@nijn; ik ben nu 9,5 kilo aangekomen in het totaal dus volgens mij is dat nog best netjes. Het zit in ieder geval allemaal op de buik en borsten . Ik heb flesjes van Difrax. Deze waren mij aangeraden. Hier krijgen ze blijkbaar ook het minst last van kraampjes van enzo. Hoeveel sagen ga jij werken na de bevalling?
Foto's zijn idd door een fotograaf gemaakt, afgelopen dinsdag. Flesjes; difrax was drama hier, evenals avent. Ging veel te snel (Elin zuigt heel krachtig) en de melk stroomde langs haar mondhoeken naar buiten. Ik gebruik een dr Brown fles, echt een aanrader. Een speciaal systeem zodat ze geen lucht binnenkrijgen, en dus ook geen krampjes. Elin drinkt hier super uit!
Is denk ik inderdaad een beetje uitproberen wat je kind het fijnste vind. Elk kind reageert denk ik weer anders. @sasjuh; wij willen ook foto's laten maken door een fotograaf.
@kimsel; ik ga ook 3 dagen werken. Ma, woe en donderdag. Het is volgens mij per baby echt heel erg verschillend dus ga nog geen flessenuitzet kopen. Ik heb hier het eerste flesje van avent en van chicco, zat in een pakket van prenatal en etos. Misschien dat ik er nog 1tje bijkoop van difrax of die van tommy tippie, die vind mijn schoonzus heel fijn. Hopelijk zien we dan snel welke onze beeb het fijnste vind. Maar vraag dit nog even wanneer de kraamhulp hier is wat hun adviseren. 9,5 Kilo is echt niet te zwaar volgens mij, is vrij gemiddeld. @sasjuh; had je dochter er moeite mee om van borst over te stappen naar het flesje? Zijn er verder nog tips van producten of dingetjes die je nu echt heel fijn vind om te gebruiken? @kitty; wanneer heb je je eerste fm? @pinkpearl; hoe issie met jullie?
Sasjuh, wauw, knap kindje heb je hoor! En echt mooi gedaan die foto's. Is dat erg duur om te laten maken? Fijn dat de kleine meid het nu goed doet en lekker groeit! Nijn, het is echt al een mensje dat in je buik groeit . Mooie foto's hoor! Toch knap dat deze techniek tegenwoordig bestaat. Kimsel, heel verstandig om ouderschapsverlof op te nemen, ipv minder uren. Heeft toch zn voordelen tov minder uren gaan werken. Als je zoals Nijn zegt weer meer uren wilt gaan draaien, dan is dat niet zo makkelijk. Hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik ben erg zenuwachtig voor morgen. Zullen mn follikels al aan het groeien zijn? Hoeveel zijn het er? En hoe groot zijn ze? Ik ben deze ronde meteen met een hogere dosis gestart en ik mocht ook al eerder beginnen, dus ik hoop dat dit terug te zien is op de echo morgen. Spannende tijd dus voor mij!
@kitty; hoe was je echo vandaag? Welke CD is het vandaag voor jou? Hopelijk heb je al een mooi resultaat en wordt dit jou ronde meid!! Ik blijf deze week nog thuis van het werk. Paasweekend 2 drukke dagen gehad bij familie en merk wanneer het druk om me heen is ik gewoon een beetje wegzak in mijn eigen wereldje, voel me nog steeds niet helemaal top. Gisteravond was mijn onderdruk ook weer boven de 90 maar nu issie weer laag, hopelijk blijft deze weer laag, vanmiddag om 16uur weer ctg laten maken en bloeddruk meten in het ziekenhuis. Zo blijven we lekker bezig want mag vrijdag ook weer.. Als we maar eens de 35 weken voorbij zijn hoef ik me minder zorgen te maken, mocht de bloeddruk dan omhoog schieten is het risico lager voor onze beeb. Ik ga me deze week richten op de babykamer en de dingetjes die ik nog moet afwerken, zodat die helemaal klaar is Wasjes draaien en ik ben bezig met het geboortebord.
