@kimsel; waarom doe je niet een keer een volledige cyclus je temp. bijhouden? Dat geeft je echt wel een goed beeld en daarnaast kun je toch wel zo een ovu testje doen. Hopelijk heb je je eitje niet gemist deze cyclus, weet je adhv zo een ovu test ook zeker dat je een eisprong hebt gehad? Want dat zie je aan je temp. wel heel duidelijk. Hoe is het met iedereen? Hier niet zoveel bijzonders te melden eigenlijk. Ook al zie ik nog niets denk ik toch dat Rowi last heeft van aankomende tandjes. Flinke poepluiers gehad afgelopen dagen en super erge luieruitslag, ze is huilerig.. Maar ik zie nog niets en mag ook niet kijken. Ze heeft nog steeds maar 1 tandje onder die al heel goed te zien is, ziet er best komisch uit haha.
Kimsel ben benieuwd! Wel super zeg dat je cyclus zich zo goed hersteld heeft na de bevalling. Ik vond tempen ook altijd erg fijn, alleen weet je dan pas achteraf wanneer je eisprong precies was. Nijn klinkt idd als tandjes. Elin heeft er ook heeeeel lang 2 onder gehad (kwamen gelijk door) en verder niets, en ineens had ze er 4 tegelijk boven. Zijn boven nog niet helemaal door maar wel goed zicht- en voelbaar al. Is dus ook niet zo'n snelle wat tandjes betreft. Verder ook weinig nieuws hier. Geloof dat Elin in een lange, ellendige sprong zit want er is al wkn niets met haar te beginnen. Heel veel huilen, alleen maar aan mn been hangen, zich absoluut niet zelf kunnen vermaken enz. Erg vermoeiend en merk dat ik t moeilijk vind t positief te blijven benaderen. Denk ook dat ze enorm gefrustreerd is, ze wil zo graag lopen. Liefst wil ze dat we de hele dag met haar aan de hand gaan lopen. Kitty hoe is het met jou, kan je al wat meer genieten van je zwangerschap? Ik hoef gewoon nog maar 8 dgn te werken.. hoe bizar. Vorige week 3D echo gehad, ons meisje liep gewoon 2 á 3 wkn voor op groei! Haha ben benieuwd hoe zich dat verder ontwikkeld.
Sasjuh, goed vooruitzicht! En dan bijna de hele zomer vrij, echt heerlijk lijkt me dat. En dus nog een pretecho gehad. 2 of 3 weken voorlopen, hopelijk wordt ze een vroegertje! Nijn, hier ook weinig bijzonders. Ik heb gisteren een brief van t Zkh gehad en kans op trisomie is 1:5000, dus ook weer geruststellend. Gister en vandaag een kadootje gehad, echt lief! Een knuffel van m'n ouders en een speeltje van vrienden. Ik begin trouwens een heel klein buikje te krijgen, echt raar! Hoe is het verder met jullie?
@nijn; dat heb ik eigenlijk nog niet gedaan omdat dat elke dag op hetzelfde tijdstip moet toch? Vraagt veel discipline . Misschien doe ik dat de volgende ronde wel. Dat moet je nog in bed doen toch? Ik voel mijn eisprong meestal aankomen en dan begin ik met testen. Nu had ik op dag 11 een positieve ovulatietest dus dat betekent dag 12 of 13 een eisprong. Dag 12 weer een negatieve test dus de lh-piek achter de rug. Dag 11 en 12 geklust zeg maar. Vandaag (dag 13) begonnen met de utro. Ik ga er dus vanuit dat ik een eisprong heb gehad (na die ovulatietest) toch? Maar als ik de volgende ronde ga temperaturen moet je temperatuur dan omhoog gaan na de eisprong? Heb me nog niet in die methode verdiept . Ben ook onzeker of ik wel een goede eisprong heb enzo. Fiene krijgt volgens mij boven een tandje; ze is ook niet lekker, flinke poepluiers enzo. Kan bij Rowi dus ook het geval zijn. @sasjuh; jee, 8 dagen werken nog maar? Heb je dan 6 weken van tevoren verlof? Misschien komt ze wel eerder als ze voorligt. Maar Elinn was ook te vroeg toch? @kitty; fijn dat de uitslag goed was. Nu lekker gaan genieten van spulletjes verzamelen, kamertje maken enz. Willen jullie weten wat het wordt?
