Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Sasjuh; mij zou het, tegen die tijd, ook niet uitmaken hoor. Een zusje is voor Fiene heel leuk maar een jongetje lijkt mij ook heel leuk. Heel cliche; als het maar gezons is toch.
    Ze kunnen het wel al vroeg zien dan zeg!

Ik heb vanochtend met het ziekenhuis gebeld. Alleen Progestron testen kon niet. Ik kon wel naar de Poli komen voor een gesprek en dan gelijk bespreken (en misschien een uitgangsecho ofzo) om te kijken of ik kan gaan proberen zonder Clomid zwanger te worden. Dus dat ga ik nu doen. Volgende week dinsdag heb ik daar een gesprek. Dan zit ik ook rondom mijn eisprong dus misschien kunnen ze gelijk dan iets zien. Dan weet ik het ook zeker. Ik hoop in ieder geval dat het kan.

2. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nog even een leuke foto van Fiene naar haar groentehapje (bietjes! ;))

Bijgevoegde bestanden:

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nog even een laatste update; ik heb net telefonisch contact gehad met mijn huisarts. Zij denkt dat het niet nodig is om een verwijzing te krijgen: als ik nu een regelmatige cyclus heb en positieve ovulatietest dan kan het bijna niet anders dan dat ik een goede eisprong heb.ze adviseerde me om het gewoon te gaan proberen. Op mijn leeftijd staat er een jaar voor dat je terug mag komen maar in mijn geval mocht het ook na een half jaar. Dus ik ga de afspraak in het ziekenhuis maar afzeggen. Ik wil deze cyclus sowieso nog afwachten en dan denk ik de volgende cyclus weer starten.
    Ze vertelde ook nog dat ze het toch best regelmatig zag dat de cyclus weer op gang kwam bij vrouwen die zwanger zijn geweest.

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; ik ben erg benieuwd naar jou vervolg gesprek in Duitsland, hopelijk hebben zij net het ander middeltje wat jij nodig hebt!! Mijn cyclus is niet hoe ik het graag zou willen. Ik heb na de zwangerschap 2x een ongi gehad maar tussen de eerste en de tweede zat 50 dagen. Ik kan middels de temp precies zien of ik een eisprong krijg maar deze had ik dan 2 weken terug al moeten hebben dus een regelmatige cyclus ga ik niet krijgen. Maar we moeten evengoed opletten want ik wil nu nog niet zwanger worden van een tweede. Wij willen heel erg graag een tweede kindje maar niet te kort op elkaar. Deze zomer gaan we lekker op vakantie en dan gaan we er eens over nadenken wanneer we er weer klaar voor zijn, ligt er ook aan hoe het dan met Rowi gaat, ik wil dat zij op het moment dat er een tweede komt zeker al kan lopen, en wat dingetjes zelf kan, wel zo makkelijk aangezien ik er sochtends alleen voor sta als ze naar de oppas moet.
    Wanneer moet je precies in Duitsland zijn? Hopelijk kun je meteen starten !

@kimsel; wat een knappe meid die Fiene! Mooie ogen. Wat vervelend dat je huisarts geen verwijzing wil schrijven maar snap ook wel wat ze zegt.. Je hebt nu gewoon een regelmatige cyclus en ook je lf is goed nu. Mij zou het ook wel fijner lijken om het dadelijk gewoon te kunnen gaan proberen zonder al die ziekenhuisbezoeken en als het dan niet lukt ben je toch nog zo doorverwezen met jou voorgeschiedenis. Of wil je echt zo snel mogelijk al zwanger worden? Aangezien ik niet regelmatig ongesteld wordt hoef ik de assistente maar te bellen van de huisarts. Hij heeft al een notitie gemaakt dat ze dan een verwijsbrief mogen uitschrijven. Ik had het laatst al even gevraagd toen ik daar was met Rowi maar hij zei ook dat de kans op een normale bevruchting gewoon aanwezig is ook al is mijn cylcus onregelmatig. Maar wij letten voorlopig nog even goed op ;) Dus na je volgende menstruatie gaan jullie ervoor... SPANNEND!! Leuk om weer mee te kunnen leven! Hopelijk zijn jij en Kitty snel samen zwanger!

