Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; ja wat vliegt de tijd, morgen wordt ons meisje gewoon al 1 jaar. Maar wat is ze leuk nu, en een echt boefje. Ze loopt rond de tafel, van de tafel voorzichtig naar de bank en wil alles hebben en zien... Ik ben in ieder geval erg blij met de weersvooruitzichten, wij vieren zaterdagmiddag haar verjaardag, lekker in de tuin :)
    Ja een naam.. Lijkt me ook erg moeilijk al heb ik een super leuke jongensnaam maar voor een meisje zou ik het ook echt niet weten. Dus dan maar hopen dat de tweede ooit een jongen wordt haha. Hoe voel je je verder? Ohw wat spannend weer he!

@kimsel; hoe was Fiene haar verjaardag? En hoe is het verder met haar, loopt ze al? Ik ben benieuwd wanneer Rowi gaat lopen, het langs de tafel gaat al erg goed. Ik hoop met haar verjaardag een loopwagentje te krijgen, zo niet kopen wij die zelf eentje voor haar.

@kitty; hoe is het meid? Hoe voel je je? nog een echo gehad?

Hier gaat dus alles goed. Rowi ontwikkeld snel nu. Boven zijn de twee tandjes ook door en volgens mij komt er ook al een hoektandje aan. Ze heeft ook kapotte billetjes, echt zielig maar zal daar wel vanaf komen. Nadat ze gevallen is laatst gaat ze nu telkens heel voorzichtig zitten dus ze heeft er wel van geleerd :)

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ah leuk he deze leeftijd, waarin ze elke dag weer iets meer lijken te kunnen en begrijpen?
    Elin loopt ook nog niet, wel langs de tafel, aan de hand, achter de loopwagen enz maar nog niet los. Komt vast vanzelf een x en ze redt zich nog prima met kruipen nu.

Ik voel me prima! Wel moe, slaap wat minder en merk dat alles wat zwaarder wordt nu maar dat is ook niet gek. Vandaag is Elin naar het kdv dus ik heb een bijkomdagje, heerlijk is dat.

3. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    Zo, heb eindelijk even tijd om te reageren. Drukke dagen achter de rug. Vrijdag heeft Fiene eerst getrakteerd op het KDV en haar verjaardag daar gevierd. Daarna zijn we met z'n drieën naar de Apenheul geweest. Was erg leuk. Lekker weer ook. Daarna hebben we pannenkoeken gegeten. Lekker dat ze het vond!
    Zondag hebben we echt haar verjaardag gevierd. We hebben het een beetje klein gehouden maar het was druk zat. Ze was echt jarig en ze vond alle aandacht leuk, maar wel druk. Maar ze heeft het super goed gedaan en is flink verwend.

@nijn; alvast een hele fijne dag morgen en zaterdag! Wat hebben jullie nou voor haar gekocht?

@sasjuh; lastig hè, namen. Ik heb voor ons ook nog echt geen idee! Wij liggen zo ver uit elkaar met namen. We hebben de jongensnaam die we voor Fiene hadden verteld dus dat wordt het niet meer.
    Geniet lekker van je verlof. Fijn dat de echo weer goed was.

Hier gaat het op zich aardig. De kwaaltjes zijn wel echt weer begonnen. Ben flink misselijk, vooral 's ochtends. De hele dag moet ik kleine beetjes blijven eten en dan gaat het aardig. Had ik bij Fiene ook van week 6 t/m 9. En de vermoeidheid .... :(. Dus lekker op tijd het bedje in, maar slaap niet echt. Goed. Van de andere kant zal het dan maar een goed teken zijn dat het nog goed zit denk ik dan maar.

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; hoe slaapt Elin momenteel? Ik merk aan Rowi dat ze 's middags niet echt meer wilt slapen, eerst vaak even huilen, valt uiteindelijk wel een uurtje in slaap maar ik denk niet dat ze het trekt om haar naar 1 slaapje te doen. Ben wel benieuwd naar jou ervaring daar in.

@kimsel; wij kopen volgende week een cadeautje voor Rowi, ik heb vanalles gevraagd wat ik nog voor haar wil hebben dus ik wacht eerst even af wat ze krijgt voordat we iets dubbel kopen. Ze heeft vanmiddag al een 3 in 1 fiets gehad van mijn ouders en vanavond wordt ze ook nog verwend door de andere opa en oma en ooms. En dan zaterdag pas echt feest met een heerlijk weertje, wat hebben we toch een geluk :)
    Hoe doet Fiene het met slapen? De kwaaltjes zijn natuurlijk niet leuk maar nu hoef je niet te twijfelen of je wel of niet zwanger bent.. Wanneer krijg je je eerste echo?

5. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; fiene heeft nog wel 2 slaapjes nodig. Ze slaapt niet super lang maar anders houdt ze het niet vol. Ze is ook zo'n actieveling dus blijkbaar kost het haar nog veel energie.
    19 juni hebben we de eerste echo. Ben benieuwd.
    Fijne verjaardag nog!

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Gefeliciteerd met Rowie!