Kimsel, heb je een korte lf omdat je utro gebruikt? Mijn gynaecoloog gelooft niet in de medicijnen. Ik moet wel bij IVF, maar ben er net mee gestopt na het afgebouwd te hebben. Eindelijk van die troep af 😄. We willen over 3 weekjes wel een pretecho hebben voor het geslacht. Natuurlijk willen we t weten. Kunnen we gericht shoppen 😄.
O leuk Kitty, geslachtsbepalende echo! Vanaf t moment dat ik t geslacht wist vond ik de zwangerschap ook al veel concreter. Kimsel ik ga 5 wkn van te voren met verlof, 30 mei is mn laatste dag. Nu dus nog 4 werkweken maar door de feestdagen en nog wat vrije dgn zijn dat nog maar 8 werkdagen, echt een raar idee.
@kitty; ik neem de utro inderdaad omdat mijn lf anders 7 of 8 dagen is. Te kort dus. En bij mij werkt dat wel. Leuk een geslachtsbepalende echo, ik vond het ook echt leuk vanaf het moment dat ik wist wat het zou worden. Heb je nog een "voorkeur"? @sasjuh; lekker hoor. En dan pas oktober ofzo weer beginnen?
Denken jullie dat ik trouwens gewoon een goede eisprong heb? Ik heb dus elke maand een positieve ovulatietest en wordt elke maand na het stoppen met de utro ongesteld. Verder is er op een inwendige echo niks aparts te zien en zijn alle bloedwaardes goed. Zouden er dan toch nog factoren kunnen zijn waardoor de eisprong niet goed is?
Kimsel, niet dat ik weet....Je zou verwachten dat je een goede eisprong moet hebben. Enige manier om erachter te komen, is je Progesteron waarde bepalen na je eisprong. Maar of dat alles zegt? Je moet gewoon vertrouwen hebben de komende maanden en als je denkt dat het te lang duurt, gewoon om pregnyl en clomid vragen. Tja, ik weet niet hoe snel je weer een 2e wilt, maar ik zou nu echt sneller weer hulp vragen denk ik. En ik wil zeker weten wat het wordt, ik heb geen voorkeur. Lichte voorkeur voor meisje, omdat ik 2 nichtjes heb en ik dan een hoop kleertjes, speelgoed ed kan overnemen. Dus meer een praktische reden. Na zo'n lange tijd wachten maakt het allemaal niet uit, als het maar gezond is!
@kitty; weet je, als je eenmaal de knop hebt omgezet voor een tweede wil je het natuurlijk heel snel maar dat heeft iedereen denk ik. Van het ziekenhuis moesten we het een haar zelf proberen omdat nu niks in de weg lijkt te staan. Dus rond kerst wil ik aan de bel trekken als het dan nog niet gelukt is. Maar ik moet inderdaad gewoon vertrouwen gaan krijgen. Nog even een paar weken wachten voor jou dus 😉.
