Nijn, het is drie pogingen per voldraagde zwangerschap. Dus de miskraam telde niet mee. Verder spannend hier. Nog een kleine week. Ik voel van alles. Ik ben gelukkig minder moe en duizelig/misselijk, maar heb wel wat last van mn onderrug. Nu heb ik links en recht in mn onderbuik wat steekjes. Aan de andere kant ook wel weer eetlust, lees lekkere trek, vette huid, wat mij juist niet een goed teken lijkt. Pfff, ik moet er maar niet te veel over nadenken en gewoon afwachten..... Wat staat jullie bij als beginnende klachten?
@kitty; bij mij kwamen de misselijkheidsklachten en de gevoelige borsten pas na de 6 a 7 weken. Ik had alleen toen ik net overtijd was het gevoel dat mijn ongi eraan zat te komen en had wat last van diarree. Verder merkte ik aan niets dat ik zwanger was, alleen aan de positieve test.. Het is misschien ook wel een beetje de spanning! Maandagochtend ga je testen toch? Ik ga het hier goed in de gaten houden Hoe bedoel je eigenlijk dat de ronde met de miskraam niet mee telt? Dat is gewoon poging 1 geweest, en dit is nu poging 2? Hopelijk de laatste meid en mag je ook met ons meekletsen over al de zwangerschapskwaaltjes die komen gaan!! Hoe is het met de rest? Hier gaat het wel goed, gister is er al gebeld voor de klamboe, dus dat is lekker op tijd. Nu kunnen we de laatste dingetjes afronden voor het kamertje en dan komen er foto's!
@Kitty; ik had de eerste weken ook niet echt zwangerschapsklachten. Ik was er van overtuigd dat ik ongesteld ging worden dus zo voelde het een beetje bij mij. Kan inderdaad ook spanning zijn. Wanneer wil je gaan testen? @Nijn; vermaak je je nog een beetje? Hier gaat alles goed. Beetje de laatste dingen in orde aan het maken voor de kleine; bedje opgemaakt, kleertjes gewassen, ziekenhuiskoffer klaargezet en morgen de box klaarzetten. Kan maar vast klaar zijn. Dan kan ik daarna op mijn gemak de dingetjes voor in huis gaan doen maar mocht ze vroeger komen dan is dat vast klaar! Hoe is het met de rest?
Kimsel, klinkt heerlijk! Lekker aan het rommelen dus. Idd, je kunt er niet vroeg genoeg aan beginnen. Je weet maar nooit of je kleine meid er al eerder uit wil Nijn, hoe is het met jou? Bevalt het vrij zijn? Ik bedoel dat de miskraam dus niet als zwangerschap telt en dat deze ronde dus poging 2 is. Sasjuh, ben je alweer aan het werk? Hoe gaat het? PP, leuk je af en toe nog te zien in dit topic. Ik hoop dat alles goed gaat. Hier, heel erg dubbel gevoel. Nu weer gespannen borsten en last van mn onderrug. Ik ben ook wel wat humeurig....Dat kan zeker spanning zijn. Ik denk dat ik maandag een test ga wagen. Dat is 14 dagen na mn punctie. Dinsdag de bloedtest, maar ik wil natuurlijk voor die tijd weten hoe het zit! Zo, druk weekend voor de boeg. Gaan jullie nog wat met koninginnedag doen? Lekker shoppen voor de kleine op de markt?
@kimsel; ja ik vermaak me wel, plan iedere dag gewoon iets maar bewaar wel nog wat dingetjes voor het einde, zo zet ik de box pas op met 35 weken anders heb ik niks meer om naar uit te kijken. Dat het maar gauw beter weer wordt, dan is het teminste leuk om effe lekker te gaan stadten met mam doordeweeks maar van die regen en kou blijf ik maar somber. Wil jij ook nog in huis alles een grote schoonmaak geven? Ik wil de keuken nog een keer goed uitdoen van binnen en dressoir opruimen enzo. Zou dit dan toch echt nesteldrang zijn haha. @kitty; hou je het nog een beetje vol? Ik weet nog niet wat wij maandag gaan doen. Denk eventjes de stad in maar verder niets bijzonders, zal ook aan het weer liggen. Heb jij nog leuke afleiding dit weekend? Ik ben echt heel benieuwd, hoop zo dat je goed nieuws komt brengen hier. Wanneer begon bij jou toen dat bloedverlies? Hopelijk blijft dat helemaal weg, maakt je alleen maar onzeker!
