@sasjuh; ja als het twee meiden zouden worden kan ik misschien nog wel wat extra's gebruiken. Gelukkig heb ik ook van Rowi alles bewaard. Ik ben benieuwd wanneer Kitty ons iets laat weten. @kimsel; succes morgen! Ja nu komen de ongemakken van de groeiende buik.. Ik ben benieuwd hoe zwaar ik straks ga worden met 2 baby's in mijn buik. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat er nog een baby bij past. Bij Rowi had ik maar een bescheiden buikje maar die stond wel helemaal op spanning dus kan niet voorstellen dat die nog dikker kan worden. Hier gaat alles wel oke. Ik moet wel met regelmaat een keer overgeven op een dag.. Ik hoop dat dat gauw minder gaat worden. Bij Rowi werd alles wat minder met 16/17 weken. Dus dat komt in zicht en hou ik me een beetje aan vast. Volgende week vrijdag (6dec) heb ik weer een controle met aansluitend de nekplooimeting. De oma's willen graag een echo bijwonen dus die neem ik dan misschien wel een keer mee. Ik ben trouwens wel echt super benieuwd naar het geslacht! We hadden laatst de echo en het was mij en mijn man opgevallen dat 1 hartslag sneller leek als de ander.. Als het ons de volgende keer weer opvalt ga ik dat vragen, weet ook niet of hun de slagen per minuut kunnen zien. Ze zeggen dat jongens een lagere hartslag hebben als meisjes... Dus als dat zou kloppen
@Nijn; wel spannend hoor nu je het geslacht nog niet weet. Weet je al wanneer je de 20-weken echo hebt? Hopelijk voel je je snel beter. Overgeven is niet prettig. Ben erg benieuwd hoe jouw buik gaat worden. Zal wel flink zijn inderdaad als er 2 kindjes in gaan groeien. Vaak wordt je wel eerder ingeleid he, of worden ze eerder gehaald. Vanochtend de 32 weken echo gehad. Alles was prima. Hij lag netjes op schema met alles. Ook was er voldoende vruchtwater etc. Hij lag alleen met zijn beentjes over elkaar dus ze konden het geslacht niet nogmaals checken. Maar goed, de echoscopiste van de 20- weken echo zei dat ze haar klomp op zou eten als het geen jongetje was dus daar gaan we gewoon nog maar steeds vanuit. Ook had hij continu de handjes voor zijn hoofdje dus een mooie foto hebben we niet echt. Maar hij had het goed naar zijn zin. Hij lag ook al goed (al kan dat nog veranderen) en ook al vrij laag. Ook mijn bloeduitslag was goed. Geen ijzer tekort. Het is wel aan de lage kant maar dat schijn ik altijd te hebben. Ze adviseerde me om in ieder geval voldoende ijzerrijk voedsel te eten. Nog 3,5 week werken en dan heb ik al verlof. Gaat zo snel! Heb echt nog niet alles klaar. Van de week in ieder geval het geboortekaartje uitgezocht. Aankomend weekend gaan we het grote bed voor Fiene opzetten dus ik ben erg benieuwd hoe ze er in slaapt. Vanochtend ook naar het CB geweest voor Fiene. Ze was flink gegroeid. Ze is nu 84 cm en weegt 11850 gr. Met haar lengte zat ze iets boven het gemiddelde en met haar gewicht erop. Verder geen bijzonderheden. Verder bij jullie nog nieuws?
@kimsel; wat fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie! Jeetje, wat is dat snel gegaan zeg, al bijna verlof... Wel lekker genieten weer. Ik weet nog niet wanneer ik de 20 weken echo heb. Volgende week vrijdag heb ik 12 weken echo en nekplooimeting en weet niet of ik vanuit daar om de 3 of 4 weken moet komen. Meestal lopen vrouwen met een tweeling geen 40 weken idd. Maar het moment van inleiden is echt heel afhankelijk van hoe het gaat, of er complicaties zijn of het mogelijk een keizersnede moet worden dus nu nog niks van te zeggen. Ik weet wel dat ik heel blij ben als ik de 37 weken mag halen. Ik ben zo bang op een vroeggeboorte, moet er niet aan denken dat ik twee baby's achter moet laten in een ziekenhuis.. Ik vind het toch wel allemaal spannend, maar helaas heb ik dat allemaal niet in de hand en ben ik in goede handen. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat, Fiene in een groot bed! Ik wilde het jou nog vragen maar aankomend weekend dus. Doen jullie nog zo een plank voor het bed? Ik ben benieuwd hoe het gaat! Ik moet as dinsdag met Rowi weer naar het bureau, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt enzo. Rowi begint nu wel echt super veel te praten, ze zegt echt alles na, zo grappig maar we moeten goed opletten met wat we zeggen
Ja dat hoop ik ook. Ik heb haar ook al een prive bericht gestuurd, maar krijg daarop ook geen reactie...
