Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; ben wel benieuwd wat ze woensdag bij de controle zeggen. Voor mijn gevoel is ze wel aan het zakken. 4 weken geleden lag ze al een stukje ingedaald maar daar is ze weer uitgegaan. Ze ligt verder in ieder geval al wel heel lang goed.
    Geniet lekker van je laatste weekje verlof. Zal wel even een nieuw ritme zoeken worden dalijk als je gaat werken. Gaat Elinn naar het kinderdagverblijf dan? Wordt ook al een flinke meid hè!

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel Elin gaat op maandag naar mn moeder en dinsdag naar het kdv. Woensdag ben ik vrij, voorlopig is mn vriend op donderdag vrij en vrijdags ben ik ook vrij.

Morgen gaat ze trouwens wat uurtjes oefenen bij het kdv.. dan moet ik haar missen brrrr

3. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; wat heftig allemaal zeg! Dat je je even down voelt is natuurlijk ook helemaal niet gek, tis allemaal niet niks! Hopelijk zijn de cryo's goed van kwaliteit! Doen ze er ook weleens 2 terugplaatsen om de kansen te vergroten? De groeiecho was ivm de suiker. Als de baby teveel van mijn suiker snoept kan ze te snel groeien, maar alles lag mooi gemiddeld dus mijn dieet werkt goed, ook voor de kleine.

@pinkpearl; wow, wat gaat dat snel! Wat een mooie meid hebben jullie en ze is idd. hard gegroeid. Het gaat maar snel allemaal als je dat zo ziet, het echte baby zijn is er zo snel af. Erg leuk om weer iets van je te horen en vooral dat alles zo goed gaat met jullie!

@kimsel; niet teveel zorgen maken over het indalen, sommige kindjes dalen idd. niet in, pas bij de bevalling. Ik ga er voor mijn eigen geruststelling gewoon vanuit dat de kleine nooit eerder komt aangezien 90% van de vrouwen overdraagt tijdens een eerste zwangerschap. Dan kan het altijd meevallen, anders duren de laatste weekjes nog zo lang.. Ik heb vandaag wel toevallig aan mijn gyn. gevraagd wanneer het indalen begint en hij zei vanaf 34 weken en ze willen het liefst zien dat een baby met 38 weken is ingedaald maar dit gebeurd niet altijd..

@sasjuh; ook al zo een mooie meid! En wat gaat dat snel, weer werken.. Zal wel eventjes wennen zijn om Elin voor het eerst weg te brengen. Goed om te horen dat alles goed gaat met jullie! Succes morgen bij het oefenen, waarschijnlijk voor jou het moeilijkst ;)

Hier gaat het wel oke. Vandaag dus weer controle gehad. De bloeddruk is wat aan de hoge kant maar nog niet dat ik me super veel zorgen moet maken. Er zat vandaag wel een spoortje eiwit in de urine maar volgens de verloskundige moest ik me daar nog geen zorgen om maken en is het heel normaal dat het weleens voorkomt. Het was in ieder geval niet teveel dat er actie ondernomen moet worden. Vrijdag mag ik weer terugkomen en dan volgende week weer 2x en over 2 weken zie ik mijn gyn. weer. Vanaf dan worden de afspraken wekelijks. Ik ga in een nieuw bericht even de foto's uploaden van onze babykamer :)

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
  5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
  6. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    IMAG0204.jpg

Hoop dat jullie een beetje een beeld kunnen krijgen zo. Het is lastig om de foto's zo te nemen dat je alles overzichtelijk ziet omdat de kamer niet groter is en ik niet meer naar achter kan gaan staan.

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ik ben benieuwd naar je foto's! En fijn dat het allemaal goed is gegaan vandaag. Kan je nog veel zien op zo'n echo?

Kimsel, idd niet te druk maken over het indalen. Komt wel goed woensdag.

Sasjuh en Pinkpearl, wat een mooie meiden! Daar mogen jullie trots op zijn!

