Wat heeft Bliss allemaal gekregen voor haar verjaardag? Ik heb echt geen idee wat we voor Elin moeten kopen/vragen..
@kimsel; gefeliciteerd meid met de geboorte van jullie kleine mooie Boet! Voor mij is de naam al bekend, de zoon van een neef van mijn man heet ook zo, ik moest er toen in het begin wel aan wennen maar vind hem nu wel heel leuk. Ik ben erg benieuwd naar je bevalling maar ga nu maar eerst lekker genieten. Op de foto te zien is het wel een knappert! @pp; nog gefeliciteerd met jullie grote meid, 2 jaar, wat gaat dat snel he.. Ik ben idd ook wel benieuwd na haar cadeaus. Wij willen Rowi straks een glijbaan kopen denk ik voor in de tuin. 21 feb. lijkt nog ver weg maar is het zo hoeveel weken ben je dan? @sasjuh; hoe is het verder met jullie?
Hoi hoi, Bliss is goed verwend! Zie foto. Van ons heeft ze de loopfiets gekregen. Hij is nog net iets te groot maar met het voorjaar moet het zeker lukken. Van opa en oma heeft ze nog de dierentuin van duplo gekregen (niet op de foto) wel heel leuk!!!
@PP; nog van harte met Bliss. Ze is goed verwend zeg. Hoe voel je je verder? Krijg je al klachtjes? @Nijn; hoe is het met jou? Heb je de uitslag inmiddels al binnen? @Sasjuh; met jou ook alles goed? Hier gaat het goed. Eerst even kort mijn bevalling. Vorige week maandag had ik om 07.30 uur een beetje krampen. Had ook diaree dus hoefde nog niks te betekenen al begon het bij Fiene de vorige keer ook zo. Om 08.00 uur dacht ik dat het toch misschien wel weeen waren. Dus schoonouders gebeld om Fiene op te halen maar wel met de waarschuwing dat ik haar misschien over een paar uurtjes weer op kwam halen omdat het niet door zou zetten. Toch had ik om 09.00 uur om de 5 a 6 min "krampen". Toch de verloskundige gebeld. Zij was er om 09.30 uur. Even aangekeken en bleek dat ik 2 a 3 cm ontsluiting had. Naar het ziekenhuis. Daar was ik om 10.45 uur. Daar ben ik onder de douche gegaan. Weeen werden ondertussen krachtiger. Na de douche had ik flinke weeen. Om 11.55 uur gingen ze toch maar even kijken. Ik zei nog dat als ik nu 4 of 5 cm zou hebben ik pijnstilling wilde. Ik bleek 8 a 9 cm te hebben. Om 12.00 uur mocht ik persen en om 12.26 uur was hij er! Een goede, rustige maar vlotte bevalling. Ik heb weinig bloed verloren en voelde me eigenlijk best goed. Om 15.00 uur waren we weer thuis! Echt een heel verschil dus als met de eerste. Woensdag was ik ook al weer best mobiel en liep ik rond. Nu gaat het eigenlijk heel goed. Natuurlijk is het allemaal nog gevoelig en moet ik wel mijn rust nemen maar ik ben wel vrij snel hersteld. Met Boet gaat het op zich ook goed. Het is niet zo'n heel dik ventje. De eerste dagen heeft hij goed gedronken maar de laatste 2 dagen drinkt hij niet zo goed. Hij heeft ook moeite met boeren. Straks komt de verloskundige om te kijken wat we er aan gaan doen. Verder slaapt hij erg veel. Wat een verschil met Fiene! We moeten hem echt wakker maken om aan de fles te krijgen. Fiene is heel lief voor hem. Echt een zorgzame zus. Je merkt alleen wel dat zij ook erg moet wennen. Ze is erg druk en luistert minder goed. Ze wilt constant mijn aandacht. Ik ben wel blij dat we daarom het kraambezoek nog een beetje afhouden zodat zij ook goed kan wennen. Herken jij dat Sasjuh?
Mooi verhaal Kim, en wat een fijne vlotte bevalling! Beetje opstartprobleempjes dus nog, komt vanzelf goed. Julie sliep ook zoooveel en moesten we ook echt wakker maken voor dr flessen. Wat je schrijft over Fiene herken ik niet echt, maar Elin was natuurlijk ook nog 3 maanden jonger dan Fiene toen Julie geboren was. Ze is eigenlijk nooit jaloers geweest en ook niet het gevoel gehad dat ze minder goed luisterde. Maar goed voor te stellen dat ze er even aan moet wennen. Idd bezoek nog beetje afhouden en haar overal bij betrekken. Elin vindt het bijvoorbeeld prachtig om te helpen luier verschonen en dan de drukknoopjes van de romper open te mogen maken Show je nog een fotootje van je knappe kerel? Hier alles goed hoor! Elin dus sinds gisteravond in een eenpersoonsbed en ze heeft er keurig ingeslapen. Julie is morgen alweer 7 maand en fruit en groente gaat heel goed nu. Volgende week eens met brood beginnen.
