Elin kreeg toen ook nog 4 flessen, ik ging met 7 maand over naar 3 flessen. Nu dus 3 flessen, waarvan 1 kleintje. En dan drinkt ze 's middags nog een flesje diksap of thee.
Sasjuh;Weet je nog welke hoeveelheid ze kreeg? Volgens mij mag ik inderdaad ook de volgende keer (dan is ze 7,5 mnd) overgaan op 3 flessen. Ze krijgt nu qua flesvoeding en bijvoeding de hoeveelheid die ze behoort te hebben volgens mij. Fijn dat de misselijkheid over is. Wanneer ben je nu uitgerekend? Beleef je deze zwangerschap anders dan de vorige?
@kimsel; gek dat ieder consultatiebureau dan andere normen hanteert. Ik mocht meteen naar 3 flessen gaan, mits ze de hapjes (200gr) kan eten. Ik geef haar daarna een toetje en dit telt ook mee als zuivel. De arts zei dat ze niet eens een halve liter meer nodig heeft.. Ik merk ook aan rowi dat ze de flesjes niet meer leeg drinkt. 's ochtends laat ze al vaak wat staan, in de middag gaat de boterham steeds beter, als ze goed brood heeft kunnen eten geef ik haar maar 150+5, hier laat ze dan soms nog een bodempje van staan. Dan 's avonds de maaltijd + toetje en dan voor het slapen een fles 180+6 maar die drinkt ze 's avonds en 's ochtends ook niet altijd helemaal leeg.. Maarja ze groeit goed, want qua gewicht is ze voor haar lengte iets te zwaar dus het zal wel goed zijn zo. Wat fijn dat jullie familie bij je hebben op wintersport die dan ook even kunnen oppassen. Wij gaan met een stel vrienden die nog geen kinderen hebben dus dat ligt dan ook weer net iets anders. Mijn max was daarom ook 5 dagen, want hun wilde eigenlijk een hele week.. Het zal wel moeilijk worden haar te missen maar toch heb ik er ook super veel zin in! Ze is in goede handen en wintersport is voor ons ook een grote hobby. Zodra ze dadelijk de leeftijd heeft dat ze op ski's mag en ze wilt het dan kunnen we daar niet vroeg genoeg mee beginnen hihi. We hadden ook voor een skivakantie kunnen kiezen met opvang maar daar voelde ik me niet goed bij. Opa en oma kunnen haar gebruiksaanwijzing en ze wordt er goed verwend!
Krijgt Rowi dan nog wel ander drinken tussendoor? Hier op het cb zeiden ze tot 8 maanden nog 500 ml zuivel. Daar hoort kwark idd ook bij. Ach verschilt ook zo, die behoefte van kindjes. Kimsel ik ben 8 juli uitgerekend. Morgen alweer 11 weken. Dat is wat ik nu anders ervaar.... de tijd vliegt voorbij. Ik probeer er wel heel bewust bij stil te staan allemaal, want waarschijnlijk is dit de laatste keer dat ik zwanger ben. En ik weet hoe ik het zwanger zijn heb gemist na de geboorte van Elin dus probeer echt te genieten! Af en toe nog een btje misselijk, als ik veel heb gedaan. En ik ben echt moe 's avonds. Vandaag voor het eerst met de angelsound het hartje gehoord, bijzonder moment weer!
Hey meiden, Ben er even tussenuit geweest. Veel gebeurd. Intake gehad in DD, bloedgeprikt en blijkt, amh waarde is te laag. Dit betekent dat ik een lage eicelreserve heb. En dit verklaard een hoop. Waarom ik altijd weinig eicellen heb, weinig bevruchtingen en hoge dosering medicatie. En nu? Tja, hormonen slikken. De waarde moet omhoog. 6 weken lang. Eind januari terug en dan hopen dat de waarde omhoog is gegaan. Ik mag even later beginnen met de poging. Ik hoor dan hoe het schema eruit gaat zien. Nog een paar dagen werken en dan heb ik ruim 2 wkn vrij. Zit er aan de ene kant tegenop. Des te meer ik nadenk dat het nog steeds niet is gelukt en ik weer kinderloos het jaar uit ga :S. Hoe is het met jullie verder? Wat zijn jullie plannen met kerst?
