@nijn; ik ga morgen nog een keer testen. Gister getest, een dag te vroeg, maar er was een tweede streepje te zien! Morgenvroeg nog een keer voordat ik het zeker weet. Durf nog niet te vroeg te juichen. Voel wel van alles ! @pinkpearl; leuk weer iets van je te horen! Fijn dat het zo goed gaat met Bliss!
@kimsel; aaah wat spannend.. Maar een tweede streepje is er of is er niet.. Laten we hopen dat alles goed blijft gaan en dan een hele hele voorzichtige gefeliciteerd xxx
Nou ik heb net getest en hij is hartstikke positief! Kan het bijna niet geloven! Nu hopen dat het goed blijft gaan. Ik blijf in ieder geval nog de utro gebruiken. @sasjuh; leuk weekend gehad op Center Parcs?
Slecht bereik hier in cp maar toch ff bij kunnen lezen. Kimsel wat gaaf, gefeliciteerd! Hebben we alweer 3 zwangeren hier haha
Wauw Kimsel, gefeliciteerd!!! Ech zo fijn voor je dat het op deze manier is gelukt! Ik hoop ooit het voorbeeld van jou en Sasjuh te kunnen volgen en dat ik ook nog op een natuurlijke manier (oke, een klein beetje hulp dan) zwanger mag raken. Vandaag weer een grijze dag . Ik ga zo op kraamvisite bij een vriending die afgelopen donderdag is bevallen. Daarna naar de Prenatal, rondsnuffelen .
@Sasjuh; ja leuk he. Ik vind het natuurlijk wel spannend die eerste weken of het allemaal goed gaat maar dat blijf je denk ik toch houden die eerste weken. Wanneer moet je eigenlijk voor het eerst contact opnemen met de verloskundige? Gelijk al of even wachten tot 6 weken zeg maar. @Kitty; je ben er ook onwijs blij mee dat het op de natuurlijke manier is, met een beetje hulp natuurlijk van de utro. En best snel eigenlijk. Maar we zijn er nog niet he. Maar misschien komt jouw cyclus na jouw zwangerschap ook wel weer op gang. Die van mij kwam na 3,5 maand op gang en werd vrij regelmatig dus je weet maar nooit. Willen jullie wel gaan vertellen wat het wordt?Nog een beetje kunnen slagen bij de Prenatal? Hebben jullie eigenlijk meegedaan met MvM?
Kimsel ja super hoor, zo snel! En ja die 1e weken zijn gewoon spannend. Ik heb geloof ik met 6 weken de vk gebeld voor de 1e afspraak. Jep, bij beide zwangerschappen het maximale aantal wkn meegedaan met MvM. Vind het een super goed doel en zou het zeker weer doen maar vond het ook echt een opgave. Stinkende flessen, elke keer er aan denken enz.
@sasjuh; maar hoe deed je dat met het ophalen van die flessen. Wisten de buren enzo dan niet meteen dat je zwanger was? Ik vind het ook een goed doel dus als het goed blijft gaan wil ik ook mee gaan doen denk ik. Alleen ga ik wel 2,5 week ervan op vakantie.
Kimsel ik zette de krat in een bigshopper in de struiken. Geen idee of mn buren er ooit iets van gezien/gemerkt hebben, maar heb ook weinig contact met ze en zijn al ouder dus denk dat ze geen idee hebben wat voor flessen t waren. En ach, als ze t wel hadden geweten had ik het ook niet erg gevonden eigenlijk. Je kan meedoen van wk 6 t/m wk 16 dus die 2,5 wk vakantie maken niet uit hoor, ze zijn met alle wkn dat je mee doet al blij! Zo Elin is op het kdv, ik al boodschappen gedaan. Nu ff rustig zitten en dan even mn wenkbrauwen laten epileren, badkamer nog poetsen en verder lekker lummeldagje
@kimsel; gefeliciteerd meid!! Echt zo leuk, en wat fijn dat het op deze manier gelukt is. Nu met spanning toeleven naar de eerste echo. Weten jullie al wanneer je het je omgeving wilt gaan vertellen? Ik vind het echt super leuk voor jullie, geniet ervan en mijn duimen draaien dat alles goed blijft gaan! @kitty; hoe voel je je? Nog last van misselijkheid etc. of valt het allemaal wel mee? @sasjuh; geniet van je lummeldagje, wat een leuke foto op facebook van jullie weekendje centerparcs. Wanneer kreeg je die uitgebreide groeiecho? Ik ben vandaag naar het bureau geweest. Rowi is nu 72cm en weegt 9400gram. Alles was prima, het gewicht was nu iets meer naar haar lengte gekomen en ze lag mooi op de lijn. Ze heeft 2 prikjes gehad. Tijdens het prikken even krijsen maar het was ook snel weer over gelukkig. Ze kon alleen echt geen seconde stil zitten haha. Ze wil nu ook alleen nog maar staan, ik word er soms echt niet goed van. Ze ligt vaak achterstevoren in haar bedje en is zelfs al met slaapzak aan gaan staan.. Ook had ze al een steentje in haar mond uit de schaal op tafel dus het is goed oppassen nu. Ik hou mijn hart vast bij de gedachten dat we met haar moeten gaan vliegen aangezien ze geen seconde op schoot wilt haha.