@kimsel: Fijn dat de bevalling zo voorspoedig is gegaan... zo wil ik hem ook wel! Ik kan me wel voorstellen dat Fiene wat extra aandacht vraagt. Ik denk dat Bliss dat ook zal gaan doen. Ik zou inderdaad maar lekker rustig aan doen met bezoek en haar veel laten helpen. Hopelijk gaat het drinken snel beter bij Boet! @Sasjuh: Ik zag Elin op FB in haar grote bed! Wauw wat een klein hummeltje is het dan opeens he?! We gaan later voor Bliss ook een groot bed kopen zodat ze baby in het ledikant kan. Ik heb nog niet echt last van kwaaltjes al voel ik me sinds gister een beetje misselijk... maar of dat echt van de zwangerschap is? Er heerst hier ook van alles. Verder ben ik al vanaf begin december aan het hoesten en snotteren Dat wil maar niet over gaan. Niet top fit dus.. maar ach komt vanzelf goed!!
@kimsel; wauw wat een vlotte bevalling zeg! Hebben ze moeten knippen/hechten? Daar heb ik bij Rowi het meeste last van gehad en zie echt enorm op tegen de bevalling... Maarja, eerst nog maar eens afwachten of ik wel normaal kan bevallen, want je hoort toch best vaak dat het keizersnede wordt omdat de kans op een stuitligging of dwarsligging groter is.. Maar als ik jou verhaal zo lees denk ik waarom wil ik in godsnaam een grote buikoperatie als het ook zo kan, bij Rowi zat ik ook binnen no time aan 10cm, maar ik ben erg bang om de bevalling te moeten doen zonder ruggenprik... Goed dat jullie Fiene zo laten wennen en haar idd zoveel mogelijk laten helpen, misschien samen het flesje vasthouden, in bedje leggen, badderen.. Ik ben erg benieuwd hoe Rowi straks gaat reageren. Ik heb afgelopen vrijdag weer controle gehad en gelukkig geen suiker dit keer. Ik heb gevraagd of het zich wel nog kan ontwikkelen en een kleine kans dat dat wel nog kan maar hij verwacht het niet. Mocht ik nou ineens veel vruchtwater krijgen of de baby's liggen straks voor op groei dan is het wel nog een reden om die test nog een keer te doen. Ik had verder aangegeven dat ik bij lopen pijn krijg rechtsonder in mijn buik (het is zo een pijn die je ook krijgt soms van het hardlopen als je dat niet gewend bent..) Ik krijg die pijn vaak al als ik een klein stukje ergens naar toe wandel op een hoger tempo en moet dan ook echt even rustig aan doen. Toen de gyn. naar de baby's had gekeken en de hartjes had geluisterd wilde hij toch ook even een inwendige echo maken ivm de klachten. Hij heeft de baarmoedermond opgemeten en deze is gelukkig gewoon nog volledig in tact. Als ik door het wandelen bijvoorbeeld harde buiken krijg kan dit ervoor zorgen dat de baarmoedermond al verkort en dat zou betekenen dat ik uiteindelijk veel te vroeg ontsluiting krijg en is er een groot risico op vroeggeboorte. Maar dit is gelukkig niet het geval maar verwacht wel dat hij het in de gaten houd. De pijn komt waarschijnlijk van de banden en mijn veel te snel groeiende buik.. Ik lijk wel 2 maanden verder te zijn al.. Dadelijk moet ik naar de internist ivm de bloeddruk etc. en maandag 3 feb. de 20 weken echo.
@pp; jullie meisje is goed verwend zie ik! Leuke foto! Ja ziek zijn heerst wel op het moment, beterschap! @sasjuh; fijn dat het slapen in een groot bed goed gaat! Ik ben benieuwd of dat hier ook zo gaat, maar ben bang dat ze niet blijft liggen...
