Hey Sasjuh, Het gesprek is goed verlopen. We gaan na de vakantie beginnen met ronde 2. We hebben afgesproken dat ik op dag 2 al ga beginnen met Menopur en dat ik gelijk 225E ga spuiten. En het is nog niet zeker of het IVF wordt. Vorige keer had ik natuurlijk maar een bevruchting, dus er komt nog een gesprek met de embryloog om te vragen waar dit aan lag. Misschien is het stomme pech geweest, maar ze kunnen ook voorstellen om een deel ICSI te doen. Dat hoor ik volgende week. Een ding waar ik van baal, is dat er volgende week geen plek is voor een uitgangsecho. Ik dacht mooi na mn vakantie direct te kunnen beginnen met medicijnen. Maar de arts wil dat ik eerst een uitgangsecho krijg en dat moet voor mn ongi. En ik kan pas 4 april terecht. Dus pas na die tijd moet ik stoppen met de pil. Scheelt me toch een week. Maar aan de andere kant, wat is nou een week?
@sasjuh; wat fijn dat je meteen weer op je eigen gewicht bent! 11 Kilo is ook helemaal niet veel. Weet jij nog ongeveer wat je aangekomen was op mijn termijn? Ik vind de kilo's best snel gaan.. Wat vervelend dat Elin zoveel wakker is snachts en zoveel wil drinken. Weet je wat de oorzaak kan zijn? Heb je wel genoeg voeding? Hopelijk gaat het snel weer beter! @kitty; wat balen van die uitgangsecho.. Je zou zeggen dat kan toch even tussendoor want als je FM hebt kan het wel... En een week is gewoon lang als je aan het wachten bent en verder wilt! Maar het goede nieuws is natuurlijk dat jullie weer gaan starten en meteen met een hogere dosering. Ik ben benieuwd of het ICSI of IVF wordt, als het idd. maar meer eitjes opleverd! Wanneer vertrek je precies op vakantie en waar gaat de reis naar toe? In ieder geval heel erg veel plezier daar en lekker van elkaar genieten!! Mijn man en ik gaan 29 maart 4 daagjes naar Barcelona, kijk ik ook erg naar uit! Hopelijk zijn voor die tijd mijn controles gewoon goed, ik heb het gevoel dat mijn bloeddruk wat aan het stijgen is maar misschien komt dat ook dat ik er teveel mee bezig ben omdat ik daar gewoon bang voor ben! We horen het volgende week wel weer..
Nijn, wij gaan een week naar de zon, naar de Carribean. Eerst nog een week werken en dan een week met vakantie en daarna eindelijk verder met ronde 2. En ik krijg volgende week al de uitgangsecho, dus ik voel me nu helemaal top en ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen. En oh ja, maak je niet te druk over je gewichtstoename. Als je van jezelf weet dat jij je niet volpropt.....En 7 kilo is echt niet veel. Als je maar gezond eet en na je zwangerschap komt het wel weer goed met je gewicht. Ieder lichaam is immers anders!
@kitty; wel spannend dus nog wat het gaat worden. Eerst lekker naar de zon en dan vol goede moed er weer tegenaan! @nijn; lastig hè die kilo's. Ik heb er soms best moeite mee. Van de andere kant, ik eet gezond en snoep bijna niet. Ik eet alleen wat meer brood, crackers enzo omdat ik meer trek heb. Maar ik heb er ook vertrouwen in dat ik het straks weer kwijt raak. En de aankomende weken schijnt je nog flink aan te kunnen komen dus ik zie het wel, meer kan je toch niet doen. @sasjuh; en slaapt ze al wat beter?
