@kimsel; ik ben vandaag bij een dietiste geweest en moet mijn eetpatroon wat aanpassen. Ook mag ik dus helemaal geen lekkere tussendoortjes meer Alleen maar maaltijden en fruit als tussendoortje of yogurt ofzo. Heb vandaag echt een verschrikkelijke baaldag, bijna de hele middag liggen janken, alles van afgelopen dagen kwam er effe uit. Eerst dan die bloeddruk en heb zoveel last van die medicijnen dat ik mijn werk niet meer goed kan uitvoeren, zat vandaag in gesprek met een client en kon me gewoon niet focussen, ik was te afwezig. Ik heb daarna mijn vervolgafspraak afgezegd en ben naar huis gegaan. Toen hoorde ik op de radio dat ze morgen in heel Spanje gaan staken en dit drastische gevolgen zou hebben voor het openbaar vervoer en alle vluchten van en naar Spanje toe, dus ga niet echt met een gerust gevoel morgen naar de luchthaven want we zouden vanuit Girona de bus pakken naar Barcelona, maar ben super bang dat die bus dus niet rijd.. Alles was effe teveel vandaag en dan ook nog de zwangerschapshormonen die parten speelt. Hopelijk zit het ons morgen wat mee en kunnen we toch nog even genieten daar. Ik ga daar wel een beetje op mijn voeding letten maar maandag ga ik er voor de volle 100% voor, alles voor ons kleintje en als ik daardoor zelf ook wat kwijt raak (of stil blijf staan in gewicht wat dus de bedoeling is) is dat alvast mooi meegenomen! Spannend maandag voor jou, ik ben benieuwd! Ik kijk uit naar dinsdag de 4D echo! Het vele vruchtwater door de zwangerschapssuiker heeft 1 voordeel dat het de echo ten goede komt dus we zullen er maar positief over blijven!
@Nijn; denk maar zo; het is voor een goed doel, dus het dieet even volhouden. Ik hoop dat je lekker aan het genieten bent in Barcelona. Is alles goed gegaan met de stakingen enzo? Kan toch best dat je er een keer helemaal door heen zit. Is ook helemaal niet zo gek hoor. Jij bijna de 4D echo. Spannend! Hoe is het met de rest? Zoals beloofd een buikfoto van mij. Maandag groeiecho. Ben erg benieuwd. Is toch elke keer weer spannend een echo vind ik.
Vandaag de groeiecho gehad. Alles was helemaal prima. Ik zit mooi op het gemiddelde. Ons meisje was nu 1725 gram (gemiddelde is nu 1650 gram) en verder zag alles er prima uit. Ze stak zelfs haar tong een keer uit, echt grappig! Vandaag nog een dagje vrij gehad. Nou aftellen tot mijn verlof; nog 3 weken werken! Hoe is het met de rest?
@kimsel; we waren goed in Barcelona aangekomen en gelukkig niet heel veel last gehad van de stakingen, wel veel demonstranten gezien en politie en ambulance. Ook waren de winkeltjes donderdags gesloten maar we waren zelf ook moe van de reis dus hebben het niet zo laat gemaakt die dag. Voor de rest wel fijne dagen gehad, super mooi weer maar het was wel erg zwaar. Veel gelopen wat me echt zwaarder viel nu door de zwangerschap en toch wel snel moe maar dat is ook nog steeds een bijwerking van die bloeddrukverlagers. Vandaag weer gewerkt alleen gaat dat niet zo goed. Ik voel me mezelf niet, heel raar en kan het ook niet beschrijven. Na het werk wat boodschappen gedaan en het liefste zou ik iedereen ontwijken en gewoon lekker naar huis gaan, ook niet echt gezond, toch? Ik heb besloten om me vanaf morgen ziek te melden en sowieso deze week effe gebruik om een beetje bij te komen van alles. Ik hoop dat ik me nog beter ga voelen maar heb nu echt even een dipje. Ik ben vandaag begonnen met m'n dieet, op zich valt het wel mee, mag nog best veel eten maar wel allemaal gezond en geen zoetigheid meer.. Wat heb je trouwens al een mooi buikje! En wat fijn dat de groeiecho goed is!! Toch weer een gerust gevoel. Ik kijk erg uit naar morgenavond, de 4D echo.. Hoe is het met de rest?