@PP; er heerst inderdaad het een en ander. Zou dus ook een soort griepje kunnen zijn. Fiene is ook niet helemaal fit. Hopelijk krijg je niet te veel last van klachtjes. Had je er eigenlijk bij Bliss veel last van? @Sasjuh; ik denk dat Fiene het inderdaad wat meer meekrijgt dan Elinn omdat ze iets ouder is al. Maar we proberen haar inderdaad wel overal bij te betrekken. Ze heeft de afgelopen week alleen krentenbaard gehad. Zeer besmettelijk en dat kon ook gevaarlijk zijn voor mij. Ik moest dus heel erg uitkijken als ik haar aanraakte en gelijk mijn handen wassen enzo. Ze mocht ook dus niet echt aan Boet zitten. Gelukkig is dat nu over en kan ze nu meer gaan "helpen". Is Elinn helemaal niet uit haar bedje gekomen? Fiene slaapt nu al sinds een paar weken in het grote bed. Gaat op zich hartstikke goed. 's Ochtends komt ze er wel uit als ze wakker is. Gaat hard zeg; Julie alweer 7 maanden! Kleine meisjes worden groot! @Nijn; ze hebben een heel klein knipje gezet. Had 4 hechtingen maar deze zijn er alweer uit. Ik heb daar weinig last van moet ik zeggen. Natuurlijk voelt de onderkant wel nog wat beurs aan . Maar bij Fiene had ik er inderdaad ook veel meer last van. Weet je; je weet toch niet hoe een bevalling gaat verlopen. Ik denk dat het gewoon goed is als je alles van tevoren goed met je verloskundige hebt besproken en je op het moment zelf kijkt of je bijv. een ruggenprik wil/ nodig hebt. Voor jou is het inderdaad eerst afwachten of je natuurlijk mag/kan bevallen. Ik ben benieuwd. Zou mooi zijn toch? Ik ben ook erg benieuwd hoe Rowi gaat reageren! Jouw buik groeit dus al goed?! Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden met alle controles enzo. Hoe was de bloeddruk?
@kimsel; wat een knap mannetje hebben jullie! Lijkt hij veel op Fiene als baby? Hoe gaat het verder met het eten en slapen? Hopelijk gaat jullie mannetje snel doorslapen snachts @pp; hoe is het? Al last van kwaaltjes? Hier gaat het wel goed al had ik gister een minder dagje. Mijn bloeddruk reageert sterk op hoe ik me voel. Thuis zitten we midden in een verbouwing, de doorgang naar de aanbouw is doorgebroken en de hele maand februari zal het hier een rotzooi zijn. Ook hebben we afgelopen weekend een nieuwe auto gekocht en ik heb daar wel wat stress van gehad. Ik merkte gister dat ik ineens erg licht in mijn hoofd werd en een drukkend gevoel kreeg boven in mijn buik, ik ging mijn bloeddruk toen meten en die was natuurlijk te hoog (onderdruk 93). Ik zat gewoon op de bank was te vouwen dus ik dacht na 10 min. nog eens meten en toen was de onderdruk al 98 dus ik raakte een beetje overstuur en heb uiteindelijk het ziekenhuis gebeld. Ik mocht meteen komen voor een meting van een half uur en ze hebben een echo gemaakt. Mooi om te zien dat mijn onderdruk starte bij 99 en om de 5 min netjes terugliep na uiteindelijk 81 (na een half uurtje). De verloskundige hebben me dus geadviseerd om bij stress even alles uit handen te laten vallen en even tijd te nemen voor mezelf. Ik maak me gewoon ook druk om die hoge hartslag maar dat ga ik over 3 weken met de internist verder bespreken. De hartslag bleef in het ziekenhuis na een half uur rust nog steeds iets over de 100 dus dat is echt wel heel hoog. De baby's lagen op de echo mooi tegen elkaar aan te schoppen, dat zal een drukke boel worden straks. As maandag de 20 weken echo, ook wel even spannend. Hebben jullie trouwens tips voor de tweeling babykamer? Ik vind het zo lastig qua kleur.. We gaan sowieso behangen.
