Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; leuk hè als ze zich zo gaan optrekken!
    Ik ga woensdag schoentjes kopen met Fiene. Omdat ze nu zoveel aan het stappen is rond de tafel enzo, wil ik dat ze goede schoentjes heeft. Ik laat dan ook de maat opmeten. Heb nu geen idee wat ze heeft. Volgens mij rond maat 18.
    Haar voedingsschema ziet er als volgt uit:
    07.00-08.00 uur: 180 ml+6+4 schepjes ontbijtenden
    09.30-10.00 uur: fruithapje + water
    12.00-12.30 uur: 1 of 2 boterhammen + 90 ml+3
    15.00-15.30 uur: sap + koekje of stukje fruit
    17.30-18.00 uur: warm eten + toetje
    20.00 uur: 180 ml + 6
    Wijkt het veel af van het schema van Rowi?
    De afgelopen dagen heeft ze echt flinke spuitluiers gehad. Er zijn boven 2 tandjes doorgekomen dus dat was de reden. Ze heeft nu dus onr en boven 2 tandjes. Heeft Rowi het kruipen ondertussen al uitgevonden? Fiene kruipt en tijgert door elkaar heen. Net waar ze zin in heeft en wat sneller gaat ;).
    Hoe was jouw eerste moederdag?

De afgelopen dagen zijn wij een lang weekend weg geweest. Afgelopen zondag naar zo'n indoor speelparadijs. Leuk dat ze het vond! Ze hadden daar een gedeelte speciaal voor kleine kindjes. De ballenbak was toch wel favoriet. En de klimkussens want klimmen doet ze ook erg graag.

@sasjuh; weet jij wanneer je mag overstappen naar gewone melk? Moet je dit opbouwen?

@kitty; hoe is het met jou? Wanneer heb je de geslachtsbepalende echo?

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; leuke he zo een indoor speelparadijs. Ik ben er vorige week ook geweest, en Rowi kon er lekker op de grote kussens klimmen, ze ging er zelfs overheen haha. De spuitluiers hier komt ook door een tandje, de tweede beneden begint ook door te komen :)
    Qua schema lijkt het wel op elkaar alleen krijgt Rowi minder melk binnen, maar ze wilt ook niet meer. Dit is haar schema:

8.30/9.00u 150cc+5 bambix tot dat de pap dik genoeg is voor met de lepel te geven.
    10.30u fruithapje en eventueel wat drinken (water of roosvicee)
    11.00u slapen anderhalf tot 2 uur
    12.30/13.00u 1 boterham + flesje 120cc+4
    15.00u tussendoortje (nijntje koekje, soepstengel) en wat water of sap.
    +/- 15.30/16.00u slapen ongeveer anderhalf uur.
    18.00u avondeten + toetje (magere vruchtenyoghurt meestal)
    20.00u flesje 120 + 4 en naar bedje

Hoeveel slaapt Fiene nog overdag?

Ik laat haar de yoguht uit een bekertje drinken om dat te oefenen en omdat dat wat dikker is knoeit ze niet zo. Het laatste beetje geef ik dan met de lepel.

Volgende week dinsdag moet ik met haar naar het bureau, dus ben benieuwd hoe zwaar ze dan is..

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Ik had trouwens een dagje sauna cadeau gekregen voor moederdag, en jullie?

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik een knutselwerkje van Elin die ze op het kdv gemaakt heeft en een Lief! mama pakket met doucheschuim en bodylotion, en een lekker ontbijtje op bed.

Elin ging met 11,5 maand over op gewone halfvolle melk. Ik heb niet afgebouwd oid, ben haar gewoon die melk gaan geven en ze accepteerde het meteen.

We gaan t weekend lekker naar Center Parcs, zin in!

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; nou ze drinkt haar melk niet altijd op. 's Ochtends in ieder geval wel. Dan heeft ze die fles echt nodig. De fles bij de lunch drinkt ze lang niet altijd op. En ook de avondfles is heel verschillend. De ene keer gaat het helemaal op, de andere keer drinkt ze 'm maar voor de helft op.
    Ik zit er aan te denken om de melk bij de lunch te vervangen voor gewone melk. Even kijken of ze dat lekker vindt.
    Fiene slaapt erg wisselend nog. Ze slaapt minimaal 1 uur 's ochtends en 1 uur 's middags. Maar soms slaapt ze ook 1,5 of 2 uur. Ze slaapt in ieder geval 1x rond 10.15 uur en 1x rond 15.30 uur.
    Ik moet 12 juni pas weer naar het bureau. Ben ook benieuwd dan. Dan krijgt Rowi volgende week ook weer prikjes toch?