Kitty wat vreemd eigenlijk dat daar hier in NL dan nog nooit op geprikt is zeg! Verklaart idd een hoop.. En laten we met zn allen hopen dat 2012 het laatste jaar dat jij kinderloos/zwanger uit zal gaan.. Steek er een extra kaarsje voor aan! Hier weinig plannen met kerst, lekker genieten met zn 3tjes. 2e kerstdag komen mn ouders, zusje en zwager gourmetten, gezellig! Ik moet alleen 24 en 31 december werken en verder ben ik 2 weken vrij, echt fijn. Ben erg moe dus lekker even bijtanken.
@sasjuh; ik bied haar wel wat water aan, of afgekoelde vruchtenthee maar hier drinkt ze niet veel van. Het cb zei idd dat 500ml een richtlijn is maar als ze daar wat onder zou zitten zou dat geen probleem zijn, ze verzekerde mij dat Rowi genoeg zuivel binnenkrijgt en als ik kijk wat ze al als maaltijd eet ga ik haar daar zeker geen fles meer bijgeven haha. Maar die 500ml haalt ze ook nog met gemak, zit daar zelfs nog boven incl. toetje. Wat voor toetjes geef jij Elin? Het cb zei dat ik niet perse babytoetjes hoefde te kopen, ze mag gewoon eten wat wij ook eten, maar ik heb meestal vruchtenyogurt. Ook de boterham gaat super, en ze lijkt tot nu toe ook nog alles te lusten. @kitty; toch wel goed nieuws dat duitsland wel nog een meerwaarde voor jullie heeft en nog belangrijker een oorzaak waarom het telkens fout gaat. Ik begrijp je pijn om dit jaar af te sluiten zonder zwanger te zijn maar hopelijk is duitsland voor jullie het lichtpuntje, want ze kunnen dus wel nog iets voor jullie betekenen! Toch raar dat ze daar hier nooit naar gekeken hebben als ze in duitsland dat gewoon in je bloed kunnen zien.. Ga je nog wat afleiding zoeken in de vakantie? Hopelijk kunnen jullie toch even genieten en goede hoop hebben dat het in duitsland wel gaat lukken en dat jij volgend jaar samen met een prachtig kindje het jaar mag afsluiten! Ik ben erg benieuwd eind januari en wens jullie heel veel sterkte en kracht! Hier ook niet echt bijzonder veel plannen met de kerst, ik heb na deze week ook 2 weken vakantie. Kerstavond vieren we bij mijn ouders en tweede kerstdag bij mijn schoonouders. Eerste kerstdag gewoon lekker thuis, ik denk dat we lekker uitgebreid thais gaan koken samen. Ik ga zo met ons meisje even langs de huisarts, de verkoudheid is over maar het hoesten blijft, ze heeft echt wat slijm op de longen dus wil even naar laten luisteren.