Hey dames! Sorry heb jullie een beetje verwaarloosd Kimsel wat een mooie, strakke buik! Fijn dat de groeiecho goed was en je meisje mooi op schema groeit. En je verlof komt er ook al bijna aan, heerlijk hoor! Nijn dat is wat minder, zwangerschapsdiabetes. Lees dat je je niet helemaal goed voelt, verstandige keuze dan om je even ziek te melden. Fijn dat jullie het mooi hebben gehad in Barcelona! Veel plezier met de 4D echo vanavond. Hier is alles goed, mis alleen het zwanger zijn heel erg. Zo stom, als ik jullie verhalen lees wordt ik gewoon heel emotioneel en mis ik mn buik.. Zullen de hormonen nog wel zijn! Met Elin gaat het super! Helaas wel moeten stoppen met de borstvoeding. Ze was nooit tevreden na het voeden, en kwam dus elk half uur weer voor een voeding. Zat niet lekker in mn vel daardoor en dus de keuze gemaakt te stoppen. Nu ze over is op de fles gaat het echt super, zowel met haar als met mij. Ook ligt ze ingebakerd omdat ze zo onrustig was en daardoor moeilijk in slaap kon vallen. Slapen gaat nu erg goed, slaapt de nachten ook bijna door. Laatste fles rond 22.00, 23.00 uur en slaapt dan tot 5 uur. Ze groeit ook goed en heeft vorige week voor het eerst naar ons gelachen, zo mooi! Vanmiddag nacontrole bij de verloskundige dus kan ik haar nog even showen Zo trots op mn knappe meid!
Kimsel, nog een bescheiden buikje! Ach, zal nog wel komen als je eenmaal met verlof bent. Nijn, ik heb het zo met je te doen! Ik hoop dat jij je snel beter gaat voelen! Sasjuh, fijn wat van je te horen. En heerlijk dat het allemaal goed gaat, ondanks dat je geen borstvoeding meer kan geven. En hier ben ik alweer gestart met de hormonen. Ik voel me echt helemaal happy en ik heb er alle vertrouwen in dat het deze ronde goed gaat komen!
@Nijn; hoe was de 4D echo? Heb je al een beetje meer rust gevonden? Het is denk ik goed om je even ziek te melden. Even jezelf herpakken en dan kijken hoe het dan weer verder gaat toch? Sowieso is stress niet goed voor jouw bloeddruk. @Sasjuh; Grappig dat je het zwanger zijn mist. Ik verheug me er nu al op dat mijn buik straks weer weg is, al is het natuurlijk wel iets heel bijzonders, maar toch. Wat fijn dat het met Elinn verder ook goed gaat. Ook fijn dat ze al best wel redelijk doorslaapt. Zo kom je toch aan wat uurtjes nachtrust. Tot wanneer heb je verlof? @Kitty; heb je een goede vakantie gehad? Heb je je een beetje kunnen opladen voor de volgende ronde? Fijn dat je alweer begonnen bent en er weer vertrouwen in hebt. Houd ons op de hoogte! Hier gaat alles goed. Afgelopen week naar een informatieavond in het ziekenhuis over bevallen en de kamers bekeken. Toch fijn om te zien waar je waarschijnlijk terecht komt en ook fijn de praktische informatie. Vriendlief is ook een stuk gerustgestelder . Volgende week komt de kraamzorg voor een intake. Komt nu allemaal wel dichtbij hoor. Ik moet nog 9 dagen werken; dan heb ik 2 weken vakantie en dan gaat mijn verlof in. Heerlijk!