En ff een vraagje, aangezien jullie allemaal meiden hebben/ krijgen. Een vriendin van mij is zwanger, maar weet nog niet wat ze krijgt. Ze zeggen dat je bij een meid een wat plattere buik hebt en je meer naar de zijkanten draagt. En dat je bij een jongen meer een punt naar voren draagt. Zij heeft dus het eerste, dus ik denk een meid. Hadden jullie dit ook?

Ik hoor 24 mei pas hoe we verder gaan. Ik hoop 2 cryo's, maar dat is denk ik niet mogelijk.....Ik ga het wel vragen in ieder geval.

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn heel erg mooi! Vind die boom echt leuk :) Fijn dat de controles goed waren!
    Kimsel en Nijn willen jullie thuis of in het zh bevallen eigenlijk?
    Kitty dat van die vorm van de buik is volgens mij een bakerpraatje.. Zal even een foto van mijn buik plaatsen, 24 uur voor de bevalling gemaakt:

Bekijk bijlage 245355

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @kitty; ik draag eigenlijk hetzelfde als sasjuh; meer naar voren dus ik denk niet dat het veel zegt.

@nijn; wat een leuk kamertje! Leuke muursticker ook. Zoiets hebben wij in ons geboortekaartje zitten. Waar hebben jullie die muursticker van? Als wij na een paar maanden de klamboe eraf halen willen we ook een sticker achter het ledikantje anders is het ineens zo kaal. Is het kamertje helemaal af?
    Wel fijn dat je nu voldoende gecontroleerd wordt toch?!

@sasjuh; ik wil graag poliklinisch bevallen in het ziekenhuis. Jij bent thuis bevallen toch?

10. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; ik houd er inderdaad ook rekening mee dat ik wat over de datum ga ja. Dat schijnt een groot percentage van de vrouwen die een eerste kindje krijgen te doen dus daar gaan we dan maar vanuit. Kan het altijd nog meevallen.

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; ik heb dat verhaal idd. ook weleens gehoord maar ik draag echt puur van voren en ben helemaal niet zo dik. Daarom denken sommige mensen nou ook dat het een jongen wordt haha maar het is toch echt een kleine meid in m'n buik! Kun je denk ik niks van zeggen, zal ook geheel afhankelijk zijn van de persoon of die aanleg heeft om snel bij te komen etc.
    Ik ben erg benieuwd wat ze 24 mei tegen je gaan zeggen. Hopelijk zetten ze 2 cryo's terug!
    Tijdens de echo zien we het nou niet meer zo duidelijk als in het begin, je hebt geen volledig beeld meer van je kindje maar het blijft altijd nog leuk om even te zien, al zijn echo's voor mij niet meer bijzonder. Heb echt iedere controle nog een echo gehad en dat is momenteel om de week bij de gyn. Vanaf 36 weken wordt het wekelijks.

@sasjuh; Ik wil heel zeker in het ziekenhuis bevallen. Aangezien ik geen verloskunidge heb ik en ik in het ziekenhuis onder behandeling sta zal ik ook naar de verloskundige in het zieknhuis moeten, die komen niet naar mij toe. Maar zou het anders ook niet willen. Heb teveel in mijn omgeving meegemaakt waarbij het thuis verkeerd zou zijn afgelopen. Ik zou thuis geen rust hebben en ik hou ook zeker de optie ruggenprik open mocht het erna uit zien dat de bevalling uren kan gaan duren. Je had een mooi buikje! Die van mij is echt maar bescheiden heb ik het idee haha. Ben in gewicht ook niets meer aangekomen, zit nog steeds op 7,5 kilo, dat is voor 34 weken volgens mij echt niet veel..

@kimsel; kamertje is zo goed als af ja, ga deze week de gordijnen nog wassen en moet nog wat spulletjes inruimen. Maar mocht de kleine eerder gehaald moeten worden dan is de kamer klaar! Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik de 40 weken niet ga halen, ivm de bloeddruk.. Ik kan er niks van zeggen, ik denk dat als het zo blijft ik tot het einde mooi streng onder controle blijf en ik dan zomaar overtijd kan gaan. Ik ga het over 2 weken wel eens vragen aan mijn gyn. Hoe hij de situatie inschat ivm bloeddruk en eiwitten en wat voor hun een reden is tot eerder ingrijpen en vanaf welke week ze dat ook zouden kunnen gaan doen. Als je op google zoekt naar muurstickers dan kom je echt zoveel site's tegen. Ik weet zelf al niet meer van welke site ik deze van besteld heb.