Kitty; ik duim nog altijd voor je! Klachtjes e.d. zeggen niet zoveel.. ik heb 9 maanden lang geen zwangerschapsklachten gehad, en had zelfs de 1e 3 wkn van mn zwangerschap bloedverlies. Spannend, morgen testen! Ik ben nog niet aan het werk, nog 3 weekjes verlof. Nijn en Kimsel druk bezig met alle voorbereidingen! Leuk hoor. Pinkpearl hoe is het met jou en Bliss? Elin doet het zo goed! Ze groeit als kool. Geboren met 47 cm en 2760 gram en afgelopen dinsdag was ze al 58,6 cm en 4450 gram. Dinsdag ook de 1e prikjes gehad, oww wat vond ik dat zielig. Had de tranen in mn ogen staan.. Ze slaapt lekker door 's nachts, na de fles van 22u slaapt ze tot 7u dus dat is lekker! Nee niets te klagen, het is echt een makkelijk kindje. Neem dr overal lekker mee naar toe en gaat allemaal prima. Koninginnedag even naar de kleedjesmarkt hier maar verder geen plannen eigenlijk..
@sasjuh; wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat met de kleine meid en dat ze zo goed doorslaapt. Heel fijn nu je dadelijk weer gaat werken!! Die prikjes lijken me ook verschrikkelijk, even doorbijten, ook voor de mama's.. @kitty; hoe issie meid? Al getest?
Nijn, helaas negatief getest. Ik voelde t ook aankomen en ik had sinds zondag last van bloedverlies. Super balen.... vanmiddag hoor ik hoe nu verder.
@Kitty; balen meis! Ben benieuwd wat je nu mag gaan doen. Ze hadden iets ingevroren toch? Blijf moed houden hoor! @Sasjuh; lekker dat ze zo doorslaapt zeg! Dan kom je tenminste zelf ook een beetje toe aan je nachtrust. @Nijn; hoe is het bij jou? Voel je je wel beter nu je thuis bent en geen druk van het werk ervaart? Hier gaat alles goed. Lekker in huis aan het rommelen. Elke dag iets doen en tussendoor rusten of iets afspreken met een vriendin. Afgelopen zondag ben ik helemaal verrast met een babyshower. Een vriendinnetje van mij had het geregeld. Iedereen had een lekker hapje gemaakt en een kleinigheidje gekocht. Daarna zijn we met z'n tienen vogelhuisjes gaan pimpen. Lekker creatief bezig zijn. Echt zo leuk. Ook een leuk resultaat trouwens geworden. Was echt een super leuke dag. Jullie nog iets leuks gedaan met Koninginnedag?
@kitty; neee toch, wat balen!! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik baal echt super erg voor jullie! Wat hebben ze er vanmiddag van gezegd? Hopelijk zijn de ingevroren eitjes goed van kwaliteit gebleven! @kimsel; wat een leuke verrassing van je vriendinnen! Ik rommel thuis ook nog steeds wat aan, krijg de tijd wel om al gaat hij langzamer dan toen ik nog aan het werk was.. Verder gaat het wel redelijk. Thuis zit mijn bloeddruk regelmatig weer boven de 90, dus hopelijk schiet die niet weer door. Vandaag had ik controle in het ziekenhuis en tijdens het maken van de ctg werd ik niet goed, ik werd ineens misselijk en benauwd en de hele kamer begon te draaien. Op dat moment begon ook die kast te piepen want mijn bloeddruk daalde naar 65/44, ik was volgens de verloskundige aan het flauwvallen. Het was echt heel eng, heb dat nog nooit eerder gehad. Waarschijnlijk zat ik in een verkeerde houding ofzo, ze kunnen het niet zo goed verklaren waar het vandaan komt. De ctg hebben ze dus gedaan toen ik op mijn zij lag, en omdat ik lag is je bloeddruk lager dus heb zelf het idee dat ze daar vandaag geen duidelijk beeld van hebben gekregen. Vrijdagmiddag krijg ik weer een controle, dus dan zien we dan wel hoe die is. Mijn urine was schoon dus dat is het belangrijkste.
@kimsel; de controle was afgelopen vrijdag weer oke. Bloeddrukken waren goed heb alleen een half uur langer aan de CTG gelegen omdat de baby het eerste half uur sliep en ze willen zien dat de baby actief is tijdens een CTG, dus ze had vervolgens via mijn buik de baby wakker gemaakt. Daarna was alles prima. Heb jij veel last van harde buiken of merk je dat de baby aan het indalen is? Ik heb vrijdag weer een groeiecho, dan zal ik eens vragen of ze kunnen zien of de beeb al wat ingedaald is, krijg soms wel ineens een harde buik ook wanneer ik rustig aan doe maar dan is het maar eentje dus kan geen kwaad. Hoe gaat het verder met je? Hoe is het met de rest? Hoe ziet jou vervolg er nu uit Kitty?