@kitty; wat fijn dat je volgende week nog voor een echo kunt komen! Heb je toch weer een weekje gewonnen. En wat heb je nou een heerlijk vooruitzicht, lekker genieten van het zonnetje en van elkaar! Wanneer krijg je nou te horen wat ze nou precies gaan doen, pas bij de punctie ofzo? Ik moet me ook niet te druk maken om het gewicht en probeer zo gezond mogelijk te leven maar moet zeggen dat de drang naar lekkere dingen wel sterker is als voorheen haha. Na de bevalling het joggen maar weer op gaan pakken, ik zit dan gelukkig nog met mooi weer en dan hoop ik dat het niet al te lang duurt voordat ik weer mijn eigen kleren aan kan.. @kimsel; ja mijn schoonzus zei dat de meeste kilo's tussen de 20 en de 30 weken eraan komen en dat het daarna weer iets langzamer gaat. Vergeleken met mijn laatste controle in het ziekenhuis tot aan nu (bijna 3 weken verder) ben ik nog geen hele kilo aangekomen dus dat is dan weer positief! Probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn en daarna komt het ook wel weer goed! Hoe hoog is jou bloeddruk tijdens de controles ongeveer?
@nijn; ik heb steeds last gehad van een lage bloeddruk; gemiddeld rond de 55-100. De laatste keer was deze netjes 62-110. Is jouw bloeddruk te hoog?
Door alle emoties en hormonen van de laatste tijd, ben ik ook alleen maar aan het snaaien. Niet echt goed voor de vakantie al die extra kilo's. Maar goed, ik heb wel zoiets van als ik straks weer wat meer ga sporten en weer normaal eet, dan is het er weer zo vanaf. En anders na de zwangerschap, want het is echt niet goed om te lijnen tijdens je zwangerschap. En het weekje extra is heel fijn! Want ik bedenk me net, ik had altijd de wens om voor mn 30e een kindje te hebben. Die wens komt niet uit, maar voor mn 30e zwanger zijn misschien wel! Op t randje wel te verstaan . Oja en donderdag hoor ik of we verder gaan met IVF, of toch deels ICSI. Dus dat weet ik al voor ik mag starten.
@kimsel; mijn bloeddruk is altijd wel wat aan de hoge kant, en daarom ben ik ook bang dat die doorschiet tijdens de zwangerschap. Tijdens de eerste controles was die steeds 130-80 en ik meet thuis ook afentoe. Mijn vader heeft te hoge bloeddruk dus hij heeft toen ooit een goeie bloeddrukmeter gekocht. De onderdruk is het belangrijkste om te meten en als die boven de 90 zit issie te hoog en toen mijn tante haar onderdruk boven de 100 kwam moest ze tijdens de zwangerschap in het ziekenhuis blijven, ze is toen ook 3 weken eerder ingeleid. Mijn onderdruk is sinds afgelopen week iets hoger, rond de 86, bovendruk zit soms tegen de 140 aan.. Dus ik hoop niet dat die dadelijk omhoog schiet. Mijn tante had daar toen last van vanaf een 28 weken zwangerschap en heeft toen 3x in het ziekenhuis gelegen, je mag dan echt alleen nog maar rusten en dat is niks voor mij haha. Tijdens de eerste weken van je zwangerschap schijnt je bloeddruk ook lager te zijn dan wat normaal is. Merk je er zelf iets van dat je bloeddruk vrij laag is? Misschien dat hij nu bij jou ook iets hoger wordt omdat je wat langer zwanger bent maar voor jou zal het risico voor een te hoge bloeddruk wat minder zijn dan.. @kitty; ook een emo-eter hihi. Tijdens ons hele traject in het ziekenhuis ben ik ook wel wat aangekomen.. Ik woog met de bruiloft 56 en vlak voordat ik zwanger raakte zat ik nog net onder de 60... Maar het komt volgens mij ook wel een beetje door alle hormonen die je gebruikt. Tijdens de zwangerschap is lijnen idd. heel slecht dus dat komt daarna wel weer! Ik ben benieuwd donderdag, ik mag donderdagmiddag ook weer naar het ziekenhuis dan heb ik een gesprek met de gyn. over de groeiecho die maandagavond gepland staat en dan heb ik gewoon weer een algemene controle.. Maakt het voor jou iets uit of je IVF of ICSI gaat krijgen? We gaan gewoon met z'n allen duimen dat je voor je 30e zwanger wordt!!!