Nijn Elin slaapt al een tijdje 1 keer per dag. Ze wilde altijd om 10u oid naar bed en sliep dan tot 12 ofzo, maar haar middagdutje wilde ze dan niet meer en daardoor redde ze het amper tot 19u en werd ze eind van de middag erg vervelend.
    Toen zijn we het gaan rekken, dus 's ochtends steeds iets later naar bed toe. Veel wandelen, boodschapjes in de ochtend, met iemand afspreken voor afleiding enz haha. Nu inmiddels niet meer nodig want ze houdt het nu de hele ochtend prima vol. Ze gaat om 12.30 naar bed en slaapt dan tot 14.15/14.30. Niet heel lang dus helaas maar heeft ook niet meer nodig geloof ik.
    En vandaag en gisteren heeft ze zelfs helemaal niet geslapen overdag... Zo druk buiten aan t spelen en wilde absoluut niet slapen. Wel vermoeiend haha.

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, dat is nog 2 weken! Dat duurt lang :(. Ach, je hebt verder wel het gevoel dat het goed zit? Bij mij kwamen de kwaaltjes ook met 6 weken. Idd, veel kleine beetjes eten. Ik had altijd creamcrackers bij me. Dat hielp bij bij, desnoods met wat smeerkaas.

Nijn, gefeliciteerd met je dochter!

Ik heb verder niet zo veel te melden. Alleen dat ik nu ineens ga groeien. Ik ben al 1,5 tot 2 kg aangekomen (al, hahaha) en ik heb de hele dag trek en juist in lekkere dingen. Ik mag het van mezelf niet meer doen, maar ik haal het zelf in huis, dus ik ben er zelf schuldig aan. Gelukkig voel ik me verder goed, pas ik mijn kleding nog aan en sport ik nog zeker 4 keer per week. Dan voel ik me al iets minder schuldig. Nog precies een weekje en dan mag ik weer naar mijn uk kijken. Ik ben zo benieuwd! Geniet lekker van jullie (vrije) dag vandaag!

8. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties, wat boffen we met het mooie weer zeg!! Rowi is al goed verwend op haar verjaardag. Ze heeft een loopkarretje gekregen met allemaal muziekjes op een loopmotor en zo een 3 in 1 fiets. Ook heeft ze een schommel gehad.. Wij hebben een zwembadje, een zwemband en een piano met muziek en allemaal dierengeluiden gekocht, die vond ze helemaal geweldig bij mijn broer thuis.

Gaan jullie nog iets leuks doen met de kleintjes met dit weer? Ik ga vanmiddag met vriendinnen en hun kindjes lekker naar het zwembad. Parasolletje mee voor Rowi en mama in de zon :) Morgen verjaardagsfeestje, ook wel zin in!

Fijn weekend allemaal xxx

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; heb je een leuke verjaardag gehad van Rowi? Ze is dus flink verwend?!

@Kitty; wanneer heb je de 20-weken echo? Hebben jullie al mensen verteld wat het wordt?

@Sasjuh; Goed gepland jouw verlof met dit weer ;)! Is denk ik wel goed uit te houden of niet? Wanneer heb je weer een echo?

Hier gaat alles z'n gangetje. Met Fiene gaat het heel goed. Ze heeft nu alleen allemaal warmtebultjes maar volgens mij heeft ze er zelf weinig last van. Ze vindt het heerlijk om buiten te zijn; in de zandbak, spelen met water enz. Ze kan al aan 1 handje lopen. Woensdag moet ik naar het CB dus ik ben benieuwd hoe lang en zwaar ze dan is.
    Met mij gaat het op zich ook wel aardig. Deze zwangerschap is toch heel anders als toen bij Fiene. Toen was ik elke ochtend zwaar misselijk, moest ik regelmatig overgeven maar dan ging het na een paar uur wel beter. En erg moe.
    Nu ben ik 's ochtends wel een beetje misselijk maar heb veel minder hoeven over te geven (tot nu toe). Ben wel vooral 's avonds misselijk en kan 's nachts alleen maar op 1 zij liggen. Maar over het algemeen minder misselijk dan bij Fiene. Maar moet wel de hele dag door iets blijven eten. En de vermoeidheid is volgens mij net zo erg ;). Maarja... nog een paar weekjes en dan is het ergste voorbij zeggen ze he. Dan hoef ik het waarschijnlijk nooit meer mee te maken ;).
    Ben wel erg benieuwd naar de echo van volgende week. Want juist omdat ik me minder misselijk voel ben ik wel onzekerder daarover. We zullen het zien. Op vaderdag willen we het in ieder geval aan de (schoon)ouders/broer/zus gaan vertellen.

Gaan jullie nog wat leuks doen met deze mooie dagen?

10. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; goed om te horen dat alles goed gaat met jullie! Doe je nou mee voor mvm of niet? Welke dag is je echo volgende week? Wel spannend he..
    Wat goed dat Fiene al aan 1 handje kan lopen. Hier gaat alles goed. Rowi wil ook alleen nog maar lopen en spelen en ze is nu best vermoeiend maar ook heel erg leuk. We hebben echt een heel leuk feestje gehad, we hadden voor de grotere kids lekker het zwembadje opgezet. Wij gaan volgende week met vaderdag naar de efteling. Ik ben benieuwd wat Rowi er van vind want ze kan natuurlijk ook in sommige atracties..

