Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Elin is ook snot verkouden en rochelt heel erg. Vannacht ook hele nacht liggen hoesten.
    Bedje schuin, ui naast dr bed, neusspray en luuf.. Meer kan je geloof ik niet doen!
    Naar dat ze zo overstuur was bij oma. Hopelijk eenmalig!

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; wat vervelend zeg. Lastig dat ze het niet kunnen vertellen hè. Misschien was ze gewoon niet zo lekker?

@sasjuh; haha geen kerstboom dus dit jaar? Hoger zetten geen idee ;)?

Woensdag heb ik de afspraak in het ziekenhuis voor de foto. Ik ga er maar vanuit dat ze een spreidbroekje moet dan kan het altijd nog meevallen ;)!

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @pp; bedankt voor je tip!

@kimsel; spannend morgen, ben benieuwd. Krijg je meteen de uitslag?

Onze meid is gewoon echt verkouden. Gister avond ook weer huilen. Had de huisartsenpost gebeld, moest zetpilletje geven en later weer terug bellen maar toen lag ze weer te slapen. Ik moet de neuspray (zoutoplossing) gewoon blijven gebruiken maar dat is echt een drama, ze herkent het flesje al haha.
    Maar meer kunnen we ook niet doen, het bedje eventueel wat omhoog, goed ventileren en hopen dat het snel over is. Tot nu toe is ze wel vrolijk dus we zien wel hoe de dag verloopt, ben gelukkig vandaag zelf vrij en morgen komt oma hier heen. Vannacht heeft ze overigens wel goed geslapen.

4. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; fiene is al bijna 2,5 maand verkouden! Schijnt het eerste jaar toch veel voor te komen en lang te duren omdat ze weerstand moeten opbouwen.

5. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Bliss blijft ook maar kwakkelen. Ze had eerst ook een hekel aan de neusspray. Als ze het flesje al zag begon ze al tegen te sputteren. Maar nu gaat het eigenlijk zonder problemen. Misschien heeft ze door dat het helpt?
    Z heeft nu steeds van die prutoogjes.. ziet er zo zielig uit!
    Ik ben trouwens helemaal gestopt met de BV. Ze was de laatste tijd na het drinken helemaal niet tevreden en werd steeds
    vroeger (huilend) wakker. Toen ik vorige week op het CB was bleek ook nog dat ze was afgevallen ipv aangekomen. En toen heb ik besloten.. het is genoeg geweest. Het ging heel lang super maar nu heb ik gewoon niet genoeg melk meer en is het klaar. MAg ook wel na 10,5 maand, toch? Bliss heeft er helemaal geen moeite mee. Ze was er ook wel klaar mee denk ik. Nu ze een fles krijgt slaapt ze weer veel beter/langer. Voor ons allemaal fijner dus. :)

@kimsel: Succes morgen!

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; hoe is het gegaan gister?

@pp; dat heb je mooi gedaan 10,5 maand! Ik had het je niet nagedaan. Ga je het missen denk je? Ik heb gister luuf gekocht, hopelijk gaat dat gesnotter snel over..

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Ik reageer een andere keer nog even langer maar alles was goed bij Fiene! Gelukkig!

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; fijn dat alles goed is met Fiene!

Met Rowi gaat het vanaf vandaag ook wat beter gelukkig, alleen wat dunne luiers maar ik denk dat de tandjes onderweg zijn, voel alleen nog niks.. Hoe is het met de rest?

@kitty; hoe gaat het met jou? Wanneer hebben jullie dat gesprek in Duitsland?

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Kitty; ben ook benieuwd wanneer jouw gesprek in Duitsland is.

Sasjuh; hoe is het met de misselijkheid?

Nijn; fijn dat het weer wat beter gaat met Rowie. Was het huilen waarschijnlijk toch omdat ze zich niet lekker voelde?

Hier gaat alles prima. Ik was zo opgelucht dat het niks was. De foto was goed. Ze is gewoon sterk in haar beentjes en geeft weerstad als ze haar heupjes naar buiten willen duwen.
    Verder begint ze steeds meer te brabbelen en te ontdekken dat ze veel geluidjes kan maken. Dat is echt grappig.
    Vandaag hebben we de Maxi Cosi op de slee gebonden en zijn toen gaan sleeen. Volgens mij vonden wij het leuke dan Fiene! Ze viel op een gegeven moment lekker in slaap!
    Vandaag weer ongesteld worden.Precies 30 dagen nu. Op dag 15 had ik een positieve ovutest dus mijn luteale fase is nu ook netjes 14 dagen. Ben benieuwd weer volgende maand.