Kimsel, de vakantie was zo leuk! Heerlijk weer, nooit op je klokje hoeven kijken en alles eten en drinken wat je wilt. Hele vriendelijke mensen. Het heeft me echt tot rust gebracht, hoewel het wel een paar dagen gekost heeft voor ik me echt goed voelde. En je gaat dus met 34 weken met vakantie en dan met 36 weken met verlof. Waarom plak je de vakantie niet achter je verlof en ga je met 34 weken stoppen? Stel nou dat je ziek wordt oid, dan is het weer zo'n gedoe. Misschien zitten er ook wel weer voordelen aan. Hoe ga je het na je verlof doen? Ga je minder werken? Hihi, ik ben niet nieuwsgierig hoor!
Kitty je vakantie klinkt heerlijk! En spannend weer, een nieuwe ronde. Mijn duimen draaien voor je! Kimsel ja stom he, het zwanger zijn missen. En niet alleen het zwanger zijn, ook de bevalling en de kraamweek.. ik zou het zo graag allemaal nog eens herbeleven, een heel raar gevoel. Elin heeft nu al 3 nachten achter elkaar van 22u tot 7u geslapen, heel fijn! 21 mei moet ik weer werken... o brr ik moet er nog niet aandenken om mn meisje achter te laten.. Je wilt in het zh bevallen begrijp ik? Heerlijk, bijna met verlof!
@Kitty; ik werk in het onderwijs dus ik kan mijn vakanties sowieso niet plannen. Maar ik heb 20 april 2 weken meivakantie en daarna gaat mijn verlof in (4 weken van tevoren). Dan heb ik daarna langer. En omdat de zomervakantie ook in mijn verlof valt, krijg ik daar ook nog 3 extra weken van. Dus ik heb na de bevalling nog minimaal 15 weken. Na mijn verlof wil ik 3 dagen gaan werken maar ik moet daar nog goedkeuring voor krijgen van mijn directeur. @Sasjuh; nou lekker hoor. En wie weet mag je zo'n zwangerschapsperiode en bevalling nog wel een keer meemaken . Eerst maar lekker genieten van deze kleine meid. Ook lekker dat je nog wel even verlof hebt. Ga jij minder werken? Ik wil inderdaad graag in het ziekenhuis bevallen. Geeft mij wel een gerust gevoel.
Kimsel lekker joh, zo lang verlof! Ik ga 3 dgn werken, maandag, dinsdag en donderdag. En ja.. ik hoop zeker nogmaals zwanger te mogen worden, maar eerst lekker genieten van Elin!
Kimsel, een vriendin van mij werkt ook in het onderwijs. Zij had het echt goed gepland. 6 weken zomervakantie, 4 weken van te voren verlof, daarna nog 12 weken en dan nog een 6 weken ouderschapsverlof. Dus zie maar zo, ruim een half jaar vrij. Echt fijn het onderwijs, je krijgt ook een deel van je ouderschapsverlof betaald. Ik zit er ook altijd over na te denken wat ik zou gaan doen, en ik kan helaas niet minder dan 4 dagen werken, maar ik heb wel recht op ouderschapsverlof en dan zou ik 1,5 jaar lang een dag minder mogen werken. Maar daarna moet ik echt weer 4 dagen gaan werken. Of ik moet gewoon tegen die tijd weer met verlof gaan. Maar ik moet er ook niet te veel over nadenken en het tegen die tijd maar zien. Eerst maar zien om zwanger te worden en blijven........dan verder kijken .