@nijn; ik heb eigenlijk bijna geen last van harde buiken. Vorige keer was ze al een beetje ingedaald maar afgelopen week weer niet. De verloskundige zei dat dat ze tot een week of 36/37 nog genoeg ruimte hebben. Ze vertelde me dat de meeste baby's rond week 36/37 in gaan dalen maar dat hoeft nog niet. Dat wil ook niks zeggen over de tijd wanneer je gaat bevallen. We wachten dus gewoon maar af . Succes vrijdag!
Hoe is het met iedereen? @kitty; wanneer mag je weer iets gaan doen? @kimsel; voor jou begint het einde echt in zicht te komen, spannend zeg.. Het indalen wil idd. niks zeggen over het bevaltermijn. Ik ben benieuwd of onze beeb al wat is ingedaald, voel sinds een paar dagen op andere plekjes wat schopjes dus ze is in ieder geval in een iets andere houding gaan liggen. Met mij gaat het wel goed alleen met mijn bloeddrukken niet zo. Afgelopen maandag controle gehad en mijn bloeddruk was te hoog, de gyn. was opgeroepen en die wil me morgen nog een keer laten monitoren en dan vrijdag weer. De urine was schoon, dat is het belangrijkste. Mocht de bloeddruk hoger blijven, dan wordt waarschijnlijk mijn medicatie opgehoogd.. Gek dat het ineens weer hoger kan zijn, voor het weekend was die nog prima dus ben benieuwd morgen.
@Nijn; vervelend dat je bloeddruk weer hoog is. Had je voor de zwangerschap ook last van een hoge bloeddruk? Wat was de uitslag van vandaag? Bij mij begint het inderdaad al op te schieten. Ik geniet lekker van mijn verlof al merk ik wel dat je er dan wel veel meer mee bezig bent. Maar het is heerlijk dat je je dagen zelf kan indelen en alles op je gemak kan doen; beetje in huis rommelen, af en toe zwemmen, theetje doen met vriendinnen, lekker op de fiets naar het dorp, beetje lezen. Ik vermaak me nog wel . @Kitty; hoe is het met jou? Ben je alweer met een volgende ronde begonnen? @Pinkpearl en Sasjuh; hoe is het met julllie en met de kleine meiden?
@kimsel; ja het is wel vervelend dat die zo schommelt. Gister was de controle weer goed, wel wat aan de hoge kant maar voor mijn doen vrij goed. Mijn bloeddruk was voor de zwangerschap 130/80 dat is gewoon goed, al issie bij sommige vrouwen wel lager. Ik weet wel dat mijn bloeddruk snel kan oplopen, heb ook ooit hogere metingen gehad toen ik niet zwanger was dus dan heb ik al wel een verhoogd risico. Nu is de onderdruk regelmatig over de 90 maar hij was maandag zelfs een paar keer 100 en dat is echt te hoog. Hopelijk blijft hij aankomende weekjes stabiel. Als ik de 37 weken gepasseerd ben en hij schiet dan omhoog, is het geen ramp, want als ze dan moeten inleiden is ons meisje meer dan welkom! Fijn dat je de dagen wel om krijgt! Ik moet zeggen dat het toch nog redelijk te doen is het thuiszitten al heb ik ook dagen dat ik echt bijna niks doe haha. Gister zijn de enveloppen binnengekomen voor de geboortekaartjes, dus ik kan gaan schrijven, weer iets wat ik van mijn lijstje kan gaan schrappen. En zo wil ik nog vanalles doen thuis.. Nog een paar weekjes meid, en dan hoeven we ons niet meer te vervelen. Morgen krijg ik weer een groeiecho, ben erg benieuwd ivm de suiker en omdat ik zelf al 6 weken geen gram ben aangekomen sinds het dieet. Terwijl ik wel nog afentoe suikerpieken heb gehad.. Daarna ook weer een bloeddrukcontrole en ctg dus zo blijven we maar weer bezig. Ben benieuwd of ze kunnen zien of de beeb al wat is ingedaald, ik heb namelijk zelf het gevoel van wel, buik zit ook wat lager heb ik het idee..
