@sasjuh; wat een leuke foto zo met Elinn erbij. En best al een flinke buik zeg. Heb je voor jouw gevoel een dikkere buik dan de eerste keer? Hoe groot en zwaar is Elinn nu dan? Oh, dan zijn jullie best al op tijd uit de naam. Ik houd wel van iets apartere namen dus ik ben benieuwd... Hebben jullie voor de zekerheid ook een jongensnaam? @kitty; hoe was de echo? Ben zo benieuwd!
Hoi hoi, Hoe is het met jullie? Ook zo aan het genieten van de "lente"? Gister Fiene op moeten halen van het Kdv omdat ze flinke koorts had. Gelukkig gaat het vandaag al een stuk beter. Er komt een tandje door dus misschien heeft het daarmee te maken. Vandaag kon ik voor het eerst testen; negatief. Had ook niks anders verwacht. Geeft ook niet. Heb besloten toch maandag even naar het ziekenhuis te bellen om een gesprek aan te vragen met de gynaecoloog. Niet omdat het nu niet gelukt is hoor, dat maakt me niet uit. Wel omdat ik gewoon onzeker ben over mijn lichaam: voor de eerste zwangerschap had ik geen eisprong en liet hij pco vallen. Vandaar de clomid om een goede eisprong te krijgen. Nu wordt ik wel elke maand ongesteld (wel te vroeg) maar vraag me af of ik dan wel een goede eisprong heb. Ik had namelijk begrepen dat dat er niks over zegt. Het liefst zou ik willen dat ze me 1 cyclus in de gaten houden: een echo rondom en evt na mijn eisprong. En dan een week later bloed prikken ofzo. Als alles dan goed is, ben ik zelf ook gerustgestelder en kunnen we zelf aan de slag. Of wat vinden jullie?
Kimsel als jij je daar fijn bij voelt moet je dat doen. Ik hou ook van zekerheid en vond t bloedprikken na mn ei ook een fijne bevestiging!
@kimsel; aaah toch wel een beetje jammer lijkt me.. Als het jou een goed gevoel geeft moet je het gewoon laten onderzoeken. Ik moet eind mei weer terug en dan krijgt Rowi weer prikjes. Hier trouwens veel ontwikkelingen afgelopen dagen. Rowi tijgert nu als een speer vooruit en beneden is er een tandje doorgekomen . Ze is een stuk vrolijker nu ze vooruit kan haha. Laat je ons maandag iets weten? @sasjuh; wat een mooie foto en idd al een flink buikje! Snapt Elin het een beetje? Fijn dat jullie eruit zijn qua naam. Ik vind Lena ook wel een mooie naam trouwens, past wel bij Elin @kitty; hoe issie meid? Ben wel erg benieuwd.. @pp; hoe issie met jou?
Succes morgen Kimsel, goed dat je dit doet. Want als je onzeker bent, dan werkt dit alleen maar in je nadeel denk ik. En sorry meiden, zo druk gehad. En erg veel spanning ivm de echo, last van misselijkheid en moe. Maar de kogel is door de kerk, ik was zwanger van een tweeling. Eentje heeft het niet gehaald. Dat is zo balen....Vruchtzakje is nog wel aanwezig, maar zal langzaam door mijn lichaam worden opgenomen. Maar om toch poditief te eindigen, met onze andere spruit gaat het hartstikke goed. Duidelijk het hartje gezien. De embryo begint nu duidelijk een vorm te krijgen. Heel apart om dat te zien. Hoe is het verder met jullie en de kids?
@kitty; wat een dubbel bericht. Een tegenslag maar ook weer goed nieuws. Ik kan me voorstellen dat het dubbel voelt om blij te zijn maar ik ben blij om te lezen dat de ene spruit zich goed ontwikkeld en op schema ligt Al begrijp ik in jou situatie en in je vorige berichten dat een tweeling wel heel welkom zou zijn geweest.. Wanneer ben je uitgeteld? Weet je al welke onderzoeken je wel en niet wilt? Kom je door icsi in aanmerking om extra onderzoeken te doen? Al met al toch maar gaan genieten en hoop dat je een hele fijne zwangerschap hebt zonder al te veel kwaaltjes.. Hier gaat alles goed. Rowi groeit als kool en de tijd vliegt echt voorbij, ze is echt al geen baby meer.. Daar moet je straks goed van genieten want dat is er al best snel af vond ik. Nu mag het mooie weer wel komen, ik heb een fietsstoeltje gekocht voor op mijn nieuwe mama fiets
@kitty; wat een dubbel gevoel lijkt me. Een tweeling was natuurlijk ook heel gewenst. Wel heel fijn dat het met de ander zo goed gaat. Nu lekker gaan genieten van het wondertje wat gaat groeien in je buik. Het "cadeautje" voor doordat je altijd zo positief bent gebleven ! @nijn; zo'n fietsstoeltje is zo leuk. Ik ben met Fiene al een paar keer wezen fietsen. Ze vond het zo leuk! Nu mag het mooie weer inderdaad wel komen. Het weekend gaan we een lang weekend weg en dan nemen we de fietsen ook mee dus hopelijk is het mooi genoeg om te gaan fietsen. Ik heb morgen dus een gesprek in het ziekenhuis. Ik wil dus vragen of ik rond de eisprong een keer een echo Jan komen maken en dan na de eisprong bloed kan laten prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Gaan jullie nog iets leuks doen met Pasen?
