@sasjuh; hoe is het met je meiden? Is Julie weer helemaal opgeknapt? Vond je het spiraaltje laten zetten pijn doen? @kimsel; wat vond jij van het spiraal laten zetten? Ik heb een afspraak staan in augustus maar vind het best eng.. Hoe is het verder met jullie? Hier gaat het goed, wel druk en vooral omdat ze elkaar toch veel afwisselen in het huilen/slapen.. Nora die slaapt al redelijk goed door tot half 7/7uur. Nou was Sem dat gister ook gelukt, wordt Nora om 4 uur wakker, en afgelopen nacht was het weer mooi andersom. Ik merk ook dat ik er niet zo van kan genieten als met Rowi, ik heb gewoon weinig tijd om lekker met ze te knuffelen na de fles, dan is het stressen omdat ze beide moeten boeren of overgeven en een Rowi die dan nog vanalles wil.. Je legt ze daarom ook wel weer eerder terug in hun bedje en ik kan ook niet makkelijk een rondje gaan wandelen want Rowi die loopt niet altijd even netjes mee. Van mij mogen ze wel wat ouder zijn, had ik bij Rowi toen ook en dacht dat ik nu veel meer zou genieten van nu ze nog zo klein zijn maar ik vind de leeftijd die Rowi nu heeft zoveel leuker. Maar met die twee zal het dadelijk ook wel steeds makkelijker worden!
Dat klinkt druk Nijn! Maar heel eerlijk... ik ben nu met Julie drukker dan toen ze een baby was hoor Ik moet haar constant in de gaten houden want ze klimt van de bank in de vensterbank, klimt de trap op, klimt op dr triptrap stoel en zat vervolgens al op de tafel, moet al het 'kleine' speelgoed van Elin in de gaten houden want ze stopt álles in dr mond en zo kan ik nog wel even doorgaan Maar vind het ook wel weer superleuk die sneltrein van een ontwikkelingen te zien. Heb je voor Rowie geen plankje achter de duowagen? Dat heb ik nl voor Elin wel en vind het ideaal, ze wil er niet altijd op staan maar als ik haar 3 keer heb gewaarschuwd en ze loopt dan nog niet netjes mee dan gaat ze er gewoon op. Ik vond het spiraaltje plaatsen niet pijnlijk. Eerder een beetje ongemakkelijk en voelde wel dat ze bezig was maar pijn heb ik niet gehad. Ik heb hem 7 wkn na de bevalling laten zetten tijdens mijn 1e menstruatie. Dan staat je baarmoedermond nl open en is het plaatsen minder pijnlijk.
Hallo allemaal, Hoe is het met jullie? Momenteel ben ik nog op vakantie in Denemarken. Zondag komen we weer terug. Echt genieten hier en de kids doen het super goed. Fien zit volgens mij echt in de peuterpubertijd. Ze wil alles zelf doen; zelf aankleden, brood smeren enz. Wel goed dat ze het probeert maar soms.... Verder moet het allemaal gaan op haar manier. Ze doet het wel heel goed met op het potje plassen. Als we niet weg gaan loopt ze zonder luier en geeft ze het eigenlijk zelf aan. Als we weg gaan doe ik nog wel een luier om. Maar ik hoop haar aan het einde van mijn vakantie (over 3,5 week) wel zindelijk te hebben. Boet doet het ook heel goed. Lekker makkelijk en relaxed is hij. Het slapen gaat hier alleen wel wat minder. Nou waren ze al niet van die uitslapers (meestal rond 7 uur), maar hier is het tussen 06.15 en 07.00 uur. Zal ook te maken hebben met ander bed, andere omgeving enz. @Nijn; hoe gaan de nachten nu bij jullie? Hoe is het verder? Krijg je al een beetje ritme? Spiraal zetten vond ik geen pin doen. Wel nog een hele tijd licht bloedverlies gehad daarna. Is nu zo goed als over. Moet volgende week terug voor controle. @sasjuh; loopt Julie al? Hoe is het met de opleiding? @pp; hoe gaat het met de laatste loodjes?