Haha Nijn ik moet er niet aan denken, met Elin het vliegtuig in. Die kan ook echt niet stilzitten en verveelt zich na 5 minuten al Waar gingen jullie ook alweer heen? Mooi dat Rowie goed gegroeid is. Ze is iets kleiner dan Elin maar wel zwaarder Kimsel het besef al wat meer gekomen? Kitty hebben jullie het geslacht nog verteld op je verjaardag (gefeliciteerd nog!) of houden jullie het toch stil? Nijn groeiecho heb ik vrijdag, en dan 3 juni nog een keer. Ben erg benieuwd!
@Nijn; de vorige keer hadden we het na de 12-weken echo verteld. Ik denk dat we het nu na de 8-weken echo gaan vertellen. Ik wil wel eerst zeker weten dat er iets zit . Ben benieuwd hoe het gaat met Rowi in het vliegtuig. Heb je een beetje gunstige vliegtijden? Ik zou het ook wel spannend vinden om met Fiene te gaan vliegen aangezien zij ook niet stil kan zitten. Maar zal vast wel goed komen joh! Misschien is ze wel helemaal onder de indruk van alles om haar heen. Veel rondlopen met haar. @sasjuh; nou vind het nog moeilijk om te geloven hoor. Ben ook steeds bang als ik naar de wc ga dat ik bloed verlies. Dat vertrouwen moet gewoon komen. De vorige keer ben ik van week 7 t/m 12 misselijk en moe geweest dus daar ga ik nou ook maar weer vanuit al kan het natuurlijk heel anders lopen. Heb jij aan het einde van deze week je verlof? @kitty; hoe voel je je nu? Wat zekerder al? Hier gaat alles z'n gangetje. Morgen nog even een testje doen. Heb er nog 1 in huis. Met Fiene gaat het goed. Wel verkouden nu. Sinds het afgelopen weekend loopt ze alleen achter zo'n loopkarretje. Helemaal trots dat ze is .
@sasjuh; wij gaan naar Turkije, is ongeveer 3,5 uur vliegen. Ik ben ook echt benieuwd hoe het gaat, want Rowi is echt niet van op de schoot zitten maar als je eenmaal in de lucht bent kan ze wat stappen in het gangpad en staan dus komt goed. De Ipad mee met filmpjes en dan hopen dat ze nog even wil slapen want wij moeten rond 3 uur in de nacht aanrijden naar schiphol, we vliegen om 7uur in de ochtend. En mocht de reis dramatisch gaan dat heb ik er wel voor over, had eigenlijk vorig jaar al met het vliegtuig op vakantie willen gaan... De tijd daar zal het vast weer goed maken Geniet van je verlof meid! Voordat je het weet is het weer voorbij... @kimsel; de heenreis dus niet zo gunstig, maar terug gelukkig wel gewoon overdag. Maar komt wel goed, als ze gaat huilen is dat vervelend maar toch niks aan te doen.. Hoe gaat het met jou? Voel je je al een beetje zwanger? Ik snap wel dat je eerst een echo wilt afwachten. Heb je al een afspraak gemaakt? Ik wil voor Rowi ook zo een loopkarretje halen. Ze stapt goed rond de tafel nu maar is niet zo heel voorzichtig. De eerste bluts heeft ze gister al opgelopen bij mijn schoonzusje. Ze stond aan de bank en mijn schoonzus wilde een doekje pakken omdat ze met een koekje aan het knoeien was en toen wilde ze mijn schoonzus nakijken en viel achterover tegen de tafel... Ze laat zich dan gewoon los. Fiene al gevallen?
Kimsel, ik heb ook meegedaan met mvm. Ik zette de tas bij de grijze bak, beetje verstopt... En geen opmerkingen gehad erover. Afgelopen donderdag de laatste krat ingeleverd! En lief dat jullie naar me vragen. We hebben het geslacht niet verteld. We wachten tot 13 juni, misschien dat we het daarna wel gaan vertellen. Ik ga me steeds beter voelen en ik kan de hele dag wel eten 😄. Ik ga er ook steeds meer van genieten, zeker nu ik een klein buikje krijg. Bij de prenatal onze ogen uitgekeken. Vandaag zijn we naar babypark geweest, nog veeeel groter en we hebben leuke dingen gezien. Nog niets gekocht hoor, hopelijk komen binnenkort leuke aanbiedingen.