Nijn, ik wil bijna zeggen dat jij je niet hoeft te vervelen :S. Maar jij en je kindje worden iig goed in de gaten gehouden en dat is het belangrijkste! En is zo'n groeiecho standaard? Of komt dit door je medische indcatie? Kimsel, de tijd vliegt! Nog 3 weekjes dus tot de uitgerekende datum. Hoe voel jij je verder? Ben je lekker aan het genieten van je verlof? Hier gaat het wat minder. Ik heb nog steeds veel klachten. Misselijk, moe, en ook erg down. Het lijken wel ontwenningsverschijnselen. Zo'n maand rust is wel goed hoor, maar ik merk toch wel dat ik er wel weer aan toe ben. Nog een kleine twee weken en dan heb ik weer een afspraak met de arts. Dan gaan ze de cryo's terugplaatsen. Hoe precies weet ik niet. Ik geloof dat ik hormonen krijg om mijn bms te laten groeien en dan ontdooien ze een cryo (dus mn bevruchte eitje dat is ingevroren). Als die goed ontdooit en mooi van kwaliteit is, dan wordt deze teruggeplaatst. Erg knap zo de techniek van tegenwoordig. Later meer dus!
Ha Dames, Ik kijk nog best vaak op het forum hoor maar heb niet altijd tijd om te reageren.. @Kitty: Wat balen dat je je rot voelt. Spannend met die cryo. Ongelofelijk wat ze tegenwoordig kunnen. @Nijn en Kimsel: Spanennend... het duurt nu niet lang meer. Ik kan alleen maar zeggen.. het is echt heel bijzonder om moeder te zijn! @Sasjuh: hoe is het met Elin, groeit ze ook zo hard?? Met Bliss gaat het super. Het wordt echt al een grote meid. We hebben haar pas voor het eerst wat gepureerd fruit gegeven. Super grappig. Ze vind het niet echt lekker hoor.. alles kwam er met veel gespetter weer uit! We zijn nu ook aan het babyzwemmen. Echt een aanrader! Ze kijkt haar ogen uit in het zwembad en gaat steeds meer genieten van het water... Liefs PP
@kitty; balen dat je zo'n last hebt van de nasleep van de terugplaatsing. Fijn als je weer weet dalijk hoe en wanneer de cryo's weer geplaatst gaan worden. Heb je ondertussen al iets gehoord? Ik geniet lekker van mijn verlof. Inderdaad wel spannend dat het nu elk moment kan komen. Ze mag van mij nog wel ff een weekje blijven zitten. Heb nog een aantal dingen gepland . Ik vind het wel spannend dat je niet weet hoe, waar, wanneer enz. @pinkpearl; fijn dag je er zo van geniet. Gaat het snel de tijd? Het is echt al een hele meid aan het worden hè. @nijn; hoe is het met de bloeddruk? Hier gaat alles goed. Voel me ook goed. Geen last van voorweeen of wat dan ook (wat je weleens hoort). Wel af en toe een beetje een zeurderige pijn in mijn buik. Woensdag weer naar de verloskundige. Ik hoop dat ze al een beetje is ingedaald. Maak me daar wel een beetje zorgen om terwijl ik heb gehoord dat dat helemaal nog niet hoeft en bij sommige pas bij de bevalling gebeurd. Hoe was dat bij jullie sasjuh en pinkpearl? Lag jullie meid al vroeg ingedaald?
Hoi! Kimsel ik zou me niet zo druk maken om dat indalen hoor! Hier lag ze met 36 wkn al helemaal ingedaald en hoofdje vast in mn bekken maar hoor vaak genoeg van meiden dat ze met 40 wkn nog niet eens helemaal ingedaald zijn en dat tijdens de bevalling gebeurd. Nijn hoe voel je je nu, hoe was de controle? Kitty bah naar dat je je zo voelt! Spannend, die cryo terugplaatsing. Krijg je er dan 1 of 2 tegelijk? Pinkpearl aah Bliss wordt al groot! En al aan het fruit, hihi das echt wennen ja volgens mij voor die kleintjes. Ik ga aanstaande vrijdag voor het eerst naar babyzwemmen, heb er superveel zin in. Met Elin gaat het super! Groeit idd ook als kool. Afgelopen donderdag woog ze 4840 gram dus we gaan richting de 5 kg. Het is echt een vrolijke, tevreden baby dus volop genieten! Maandag moet ik weer werken, ga haar wel missen hoor! Fotootje van vandaag: Bekijk bijlage 245337