Nijn he shit zeg dat je je niet goed voelt. Zijn dat bijwerkingen van die medicijnen? Lekker rustig aan doen, veel plezier met de babykamer! En wasjes draaien is ook zoooo leuk Elin had er geen enkele moeite mee om van borst naar fles over te stappen. Heb het natuurlijk eerst een tijdje gecombineerd, dus afgekolfte bv in een fles geven, dan eens kv in de fles, dan gewoon live aan de borst laten drinken. Dit ging heel goed. Had wel een speciale fles, de breastflowfles. Bij deze fles moeten kindjes dezelfde drinktechniek als aan de borst gebruiken, dus was het voor Elin makkelijker om over te stappen. Tips; ik denk dat iedereen weer andere dingen makkelijk of handig vond. Wat ik wel erg handig vond, vooral de 1e wkn, waren overslagrompertjes en overslagtruitjes. Dan hoef je niet iets over het hoofdje van je kindje aan te trekken. Euhm verder vind ik de kruidvat luiers prima, scheelt toch bijna 4 euro met een pak pampers. Ook luierdoekjes van de kruidvat bevallen goed! Ik weet niet of jullie al thermometers hebben gekocht? Hier moesten we er 2 hebben, 1 voor de baby en 1 voor mezelf. Temperatuur moest rectaal gemeten worden. Ik had 2 thermometers van de babydump maar die heb ik na 1 dag weggegooid, wat een ondingen. Moesten bijna 40 seconden bij Elin in haar kontje zitten voordat ze de temp hadden gemeten. Heb er nu 1 van de kruidvat, die binnen 10 seconden de temperatuur heeft gemeten. Wel zo fijn voor die babies! Ook zou ik niet een compleet assortiment verzorgingsspullen kopen. Ik gebruik alleen een wasgel, shampoo en bepanthen, voor dr billetjes. Staat wel leuk, al die zwitsal spullen maar de helft gebruik je niet. Oja ik gebruik nog wel zwitsal goedenacht olie, lekker om haar na het badje mee in te smeren voor het slapen gaan. Ook vind ik een magnetronsterilisator (nu ik fv geef) echt een uitkomst. Deed eerst altijd uitkoken in een pan water maar dit is veel makkelijker en gaan sneller. Heb gewoon die van het huismerk van de Prenatal, kost 17 euro geloof ik. Flessenwarmer oid gebruik ik niet, gebruik gewoon warm water uit de kraan of koud water wat ik in de magnetron opwarm. Meer kan ik zo even niet bedenken, mocht me wat te binnen schieten zal ik het melden Maar nogmaals, iedereen zal andere dingen weer makkelijk en handig vinden hoor!
@sasjuh; thanx voor de tips! Ik wilde idd. ook een flessensterilisator kopen maar zag op internet dat die vaak gekoppeld zijn aan een bepaald merk fles, maar een goeie tip om die van de prenatal te kopen. Die bijwerkingen zijn volgens mij nog steeds van de medicijnen, want ik voel me zo sinds ik die neem. Als dit van mezelf is dan ben ik depressief aan het worden, kan ik me niet voorstellen!! Volgende week eens vragen aan de gyn. of ik daar na de bevalling wel meteen mee mag stoppen. Ik ben ook bang dat de bloeddruk dadelijk weer hoger wordt want dan gaan ze deze medicijnen ophogen en daar zie ik nu al tegenop.. Gister was die nog redelijk goed, onderdruk was 86 en ze gaan pas ophogen als die boven de 90 zit. Hier thuis meet ik regelmatig boven de 90 als ik bezig ben geweest, dus moet me ook maar gewoon rustig houden. Ik heb ook een glucosemeter besteld die komt vandaag binnen, zo kan ik thuis mijn suiker meten na de maaltijden om te checken wat ik nu wel en wat ik nu beter niet kan eten, want zo een dagcurve in het ziekenhuis is ook maar een momentopname en dat is alleen maar overdag, dat ga ik vrijdag laten doen. Volgende week donderdag moet ik weer terug naar de dietiste. @kitty; hoe issie meid? Ben erg benieuwd naar je echo van gister!