@sasjuh; wat een heerlijk vooruitzicht om nog maar 8 daagjes te hoeven werken. Dat gefrustreerde gedrag herken ik ook wel. Rowi wil steeds een stap verder als wat ze eigenlijk kan. Soms best vermoeiend en ze wil overal aanzitten en het woordje nee begrijpt ze nog niet echt haha. Ze zegt zelf al uh uh als ze weer ergens aankomt wat ze niet mag.. En dan die brede smile haha. @kitty; wat fijn dat de uitslag goed is! Nu kun je toch echt wel gaan genieten he. Ja dat buikje gaat dadelijk ineens heel snel, over een paar weekjes weet je gewoon al wat het wordt. Ik ben erg nieuwsgierig. Gaan jullie het gewoon tegen iedereen vertellen? @kimsel; je moet idd. tempen voordat je het bed uit stapt maar ik heb er nooit mijn wekker voor gezet. De termometer lag op het nachtkastje en als ik wakker werd voordat ik opstond deed ik tempen. Als je dat zou willen doen zou ik beginnen op CD1. Als je je ongi hebt is je temp. laag en heb je meteen een meetgraad wat jou lage temp. is. Mijn temp. is dan meestal rond de 36.6. Vlak voor de eisprong zakt je temp. wat en dan maakt hij een piek omhoog. Mijn temp. na de eisprong zat altijd rond de 37.0. Als je een grafiekje bij houd kun je aan het eind van je cyclus heel duidelijk verschil zien. Als je temp. uiteindelijk zakt wordt je ongesteld. Toen ik zwanger was bleef die hoog en was dus ook zwanger toen. Ik heb zelf nooit die testen gebruikt dus weet niet hoe dat precies werkt maar weet wel dat je echt moet klussen voor je eisprong want als je ei gesprongen is heb je maar een paar uurtjes en het zaad doet er ook een tijd over om naar het eitje toe te zwemmen.. Hopelijk is het niet meer nodig om te gaan tempen. Wanneer zou je kunnen testen? Ik ben nog steeds niet van mijn ongi af.. Dacht zaterdag dat het stopte maar zondagochtend begon het gewoon weer opnieuw. Beetje gek.. Effe in de gaten houden want anders moet ik toch maar eens het ziekenhuis bellen om een keer na te laten kijken.
@nijn; je krijgt een positieve ovulatietest als de lh-piek het hoogst is. Je zit dan 24 tot 48 uur voor je eisprong. Die dag en de dag erna ben je op je vruchtbaarst. Dus vandaar dat we tien hebben geklust . 19 mei kan ik testen. Ik ga er maar weer niet vanuit . Ik zal inderdaad eens tempen de volgende ronde en het in een grafiekje verwerken. Wel gebruik ik nog de ovu testen want dan weet ik als ik voor mijn eisprong zit. Fiene krijgt dus inderdaad 2 tandjes boven erdoor. Ik dacht het al te merken aan de luiers. Zie jij al een wit puntje bij Rowi? Fiene kruipt trouwens sinds dit weekend. Alleen thuis op de houten vloer tijgert ze liever omdat ze dan sneller is. Ik vind wel dat ze eigenlijk al meer weten dan wij denken. Ze pikt toch stiekem veel op vind ik. Het is wel een pittige tante hoor met een eigen willetje. Hoe is dat bij Rowi? @Sasjuh; tjee wat een buik zeg. Mooi hoor. Ben je nu "dikker" als bij Elinn?
Heb wel t idee dat mn buik nu een stuk groter is dan bij Elin ja.. Bekijk bijlage 323142 Dit was bij Elin, met 37+6.
Zoals ik zo kam zien ben je nu bijna net zover als op die andere foto bij Elinn . Ben je ook meer aangekomen? Maar nog steeds een mooi buikje hoor.
Jep voor mijn gevoel is mn buik nu dus ongeveer net zo groot als bij Elin op t einde.. Die foto van mn buik met Elin is nl 1 dag voor de bevalling gemaakt. En ja.. aankomen gaat ook harder deze keer haha. Zit nu al op +9 kg, bij Elin was ik op t einde net 9 kg aangekomen.