@PP; jij al plannen voor een tweede?

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; ze wilde de verwijsbrief wel schrijven als ik het graag wilde maar ze vond het nog niet nodig. Maar ik hoef het maar te vragen (inderdaad met mijn voorgeschiedenis) en ze schrijft m uit.
    We hebben inderdaad geen haast dus we zien wel hoe het loopt.

6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; oke, die wetenschap is wel fijn ja. Wel fijn dat je nu weet dat het mogelijk is om zwanger te kunnen worden, lijkt me een stuk minder stress en ook fijn om nog even niet aan de hormonen te gaan. Ben benieuwd hoe lang of hoe snel het bij jou gaat..

7. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    Hier een lekker druk en gezellig weekend achter de rug.
    Bliss haar eerste verjaardag!!!
    Echt super leuk. Ze is ook echt een feestbeest en genoot van alle aandacht.
    Wel gek hoor.... ons meisje alweer 1 jaar. Ik moest steeds terug denken aan vorig jaar...

@Nijn: We willen uiteindelijk wel graag een tweede maar wachten nog eventjes . We vinden het nog wel even fijn met zijn drietjes. Omdat ik redelijk regelmatig ongesteld word heb ik goede hoop dat ik zonder medische hulp zwanger kan worden.

8. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Pinkpearl;Fijn dat de verjaardag van Bliss zo leuk was. Leuke foto's ook op FB. Is echt snel gegaan dat eerste jaar of niet?

@Kitty; hoe is het met je?

@Nijn; fijne vakantie!

@Sasjuh; bijna de echo. Vertel je het ons wat het wordt? Spannend hoor.

Vandaag naar het cb geweest. Ze heeft echt een groeispurtje gehad de afgelopen 6 weken. 6 weken geleden was ze 66 cm en 7615 gram. Nu 71 cm en 8950 gram! Ik kon het ook echt merken aan haar kleren. Ze heeft nu echt meestal maat 74 nodig! Nu met 9 maanden weer terug. Ook het voedingsschema veranderd. De fles van 's middags (15.30 uur) gaat eraf. En ze krijgt bij haar boterham nu ook minder te drinken. 's ochtends nu pap en 's avonds mag ze nu ook vlees/vis erbij en yoghurt. Ze waren erg tevreden. Ze ligt nu wel boven de curve maar dat maakt niet uit omdat het met het gewicht en de lengte is.

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; wat leuk weer een meisje!

@Nijn; hoe was de wintersport?

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Jaaa idd weer een meisje! Echt superleuk.. Heerlijk 2 zusjes straks :D

Kimsel jee wat is Fiene gegroeid! Ze heeft Elin al ingehaald haha qua gewicht.. Hier ook al een tijdje maat 74.

Hier alles prima. Elin kan inmiddels kruipen, zo leuk. En snel dat ze gaat. Ook trekt ze zich op aan de bank, tafel enz. En praat de hele dag, helaas is het onweerstaanbaar. Papa zegt ze al wel, mama nog niet hehe ;)

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; wat leuk, weer een dochter!! Nu lekker genieten en brainstormen over een leuke naam, of zijn jullie er al uit?

@kimsel; Fiene groeit goed. Hoe gaat het met het nieuwe voedingsschema?

@pinkpearl; nog gefeliciteerd met jullie meisje, al 1 jaar, wat gaat de tijd toch snel. Lekker nog even genieten en hopelijk kun je dadelijk zonder medische hulp zwanger worden.

@kitty; hoe gaat het met jullie?