@sasjuh: Wat een mooie foto's zeg! @nijn: Balen dat je je niet goed voelt: Rustig aan he! Goed voor je kleine wondertje zorgen! @Kitty: Spannend..heb je al nieuws! @Kimsel: 9,5 KG is prachtig hoor! Ik zat heel lang op 15 en in de laatste week toch nog 2 erbij dus in totaal 17!!! Maar ben er inmiddels alweer 14 kwijt dus dat komt vast goed Hier gaat het super! Bliss is zo'n vrolijke lieve meid. En een enorme slaapkop! Soms wel 12 uur per nacht! Erg fijn voor papa en mama! Ik ben ook alweer een beetje gewend aan het werken en er komt steeds meer ritme in ons leventje. Ik zal ook nog wat babytips plaatsen! -Net als sasjuh heb ik ook een magnetronsterilisator. Super handig ook voor je kolf spullen. Ik heb hem van de HEMA. Werkt ook prima. -Wij maken juist wel gebruik van een flessenwarmer maar dit komt omdat ik alleen moedermelk geef en ze raden aan dat niet ind e magnetron te verwarmen. Wij hebben er een van alecto (goedkoop en erg goed!) -Ik hb ook een flessen speen voor borstvoedingskindjes. De calma van Medela. Bevalt erg goed! -Voor de eerste weken een lekkere zachte omslagdoek -Ik had bijna alleen maar kleertjes in maat 56 maar Bliss heeft nog bijna 4 weken maat 50 gedragen. Ik zou dus ook wat kleine kleertjes aanschaffen.Ik vond in het begin kleertjes van noppies heel fijn omdat het klein valt en lekker soepel is om aan en uit te doen. -Ze moeten extra vitiamine D en K. Bliss vond het verschrikkelijk tot ik een potje vond waar ze gecombineerd zaten (met een (troetel?)beertje erop. Dat druppel ik zo in haar mond zonder mopperen! -Wij gebruiken inderdaad ook heel weinig verzorgings producten. Dus niet de hele lijn van zwitsal aanschaffen Als je van het zwitsalluchtje houd kun je wel een beetje haarlotion opdoen. Dan ruiken ze gelijk helemaal zwitsal! Zoals Sasjuh ook schreef het zal bij iedereen ook weer anders zijn. Wat de een fijn vind is voor de ander juist weer niets en andersom. Wij vinden de kruitvatluiers juist niet zo fijn (rode billetjes) en hebben nu de 'goedkope' lijn van pamers (simply dry) en vinden die heel fijn. Ik zou sowiso nog niet heel veel luiers kopen. In het begin gebruik je newborn luiers maar (afhankelijk van hoe groot je baby is) ze groeien daar best snel uit. Nou dat was het weer! Succes met de babyuitzet! xx PP
@pinkpearl; bedankt voor de tips! De meeste pakjes die ik nu heb is 50/56 maar heb niet teveel gekocht, heb ook 62. De 2 kleintjes van mijn broer waren daar binnen een week al uit haha, maar waren flinke baby's. Mijn schoonzus heeft ook nog wat pakjes in die kleine maat maar ze weet het geslacht niet dus heeft me nog niets kunnen geven daarvan. En als ik te kort kom stuur ik oma's wel op pad om wat bij te halen. Mijn schoonzus had ook heel veel pakjes gekregen van kraambezoek, dus ik durf echt nog niet teveel te kopen, zou zo zonde zijn als ze het niet of amper aankunnen. Maar ik hoop wel op een mooie kleine meid die de kleine maatjes ook even aan kan!! En als ik iets leuks tegenkom dan kan ik het toch niet laten hangen haha. Vandaag worden 2 overtrekjes geleverd die ik besteld heb, ik ga dekentje met overtrekje gebruiken, lijkt mij fijner als lakentjes en heb het nagevraagd en overtrekjes mag ook als je maar dekentjes gebruikt voor erin. Dus ga straks wassen, zodat ik het bedje binnenkort kan gaan opmaken. Wanneer hadden jullie dat gedaan? En wanneer hadden jullie de box opgezet? De weken kunnen nu niet snel genoeg gaan! @kitty; heb al heel vaak hier gecheckt voor een berichtje van jou.. Is alles wel goed gegaan in het ziekenhuis??