Hoe is het verder met jullie?

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; wat super om een regelmatige cyclus te hebben en dat je lf goed is!! Echt fijn. Ik had de foto gezien op fb, heel leuk!

Ik ben vandaag ook ongesteld geworden. Vanochtend weer een lagere temp. en 2 uurtjes later werd ik ongesteld.
    Hopelijk worden de tussenpozes nu steeds wat korter en krijg ik er ook wat regelmaat in. Het zou zo fijn zijn ooit zwanger te kunnen worden zonder medische hulp.. Het voordeel is wel dat ik mijn eisprong duidelijk heb gevoeld, nu al 2x.. En aankomende maanden goed opletten ;)

11. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nijn; fijn dat je ongesteld bent geworden ;). Nu maar een beetje oppassen deze maand ;)!

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel fijn dat de echo van de heupjes goed was! Hele opluchting denk ik, lijkt me vreselijk zo'n spreidbroekje.
    Wij hadden ook de mc op de slee gebonden haha.. Helaas lag hier niet heel veel sneeuw.
    Nijn fijn dat je je eisprong dus zo goed kan voelen! Ben benieuwd wat je cyclus gaat doen.
    PP knap hoor, 10,5 maand borstvoeding. Mis je het of valt t mee?
    Kitty hoe is het met jou?

Hier alles prima! Niet misselijk meer (al tijdje niet meer eigenlijk), en heb eigenlijk niets geen kwaaltjes. Maakt me dan ook wel weer onzeker haha of alles nog wel goed is.
    Vorige wk voor het eerst weer bij de vk geweest en echo gehad, superleuk! Was bij de vk die ook de bevalling van Elin had gedaan, ze vond het erg leuk ons weer te zien! Het toen ook aan mn ouders verteld en afgelopen weekend aan mn schoonouders.
    En gisteren op het werk, leuke reacties allemaal!

Elin gaat ook goed! Inmiddels heeft ze 2 tandjes, super schattig :) Ze tijgert in sneltrein vaart de hele kamer door en zit natuurlijk overal aan waar ze niet aan mag komen. De box wil ze absoluut niet meer in, dan krijst ze alles bij elkaar ;)
    Ben alvast wat aan t nadenken over hoe of wat voor haar verjaardag.. Nog maar 2 maanden en dan wordt ze al weer 1 jaar. Lijkt me echt een emo dagje hihi..

13. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nijn: Fijn dat je weer ongesteld bent geworden. Hopelijk komt er steeds meer regelmaat in!

Eigenlijk mis ik het bv geven niet eens echt. Ik heb het met heel veel plezier gedaan en het was ook heel mooi om te kunnen doen, Maar Bliss heeft er ook echt geen behoefte meer aan en het was de laatste tijd ook echt tobben. Dan dronk ze heeel lang en had ze nog niet genoeg. Net echt fijn dus.
    En....op de dag dat ik besloot te stoppen keek ze me aan en zei ze: MAMA! Nou dat was een mooie vervanging van dat speciale bv gevoel!

@sasjuh: Wij zijn ook al aan het nadenken over haar verjaardag. Leuk hoor! We hebben alleen nog geen idee wat we gaan geven. We dachten aan een loop fietsje of een houten keukentje maar eigenlijk is ze daar nog net een beetje te klein voor.. Jullie nog leuke tips?

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Pinkpearl; wij hebben als kraamcadeau een houten keukentje gekregen. Heel leuk! Je kan het maar vast hebben toch? ;)
    Of een loopfietsje,een schommel, een leuke "televisie"- stoel, iets van little people (schijnen ze leuk te vinden), een leuke pop....

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; wat fijn dat je het nu tegen je omgeving verteld hebt, kun je er toch over praten, vond ik toen super fijn. Snap je onzekerheid maar liever dat dan super ziek! Gewoon lekker genieten en je hebt nu mooie afleiding. Mooi dat ze al zo rond tijgert in huis, ben benieuwd wanneer Rowi dat gaat doen.