@Nijn; ja raar dat elk cb weer iets anders zegt he. Ik moest ze in ieder geval nog 800 ml melk blijven geven per dag tot het volgende bezoek. Daarna mag ik gaan minderen. Ze heeft ook helemaal nog niet over een toetje gesproken. Nou krijgt ze dit wel af en toe en dit vind ze ook heel erg lekker maar dit zijn dan maar een paar hapjes. De afgelopen 2 dagen laat ze van de laatste fles wel wat staan. Ze is de afgelopen nacht ook heel veel wakker geweest. Misschien last van een sprongetje/groeispurtje/tandjes??? Iets zit er in ieder geval dwars. Daarnaast hoest ze ook nog steeds stevig. Het was een tijdje wat minder maar het is nu weer volop. Ik kan wel weer de huisarts bellen maar zij zeggen dat ze er toch niks aan kunnen doen. Geef haar nou maar weer de druppeltjes Bisolvon. Wat zei de huisarts bij jou? Als je er toch een goed gevoel bij hebt dat Rowi bij opa en oma in goede handen is, is het toch prima? Vorig jaar zijn wij niet op wintersport geweest en dat heb ik toen echt gemist. Ik heb dus echt zin om weer te gaan. @Kitty; tjee, dat daar in NL niet eerder op geprikt is zeg. Van de andere kant wel fijn dat je nu een "verklaring" hebt. Aan de hormonen is natuurlijk ook niet alles maar je doet het voor een goed doel. Ik hoop dat 2013 een mooi en vruchtbaar jaar voor jou gaat worden! Wij vertrekken 2e kerstdag dus naar Frankrijk. Oud en nieuw vieren we ook daar. Ik ben erg benieuwd hoe het met die kleine gaat met de autorit enzo. We overnachten wel onderweg dus we rijden op ons gemak in 2 dagen. 1e kerstdag vieren we eerst bij mijn oom en tante en daarna gaan we eten bij mijn ouders. Wel lekker 2 weken vrij!
@kimsel; hoe gaat het met Fiene, nog veel wakker geweest snachts? Gelukkig was alles goed met Rowi. De huisarts hoorde wel wat slijm maar dat is wat wij normaal bij een verkoudheid kunnen ophoesten. Rowi is wel al een 2 weken flink aan het spoken snachts. Wordt echt vaak wakker en moeten soms wel tot 5x toe een tutje gaan geven en dan valt ze weer meteen in slaap en dan een uur later herhaald het zich weer.. Best vermoeiend.. Misschien omdat ze nog regelmatig moet hoesten ofzo, ik weet het ook niet of idd. weer een van de vele sprongetjes. Hopelijk gaat ze snel weer beter doorslapen! De huisarts heeft mij verder geen advies gegeven voor het hoesten, hij heeft geen hoestdrankje of druppeltjes aangeraden, dit mag pas vanaf 1 jaar zei hij. Ik kan luuf gebruiken en het bedje wat omhoog zetten maar ik gebruik op het moment niets, haar neusje is gewoon vrij om te ademen. Kimsel, alvast fijne kerstdagen en een fijne wintersport!!! Iedereen fijne feestdagen! Kitty; hopelijk mag 2013 een heel mooi en bijzonder jaar voor jullie worden!
@nijn; je mag evt wel Bisolvon gebruiken. Dat is ook voor baby'tjes. Dat heeft bij Fiene ook even geholpen. Gister toch nog met Fiene naar de huisarts geweest. Het werd alleen maar erger en ze had ook verhoging. Wat bleek; ze heeft een luchtweginfectie en een oorontsteking. Ze krijgt nu antibiotica en een neusspray. Gisteravond een zetpilletje gegeven. Ze is "maar" 2x wakker geweest. Vanavond nog een keer. Vandaag gaat het wal al iets beter gelukkig. Is zo zielig zo'n klein mensje.... Vanochtend wel een positieve ovu test. Zit op dag 14. Lijkt erop dat ik dus een regelmatige cyclus krijg. Afwachten hoe lang de luteale fase nu duurt. Iedereen fijne feestdagen!
Kimsel veel plezier op wintersport! Hier helaas de kerst met een zieke Elin doorgebracht. Koorts, veel hoesten en amper eten en drinken. Vandaag bij de huisarts geweest en ze heeft een luchtweginfectie. Heb een puffer voor haar gekregen die ze 3 maal daags moet inhaleren.