@Nijn; nee, ik vind 'm niet echt op Fiene lijken. Ik vind het echt een ventje. Hij is wat fijner en spitser. Ben benieuwd hoe hij er over een paar maandjes uitziet. Dan kan je beter zien of er gelijkenissen zitten met Fiene. Het eten en slapen gaat goed. Hij drinkt gelukkig zijn flessen nu helemaal leeg. Hij is nu flink aangekomen dus hij zit boven zijn geboortegewicht dus dat is ook weer een zorg minder. Hij slaapt ook goed. Doorslapen doet hij nog niet hoor. Hij komt toch wel om de 3,5 uur. Maar als we de laatste voeding hebben gegeven om 23.30 uur dan komt hij rond 03.00 uur en dan om 06.30 uur ongeveer dus het is te doen. Ja, bereid je maar vast voor weer op die gebroken nachten. Dat is wel weer even wennen hoor . Vervelend dat je bloeddruk zo omhoog schiet soms. Het beste kan je inderdaad dan je rust pakken. Moet je ook echt doen! Lijkt me wel bijzonder om zo'n echo te zien met 2 kindjes. Ben benieuwd of het dan straks ook extra druk is in je buik. Spannend ook de 20- weken echo. Toch altijd fijn om te horen of alles goed is. Ideeen voor de babykamer? Ik zal een paar foto's plaatsen van onze babykamer voor Boet. Ik vond zelf die kleur groen heel mooi. Als het een meisje was geweest had ik i.p.v. blauw zilver gebruikt. Dus groen, steigerhout, wit en zilver. Misschien heb je er iets aan. Ik vind zelf natureltinten ook heel mooi en passen voor een jongen en een meisje. Voor de babykamer van Boet heb ik een moodboard gemaakt. Vond ik heel leuk om te doen. Misschien ook een tip. Ik zal eens kijken of ik de foto's geplaatst krijg.
@ Kimsel: Leuk die fotootjes van de kamer! En wat een droppie is jullie Boet! @Nijn: Echt rustig aan doen hoor! Inderdaad gewoon alles uit je handen laten vallen als het te druk wordt (makkelijker gezegd dan gedaan) Ik begin me (naast erg verkouden ) ook echt zwanger te voelen. Met vlagen erg misselijk (gelukkig niet spugen) en de hele dag zin in sausijzenbroodjes/kaasbroodjes enz ?!! Toch gek dat je trek krijgt in dingen die je normaal noooit eet! Ben deze week wel geschrokken. Mijn vriendin was ook zwanger (3 weken verder) en heeft net een miskraam gehad. Pfff dat is echt heftig. Maakt het weer even extra spannend! Ik hoop dat we 21 feb een mooi kloppend hartje op de echo zien!! xxPP
@kimsel; mooi kamertje! Mooie kleur groen ook. Ik denk dat we qua kleur wel rustig houden maar ik vind een donkere wand wel mooi omdat je die juist weer mooi kunt opkleuren. Toch nog maar eens gaan zoeken maar we zijn op dit moment erg druk met de aanbouw. Wat fijn dat het goed gaat met Boet, ik moet zeggen dat ik er erg tegenop zie die gebroken nachten.. Rowi zat ook nog een tijdje op 2 nachtvoedingen, maar uiteindelijk na een week of 9 begon ze door te slapen en wel meteen tot 8 uur, wat heerlijk was dat! Maar ik verwacht dat een tweeling dadelijk toch wat kleiner zijn en waarschijnlijk wat langer op 2 nachtvoedingen zullen zitten.. Nog een reden waarom ik hoop dat ze zo lang mogelijk blijven zitten! @pp; ja die lekkere trek.. Ik herken het wel. Je misselijk voelen en alleen maar zin hebben in hartige dingen... Ik heb er nog wel een beetje last van, geen misselijkheid maar wel zin in lekkere vaak ongezonde dingen, toch gek he.. Mijn batterij van m'n weegschaal is op dus heb me gister eens gewogen bij mijn ouders, wel met kleding aan etc. maar ik zit gewoon op het gewicht wat ik bij Rowi op het einde woog.... Dus dat beloofd nog wat.. Ga je meedoen met mvm? Eindelijk febr nog 3 weekjes
Hey meiden, Wij hebben gister de 20 weken echo gehad en ik moet morgenmiddag een echo laten maken in Maastricht. Het meisje heeft een dubbele golfbal in de linker hart kamer. Het zijn eigenlijk 2 verdikkingen in het spiertje boven de hartklep. Ze hebben me gezegd dat het geen hartafwijking is en het niets hoeft te betekenen maar dat het protocol is dat ze er in een academisch ziekenhuis wel goed naar kijken met betere apparatuur. Ze zouden me vanochtend bellen wanneer ik terecht kan en dat is dus al morgen. De gyn was er even bijgeroepen en toevallig had mijn arts dienst. Hij zei ook dat ik me nog geen zorgen moet maken dat het vaak niets is. Het kon een verkalking zijn maar ik heb daar niet op doorgevraagd en bij kindjes met down zagen ze het weleens maar mijn combinatietest was goed dus ook daar moest ik me nou geen zorgen over maken. Ik vind het toch wel heel spannend morgen.. Hopelijk een geruststellende echo, ook omdat het hart al in de familie zit bij ons.. Ik hou jullie op de hoogte. Voor de rest was alles goed.