@sasjuh; hoe was het bij de verloskundige? Fijn dat het nu wat beter gaat met het voeden. Ik heb ook de knoop eindelijk doorgehakt en besloten geen borstvoeding te gaan geven. Ik ben best wel een stresskip en denk dat borstvoeding geven niet voor mij is weggelegd, ik wil gewoon zeker weten dat ons kindje voldoende binnen krijgt vanaf dag 1 en met borstvoeding is dat altijd maar even de vraag omdat je niet weet wat de inhoud van jou voeding als mama is. Maar denk wel dat ik het jammer vind om het intieme gedeelte van borstvoeding te missen met ons meisje straks.. Wat gek om te lezen dat je je buik zo mist, je hoort het vaker maar ik kan me er nu nog niets bij voorstellen. Merk dat alles steeds zwaarder wordt en mijn buik moet nog veel dikker worden. Maar idd. de hormonen zullen daar ook wel een rol in spelen. Ik ben daar sowieso best gevoelig voor, ben ergens ook best bang om een postnatale depressie te krijgen. Mijn moeder heeft dat vroeger ook gehad en ik lijk toch meer op haar dan ik soms zelf wil inzien.. Maar daar ga ik me niet druk om maken want dan gebeurd het juist! Ik tel echt de weekjes af naar het moment dat het eindelijk gaat gebeuren. De yoga geeft me ook wel wat meer rust voor de bevalling @kitty; fijn dat de vakantie goed bevallen is en je er weer zo positief in staat en wat fijn dat je weer gestart bent!! Wanneer heb je je eerste FM? Je ging nu met een hogere dosering starten toch? Ik hoop echt zo dat dit jullie ronde wordt. Vind het ook gek om te lezen dat je het met mij te doen hebt, want ik voel me soms wel schuldig om te klagen want ik besef me echt heel goed dat wij super geluk hebben gehad dat het meteen raak was bij de eerste eisprong. Ik ga voor jullie duimen deze maand! @kimsel; de 4D echo was echt super. Zal zo even kijken of ik een foto kan uploaden maar we hebben echt super mooie beelden gehad. Voordeel van het vele vruchtwater door de suiker Zo een info avond zijn we ook al een keer naar toe geweest, en wij mochten ook kijken op de verloskamers. Ik vond het toen ook wel interessant en zeker ook voor m'n man. Jou verlof komt echt al dichtbij zeg! Heerlijk! Voor mij nog 6 weekjes, maar daar zitten verschillende weekjes tussen van maar 3 dgn werken.. Het aftellen is in ieder geval begonnen. Ik voel me laatste paar daagjes ook wel weer wat beter gelukkig, ben erg benieuwd hoe het dadelijk op het werk gaat, zodat ik daar alles goed kan afsluiten voor mijn verlof.
Heel mooi Nijn! En verstandige keuze dan, wbt de borstvoeding. Ik had hetzelfde, had ook geen rust en gaf me zoveel stress omdat ik niet wist hoeveel er in ging en ze had gewoon altijd honger, ik trok het gewoon niet meer. Nu met de fles gaat het supergoed, zowel Elin als ikzelf hebben onze rust terug gevonden. Zal nog even wat fotoos spammen van ons prinsesje: Bekijk bijlage 236394 Bekijk bijlage 236395
@nijn; mooie foto's hoor. Lekker duidelijk! Goed dat je nu al de beslissing hebt genomen wat betreft de borstvoeding. Geeft je misschien ook wat meer rust nu. @sasjuh; wat een leuke foto's! Ze is echt al flink gegroeid hè! @kitty; ik wil op papier ook 4 dagen werken maar neem 1 schooljaar lang 1 dag betaald ouderschapsverlof op. Dan werk ik dus 3 dagen. Daarna kan ik dat eventueel nog een schooljaar onbetaald doen.
Kimsel ja ze groeit goed, is nu een kilo zwaarder als bij haar geboorte. Maar ze is nog klein hoor, als je na gaat dat de meeste baby's bij hun geboorte ongeveer zoveel wegen als zij nu
@sasjuh; wow, wat een mooie meid! En zo een kleintje, echt heel mooi!! Echt hele mooie foto's ook! Wat voor flesjes gebruik je nu? Ik ben nog in twijfel welke flesjes ik ga halen.. @kimsel; ja het geeft ook wel rust, ik sta er nu ook voor de volle 100% achter. Weet jij al welke flesjes je wil gaan gebruiken? Ik ga ook ouderschapsverlof opnemen, echt ideaal want je hoeft niet direct al je uren af te geven, want bij ons in de zorg krijg ik ze niet meer terug hoe het er nu voor staat. Hoeveel kilo ben jij nu aangekomen? Ik had gister een meting in het ziekenhuis en ik ben anderhalve week stil blijven staan in gewicht Dat is nu ook een beetje de bedoeling door het dieet wat ik volg maar ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Ben 7,5 kilo aankomen nu, is volgens mij vrij normaal voor 28,5 week..