Kleertjes maat 50 vind ik idd ook een goede tip. Wij hadden maar 2 pakjes in die maat omdat iedereen zei dat je daar niet zoveel van moest kopen omdat ze het niet of bijna niet aan hebben. Nou Elin is nu bijna 2 maanden... haha en zit nog steeds in maat 50. Ze groeit nu wel als kool (al ruim 4 kg gisteren) dus maat 56 komt er aan denk ik Pinkpearl fijn dat het werken weer bevalt! Ik moet over een maand weer, 21 mei is mn 1e dag. Wat gaan de tijd snel.. Zie er niet heel erg tegenop, maar vindt het wel moeilijk om mn meisje achter te laten. Hier was de Calma speen alles behalve een succes, Elin kon er niet uit drinken. We hebben toen de breastflow fles aangeschaft en dat ging super! Sinds vorige week over op dr Brown en dat gaat ook goed gelukkig. Kitty hoe gaat het?? Nijn hoe voel je je nu?
Oja bij flesvoeding hoeft vitamine K niet dus dan is een gecombineerd potje niet handig! Ik heb deze ook gebruikt toen ik nog bv gaf, geef nu alleen nog maar vitamine D.
Sashjuh, wat cute! Leuke foto! Nijn, ik ben er nog hoor. Ik lees jullie berichtjes wel, maar op de telefoon is het lastig typen. PP, wat leuk om ook weer van jou te horen. Meiden, vandaag had ik mn 2e FM. Er waren al 4 eitjes groter dan 15 mm. Zag er al goed uit dus. Zo goed, dat ik maandag de punctie heb. Echt blij, en ook zo snel! Het wordt even doorbijten komende tijd, een spannende tijd, maar ik ben er zo aan toe! Hopelijk kan ik me over 2,5 weken bij jullie aansluiten!
@sasjuh; wat een plaatje! Echt een mooie meid! Ik ben zo nieuwsgierig hoe onze meid eruit ziet... Tijd gaat maar langzaam nu ik thuis zit. Mijn man is ook nog eens volle weekenden aan het werk dus ook op zaterdag heb ik vrij weinig te doen. Dat het maar gauw mooi weer wordt, dan voel ik me vaak een stuk vrolijker en kan nu wel wat positieve energie gebruiken. Ik denk niet dat ik nog ga werken. Ik ga maandag telefonisch overleggen met mijn leidinggevende hoe zij erover denkt maar ik voel me niet in staat om mijn werk naar behoren uit te kunnen voeren en daarnaast durf ik zo ook niet te ver auto te rijden. Mijn verlof gaat dus 6 weken van te voren in maar pak erna nog 4 weken vakantie anders krijg ik mijn uren niet op dit jaar. Voor jou nog een maandje verlof, gaat stiekem toch best snel he.. Het lijkt me idd wel raar haar voor een eerste keer weg te brengen. Heb je haar al een avondje ofzo weggebracht? @kitty; wat fijn om iets van je te horen, heb hier echt vaak gecheckt haha. En nog mooier is dat je goed nieuws hebt! Spannend maandag, hoe laat moet je? Hopelijk krijg je nog wat meer eitjes zodat ze er ook nog kunnen invriezen.. Maar die zul je vast niet nodig hebben Hoe dik is je BMS? Wordt het nu icsi of ivf? Wanneer is de terugplaatsing van de eitjes? Ik hoop zo dat je over 2,5 week idd. ook je zwangerschapskwaaltjes kunt gaan delen met ons! Heel fijn weekend en alvast veel succes voor maandag!