@kimsel; hoe slaapt Fiene in haar grote bedje?? Ben benieuwd hoe het gaat! @sasjuh; ik maak me ook wel een beetje zorgen, merk toch dat ik vaak even kijk omdat ik zo benieuwd ben! We zijn toch al best lang met elkaar aan het schrijven zo he..
Ik ben ook benieuwd kimsel, slaapt ze goed in haar grote bed? ja we schrijven al best lang en ik vind het ook niets voor kitty om niets te melden..
@nijn; goed! Ze doet het super in haar grote bed. Ze ligt er wel overdwars in, dat wel. 'S ochtends komt ze eruit en gaat dan bij de deur staan en roept ''mama". Volgens mij vinden wij het spannender dan haar. Is wel leuk geworden en er liggen veel kussens op dus zo lijkt het niet heel groot. Ben ook erg benieuwd naar Kitty!
@kimsel; gaat alles nog goed in het grote bed? Hebben jullie zo een plankje ervoor of niet? Ik ben een beetje bezorgd.. Gister de nekplooimeting gehad en ik ging met de gedachten; o leuk, weer een mooie uitgebreide echo maar 1 van de 2 heeft een wat dikkere nekplooi. Hier in Nederland is de marge 3,5mm en in Belgie (en op wikipedia) 3mm. Bij ons was 1 nekplooi 2mm en de ander 2,9mm. Het is een combinatietest en de uitslag van het bloed is hierin ook erg belangrijk maar het zit me toch niet lekker. Bij Rowi was die nekplooi maar 1,5 en een meisje voor me die ik kon die had een meting van 1,1.. Nu duurt het 10 tot 14 dagen voordat de uitslag compleet is maar ik mag toch aannemen dat als het bloed afwijkend is ze wel eerder bellen, toch? Daarnaast kan een verdikte nekplooi ook duiden op een hartafwijking en dat zit bij ons in de familie dus daar ben ik ook een beetje bang voor en dit wil ik 20 dec bespreken op mijn volgende afspraak met mijn gyn. Ik moest weer over 2 weken terug komen want mijn bloeddruk was te hoog.. Nu was ik ook wel zenuwachtig en nu moet ik thuis elke dag gaan meten. Wanneer de onderdruk boven de 95 komt moet ik contact opnemen. Al met al beginnen de kwaaltjes en onzekerheden nu al.. Ik hoop dat ik zolang mogelijk kan uitstellen om met die bloeddrukverlagers te gaan starten want dan kan ik dus ook stoppen met werken want ik voelde me daar echt heel slecht door. Maar gelukkig is de bloeddruk thuis steeds perfect dus dat zal nog wel even zo blijven maar ik hou er wel rekening mee dat hij dadelijk ergens na de 20 weken wel zal gaan oplopen.. Hebben jullie toen ook de nekplooimeting laten doen of niet?
@Nijn: Jeetje dat is zeker spannend! Ik heb dat bij Bliss niet laten doen. Ik snap dat je onzeker wordt van zo'n uitslag! Maar als in nl de grens ligt op 3,5 mm zal het wel goed zijn denk ik... Dat zeggen ze niet zo maar. Succes met afwachten. Ik ga voor je duimen. Ik ben inmiddels behoorlijk ongeduldig. Met ovualatietestjes kan ik steeds m'n ei vinden maar helaas nog geen positieve zwangerschapstest Ik heb dinsdag een afspraak in het ziekenhuis. Heel benieuwd wat de gyn gaat zeggen. Ik hou jullie op de hoogte! xxPP
@Nijn; kan me voorstellen dat je je wel zorgen maakt. Nog geen onbezorgde zwangerschap dus nog voor jou. Wij hebben beide keren geen combinatietest laten doen dus ik kan er ook niet te veel over zeggen. Ik zou de uitslag van het bloed afwachten en dan heel goed overleggen. Ook jouw zorg hierover uitspreken. De hoge bloeddruk heeft misschien ook wel te maken met de spanningen, zou het niet. Hopelijk zakt deze als je de uitslag weet en wat kan gaan genieten. Wanneer krijg je de uitslag? @Pinkpearl; spannend hoor. Ik ben erg benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen dinsdag. @Sasjuh; volgens mij lijkt Julie best op Elin of niet? Ik zag wat foto's voorbij komen op FB. Hier alles goed. Fiene doet het op zich goed in het grote bed. Ze komt er af en toe wel uit, 's middags maar als je haar dan weer terug legt, blijft ze wel liggen. Als ze er uit komt gaat ze de lade openmaken waar de boekjes inliggen. Voor de rest blijft ze netjes liggen. 's Ochtends als ze wakker is komt ze er wel uit, gaat bij de deur staan en roept "mama". Dus dan vind ik het ook niet zo erg. Ze moet er gewoon ook nog aan wennen. Heeft ook tijd nodig. Ze ligt wel nog overdwars in het bedje en maakt nog niet echt gebruik van het dekbedovertrek . Met de kleine druktemaker gaat het ook goed. Hij laat zich regelmatig voelen! Het kamertje is zo goed als af nu. Ik merk wel dat het vermoeiender wordt nu. Vooral als ik ook een hele dag gewerkt heb. Maar nog 6 dagen werken en dan lekker verlof ....