Hoe is het met de rest?

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Een vraagje.. Rowi heeft de laatste paar nachten dat ze wakker wordt en dan zit ze rechtop en kan niks meer. Dan is het huilen totdat wij haar weer plat leggen en dan gaat ze weer slapen. Dit komt 3 a 4 x voor op een nacht dus dat is niet zo leuk haha.
    Net dus ook weer alleen nu stond ze rechtop in haar slaapzak en kon niet meer gaan liggen.. Hopelijk is het een fase dat het gauw weer overgaat. Doen Elin en Fiene dit ook?

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Jep, al maanden. Weet al niet meer beter geloof ik haha..
    En ze kan makkelijk zelf weer gaan liggen, maar zit dan half in dr slaap heel hard te huilen. Waarom ze dan niet zelf gaat liggen snap ik nooit zo goed ;)

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; dat is een mooi vooruitzicht dan ;) haha. Slaapt Elin nog in een slaapzak? Ik heb ook overwogen om die dan uit te doen omdat ze ook vaak helemaal ingewokkeld ligt maar ze ligt zo vaak op de dekens en nu is dat niet zo erg maar straks als het kouder wordt wel en dan krijg ik die zak misschien niet meer aan.. Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd voor een slaapzakje?

14. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; dat heeft Fiene niet echt. Ze heeft wel dat ze soms in haar bedje staat maar als ze wil kan ze wel weer terug. Ze is soms wel wakker 's nachts. Als ik dan het speentje er in doe dan is het weer goed. Zal ze wel gedroomd hebben ofzo. Fiene slaapt ook nog in een slaapzakje hoor. Blijft ze voorlopig ook nog wel in slapen. Ze ligt eigenlijk nooit onder de dekens namelijk (slaapt ze te onrustig voor).

Vandaag bij het CB geweest. Ze heeft 2 prikjes gekregen. Met 15 maanden krijgt ze er weer 2 in haar schoudertjes en dan zijn het voorlopig de laatste. Ze huilde amper. Bikkeltje ;).
    Ze is nu 77 cm en weegt 10.375 gram. Ze zat met beide iets boven de gemiddelde curve maar was verder prima.

@Sasjuh; al uit de naam ;)?

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Grote meid die Fiene zeg!
    Bij ons was het met 11 en 14 maand prikjes.. 14 maand 1 in dr been en 1 in dr armpje.

Haha ja we zijn eruit! Dus hopelijk komen we geen andere mooie namen meer tegen, anders gaan we weer twijfelen ;)

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel vandaag de 1e echo toch? Hoe was het??

17. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; klopt! Het zag er allemaal goed uit. Hartje gezien. Ze zette me nu 4 dagen vooruit maar met de 12 weken weten ze het natuurlijk pas "zeker". Maar ben er blij mee! Was best een beetje onzeker want was al een week niet echt misselijk meer maar wel erg moe.
    Hoe is het met jou? Houd je het nog een beetje vol met deze hitte?

18. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; wauw, jullie meisje groeit hard. Dan ligt de verhouding tussen gewicht en lengte van Rowi en Fiene wel op 1 lijn denk ik. Rowi heeft de prikjes ook al iets eerder gehad en ze krijgt ze straks met 14,5 maand ongeveer weer. 20 augustus geloof ik en dan is ze er gelukkig even vanaf. Loopt Fiene al? Rowi laat zich geregeld los en dan staat ze te balanceren achter de tafel haha maar ze loopt nog niet los, aan 1 handje wilt ze ook niet dan gaat ze zitten.. Fijn dat de echo goed was!! Heb je het al aan iemand verteld na de echo? Nog een paar weekjes en dan ben je het termijn van 12 weken weer voorbij.. Deze zwangerschap zal wel voor je gevoel sneller gaan lijkt me, omdat je nu ook de afleiding van Fiene hebt..

@sasjuh; fijn dat jullie eruit zijn met de naam, dat werd nu ook wel tijd he.. Wanneer had je ook alweer een groeiecho? Spannend nu he, zeker omdat Elin eerder is gekomen. Ik ben erg benieuwd naar jullie tweede wondertje!

19. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; nee, Fiene loopt nog niet los hoor. Ze wilt zich minimaal aan 1 hand vast houden.
    We hebben het best al wel tegen wat mensen verteld ondertussen. Ik merk dat het met een tweede toch anders is.
    Volgende week gaan we op vakantie en als we terug komen heb ik de dag erna al gelijk de 12 weken echo. Toch weer spannend.

@Sasjuh; hoe is het met jou?

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Vanmorgen om 8.50 na een heftige bevalling is onze dochter en zusje Julie Sophie geboren! Ze weegt 3805 gram en zijn lekker thuis nu met zn allen.

Deel Deze Pagina