De wintersport was echt fantastisch. We hebben echt genoten even een paar daagjes samen en lekker genieten met onze vrienden. We zijn vandaag terug gekomen en het was ook weer heerlijk om ons meisje te zien. Gistermorgen had ik echt even een moeilijk momentje en heb ik een traantje gelaten omdat ik ons meisje toch wel erg miste. De eerste dagen was ze bij mijn moeder en die gaf me elke dag een uitgebreid verslag. Mijn schoonmoeder is iets minder uitgebreid daarin en ik kreeg alleen een sms met de tekst; alles gaat goed. Maar ik had graag wat meer willen weten en kreeg het even moeilijk maar gelukkig kreeg ik later wel wat uitgebreider verslag en zo had ik toch wel het gevoel dat ik niets miste en Rowi heeft het ook leuk gehad bij opa en oma. Ik kreeg wel echt de indruk dat ze het leuk vond ons weer te zien dus dat doet me erg goed.

12. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hoe gaat het met iedereen?

@kitty; hoe ziet jou planning eruit? Hopelijk kun je snel beginnen of ben je alweer bezig!

@kimsel; hoe gaat het met het eten? Vind Fiene de boterham lekker? Hoeveel melk geef je haar nog?

13. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; hier alles prima. Fiene doet het erg goed. Ze tijgert al wat stukjes, maar het echt tijgeren heeft ze nog niet helemaal uitgevonden. Ze komt wel al goed vooruit. Daarnaast rolt ze continu om. Je merkt wel dat dat haar veel energie kost; ze is meer moe en heeft meer honger. Ze heeft trouwens nog steeds geen tandjes, en Rowi?
    De boterham gaat er prima in. Ze eet met gemak een hele boterham (zonder korstjes op). Haar voedingsschema is nu:
    - 08.00 uur: 180 ml + 6 + 3 el pap
    - 10.00 uur: fruithap + water
    - 12.00 uur: 1 boterham + 90 ml+3
    - 15.30 uur: rijstewafel/soepstengel + water/thee
    - 17.30 uur: groente+ vlees/vis + aardappel/rijst
    100 ml yoghurt
    - 19.45 uur: 180 ml + 6
    Rijstewafel of soepstengel gaat nog niet helemaal maar als ik het verkruimel eet ze het wel. Als ik het haar geef sabbelt ze er een klein beetje op maar gaat er meer mee spelen.
    Ik heb soms wel het idee dat ze nog een beetje honger heeft.

Fijn dat de wintersport zo leuk was. Kan me voorstellen dat je haar wel hebt gemist. Gelukkig voldoende afleiding gehad!

@Kitty; ik ben ook erg benieuwd hoe het met jou gaat!

@Sasjuh; bijna Elinn haar eerste verjaardag! Gaat snel joh!

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Thanks voor het vragen. Ik ben nu aan het aftellen. Vandaag laatste pil innemen en komende donderdag naar Dusseldorf. Ik mag dan gaan (hopelijk) starten! Echt heel spannend. Ik heb er zo'n zin in! Eindelijk weer een kans na ruim 2 maanden 'stil' te hebben gestaan. Later meer :).

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; Rowi heeft ook nog geen tandjes. En ook hier eentje die niet meer stil ligt haha. Als ik haar neerleg, rolt ze alle kanten op en ze zou graag willen kruipen (duwt haar hoofd in het tapijt en zet de knieen eronder maar komt niet vooruit en wordt dan boos haha). Komt vanzelf wel. Geef je de pap via de fles in de ochtend? Rowi krijgt hier 150 + 5 en ongeveer 4 volle lepels pap, tot hij dik genoeg is en dan via de lepel. Als je het idee hebt dat ze nog honger heeft zou ik haar bij de boterham gewoon nog wat meer melk geven. Ik geef Rowi erna gewoon 150 + 5 en als ik dadelijk de boterham ga opbouwen naar 2 geeft ik gewoon 120 + 4. Als Rowi genoeg gedronken heeft krijg ik het er echt niet meer in dus heb niet het idee dat ik haar teveel geef. Wat doe je allemaal op de boterham? Hier geef ik eigenlijk vanalles, jam, smeerkaas, smeerleverworst, heel soms pasta (waar ze dol op is), appelstroop. Weet jij wanneer je er vleeswaren op mag doen? Ik heb eigenlijk nog geen soepstengel of rijstwafels geprobeerd, zag op zo een verpakking staan vanaf 9 maanden dus vandaar, maar zal ik binnenkort ook eens gaan proberen.

