het nog adhv de nacht/ochtendvoeding hoe we overdag uitkomen. Als ze om 6uur een flesje krijgt dan zit er daarna meestal 5 uur tussen tot 11 en dan weer om de 4 uur. Wel leuk dat Fiene zoveel wakker is, hier wisselt het enorm maar Rowi slaapt toch nog best veel. Ik heb idd. de zetpilletjes al in huis, hopelijk hebben we ze niet nodig maar als ik denk dat ze er last van heeft krijgt ze er gewoon eentje. @kitty; wat ontzettend balen meid!! Nu idd. maar hopen dat 3x scheepsrecht is. Hou je ons op de hoogte maandag? @sasjuh; hoe oud was Elin toen je naar een groter speentje ging? Ik heb nu van de difrax speentje M gekocht, kijken of het dan beter gaat. Ik heb haar vandaag in de stad de fles gegeven en binnen 25 min. had ze de fles op met tussendoor een luier om haar na 10 min. weer wakker te krijgen. Ze wilde maar niet boeren en daarna haar in de kinderwagen gelegd met als gevolg ze erg veel teruggegeven heeft dus eventjes aankijken of deze nu niet te snel voor haar gaat. Na 10 min. actief drinken had ze 80cc op met deze speen, dus lijkt me niet te snel. Ging speen nr.2 van de dr Brown langzamer als de M van de difrax? Ik heb wel vaker dat de speen zich vacuum trekt, heb jij dit ook?
Nijn ja ik vond wel dat speen 2 van dr Brown langzamer gaat als de M van Difrax. Elin drinkt ook wel erg snel, ze doet ongeveer 7 á 8 minuten over een fles 180/6.. Maar goed, ze heeft er geen last van en de S speen wil echt niet, gaat haar veel te langzaam. Dat vacuum trekken is makkelijk op te lossen, had ik ook. Je moet dan even dat rubberen schijfje uit de bodem halen. In het midden zit toch zo'n uitsteekseltje? In dat uitsteekseltje hoort een klein sneetje te zitten bovenop. Kijk even of dat zo is en anders dus even met een scherp mesje doen. Dan kan de fles nl niet meer vacuum trekken.
Ha meiden, Ben weer terug van vakantie. Heerlijk een paar weekjes in Ouddorp geweest. Met Bliss gaat het heel goed.Ze wordt echt al een grote meid. In de vakantie hadden we een fietsstoeltje gehuurd om te proberen en dat ging prima. Heb dus net online een fietsstoeltje besteld! Ook eet ze inmiddels fruit, groente, brood,, yogurt enz... Ze had al ondertandjes en nu komen ook haar boventandjes al door. Ben benieuwd hoe dat staat straks Leuk om de verhalen over jullie meiden te lezen! Kitty: Echt balen dat het weer niet gelukt is. Ik blijf voor je duimen.
Heerlijk op vakantie geweest Pinkpearl! Wij gaan in september ook een weekje naar Ouddorp. En wat gaat Bliss hard! Kan ze al los zitten? En al tandjes.. nou hier nog niets te bekennen hoor! Elin heeft van 20.00 tot 8.00 geslapen, superknap!
@sasjuh; het sneetje zat er gewoon in en toch moet ik telkens met de fles spelen om de bubbels in de speen vrij te laten. Maar ik heb voor ons de gouden tip gekregen. De s speen van de difrax past op de fles van dr. brown. Rowi drinkt vanaf gister alle flesjes met gemak binnen 20 min. leeg zonder luier tussendoor. Ik moet haar na 5 min. nog steeds wel wakker maken haha, even de broek uit doen ofzo maar als ze dan een boer laat drinkt ze weer door en tot nu toe gaat het super!! Ze is zelfs nog afentoe aan het zoeken na de fles dus morgen op het bureau even vragen wanneer ik haar meer moet/kan gaan geven. @pinkpearl; wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat en wat gaat de tijd snel als ik dat zo hoor. Jullie nog geen kriebels voor een tweede?? Wij willen in september ook nog een paar daagjes weg met rowi, weten alleen nog niet waar na toe maar na zee lijkt me erg leuk. Maar als we gaan, boeken we last minute omdat ik wel verzekerd wil zijn van goed weer anders overwegen we om toch nog iets verder weg te gaan met haar. @Kimsel; heeft Fiene nog veel last gehad van de prikjes? Rowi moet morgen zie er wel tegenop, vind het zo zielig. @kitty; heb je al nieuws?