@kimsel; ojee, hoe gaat het met jullie meisje? Is ze weer opgeknapt? Wel zielig als ze zo ziek zijn en het niet kunnen zeggen waar ze last van hebben. Helaas hoort dat er ook bij. @sasjuh; ook al een zieke meid. Heeft de puffer al effect? Beterschap! Hier gaat het goed, Rowi is gelukkig weer helemaal opgeknapt, soms nog een keer hoesten maar niet de hele dag door. Ook de nachten gaan iets beter. Afgelopen nacht 2x tutje moeten geven, ik denk dat we haar teveel verwennen want dan ligt ze gewoon met haar ogen dicht te jengelen en als ze haar tutje dan krijgt is ze meteen stil haha. Ik merk sinds afgelopen week echt zo een verschil. Ze kan echt ineens veel langer wakker blijven en is veel vrolijker. Misschien toch een ontwikkelingssprongetje gemaakt. Ze doet het al de hele week op 2 slaapjes. Sochtends pap en dan om 11 uur fruit, ongeveer anderhalf tot 2 uurtjes slapen, dan boterham en flesje. Dan later op de middag anderhalf tot 2 uurtjes slapen, dan maaltijd met toetje en dan rond 20.00uur de fles, nog even knuffelen en dan naar bed. Hopelijk houd ze het zo vol! Ze is in ieder geval super vrolijk en slaapt overdag ook beter wanneer ze langer wakker is geweest.
He lieve meiden, Een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2013 gewenst! Voor sasjuh een goed verloop van een zwangerschap, een gezond tweede wondertje en dat dit het jaar mag worden waarin ook Kitty deze bijzondere ervaring mag meemaken!! Hoe is het met jullie? Leuke feestdagen gehad, de kleintjes weer opgeknapt? Hier gaat het super. Met onze meid gaat het ook weer goed. Ze is echt zo beweeglijk haha, stil liggen kan ze echt niet. Ook het eten gaat super, ze eet al een hele boterham, alleen drinkt ze daarna niet zoveel, zou dit een probleem zijn? Ook de maaltijden gaan erin als koek en daarna is het huilen en wil mevrouw snel haar toetje.. Hopelijk blijft dat eten zo goed gaan. Ook het slapen gaat beter. Alweer een paar nachtjes helemaal niet gehoord. Ze had zelfs uitgeslapen tot 09.40, mijn man wist niet hoe snel hij het bed uit moest komen nadat hij wakker werd want ze had zich nog niet laten horen.. Ik ben benieuwd wanneer ze een tandje krijgt want ik voel nog niks.
Elin sinds maandag aan de antibiotica en lijkt vanaf vandaag eindelijk beter te gaan! Nijn na het brood drinkt Elin ook weinig hoor. Die fles gaat straks ook vervallen en wordt uiteindelijk gewoon een bekertje melk, geen probleem dus. Wat een uitslaper heb je! Hier is 8u toch echt wel de max, maar vind ik al fijn. Elin kreeg haar 1e tandje pas met 9 maanden, 2 tegelijk. Heeft er nu nog steeds maar 2. Verder is ze idd ook erg druk. Hele kamer door tijgeren, poging tot kruipen, overal aanzitten, optrekken tot op dr knieen enz. En praten haha.. ik hoor de hele dag papaaa, papaaa Zwangerschap gaat ook goed! Nergens last van en buikje begint te komen. 18 januari weer vk en 's avonds dan geslachtsbepalende echo, zooooo benieuwd! Kitty hoe is t met jou?