Kitty kan me voorstellen dat het erg dubbel is. 2 kindjes waren natuurlijk super welkom geweest en vooral omdat je al 2 hartjes hebt zien kloppen is het best een klap lijkt me als je dan hoort dat er nu nog maar 1 hartje klopt. Maar wat super dat dit beebje het zo goed doet! Die blijft nog lekker een week of 32 groeien in je buik hoor! Sterkte met de moeheid en de misselijkheid, hopelijk heb je er niet teveel last van. Elin vindt fietsen ook erg leuk, helaas nog weinig kunnen doen vanwege het weer. Hier een ziek meisje, weer aan de antibiotica sinds gisteren. Hoge koorts, hoest zich een ongeluk, oogjes ontstoken en allemaal pus dus zitten steeds dichtgeplakt. Ja ze is echt zielig. Slaapt ook slecht dus ik ben ook wel moe moet ik zeggen.. Hopelijk knapt ze snel op. Kimsel succes morgen bij t gesprek!
Gister gesprek gehad in het ziekenhuis. Gelukkig reageerden ze heel positief en snapten ze mijn onzekerheid. Ze zagen vaker dat alles zich herstelde na een zwangerschap. Ze hebben een inwendig onderzoek gedaan. Waar eerst nog sprake was van een meer dan normaal aantal blaasjes rondom de eierstokken (vandaar eerst ook lichte vorm van Pco) zag nu alles er prima en gezond uit. Baarmoeder en eierstokken ook prima. Ze hebben nog even gekeken wat de uitslag van het zaad was van vorige keer. Manlief ook weer helemaal blij (moet minimaal 10 miljoen zijn, was 385 miljoen ) Haha. Ze hebben nu bloed geprikt op de hormonen en de schildklier. 9 april krijg ik daar de uitslag van. Dit zijn namelijk nog factoren die invloed kunnen hebben op de eisprong. Als dit goed is staat niks een natuurlijke zwangerschap in de weg dus dat is wel fijn. Gister heftig dagje gehad; ik weet niet of jullie iets in het nieuws hebben gezien, maar die vrouw uit Berghem die vermoord is, is een moeder van een kindje bij ons op school (uit de kleuterklas). Heftig hoor! Jullie allemaal een fijn paasweekend!
@sasjuh; hoe gaat het met jullie kleine meisje, is ze al wat opgeknapt. Rowi is ook weer verkouden.. @kimsel; wat een heftig nieuws, hoe gaat zo een school daar mee om naar de kinderen toe? Fijn dat het gesprek in het ziekenhuis goed is gegaan. Wanneer krijg je de bloeduitslagen? Hopelijk mag het gauw op een natuurlijke wijze lukken! Wanneer verwacht je weer een eisprong? Moet je wel utrogestan nemen? Fijn paasweekend, helaas niet echt fietsweer... Pff ben deze kou meer dan zat! Heeft Fiene ook al een tandje door? Rowi is wat lastiger in bed te krijgen overdag. Ze maakt echt maar 2 haze slaapjes en mogen blij zijn als ze 2x een uur slaapt overdag. Vaak in de ochtend maar een kleine 3 kwartier en in de middag ben ik blij als we een uurtje halen. Hoe gaat dit bij jullie? Ik vind haar nog vrij jong voor maar 1 slaapje, dat trekt ze ook niet denk ik.
@nijn; is inderdaad heftig. School heeft daar een heel protocol voor en krijgt veel hulp. 9 april krijg ik de uitslagen van het bloed dus ben benieuwd. Rond 10 april verwacht ik weer een eisprong. Tja, we zullen zien hoe lang het gaat duren. Fiene heeft ook 1 tandje door. Ziet er grappig uit. Ook zij slaapt heel wisselend. Als ze 's ochtends maar een klein uurtje slaapt, leg ik haar meestal 3x in bed op een dag. Soms slaapt ze langer en dan slaapt ze ook maar 2x per dag. Is Rowi er vervelend onder? Van mij mag de zon ook komen!
Ha Meiden, Weer eens een berichtje van mij. Kitty: Zeker dubbel.. Ik ben wel erg blij voor jullie dat de andere beeb het goed maakt! Bliss kan inmiddels lopen!! Ze hobbelt de hele kamer door. Echt leuk. Ze begint ook een beetje te praten en probeert ons duidelijk te maken wat ze wil (wat een eigen willetje heeft ze!!) HEt is echt elke dag genieten van zo'n klein mensje!