@pp; wat spannend ja.. Wanneer zou je kunnen testen? lk ben benieuwd wat ze morgen in het ziekenhuis zeggen. Heel veel succes morgen! @kimsel; ik denk idd dat de bloeddruk hoog is omdat ik in het ziekenhuis gespannen ben. De uitslag zou binnen 10/14 dagen komen maar ga er vanuit dat wanneer het bloed niet goed zou zijn ik deze week ergens wel gebeld wordt en anders nog even geduldig afwachten. 20 Dec. heb ik weer een volgende afspraak. Fijn dat het goed gaat met Fiene! Heb je haar nu ook niet meer in een slaapzak liggen of lag ze daar al niet meer in? Ik heb er Rowi weer ingelegd maar puur omdat ze vaak boven de dekens ligt en vind haar dekbedje toch maar dun ook al is het een dubbele deken. Maar ze word wel weer regelmatig een keer wakker dus weet ook niet of het daar aan ligt. Nog maar 6 dagen werken, wat heerlijk zeg!! Lekker genieten van je welverdiende verlof!
Naar die onzekerheid Nijn. Dat is eigenlijk de reden dat wij beide keren geen nekplooimeting hebben gedaan. Het is en blijft een kansberekening en ik zou er alleen maar van in de stress zitten. Hopelijk is alles gewoon goed! Kimsel lekker zeg, bijna verlof! Snap dat het wennen is voor Fiene zo'n groot bed. Wij wachten er nog ff mee, ledikant gaat nog prima. PP hopelijk mag je snel een positieve zwangerschapstest hebben! Hier is alles goed! Julie is alweer bijna een half jaar en ze lijkt idd behoorlijk op Elin, zie het vooral als ik de babyfotoos van Elin erbij pak. Elin ontwikkelt echt snel nu, erg leuk. Praat echt al goed en snapt zoveel dingen die je haar zegt. Julie is nog steeds een heerlijk relaxte baby. Slaapt goed, drinkt goed en lacht heel erg veel. Vandaag heeft ze haar 1e groentehapje, bloemkool, gehad. Zo leuk weer!
@Nijn; ze slaapt ook nog in een slaapzakje. Ze heeft wel een dekbed maar die schopt ze steeds van zich af. Vandaar dat we haar nog in een slaapzakje leggen. @Sasjuh; als nummer 2 nu nog niet was gekomen, hadden we Fiene ook nog in een ledikantje laten slapen. Wat gaat dat snel he, alweer ruim 5 maanden nu!
@pp; hoe was het in het ziekenhuis geweest? Ik ben erg benieuwd! @sasjuh; wat gaat die tijd snel he. Hier ook een meisje die alles nazegt! Echt heel leuk en ze praat echt al veel voor haar leeftijd. Gaat het goed met de groentenhapjes? @kimsel; praat Fiene al veel? Ik heb nog geen uitslag.. Morgen is het een week geleden. Ik hoop dat geen nieuws goed nieuws betekend.. Nu nog een lange week wachten.. In Belgie zit een echobureau die vanaf 13 weken het geslacht kunnen zien met hun apparaat, ik heb daar nu al zoveel positieve verhalen over gehoord van ervaringen van mensen dat ik toch maar een afspraak heb gemaakt. Volgende week zaterdag om 17.30uur, dan ben ik 14 weken. Ik ben echt heel erg benieuwd! Bij een vriendin konden ze met 14 weken de teelballetjes en het piemeltje duidelijk zien en ze wist voor 100% zeker dat ze een zoon zouden krijgen.