Hallo allemaal, Nog de beste wensen voor 2013! We zijn weer terug van de wintersport. Niks gebroken ! Ging heel goed met fiene. De heenreis in 2 dagen gereden en terug in 1 dag. Ook daar ging het heel goed. Alleen het slapen was minder goed dus hopelijk gaat dat nu weer beter nu we thuis zijn. Ook is het hoesten helemaal over. De antibiotica kuur heeft dus geholpen. Ik twijfel alleen of het oortje over is. Ze draait er nog veel op s nachts. Even afwachten dus. @nijn; hoe was jullie vakantie? Fijn dat Rowi het zo goed doet! Fiene heeft ook nog geen tandje. Hoe ziet jouw voedingsschema er nu uit? Ik moet over 2 weken terug en dan wil ik een nieuw schema maken want ze drinkt nu ook niet alle flessen meer leeg. @sasjuh; slaat de antibiotica kuur aan? Spannend hoor dat je al bijna weet of het een jongetje of een meisje wordt. Zelf een voorgevoel? @kitty; hoe is het met jou? @pinkpearl; Bliss alweer bijna 1 jaar!!! Ik ben gister weer ongesteld geworden. Positieve ovu-test op dag 14 en 12 dagen later ongesteld. Volgens mij is dat dus best ok. Ik heb nog even jullie advies nodig; binnenkort willen we voor de tweede gaan. Ik weet alleen niet zo goed wat ik nu het beste kan doen: - gewoon gaan proberen zonder enige hulp (Ik lijk nu gewoon elke maand ongesteld te worden maar nu twijfel ik weer of ik dan wel een goede eisprong heb, goed genoeg om zwanger te worden). - ik heb nog clomid liggen dus dit gebruiken - ziekenhuis bellen voor telefonisch consult of afspraak wat ik nu het beste kan gaan doen Wat zouden jullie doen?
Kimsel ja de ab lijkt aan te slaan, ze begint weer wat te drinken! Vanmorgen 90cc melk en net zomaar bijna 100cc diksap.. en nog helemaal zelf ook! Ze pakte de fles uit mn handen, pakte hem met 2 handjes vast en bracht hem naar dr mondje en ze ging drinken. Ik was zoooo trots op mn kleine grote meisje! O wat leuk, ook binnenkort voor nr 2! Wat is binnenkort? Ik zou het zelf proberen, nu je weer zo'n mooie cyclus hebt. Een eisprong is een eisprong, weet niet of er zoiets bestaat als geen goede eisprong. Zou iig (niet zonder toestemming oid) Clomid gaan gebruiken. Straks breng je je mooie cyclus weer in de war. ZH bellen voor advies kan, maar denk dat ze dan ook zeggen t eerst zelf te gaan proberen. Fijn dat de wintersport geslaagd was! Slapen komt thuis in de eigen omgeving vast wel weer goed. Voorgevoel jongen/meisje; ik denk weer een meisje. Net als iedereen haha. Alleen bij Elin was ik overtuigd van een jongen en dat bleek een meisje te zijn dus kan maar zo dat t nu een jongen is haha.
@sasjuh; wat spannend 18 januari, dat is al bijna! Ik ben erg benieuwd.. Ik was bij Rowi ook overtuigd dat ik een jongen kreeg maar ik denk als ik weer zwanger zou worden ik denk weer een meisje te krijgen omdat ik dat nu zo gewend ben.. Nog even en dan weet je het. Fijn dat de ab geholpen heeft, is toch niet leuk als ze ziek zijn! @kimsel; wat fijn dat de wintersport zo goed gegaan is! Wij gaan 17 januari pas.. Dus moet nog heel eventjes wachten maar als ik jou prachtige foto zie op fb begint het wel heel erg te kriebelen. Mijn voedingsschema is als volgt: Als ze wakker wordt, afgelopen week telkens pas na 9.00uur... 150cc + 5 en pap van de lepel (door de pap is het ong. 200cc) 11.00uur fruit met een halve liga erin verkruimeld 11.30uur slapen tot +/- 13.00/13.30 Dan 1 boterham zonder korstjes + 150 cc + 5 (drinkt ze niet leeg als ze de hele boterham op kan) Rond 15.30 slapen tot 17.00/17.30 Dan 200 gram groente/aardappel of rijst en klein stukje vlees of vis + 100 gram toetje erna En dan voor het slapen gaan nog een fles 180 cc + 6 meestal ergens tussen 20.00 en 20.30 Ik hoef pas in maart weer naar het bureau. Maar kan altijd bellen als ik vragen zou hebben. Ik merk in ieder geval aan Rowi dat ze die fles een beetje zat is, en alle andere dingen juist veel lekkerder vind. Ik probeer haar tussendoor weleens wat diksap te geven maar dan speelt ze alleen maar met de fles, ze wil zo tussendoor niks drinken. Binnenkort eens zo een tuit drinkbeker halen, eens kijken of ze dat wel wilt. Wat spannend dat ook jullie al zo snel aan een tweede willen beginnen. Ik zou als ik een regelmatige cyclus zou hebben het sowieso eerst een paar keer zo proberen, mocht het dan niet lukken heb je toch wel een indicatie om meteen doorverwezen te worden. Ben benieuwd, wanneer willen jullie ervoor gaan? Het is ook wel wat sasjuh zegt, dadelijk gooi je door de clomid je eigen hormonen weer in de war.. Zou helemaal zonde zijn!