@sasjuh; wauw wat een buikje heb je al!! Je hoort vaak dat mensen bij een tweede zwangerschap meer aankomen he. Heb je geen zwangerschapssuiker omdat de baby zo voor ligt op groei? Bij een vriendin van mij kwamen ze daar ook pas later achter, ze hebben de baby daarom een week eerder gehaald. Maar Elin was ook wat eerder he? Wel weer spannend lijkt me, de gedachte dat je over een tijdje met z'n vieren bent.. Hopelijk is Elin dan weer wat makkelijker in de omgang! @kimsel; ohw ik herken het zo. Rowi is ook echt wel een pittige tante, ze kan niet stil zitten en wil echt alles ondekken. Iedereen die haar ziet moet meteen lachen want ze heeft echt een ondeugende blik in haar ogen. Dan lacht ze met van die twinkelende pretoogjes en zelfs mensen die haar niet kennen noemen haar soms een boefje als ze zo kijkt. Ik kan bij Rowi boven nog niet zo goed zien, ik mag ook niet kijken of voelen.. Maar ze heeft afgelopen week 2x flink naast haar luier gepoept in bedje, tot aan het matras toe dus moet wel van de tandjes zijn denk ik.. Ik zou aankomende cyclus gewoon beide gaan doen. Het voordeel van temperaturen is dat je achteraf wel kunt zien of je wel of geen eisprong hebt gehad. Want na de eisprong maakt je lichaam progesteron aan en dat zorgt voor die temperatuurstijging. De cyclus toen dat ik geen temperatuursverhoging had, bleek ik ook geen eisprong te hebben gehad.. Maar gezien jij wel een menstruatie krijgt moet je wel een eisprong krijgen toch? Het blijft onzeker he.. Vrienden van ons zijn ook sinds de wintersport bezig maar wil ook nog niet lukken, terwijl zij een perfecte cyclus heeft van 28 dagen.. Ik weet gewoon al zeker dat ik straks moet gaan spuiten wil ik zwanger worden want regelmaat zit er bij mij niet in. Aan de ene kant weer stress, zeker met die echo's en Rowi maar anderzijds ook wel een stukje controle en de wetenschap dat ik misschien dan wel snel zwanger kan zijn. Al met al zijn alle opties weer een periode van stress en onzekerheid omdat als je de keuze gemaakt hebt je het gewoon weer graag wilt. Rowi tijgert in de huiskamer maar als ze iets wilt pakken (krantenbak of de luiertas haha) dan gaat ze op haar knieen zitten zodat ze er beter bij kan. Van de week zat ze op een kleed op het gras maar ze vind het gras niet zo leuk, toen kroop ze snel een stukje op haar knieen en toen op het terras weer in tijgerstand haha. Ze kan nu ook uit zichzelf gaan zitten, eerst kon ze dat alleen maar als wij er zo neerzette. En ze wilt zich overal optrekken maar doet dit nog niet aan tafel, gelukkig maar want ze staat niet echt super stabiel..
@Nijn; dat ondeugende heeft Fiene inderdaad ook. Het is inderdaad ook een grote boef. Misschien toch te maken dat ze ronde dezelfde tijd zijn geboren . Ik weet dat het inderdaad niks hoeft te betekenen en volgens mij heb ik inderdaad gewoon een eisprong als ik iedere maand ongesteld wordt. Het is ook nog "maar" de 3e ronde dus ik moet niet zo onzeker en ongeduldig zijn . En inderdaad, bij vrouwen die een gewone cyclus hebben en geen verleden met het ziekenhuis duurt het gemiddeld ook 6 tot 9 maanden.
@kimsel; spannend weer, afwachten.. Duurt iedere maand toch weer lang he.. Hoe ziet jou voedingsschema er trouwens nu uit voor Fiene? Heb je al zomerschoentjes voor haar? Ik heb hele leuke replay ballerina's gezien maar die kan ik alleen online bestellen, en ik twijfel of ik maatje 18 of 19 moet bestellen.. Welk maatje heeft Fiene in haar schoentjes? Hoe is het met de rest? Hier gaat alles goed. Rowi trekt zich overal aan op, tafel, de bank dus niks is meer veilig..