@pp; een cadeau tip... Uhhh, even denken hoor, het is idd moeilijk maar een loopfietsje is leuk, of zo een loop dingetje waar ze achter kan lopen. Of een buggy met een popje erin. Keukentje lijkt me ook leuk en de leeftijd dat ze ermee kan spelen is zo. Mijn nichtje is nu 1 en speelt ook met little people, is helemaal in voor die kleintjes. En wat ook leuk is, is een ringetje en/of armbandje. Rowi heeft haar armbandje altijd om, echt leuk en mijn nichtje heeft sinds kort een ringetje en als je dan vraagt waar ze mooi is dan wijst ze erna, echt lief.

Ik ben heel blij met weer een eisprong maar de ongi heb ik alles behalve gemist, ben het veel erger als toen ik de pil slikte.. Maar toch hoop ik dat volgende cyclus wat korter gaat zijn dan 50 dagen...

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; ben jij al maaltijden gaan geven aan Fiene ipv een fles? Bij Rowi gaat het heel goed. Ze krijgt 's avonds groente met aardappel of rijst en een klein stukje vlees, daarna nog een toetje en dan voor het slapen gaan nog een flesje. Ook ben ik gestart met de boterham bij het middagflesje. Ze eet er nog niet super veel van, denk ongeveer een halve boterham en tot nu toe appelstroop op gedaan en halvajam en een beetje boter. Ze lijkt het wel lekker te vinden en ze probeerd ook te kauwen al, soms floept het stukje er dan weer uit haha.
    Ik vraag me alleen af hoeveel flesvoeding ik daarnaast nog moet blijven geven, volgens het bureau heeft ze niet eens meer een halve liter melk p/d nodig maar hier komt ze wel nog boven.

@sasjuh en pp; hoe hebben jullie dit gedaan?

Wij hebben wintersport geboekt met vrienden. 5 dagen zonder Rowi... Dat zal wel zwaar worden.. De oma's vangen deze dagen op en die staan erop te popelen dat ze zolang komt en Rowi is erg op haar gemak bij beide oma's dus daarom ervoor gekozen haar niet mee te nemen en even lekker te genieten van elkaar en natuurlijk de sneeuw! Al hoop ik dat ik daar nog kan genieten zonder haar..

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    5 dagen op vakantie zonder Rowi.. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om op vakantie te gaan zonder Elin. Oma zal zeker goed voor haar zorgen maar kan echt niet 5 dagen zonder haar.

Flessen; Elin krijgt 3 flessen, 2 x 180/6 (ochtend en avond) en 1 x 120/4 (na dr boterham)

18. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nijn; ik geef nog geen maaltijden i.p.v. de fles. Tijdens het laatste bezoek bij het cb hebben we een voedingsschema gemaakt en deze wil ik aanhouden tot het volgende bezoek. Dan wil ik het erover hebben of ik inderdaad een fles mag laten vallen en/of de hoeveelheid in een fles mag gaan minderen. 16 januari moet ik weer. Het voedingsschema is als volgt:
    08.00 uur: fles 180cc +6
    10.00 uur: fruithap (1 stuk fruit)
    12.00 uur: starten met stukjes brood met appelstroop/
    smeerkaas (zonder korst) of een broodkorstje om op
    te sabbelen + fles 180cc +6
    16.00 uur: fles 180cc + 6
    18.00 uur: groente + aardappelen )of 2 soorten groente of
    een potje 6+ waar ook al vlees in zit
    20.00 uur: fles 180cc + 6 + 2 rijstebloem
    Zo ga ik het voorlopig even volhouden. En dan de 16e weer een nieuw schemaatje opstellen.
    Wat knap dat je 5 dagen zonder Rowi op wintersport gaat.
    Wij vertrekken 2e kerstdag ook op wintersport. Wij rijden het wel in 2 dagen (we gaan naar Frankrijk). Wij gaan met de ouders, broer en zus van mijn vriend dus we gaan gewoon een beetje om de beurt skieen. Oppas genoeg dus. Ik vind het ook niet zo erg als ik geen hele dagen kan skieen. Vind het ook leuk als ik met Fiene de sneeuw in kan gaan. Maar ik wil wel elke dag eventjes gaan ;).

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Jee wat veel eet en drinkt Fiene dan op een dag! Drinkt ze ook echt al die melkflessen leeg?
    En ook al lekker op wintersport, veel plezier alvast!

20. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Ja die gaan gemakkelijk leeg! We mochten nog niet afbouwen. Ze zei dat ze nog minimaal 800 ml per dag nodig hadden. Maar dat brood s middags is niet veel hoor. Dus ze zit nog op 4 flessen.

Deel Deze Pagina