Hey meiden, Fijn om te lezen dat het goed gaat! De tijd gaat echt enorm snel! Sasjuh, al bijna een geslachtsbepaling! Dat is wel vroeg, maar blijkbaar kan je bij 15 weken het geslacht al zien? En Kimsel, wat leuk dat je voor een tweede wilt gaan. Je hebt nu een regelmatige cyclus? Want ik zou het dan ook eerst zelf willen proberen. Hoewel, ligt er ook een beetje aan hoe lang je erover hebt gedaan om zwanger te worden. Als je geen haast hebt, zou ik een paar cyclussen afwachten en dan met het zkh bellen. Want heb je met Clomid echo's nodig? Je kunt ook vragen om een paar dagen na je eisprong op progesteron te testen. Dan weet je of je een goede eisprong van jezelf hebt . Nijn, jij voorlopig nog niet aan een tweede? Komt jouw cyclus al wat op gang? En hier nog steeds wachten. Over 4 weken pas naar DD en dan gaan we bespreken welke medicijnen ik moet gaan gebruiken. Maar ik probeer mn ongi er vlak na te plannen, zodat ik hopelijk begin februari weer mag starten met een nieuwe poging!
@kitty; bedankt voor de goede tip. Dat ga ik doen: ik bel maandag naar het ziekenhuis of ik deze ronde progesteron mag prikken na mijn eisprong. Dan weet ik gelijk of ik nu van mezelf een goede eisprong heb. Als dat het geval is dan gaan we het daarna gewoon zonder ziekenhuis proberen. Mocht ik geen goede eisprong hebben dan maak ik gelijk een vervolgafspraak. De vorige keer was ik na ronde 2 zwanger toen ik de juiste dosering had maar dat liep toen uit op een mk. Daarna weer ronde 2. Op zich dus best snel maar je weet nooit hoe dat nu gaat lopen. Ben bang dat het best lang gaat duren dus vandaar dat we binnenkort ook weer willen starten. Vind het wel spannend. Maar eerst deze cyclus mijn eisprong opsporen en hopen dat ik progesteron mag prikken. Dus jij mag aan het eind van de maand weer terug. Ik hoop zo dat het snel raak mag zijn bij jullie. Hoef je nu geen medicijnen te gebruiken? @sasjuh; ga je het wel vertellen wat het wordt? Heb je zelf een voorkeur? @nijn; oh jij hebt dus lekker de sneeuw nog voor de boeg . Het slaapschema is bij ons wel ongeveer hetzelfde. Fiene krijgt alleen nog meer melk en wat minder bijvoeding ( toetje af en toe, nog geen vlees en ook nog geen liga). Maar dat wil ik over 1,5 week dus veranderen. Minder melk dan. Hoef jij met Rowi niet met 7,5 maand naar het CB?
Kimsel nja voorkeur.. vind dat zo naar klinken. Maar zou nog een meisje wel helemaal geweldig vinden, maar neemt niet weg dat ik een jochie ook erg leuk zou vinden hoor! Kitty hopelijk kan je in februari starten en mag t geluk eindelijk eens aan jullie zijde staan..