@kitty; heel erg veel succes morgen!! Hopelijk mag je meteen starten. Hoe ziet nu precies je behandelplan eruit of hoor je dat morgen?

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty succes!

Elin net weer prikjes gehad op het cb. Helaas (te) weinig gegroeid.. 8200 gram nu. Doorverwijzing naar een dietiste gehad maar weet nog niet of ik ga, zie er niet zoveel nut van in..

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; ik heb wel het idee dat de tandjes eraan komen. Ze kwijlt, zit continu met haar vingers in haar mondje en heeft flinke poepluiers dus ik ben benieuwd.
    Fiene duwde eerst ook steeds haar hoofd in het tapijt. Maar ineens kreeg ze door dat ze zichzelf vooruit kon trekken. Nu gaat dat steeds sneller en legt ze steeds meer afstanden af!
    Ze krijgt de pap nog via de fles. Hij is ook te dun om het via een lepel te geven. Straks als de pap wat dikker wordt wil ik het wel met de lepel gaan geven.
    Ik geef haar nu smeerkaas, smeerleverworst of appelstroop. Stroop vindt ze echt super lekker! Volgens mij mag je al gewoon beginnen hoor met vleeswaren. Kaas mag ook.
    Met de rijstewafeltjes en soepstengels experimenteert ze ook alleen een klein beetje mee. Ik geef haar het dan in stukjes en dan sabbelt het ze op. Op het kdv krijgt ze soms ook een crackertje of maikwokkels. Die wil ik nu zelf ook eens gaan zoeken want die schijnt ze wel al te kunnen eten. Anders vind ik het zo'n lange tijd dat ze niks krijgt; na de boterham tot aan de groente/vlees/aardappel.

@Kitty; veel succes!

@Sasjuh; was ze veel te licht? Eet ze niet goed genoeg? Hoe lang is ze nu? Ik zou ook niet direct naar een dietiste gaan. Op het CB gaan ze uit van gemiddeldes en als ze daar toch iets onderr of boven zit maakt toch niet zo veel uit. Heeft ze er last van? Wanneer moet je nu weer terug? Misschien krijgt ze straks wel ineens een groeispurtje.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel ze was nu 74 cm. Eten deed ze altijd goed, nu ff minder. Zal wel een fase zijn. Maak me niet zo druk, ze is altijd al slank geweest en t eten zal vanzelf wel weer beter gaan.

Ik voel de beeb trouwens alweer bewegen, echt gaaf gevoel weer!

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; ik zou me er ook niet te druk om maken hoor. Gewoon een tijdje aankijken. Zal vanzelf wel weer bijtrekken.
    Bijzonder dat je haar alweer voelt bewegen. Lekker vroeg! Bijzonder gevoel hè!

20. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty; hoe is het met je? Ben je al begonnen?

Even een vraag: Fiene is rond 15.30 uur erg hongerig. Vooral op het kdv. Ze heeft niet echt voldoende aan thee met een rijstewafeltje. Nou hebben ze gevraagd of ze haar ook wat yoghurt mogen geven zodat het wat beter vult.Zou dat mogen? Ze krijgt dan 2x yoghurt per dag.
    Ze huilt ook vaak na haar flesje en boterham tussen de middag dus volgens mij is ze echt hongerig. Straks eens kijken of ze 1,5 boterham eet. Iemand tips?

Deel Deze Pagina