@nijn; eerst merkte ik er iets van doordat ik af en toe eerg flauw was en er soms niet lekker van was. Dan moest ik echt wat suiker hebben. Maar mijn bloeddruk was altijd al aan de lage kant maar de verloskundige vond het niet te laag; paste wel bij mijn postuur zei ze (lang en slank normaal gesproken ) Even goed in de gaten houden bij jou dan. Voldoende rust nemen. Krijg je volgende week weer een echo? Ik krijg er nog 1; 2 april een groeiecho rond de 30/31 weken. @kitty; wel fijn dat je donderdag al te horen krijgt wat ze gaan doen. Kan je je er al een beetje op voorbereiden.
@kimsel; ik krijg maandagavond een groeiecho ivm het vele vruchtwater en omdat mijn baarmoeder hoger/groter is dan de zwangerschapsduur. Vanuit daar kijken we verder of ik getest ga worden of ik zwangerschapssuiker aan het ontwikkelen ben. Dus wel even een spannend weekje. Donderdag heb ik gewoon mijn gebruikelijke controle bij de gyn. en gaan we ook de uitslagen bespreken van de echo. Wij hebben 3 april de 4D echo, ben ik ook erg benieuwd na Fijn weekend nog!!
Gister de groeiecho gehad en deze was goed De beeb ligt 2 daagjes voor op schema dus dat is prima. De vrouw die de echo deed maken zei dat mijn hoeveelheid vruchtwater er ook normaal uit ziet. Nu even afwachten wat mijn eigen gyn. er donderdag over zegt maar ben wel weer een beetje opgelucht. Hoe is het met de rest??
@nijn; fijn dat alles goed was op de groeiecho. Nou nog even de andere uitslag afwachten hè. Hier alles prima. Buik begint echt te groeien nu. Af en toe een rustmomentje doet wel wonderen moet ik zeggen!
@sasjuh; ja was er afgelopen weekend vergeten 1 te maken maar wil er het weekend 1 maken en dan zal ik 'm plaatsen ok?!
@kimsel; voel je je nog steeds goed? Ben erg benieuwd naar je buikfoto @sasjuh; hoe gaat het nou? Slaapt de kleine al wat beter door, of wil ze nog steeds veel bij je drinken? Hoe bevalt de borstvoeding geven je eigenlijk? Ik ben vandaag erg lang in het ziekenhuis geweest. Waar is zo voor vreesde is toch gebeurd, mijn bloeddruk is verhoogd Morgenvroeg krijg ik een suikertest, moet nuchter binnen komen en dan doen ze bloedprikken, daarna moet ik een zoet drankje drinken en moet ik 2 uur daar blijven en wordt ik weer geprikt. Dit omdat mijn baarmoeder zo hard gegroeid is. Wat betreft de bloeddruk: ik heb na de afspraak bij de gyn. ongeveer een uur op de verloskamer gelegen aan een bloeddrukmeter, hieruit kwam een onderdruk gemiddeld boven de 90, dus te hoog. De gyn. is na een uur nog even na me toe gekomen en heeft me bloeddrukverlagende medicijnen voorgeschreven, hier ben ik meteen mee begonnen. Ook is mijn urine nagekeken op eiwitten en mijn nierfunctie + leverfunctie is ook meteen nagekeken in mijn bloed, dit was gelukkig goed, dus nog geen zwangerschapsvergiftiging. Nu moet ik rustig aan doen en hopelijk doen de pilletjes zijn werk goed. As zondagochtend om 10uur moet ik weer naar de verloskamer om weer een tijdje mijn bloeddruk te laten monitoren en dinsdagmiddag weer, dinsdagmiddag zie ik ook mijn gyn. weer en dan bespreken we alle uitslagen en hoe nu verder.. Ook krijg ik dan te horen of ik volgende week wel of niet naar Barcelona mag want we zouden 29 maart voor 4 daagjes nog samen weggaan.. Even spannend dus, hopelijk komt alles goed! De gyn. zei wel dat hij vond dat ik er al erg vroeg in de zwangerschap last van heb. De bloeddruk schiet wel vaker omhoog bij zwangere vrouwen maar meestal pas later. De risico's zijn dan iets minder omdat ze bij een risico het kindje direct halen. Maar voor alsnog ben ik er op tijd bij en probeer ik me nog maar niet teveel zorgen te maken.