Wat knap van Fiene! Heerlijk dat je dan straks nog maar 1 kindje in de luiers hebt. Hier helaas nog lang niet, Elin heeft nog niets geen interesse in potje/wc dus lijkt er nog niet aan toe te zijn.. Julie loopt nog niet los, wel aan 1 handje en achter de loopwagen enzo. Fijne vakantie nog! PP al laatste loodjes ja.. wat gaat het snel! Spannend zeg! Vraag me stiekem nog altijd af hoe het met Kitty zal zijn...
@kimsel; heerlijk op vakantie!! Wat goed dat Fiene al zo vaak op het potje plast, hier zijn we er ook mee bezig, Rowi wil al geen luier aan overdag maar het gaat ook nog mis... Maar ze heeft er ook al een paar x op geplast. Poepen is nog niet gelukt.. Maar ik laat haar alleen thuis in de blote billen lopen.. Hier gaat het wel goed, maar het is wel erg druk hoor.. De nachten mogen we niet klagen, ze krijgen rond 22.30 de laatste fles en dan rond 7 uur weer, soms is het iets eerder maar ook soms iets later dus dat gaat al heel goed. @sasjuh; dat op het potje plassen komt vanzelf. De kleine van mijn broer word in september 3 en is er nu ook pas net mee bezig dat ze er op wil en gaat wel ineens al meteen heel goed! Ik denk ook nog wel eens aan kitty, er moet toch wel iets heel ergs zijn gebeurd wil je echt helemaal niks meer laten weten.. Hoe is het met je opleiding, zag op facebook je positieve uitslagen Wanneer ben je er helemaal klaar mee? @pp; ik zag een mooie buik op facebook.. Hoe gaat het??
Hai! Ja ben nu 36 weken dus inderdaad de laatste loodjes! Voel me op zich nog prima. Nu nog lekker op vakantie in NL. Gek hoor voor het laatst met zijn drietjes (eigenlijk al met zijn viertjes natuurlijk Bliss is ook al een beetje zindelijk! Gaat nu opeens heel hard. Al een paar weekjes thuis zonder luier maar nu sinds 2 weken ook als we ergens heen gaan en naar de creche. Al bekijk ik wel steeds even of er WC's in de buurt zijn Anders krijgt ze zo'n luierbroekje aan. Poepen wil ze ook nog niet op de wc/potje. Dan moet er weer een luier om! Ach.. Zal vanzelf wel komen denk ik. Ik hou jullie op de hoogte over de baby! Liefs PP
@pp; wat leuk iets van je te horen en dat alles goed gaat. Wat knap dat ze al zonder luier de deur uit gaat. Inmiddels heeft Rowi al geplast en gepoept op het potje maar er zit geen regelmaat in. Nu wil ze er ineens niet meer op, dus ze is er denk toch nog niet klaar voor, ik ga het niet afdwingen en beloon haar als ze het wel wil. Voor jou de spannende laatste loodjes! Voel je je wel nog goed? Heel veel succes en ben erg benieuwd!! Hoe gaat het met de andere dames? Hier gaat het wel goed. De twee deden het super op 5 voedingen maar de laatste voeding moest ik ze constant wakker maken en vooral Nora dronk met tegenzin een halve fles leeg. Nu zeiden ze bij het consultatiebureau dat ik best al 4 voedingen mag proberen. Gister de dag van de prikken de eerst keer geprobeerd en toen hebben ze geslapen van 19.30 tot 7.30. Afgelopen nacht Nora om 5 een tutje moeten geven waar Sem wakker van werd en hij is moeilijk tevreden met een tutje dus die heb ik bij me gepakt en nog beetje kunnen rekken. Vandaag grotere flessen gegeven en ben erg benieuwd hoe het aankomende nacht gaat. Is toch even een nieuw ritme waar ze in moeten komen, maar zo lekker dat we zelf ook lekker op tijd naar bed kunnen gaan!! En met 11 weken op 4 voedingen is wel boffen als dat lukt zeker gezien de drukte met twee beebs!