@Kitty; leuke winkel is dat he, Babypark. Daar hebben wij ook best veel spulletjes gekocht. Wat knap dat jullie het nog voor je kunnen houden. Nog geen versprekingen gehad ? Fijn dat je een beetje beter begint te voelen en je er steeds meer van kan genieten. Moet je ook zeker doen! @Nijn; Fiene heeft momenteel 4 blauwe plekken op haar voorhoofd dus dan weet je het wel! Ze is al zo vaak gevallen. Ze is ook echt niet voorzichtig. Maar als ze valt gaat ze daarna weer vrolijk verder. Ach die vliegreis komt wel goed joh. En voor die stewardessen is het ook niet de eerste keer dat er een klein kindje meevliegt hoor. Vooral lekker van gaan genieten! @Sasjuh; al lekker aan het genieten van je verlof? Is het kamertje al helemaal af? Hier gaat alles goed. Nog geen echte kwaaltjes. Ik merk wel dat ik veel meer trek heb. Ik moet echt om de 2 uur iets eten. En wat ik wel vind is dat mijn buik 's avonds echt al opgezet is. Sasjuh; had jij dat ook al zo snel bij de tweede? Dat duurde bij Fiene namelijk echt wel een tijdje maar het lijkt wel of het nu sneller gaat. Maandag ga ik bellen voor de eerste afspraak bij de verloskundige. Zal wel ergens halverwege juni zijn. Vrijdag trouwens een buggy gekocht om o.a. mee te nemen op vakantie. Dat scheelt veel plek met de kinderwagen zeg.
Nijn 3,5 uur is nog wel te overzien. Wel nare tijden om te vliegen met zo'n kleintje lijkt me. Ach en wat je zegt, als je er eenmaal bent hebben jullie alle tijd om te genieten, dan gaat de reis maar wat minder vlekkeloos Kimsel jaaa mn buik groeide deze zwangerschap zeker sneller dan bij Elin. Is nu al net zo groot, of groter misschien wel, als bij Elin toen ik ging bevallen haha. Leuk de 1e afspraak bij de vk, blijft toch een bijzonder moment. Kitty heerlijk he, dat orienteren op babyspullen. Jullie hebben er lang genoeg op gewacht dus zo fijn dat het nu eindelijk kan. Geniet lekker van je zwangerschap meid, het is je gegund! Ik vind het nog wel een raar idee haha om nu verlof te hebben. Voor mijn idee duurt het ook nog heeeel lang voor ik ga bevallen. Hoop dit keer de 40 wkn stiekem wel te halen haha, lijkt me wel bijzonder Kamertje is klaar, moet alleen alles nog wassen, flessen uitkoken, voeding in huis halen, ziekenhuistas en tas voor Elin inpakken voor het geval het geen thuisbevalling kan worden en nog meer van die kleine klusjes. Komt allemaal wel Hebben onze eigen slaapkamer ook aangepakt, nieuw laminaat en behang, nieuwe kasten enz en is net klaar sinds vanmorgen dus ik kan in een mooie kamer bevallen en kramen haha Vrijdag groeiecho gehad, buikje liep nog steeds ruim voor, ze kwam op ruim 36 wkn. Hoofdje 1 week en beentjes netjes op schema. Zusje werd nu geschat op 2400 gram, haha bijna net zoveel als Elin bij dr geboorte. 3 juni weer een echo, ben heel benieuwd!
@Sasjuh; ja is weer bijzonder zo'n eerste afspraak. Toch een bevestiging dat er ook echt wat zit he . Fijn dat je de slaapkamer weer op orde hebt. Daar zal je straks toch ff een groot gedeelte van je tijd door gaan brengen . Ook fijn dat de groeiecho goed was. Krijg je nou nog regelmatig een echo omdat ze de groei bij willen houden?
Kimsel leuke verjaardag van Fiene gehad? En al zwangerschapskwaaltjes of valt het me? Nijn jou meisje ook bijna jarig! Jullie hebben er iig mooi weer bij. Kitty al bijna op de helft, dan schiet het echt op he! Ik ben gisteren weer bij de verloskundige geweest voor controle en groei echo. Alles prima, zusje groeit goed. Wordt nu geschat op bijna 2700 gram, ze gaat Elin inhalen dus Ligt al helemaal ingedaald en alles zag er prima uit. Wordt nu wel nieuwsgierig hoor.. Zou ze op Elin lijken? Alleen probleem.. we komen niet uit de naam haha. Dachten dé naam te hebben.. tot ik gisteren bij de vk een geboortekaartje zag hangen met een naam die ik ook erg mooi vond. We kunnen gewoon niet kiezen, er zijn zooooveel leuke namen