@nijn; tjee wat vervelend zeg! Hoe is het nu? Moet je je nu vooral rustig houden? Wel ff spannend hoor die onderzoeken. Hier nog steeds alles prima!
@kimsel; ik voel me niet zo super, heb kei veel last van die pillen die ik moet slikken. De gyn. zei al dat ik er duizelig van kon worden want je lichaam schijnt eraan te moeten wennen, er zit ook een gele sticker op de verpakking. Nou, ik voel me de hele dag een zombi dus ik hoop dat mijn lichaam er snel aan gewend is. Verder gaat het wel goed, we zijn er op tijd bij om de bloeddruk nu te ondersteunen dat ie omlaag gaat. Ik ben wel benieuwd wat die morgenvroeg en dinsdag in het ziekenhuis is. Dinsdag zal ik ook de uitslag krijgen van de suikertest, maar mijn nuchtere waarde was volgens mij goed, ze hebben nl 1 vingerprik gedaan en de rest zo geprikt. Verder mag ik wel nog blijven werken, gelukkig! Maar moet wel wat rustiger aan doen met alles. Mocht de bloeddruk niet omlaag gaan zal ik meer moeten gaan rusten maar dat bekijken we dan later weer. Ik ben in ieder geval blij als we een paar weekjes verder zijn, mocht er dan iets niet goed zijn en ze zouden de baby eerder moeten halen zijn de risico's weer wat kleiner.. Gelukkig voel ik de kleine nog steeds goed bewegen de hele dag door!
Hee dames, Hoe issie met jullie? Hier gaat het wel oke, de bloeddruk is gelukkig weer iets gezakt van de medicijnen maar moet wel meer rust nemen om het ook zo te houden. Ik heb gister een gesprek gehad met mijn leidinggevende en gelukkig gaan ze er op mijn werk heel goed mee om. Alle ziekenhuisbezoeken mogen onder werktijd als dat zo uitkomt en als ik wat later wil beginnen of als ik merk dat ik moe ben en eerder naar huis wil mag dat zonder overleg. Wanneer ik echt niet meer kan werken moet ik het natuurlijk aangeven want dan moeten ze me ziekmelden. Echt fijn dat ze er zo op reageerde want dan hoef ik me daar helemaal geen zorgen over te maken en rustig mijn laatste weekjes volmaken. Na vandaag nog maar 7 weekjes werken.. Morgen vertrekken we voor 4 daagjes naar Barcelona (het was namelijk even de vraag of we wel of niet mochten gaan) De uitslag van de suikertest was helaas niet helemaal oke, de grenswaarde ligt op 7 en mijn waarde was 8 dus heb zwangerschapssuiker, maar nog in een lichte mate. Ik moet zodadelijk naar een dieetiste in het ziekenhuis om wat tips te krijgen mbt voeding en dan over een paar weekjes testen ze me opnieuw. De gyn. moest wel lachen dat hij mij naar een dieetiste moet sturen gezien ik van mezelf geen overgewicht heb.. Maarja is echt een zwangerschapskwaaltje.. In Barcelona hoefde ik in ieder geval niets te laten zei die en mocht maandag rustig beginnen met de tips die ik ga krijgen van de dieetiste. De gyn. wil me wel wekelijks op controle laten komen en voorafgaand een CTG laten maken om de bloeddruk en de baby goed te monitoren. As dinsdag krijgen we de 4D echo en dan mag ik volgende week vrijdag weer naar de gyn. De gyn. maakt echt nog iedere afspraak een echo dus dat is dan wel weer leuk!
@nijn; wat fijn dat je gewoon naar Barcelona kan. Lekker genieten daar. Ook fijn dat ze op het werk goed gereageerd hebben. En dat ze er zoveel begrip voor hebben. Dus toch zwangerschapssuiker? En betekent dat verder nog iets? Maandag heb ik de groeiecho. Ben benieuwd!