Ik heb van Fiene een zelfgemaakte armband gekregen (geknutseld op het KDV) en ik heb een bon voor een gezichtbehandeling gekregen :).

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Prikjes zijn pas met 14 maanden weer toch? Hier wel in ieder geval.

Elin drinkt 's ochtends nog melk en tussen de middag, beide keren zo'n 100cc. Voor ze gaat slapen nog thee, dan hoeft ze geen melk meer.

7. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; oja, klopt. Volgende keer eerst nog een gewone controle.

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier besloten toch met 34 wkn met verlof te gaan. Werk is behoorlijk zwaar en na een werkdag veel last van harde buiken en een zere rug dus de knoop doorgehakt. Volgende wk dus al mn laatste week, heerlijk vooruitzicht!

Had geloof ik nog niet verteld dat ik vrijdag weer bij de vk ben geweest en ook daar bleek na een snelle echo dat ons kindje behoorlijk voorloopt op groei, voornamelijk dr buikje. Ze woog vorige week al ruim 2 kg! Nu volgende week weer terug voor een uitgebreide groeiecho, ben benieuwd!

Verder lijkt Elin weer uit dr sprong te zijn, wat een verademing. Ze eet ineens weer en kan zich ook beter zelf vermaken.
    Maandagavond 10 minuten gesprek op het kdv gehad en ze waren erg tevreden over haar ontwikkeling, leuk om te horen.

Kitty heb je al een geslachtsbepalende echo gepland?

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Sasjuh; goed dat je die keuze hebt gemaakt. Je moet ook echt naar je lichaam luisteren, die geeft het het beste aan. Wel snel ineens dan dat je nog maar een weekje hoeft te werken ;).
    Kan het "kwaad" dat ze vooruit loopt op haar ontwikkeling? Dan zal ze wel eerder komen of een flinkerd worden ;).
    Fijn dat het 10 minuten gesprek op het kdv goed was. Ik ben benieuwd wanneer wij die krijgen.

Hier heeft Fiene momenteel veel last van haar 2 tandjes die doorkomen. Ze heeft zulke spuitluiers dat haar billen vuurrood zijn. Heel zielig. Het doet echt pijn als ik haar moet verschonen. Flink wat sudocreme smeren dus en echt als de luier vol is heel snel verschonen. Hopelijk wordt het snel wat minder.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb stiekem op Kitty dr berichten gezocht en zie dat ze t geslacht al weet.... ;)

Geen idee of t kwaad kan, vk maakte zich nog geen zorgen iig. Ik zelf ook niet eigenlijk, we zien t allemaal wel.

Ah naar he die rode billen. Wij hebben toen zinkoxide oid bij de apotheek gehaald, werkte stukken beter dan sudocreme!

11. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; gister heb ik schoentjes gekocht voor Fiene. Van die schoenen met een flexzool dus daar kan ze goed op leren lopen. Ze hebben haar voetjes opgemeten en ik had maat 20 nodig. Ze heeft nu dus zilverkleurige gympjes met roze. Van een vriendin heb ik hele leuke sandaaltjes gekregen maat 20. Heeft haar dochtertje maar 1x aangehad en ze krijgen nu een jongetje dus dat is wel handig ;).

@Sasjuh; goede tip. Ik zal het even in de gaten houden. Het lijkt wel al wat minder te worden door de sudocreme maar anders zal ik eens naar de apotheek gaan.

Vandaag bloedverlies terwijl ik toch nog Utro gebruikt. Kan natuurlijk dat de ongesteldheid er doorheen komt want het houdt het niet helemaal tegen. Ik denk dus als ik stop dat het dan helemaal op gang komt dus ik zal er maar mee stoppen toch? Had zaterdag anders moeten testen, maarja. Toch wel een beetje teleurgesteld. Zal deze ronde ook temperaturen.

12. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; goed naar je lichaam luisteren en het geeft ook wel rust als je dan de knoop door hakt he. Ik ben benieuwd naar de groeiecho. Als ik jou verhaal zo hoor lijkt het wel op zwangerschapssuiker.. Hebben ze daar niks over gezegd? Succes meid!

@kimsel; kan het geen innestelingsbloeding zijn? Of is het echt al donker bloed? Zou wel echt balen zijn als het niet gelukt is maar dan zou ik echt eens een cyclus tempen en gewoon als je wakker wordt voordat je opstaat, ik heb er ook nooit een wekker voor gezet. Het moet ook geen stress opleveren he.
    Maatje 20 al.. Rowi heeft pas maatje 18. Ik had de replay schoentjes die je op facebook zag in maat 18 en 19 besteld en maat 19 is echt nog veel te groot.
    Rowi krijgt ook tandjes boven, ze is huilerig en ik zie het boven ook dat ze eraan komen. Ook heeft ze weer een hoestje, ik word er gek van, hopelijk gaat ze er niet alweer koorts bij krijgen anders moet ze dadelijk weer aan een kuur en dat zie ik ook niet zitten. Ze ligt nu in bedje en ze moet steeds hoesten en dan begint ze te huilen, echt zielig.