PP spannend hoor, de laatste loodjes! Fijn dat je je nog zo goed voelt. Zag ook mooie fotoos van Bliss en jou op fb voorbij komen. Ben erg benieuwd naar je knulletje Nijn fijn dat je je draai wel gevonden hebt zo met 3 kindjes. Lijkt me best pittig hoor! Maar die nachten zijn wel super, genoeg slaap scheelt al een heleboel he. Hoe vindt Rowie het eigenlijk allemaal? En je zult ook wel bijna weer moeten werken, of niet? Hier alles goed! Nog 2 weekjes werken op mn huidige werk, dan lekker 3 weken vakantie en daarna begin ik met mijn stage in de kraamzorg. Heb er echt zoooo veel zin in. Maar eerst nog 3 weekjes genieten met zn 4tjes. Gaan nog op vakantie naar Texel dus hoop dat het een weer in september nog wat opknapt. Kindjes doen het ook goed. Elin nog steeds lekker aan het peuterpuberen maar kan ook erg lief zijn. Ze is iig helemaal gek van haar zusje. Echt, die 2 zijn dol op elkaar. Spelen ook echt de hele dag samen, zo leuk. Julie wordt echt een dreumes nu. Ze gaat steeds proberen los te staan en staat dan even een tijdje los en ploft dan weer op haar billen. Benieuwd wanneer de 1e stapjes komen. En ze is altijd blij, echt een vrolijk kindje. Niets te klagen dus hier
@sasjuh; wat leuk dat die meiden al zoveel samen spelen. Leuk om te zien ook hè. Hopelijk hebben ze in de toekomst ook veel aan elkaar. Ik vind de interactie tussen Fiene en Boet ook zo leuk om te zien; ze wil hem steeds aan het lachen maken en zorgt ook echt voor hem. Als hij huilt geeft ze een speentje en ze wilt graag helpen met de boterham geven enz. Ben benieuwd hoe het straks gaat als Boet wat meer kan want ze is nu soms nog wel een beetje lomp voor hem. Wel spannend zo je baan opzeggen voor een nieuwe carrière. Hopelijk bevalt het je. Je krijgt san denk ik wel feel onregelmatigere werktijden of niet? Eerst nog lekker genieten van je vakantie. Hopelijk heb je nog mooi weer. @pp; succes met de laatste loodjes! @nijn; fijn dat de voedingen en nachten zo goed gaan. Een goede nachtrust scheelt inderdaad een hele hoop. Zag leuke foto's voorbij komen op fb. Ze worden al groot zeg! Wanneer moet je weer gaan werken? Hoe is het met jou? Ben jij alweer helemaal hersteld? Hier gaat verder alles prima. Heerlijke vakantie gehad naar Denemarken. Boet rolt de hele kamer rond. Verder is hij erg makkelijk en doet het goed. Slaapt lekker van 20.30 tot 07.30 uur. Nog geen tandje te bekennen. Denk soms echt dat ze er aan zitten te komen maar dan zie ik toch nog niks. Hij groeit alleen als de tierelier. Hij zit net in maatje 68 maar kan het nu al niet meer aan. Moet dus nog flink shoppen voor maatje 74. Fiene doet het al 3 weken zonder luier overdag. Als we thuis zijn plast en poept ze eigenlijk altijd op het potje of de grote wc. Als we weg zijn of ze is aan het spelen, vergeet ze het nog wel eens. Ze vind het toch lastig om dan aan te geven maar thuis doet ze het wel gewoon. We zetten haar nu regelmatig zelf op de wc of vragen of ze moet plassen. Toch wil ik eigenlijk gewoon doorzetten al vraag ik me weleens af of het niet te vroeg is. Maar ze geeft zeldzaam dat ze geen luier meer om wilt. 'S nachts nog wel hoor. Sommige dagen blijft ze droog en andere dagen moet ik haar 2x verschonen. Verder is het er eentje echt met een eigen wil. Ze zit nu in de fase dat ze alles "zelluf" wilt doen; aankleden, brood smeren enz. Wel leuk om die ontwikkeling zo te zien maar soms zo vermoeiend 😉.