@Nijn; Fiene heeft eigenlijk alleen die middag er nog last van gehad. Toen ik een zetpil had gegeven was ze wel een beetje hangerig en moe maar dat was eigenlijk het enige. Ben benieuwd hoe het bij jullie is gegaan. Wij gaan in september ook nog een weekje weg. We hebben lang getwijfeld waar we nou heen gaan, maar we gaan naar de Belgische kust. 3 uurtjes rijden dus mooi te doen met Fiene. Hopelijk zit het weer een beetje mee. Maar ik wilde nog niet te lang rijden met haar. Eerst even kijken hoe dit gaat. Ik had uit de doos van Felicitas van de Etos een kortingsbon van de Centerparcs parken. Dat scheelde nu 50%. Ik ben niet zo'n Centerparcs-ganger normaal gesproken maar voor zo'n eerste vakantie leek het me wel ideaal. In januari gaan we op wintersport en dan in mei wil ik met het vliegtuig weg. Wel fijn zeg dat het drinken nu beter gaat! Zo zie je maar dat het even uitproberen is. Er zijn ook zoveel verschillende flesjes en speentjes! @Pinkpearl; Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Bliss zal ondertussen al wel een flinke meid zijn of niet?
Wij gaan ook naar Center Parcs met de kortingsbon uit de Etos box Nijn fijn dat jullie nu de goede fles+speen voor Rowie hebben gevonden! Blijft idd echt een kwestie van zoeken en uitproberen. Nog 3 kwartier en dan heb ik weekend, pff mis mn meisje echt elke werkdag nog..
Ik heb eigenlijk nog een dingetje die ik graag met jullie wil delen; Als wij visite hebben en Fiene moet de fles geef ik deze altijd zelf (of mijn vriend). Ook als oma/opa er is. Zij hebben wel eens gevraagd of ze de fles mochten geven maar ik vind dat nu nog niet nodig dat zij dat doen. Ze is al een keer een dagje naar mijn schoonmoeder geweest en toen vond ik het uiteraard niet erg maar als het kan wil ik het gewoon zelf doen (of mijn vriend). Maar klinkt dat niet te claimerig? Mijn schoonmoeder gaat heel natuurlijk met haar om. Mijn vader ook. Met de vriendin van mijn vader is het een ander verhaal; zij bedoelt het allemaal heel goed maar het voelt bij mezelf niet zo fijn. Zij heeft zelf geen kinderen en gaat soms erg wid en ongeduldig met haar om. Ik zit 'm dan echt te knijpen. Soms zeg ik er wel wat van. Maar ik zie dat ze het goed bedoeld en er ook lief voor is. Zij wil dus het flesje geven en dat vind ik dan onzin. Gewoon vasthouden enzo heb ik me al over heen gezet. Ik wil haar alleen ook niet teleurstellen maar vind dat ik er zelf ook wel een goed gevoel bij hebben. Het "probleem" is alleen ook dat ik, tijdens de zwangerschap, toegezegd heb dat zij een vaste dag mocht gaan oppassen. Dat wilde ze erg graag. Toen wist ik alleen niet hoe zij ermee om zou gaan. Ik moet haar natuurlijk ook de mogelijkheid geven om dingen te leren, maar dat vertrouwen heb ik nu nog niet. Ik zou graag jullie mening horen en misschien hebben jullie nog wel tips?!