@nijn; wat leuk dat je een afspraak hebt gemaakt. Je bent dus erg nieuwsgierig . Ik ben erg benieuwd. Nog een ruime week en dan weet je het dus. Wel jammer dat je nog geen uitslag hebt gehad. Ze houden je dus nog flink in spanning! Fiene kletst volop. Ze zegt inderdaad ook alles na en zegt ook al enkele namen van kindjes op het kdv. Leuk is dat kletsen hè. @pp; ben benieuwd wat ze gezegd hebben in het ziekenhuis.
Ha meiden, Ben vorige week in het ZH geweest. Ze willen eerst een cyclus volgen om te kijken wat mijn lijf zelf doet. Daar ben ik best blij mee want als het zonder medicijnen kan dan liever zo! Ze vertelde me dat ik moest bellen als ik ongesteld was dan konden we op dag 9 gaan beginnen met echo's. Nou bij mijn duren die cyclussen gemiddeld 36 dagen dus ik dacht.. pfff dat duurt dus wel even voordat we wat gaan doen. Maar toen bedacht ik me opeens dat ik op het moment dat ik bij de gyn was op dag 9 van de cyclus zat. Ze vond het prima om dan maar gelijk te beginnen dus dat was weer een meevaller! Ik ben daarna vrijdag nog een keer geweest en moet dinsdag weer. Tot nu toe nog geen rijpe eitjes maar aangezien ik een langere cyclus heb denk ik dat het ook nog wel op zich laat wachten... Mocht ik gewoon een goede eisprong krijgen dan wil ze het nog even aankijken en anders gelijk beginnen met puregon injecties. Spannende tijden dus! @nijn: en heb je de uitslag al?
@kimsel; ja erg leuk. Rowi roept ook al veel namen, ook als we na de kleintjes van mijn broer gaan zit ze in de auto al hun namen te roepen. Rowi heeft eigenlijk altijd goeie zin en lacht veel maar ik vind haar wel druk haha, vooral als ze samen met haar grote neef is dan is ze door het dolle heen. Hoe ist verder met jou? Nog geen klachten? Met mij gaat het wel goed, ik meet thuis mijn bloeddruk en die is gewoon goed, voor mijn doen zelfs soms vrij laag dus hopelijk blijft dat nog zo voor een aantal weken. Ik tel echt de dagen af na zaterdag.. Ik ben zo nieuwsgierig naar wat het wordt. Ik ben ook wel echt ongeduldig haha, maar voor 35 euro is me die echo wel waard! En dan nog ben ik pas helemaal gerust als het met 20 weken dan bevestigd wordt. Heb je nu verlof? Lekker van genieten! Op momenten dat ik met Rowi in de stad ben en ze wil niet in de buggy ofzo dan krijg ik het wel warm bij de gedachten dat ik daar straks met 3 kids loop.. Dan gaan die uitjes voorlopig niet alleen denk ik.. @pp; wat fijn dat ze meteen kunnen beginnen met monitoren van je cyclus, dat scheelt weer een lange wachttijd. Had je vandaag weer een echo? Hopelijk word je deze maand zwanger en anders met de puregon had je toen goed succes in ronde 1! Ik heb helaas nog geen uitslag. Ik had afgelopen vrijdag gebeld omdat ik donderdag een gemiste oproep had anoniem maar het ziekenhuis was het niet geweest. Ik verwacht hem toch wel deze week en anders ga ik vrijdag weer zelf bellen, dan is het 14 dagen geleden. Ik had eigenlijk vrijdag een afspraak maar die is verzet naar 2 januari... Ergens baal ik wel omdat ik nogal wat vragen heb over die nekplooimeting en of dat kan betekenen dat ik een groter risico heb op een hartafwijking, omdat dat in de familie zit. Maar die vragen kan ik ook 2 januari stellen of mocht de gyn. me zelf bellen kan ik het ook voorleggen dan kunnen ze daar met de 20 weken echo extra goed op letten en zal ik die misschien wel weer in een academisch ziekenhuis krijgen. Ik vind het wel echt jammer dat we niks meer van Kitty horen. Ze is wel nog actief geweest zag ik op haar profiel maar ze heeft nergens meer iets gepost. Ik denk er toch wel veel aan en maak me echt een beetje zorgen!
@Nijn; morgen nog een laatste dagje werken en dan heb ik verlof! Op zich geen klachten hoor maar je merkt wel dat het allemaal wel wat vermoeiender wordt. Hopelijk heb ik straks ook wat meer rust als ik met verlof ben. Fijn dat je bloeddruk nu wat lager is. Nog een paar spannende dagen voor jou he, voor de uitslag en de echo. Ik ben erg benieuwd. Ga je vrijdag bellen?