Nijn ik had dat ook dat de tijd zo langzaam ging toen ik zwanger was en verlof had. Al had ik maar 3 weekjes, omdat Elin met 38 wkn al geboren werd en ik met 35 wkn ben gestopt. Nu ze er is vliegen de weken voorbij.. en moet ik over 5 wkn al weer aan het werk. Als je zelf niet het idee hebt dat je je werk goed kan doen zou ik ook niet meer gaan werken, voel je zelf het beste aan. Misschien anders voor 50% ofzo de ziektewet in? Anders zit je wel heel lang thuis..
Sasjuh, neem je niet nog vakantie op na je verlof? Jij hebt dus 16 wkn vrij? Nijn, hoe voel jij je nu? Wel jammer als je nu al moet stoppen met werken. Het is nl ook wel weer afleiding en dat heb je wel nodig. Want als je alleen maar thuis zit, is dat ook niet echt leuk. Tenzij je heel veel hobby's hebt natuurlijk . En ik moet om 22:15 mn prik zetten. Precies 36 uur later, dus maandag om 10:15 is de punctie. Mn bms was 8 mm. Volgens mij een record! Ik hoor maandag na de punctie hoe de kwaliteit is van het zaad. Dan pas gaan ze kijken of het ICSI of IVF wordt. Ik denk persoonlijk IVF. En ik hoor ook gelijk hoeveel eicellen ze hebben gevonden. Dan krijg ik dinsdag een belletje hoeveel eicellen zijn bevrucht. Deze wordt dan donderdag teruggeplaatst en dan hoor ik op de ochtend hoe de kwaliteit is en als het er meerdere zijn, of er dan wat ingevroren kan worden. En idd, van het positieve uitgaan en dan komt het goed! Ik houd jullie op de hoogte!
@sasjuh; ik kan me voorstellen dat wanneer de kleine er is de tijd vliegt. Dan hoef je je ook niet meer te vervelen, dan is een stukje wandelen samen al leuk lijkt me. 50% ziektewet zou betekenen dat ik ook halve dagen moet gaan werken. Maar het probleem is dat ik mijn werk niet naar behoren uit kan voeren hoe ik me nu voel. Ik wou dat ik gewoon kon gaan werken, lekker wat afleiding. Maar ik moet gewoon alert zijn op mijn werk en dat ben ik nu niet. Wanneer er ook nog eens situaties zijn die stress met zich mee brengen kan ik nu helemaal niet ordenen in mijn hoofd, wordt nu al super geirriteerd van de mensen om me heen, terwijl die mij alleen maar willen helpen. Dus werken werkt zo gewoon niet al zou ik graag willen, want ik vind mijn werk echt heel leuk! @kitty; wow 8mm, wat goed! En ook zo fijn dat het nog lekker vers is gezien je nu een keer vroeg in je cyclus bent. Wel spannend morgen lijkt me. Doet zo een punctie pijn? Ik ben erg benieuwd hoe het deze ronde gaat verlopen voor jullie en ga duimen op een mooie afloop. Het mocht nou weleens tijd worden he!! En je weet dat je zwanger kunt worden, nu hopen op een super embryo! @kimsel; hoe issie met jou? Voel jij de kleine ook zoveel bewegen? Ik vraag me soms weleens af of ze ook weleens slaapt haha. Ik voel haar echt heeel erg veel. Ctg maken blijft iedere keer lastig zo bewegelijk is ze. Maar volgens de gyn. kan ze nooit teveel bewegen haha. Is jullie babykamertje al helemaal af? Wij zijn bezig nu met de afwerking, als het af is zal ik een keer een foto posten, maar de klamboe is pas in mei klaar dus dat duurt nog eventjes.. @pinkpearl; ik las dat je nog steeds moedermelk geeft. Tot hoe lang wil je dat nog gaan doen? Wel fijn dat de borstvoeding je zo goed is afgegaan.