As dinsdag krijgt Rowi de 11 maanden prikjes, een beetje verlaat dus maar dat zal niet veel uitmaken hoop ik. Mijn man heeft de vorige keer deze afspraak gemaakt.

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, ik zou stoppen met utro. Bij mij kwam m'n ongi ook altijd door de utro heen...jammer als er weer een ronde is mislukt 😔

En idd sasjuh, afgelopen maandag een echo gehad. Alleen wij weten wat t wordt. Is echt leuk om dit geheim te hebben, de oma's zijn zo benieuwd! Misschien dat we het dit weekend gaan vertellen, als ik mijn verjaardag vier. Vandaag het hartje gehoord. Zo apart! Het wordt nu wel heel echt.
    En ik hoop trouwens dat de komende weken goed verlopen ondanks je extra controles.

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; ja denk dat ik ook stop. Mijn lf was dan 12 dagen dus op zich goed. Maar de vorige rondes werd ik niet ongesteld er doorheen. Maar op naar de volgende ronde dan maar.
    Wat leuk dat jullie het alleen nu zelf nog weten. Jullie willen het wel gaan vertellen?

@nijn; lijkt mij sterk. Heb ook buikkrampen. Ik denk dat ik vanavond maar stop en kijk of het doorzet.
    Die Replay schoentjes zijn trouwens echt leuk!

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Nou ben gister toch nog niet gestopt met de Utro. Gistermiddag dus een klein beetje bloed verloren en wat buikkramp gehad dus dacht echt dat ik ongesteld ging worden. Maar daarna niks meer. Geen bloedverlies meer gehad. Vannacht en vandaag ook geen druppeltje en ook geen buikkrampen meer. Even afwachten dus. Zondag toch maar een testje er tegenaan gooien. Ben benieuwd. Ik ga er maar vanuit dat het een voorbode is voor mijn ongesteldheid maarja....

@Nijn; Fiene heeft geen prikjes gehad met haar 11 maanden. Misschien dat zij ze dan krijgt als ik 12 juni met haar naar het cb moet?

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook geen prikken met 11 maand geloof ik, alleen met 14. Haha begin nu alweer te twijfelen, misschien toch wel??

Kimsel spannend!

Elin ligt nu op bed en als ze wakker wordt gaan we lekker naar Center Parcs!

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Fijn weekend Sasjuh! Lekker genieten!

18. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik lees nog wel vaak mee met jullie hoor!
    Maar vaak geen tijd om te reageren.
    Super leuk om te lezen hoe het met jullie en de meiden gaat.
    Kitty.. ik vind het nog steeds zo super gaaf dat je nu ook zwanger bent!!!!
    Hier alles prima. Bliss heeft momenteel de 6e ziekte.. echt sneu.
    Maar het is al bijna over gelukkig.
    Verder doet ze het prima. Ze loopt goed en begrijpt al heel veel van wat we zeggen. Zelf praten is nog niet echt haar ding. Ze maakt wel veel geluiden maar echte woorden lukt nog niet.
    Dat komt vast vanzelf. Ze kan alles zonder woorden ook heel goed duidelijk maken :)
    xx PP

19. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; fijn weekend!!

@kimsel; misschien toch een innestelingsbloeding, het zou kunnen... Spannend. Ik leef met je mee en hoop dat je ons gauw goed nieuws mag komen brengen! Ja ik vind de schoentjes ook echt super gaaf!

@kitty; volgens mij heb ik op je andere forum iets gelezen over het geslacht ;););) Super leuk om het te weten he, en zeker als je het hartje kan horen dan voel je je toch wat zekerder. Over een paar weekjes voel je de kleine uk dagelijks bewegen, ook super leuk! Geniet ervan meid, jullie hebben het echt verdient!

@pp; wat houd de 6e ziekte eigenlijk in. Beterschap voor jullie kleine meid en leuk wat van je te horen!
    Dat praten komt vanzelf wel en ze kunnen idd al heel gauw duidelijk maken wat ze willen en ook vooral wat ze niet willen haha. Jullie al kriebels voor een tweede?

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; hoe issie? Ik heb al zovaak hier gekeken, zelfs ik vind het spannend :)

Deel Deze Pagina