@kimsel; ben benieuwd 9 april.. Dan wordt mijn petekindje al 4 jaar, de tijd vliegt echt voorbij. Rowi is gewoon al 10 maanden vandaag.. Als Rowi moe wordt is ze wel een beetje hangerig en wil niks meer, vooral door de ogen wrijven.. Maar ze is wel een stuk vrolijker dan de begin periode, maar ze wil alles ontdekken en overal aanzitten haha. Ik ben echt benieuwd hoe het dadelijk op vakantie gaat en in het vliegtuig. Wordt Fiene vervelend als ze moe wordt? Rowi had eergister weer wat koorts en is weer wat hangerig dus verwacht weer een tandje.. Kruipt Fiene al echt op haar knietjes? Rowi is nog in de tijgermodus al zet ze wel soms de knietjes eronder maar dan weet ze zich geen raad. Zodra ik voor haar zit wil ze zich wel aan mij omhoog trekken.. @pp; wat goed dat de kleine meid loopt! Met hoeveel maanden precies? Ja elke stap is voor papa en mama weer genieten. Ik vind het nu echt veel leuker dan in het begin, allemaal een stuk makkelijker. Afgelopen week voor het eerst een stukje gefietst, Rowi vond het erg leuk! Nu hopen dat het gauw warmer wordt want ook mama vond het fietsen super leuk!
@Nijn; Fiene heeft dat ook hoor als ze moe wordt; hangerig en in de ogen wrijven. Ze zit momenteel ook een beetje in een eenkennige periode. Ze heeft het liefst dat ik de hele dag met haar speel en rondloop. Zal ook wel een fase zijn. Inmiddels is haar tweede tandje ook doorgekomen. Ze heeft nu dus 2 tandjes. Kan ook best zijn dat ze daar last van heeft. Ze kruipt nog niet echt. Ze gaat op haar knieen zitten en hupst dan een beetje voor- en achteruit. Maar ze verplaatst zich nog niet. Zal wel niet heel lang meer duren. Ik denk dus een beetje hetzelfde als Rowi. Ze "kletst" alleen wel ontzettend veel. De hele dag door! En ze wilt zich inderdaad ook de hele tijd aan mij optrekken. Ik denk dat ze wat dat betreft in dezelfde fase zitten nu. Leuk he, dat fietsen! @Pinkpearl; wat leuk dat ze loopt. Wordt van de ene kant wel makkelijker dan he. Van de andere kant wordt het vast ook erachteraan rennen . Doet ze het verder goed? @Sasjuh; hoe is het met jou? Elinn ook al een beetje aan het stappen? Nog "klachten" mbt je zwangerschap? Hier gata verder alles prima. Dinsdag dus de bloeduitslag. Ik zou eigenlijk dinsdag of woensdag weer een eisprong moeten hebben. Gister en vanochtend toch een beetje last van mijn buik. Toch maar even een ovulatietest gedaan en deze was positief. We hebben dus wat te doen vanavond . 5 dagen eerder dan "normaal" dus had er nog niet echt rekening mee gehouden ... Nou ik ga vandaag de hele dag competitie spelen dus hopelijk zit het weer een beetje mee. Fijn weekend allemaal!
Kimsel spannend hoor! Ik heb trouwens nog een aantal ovu en zwangerschapstesten liggen, interesse? Mag je zo van me hebben hoor Elin is weer opgeknapt gelukkig! Eet weer goed en slapen ook weer goed gelukkig. Los lopen doet ze nog niet, wel aan de hand, langs te tafel en achter dr loopwagen.
@sasjuh; ja graag. Kan ze vast gebruiken. Denk dat deze ronde ook een beetje verloren is gegaan namelijk. Gister dus positieve ovu maar geen kans gehad om te klussen. Dag ervoor wel maar niet op de dag zelf. Was ook de enige keer dus dat zou wel echt een toevalstreffer geweest zijn anders. Maar ik ga voor de volgende ronde en dan maar meer rekening mee houden dan ik dus ook al eerder mijn eisprong kan krijgen haha. Maar ik neem ze graag van je over. Heb jij mijn adres nog? Laat maar weten wat je van me krijgt ok. Zal bij Elinn dan ook niet cast lang meer duren voor ze losloopt. Leuk hoor!
@kimsel; hoe was de uitslag vandaag? @kitty; hoe issie met jou? @sasjuh; fijn dat jullie meisje weer opgeknapt is, toch nooit leuk als ze ziek zijn! Nu op naar het mooie weer!
Uitslag was prima. Alles is helemaal goed dus niks staat meer on de weg om op een natuurlijke manier zwanger te worden.