@kimsel; wat vervelend dat je je zo voelt! Ik herken het wel hoor, vooral met het flesje geven maar dat komt hier ook omdat Rowi een hele gebruiksaanwijzing heeft om haar te voeden, dat ze alles opdrinkt en goed boert. In het begint deden wij het ook zelf. Daarna heeft mijn moeder het geleerd en daarna ook mijn schoonmoeder al vond ik dat al erg lastig omdat het niet eigen is. Maar ze doen het allemaal super goed en ik denk ook dat het meer bij mijn eigen gevoel ligt, dus mijn oplossing was om het maar gewoon te laten gebeuren en ben zelf er niet bij gaan zitten anders zit ik helemaal onrustig te wezen. Laatst heb ik mijn oma Rowi de fles laten geven, ook daar heb ik niet teveel bij gekeken en wat afleiding gezocht haha. Oma heeft 4 kinderen groot gekregen en als Rowi ook een flesje niet leeg drinkt, ze groeit en doet het super dus dat heb ik ook maar in mijn achterhoofd gehouden. Maar ik herken je gevoel wel hoor, zeker omdat ze zelf nooit kinderen heeft gehad, maar je pa is er dan toch ook nog? Laatst had Rowi erg veel last van krampjes en toen heeft ze voor het eerst bij mijn schoonmoeder geslapen, die gaat daar dan ook anders mee om als wat ik zou doen maar zolang ik het niet zie gaat het goed haha, ik heb wel het vertrouwen dat ze lief voor haar is en waarschijnlijk krijgt ze daar nog meer aandacht als wat ik haar kan geven want hier thuis gaat het leven ook door. Maar als je je echt stoort aan de omgang hoe ze met Fiene om gaat zou ik dat bespreekbaar maken met haar? Zeker omdat je Fiene daar straks een dagje achter moet laten. Vind jou vriend dat ook of is het echt jou gevoel daarbij? Als ze er echt goed voor is, zou ik me niet teveel zorgen maken meid, ik weet dat het moeilijk is maar Fiene heeft dadelijk steeds meer bij te zetten en oma's en opa's vinden het heerlijk om hun klein kindjes te verwennen. Centerparks is hier ook nog een optie, maar ik wil echt last minute boeken want ik wil niet met slecht weer in zo een park zitten dus wij boeken echt pas een weekje van te voren iets. Gister bij het bureau geweest. Rowi is nu 54.5cm en weegt 4280gram. Alles loopt in een mooie stijgende lijn alleen de lengte maakt een piekje, want ze is 5cm gegroeid sinds het laatste bezoek. De prikjes waren even vervelend, Rowi heeft er toch wel last van gehad, flink gehuild als ze haar beentjes bewoog de hele dag. Nu heeft ze nog wel een beetje verhoging maar het gaat wel super. Ook de nachten gaan hier super Rowi heeft al 3 nachten tot 8 uur geslapen. @kimsel; hoe gaan de nachten bij jullie? Past Fiene nog in de puck? Wanneer moet je weer gaan werken? @sasjuh; dat missen lijkt me wel echt vervelend.. Pff, moet er nog even niet aan denken om weer te gaan werken.
@nijn en sasjuh; heb jullie nog even een priveberichtje gestuurd. @nijn; de nachten gaan nog steeds heel goed. Ze slaapt bijna elke ochtend tot 07.30 uur. Ze slaapt nu nog in de Puck maar daar is ze bijna uitgegroeid. Ik wil eerst proberen hoe ze slaapt in een gewoon slaapzakje en anders ga ik de Puck mini aanschaffen. Ligt Rowi ook nog in de Puck? Wat is ze ineens flink gegroeid zeg!
Kimsel en Nijn wat een supernachten maken jullie meiden al, heerlijk hoor! Ik vond de puck mini erg fijn, Elin ligt er nu nog in maar dan met beide armen eruit. Is nog net wat meer geborgen dan een slaapzakje, die zijn wat groter en breder meestal. Nijn goed gegroeid die Rowi! En prikjes gelukkig achter de rug, fijn! Elin vanmorgen ook even laten wegen op het weegspreekuur, ze weegt nu 6705 gram
@sasjuh; kan dat bij de puck mini (met beide armpjes eruit)? @nijn; ik moet 17 sept. weer beginnen en jij?
@kimsel; ik heb geen priveberichtje gekregen.. Ze heeft idd een groeispurtje gemaakt hihi. Maar ze is nog steeds niet echt groot, we hebben wel echt een baby vergeleken met de baby van een vriendin die een dag voor mij is bevallen. Rowi slaapt in haar bedje altijd in de puck. Ze past er nog goed in maar ik twijfel of ik een gewoon slaapzakje ga proberen of gewoon de mini ga aanschaffen. Ik moet 1 oktober pas weer werken, heb mijn vakantie nog na mijn verlof maar dat is het zo haha. De tijd vliegt nou Rowi er eenmaal is. @sasjuh; ja ze is idd. goed gegroeid, jullie meid ook zo te lezen Rowi is nu na 2 maanden 1200gram aangekomen. Hebben jullie Elin al laten dopen? Of doen jullie dat niet? Rowi wordt 2 september gedoopt, heb een super schattig jurkje gekocht, hopelijk groeit ze niet te hard haha