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik hield er ook idd rekening mee dat ik overtijd zou gaan, had ook niets geen voorweeën, harde buiken enz. Mijn bevalling begon ook echt zo totaal onverwachts, ik was pas 38 wkn en voelde me nog zo goed!
    Achteraf bleken er verkalkingen in de placenta te zitten dus Elin kreeg niet genoeg voedingsstoffen meer binnen in mijn buik. Vandaar ook dat ze zo klein was. Bij een evt volgende zwangerschap krijg ik dus vanaf 30 wkn iedere week of om de week een groeiecho.

Nijn mijn buikje was ook bescheiden idd! Ik was 11,5 kg aangekomen en was na de kraamweek al die kilo's al kwijt.

Heb Elin net naar het kdv gebracht, pff das even moeilijk zeg!

13. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; dat is inderdaad een bescheiden gewicht. Bij mij valt het ook wel mee. Qua gewicht wel al 13,5 kg maar het zit alleen op mijn buik gelukkig dus hoop na de kraamtijd ook veel daarvan weer kwijtbrief zijn. Eet ook alleen maar gezond en snoep niet maar ik doe natuurlijk nu een stuk minder dus dan komt het er toch aan. En door vocht vasthouden. Gelukkig voel ik me ook prima. Ga nog steeds 2x per week zwemmen. Fietsen op de spinningfiets lukt niet meer. Waar bestaat jouw dieet zoal uit?

@sasjuh; hebben ze dat bij de bevalling geconstateerd toen jouw placenta eruit kwam ofzo?

14. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sasjuh; hoe was de eerste dag kinderdagverblijf gegaan? Heb je er wel een goed gevoel bij om haar daar achter te laten, kan me voorstellen dat je wel een beetje vertrouwen moet hebben in de werknemers. Je schrijft dat bij jou de kilo's er na de kraamweek al vanaf waren, hoe was je buik toen? Was die ook weer snel in een beetje terug in vorm? Ik hoop dat ik snel na de bevalling weer een keer kan gaan shoppen want ben de zwangerschapskleding wel een beetje moe, heb constant hetzelfde aan heb ik het gevoel, maar ga nu ook niets meer bijkopen.

@kimsel; 13,5 kilo is toch ook niet teveel, volgens mij bij iemand die geen zwangerschapssuiker heeft vrij normaal. Eigenlijk mag ik wel alles eten, ik moet alleen de koolhydraten meer verdelen. Echt verdelen in 6 maaltijden. Zo moet ik als lunch niet meer eten als 2 boterhammen anders krijg ik een suikerpiek en er moet minimaal 1,5 uur tussen zitten voordat ik weer iets eet, zodat de eerste maaltijd kan zakken zeg maar. En ik ben sinds het dieet veel meer water gaan drinken omdat ik geen sappen enzo meer mag. Drink alleen 's avonds light drank. Maar het is niet dat ik mezelf alles onthou, want neem regelmatig een lekker ijsje, heb daar zo een zin in de laatste tijd. Als ik het ijsje maar niet direct na het eten neem en echt als vervangend tussendoortje dan schiet mijn suiker ook niet omhoog. Voor jou komt het echt dichtbij nu, zo spannend! Merk je al iets?

Ik mag vanmiddag om 14uur weer op controle komen. Ik ben erg benieuwd, want mijn bloeddruk is thuis al 2 dagen veel te hoog, onderdruk is regelmatig 100.. Gelukkig is mijn man vandaag ook vrij en gaat hij vanmiddag mee, ik verwacht dat als hij vanmiddag ook zo hoog is in het ziekenhuis de medicatie omhoog gaat, maarja we horen het straks wel! Baal er wel een beetje van dat die bloeddruk zo schommelt, dat we maar gauw 2,5 week verder zijn, als ze dan moeten inleiden mogen we ons meisje gewoon lekker mee naar huis nemen! Ik zou het echt erg vinden als we haar in het ziekenhuis moeten achterlaten.

15. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; het aantal kilo's is inderdaad nog netjes volgens de verloskundige. Hopen dat ze er straks weer snel af zijn ;). Gelukkig zijn het geen "snoep"kilo's die eraan zijn gekomen.
    Op zich gaat het verder goed hier. Beetje stress weekje alleen achter de rug: afgelopen dinsdag is nog vrij plotseling mijn oma overleden. Afgelopen dagen veel geregeld. Zaterdag begrafenis dus ik hoop dat daarna een beetje rust komt. Maandagochtend nog een laatste gesprek op mijn werk en dan is ook daar alles geregeld voor na mijn verlof dus vanaf dan is het echt rust. Ze mag dus nog wel een weekje blijven zitten ;).
    Spannend wat de controle in het ziekenhuis uit zal wijzen. Hopelijk kunnen ze de tijd inderdaad nog een beetje rekken tot minimaal 37 weken. Succes en ik ben benieuwd!

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kimsel; gecondoleerd, lijkt me wel heftig zo vlak voor je bevalling, vooral dat ze de kleine meid nou niet heeft kunnen zien. Sterkte voor jullie!!
    Bij mij waren de eerste kilo's wel echte snoep kilo's denk ik, daarom sta ik zolang stil, dat compenseert nou weer mooi!
    Ik mag zo richting het ziekenhuis, hou jullie wel weer op de hoogte!

17. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Zoals ik al een beetje had zien aankomen is de medicatie verdubbeld. De bloeddrukken zaten tussen de 92 en de 104 (onderdrukken) dus te hoog. Ik ben 2 uur in het ziekenhuis geweest want ze hebben meteen mijn urine + bloed nagekeken, dat was gelukkig nog goed. Nu moet ik zondagmorgen weer terugkomen ipv maandagmiddag om te kijken of de medicatie al aanslaat. Mocht ik in de tussentijd klachten krijgen zoals hoofdpijn, tintelingen in de vingers, een band gevoel boven in mijn buik, vocht vasthouden, sterretjes zien of duizeligheid/misselijkheid moet ik meteen contact opnemen. Hopelijk ga ik niks merken van de ophoging van de pillen en gaat de bloeddruk netjes reageren.

18. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @Nijn; hoe was de controle in het ziekenhuis? Slaat de medicatie aan?

@Kitty; hoe is het met jou?

@Sasjuh; hoe was het om de kleine meid naar het KDV te brengen? Was ze bij jou eigenlijk al ingedaald toen de bevalling begon?

Hier gaat alles op zich goed. Heftig weekje achter de rug i.v.m. de begrafenis van mijn oma maar de rust is weder gekeerd. Vandaag op controle geweest. Mijn bloeddruk was voor mijn doen wel wat aan de hoge kant maar dat was normaal zo de laatste weken van de zwangerschap vertelde ze en het heeft ook een stukje met het weer te maken (onderdruk 84). Verder is ze nog niet ingedaald. Ze ligt wel mooi met het hoofdje naar beneden maar nog niet in mijn bekken. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over maar de vk vertelde dat dat nergens voor nodig is:
    - ten eerste kan het nog gebeuren de aankomende tijd
    - ten tweede dalen sommige kindjes pas in tijdens de bevalling. Het kan alleen zijn dat de bevalling wat langer duurt maar dat hoeft niet.
    Eigenlijk dus gewoon naar haar luisteren en me niet te druk maken. Het hoeft ook niks te zeggen over de tijd wanneer je gaat bevallen. Dus we wachten rustig af. Ik merk wel dat ik wat ongeduldig wordt al ;).

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kimsel ja Elin lag met 36 wkn al vast in mn bekken.. Hihi jij bent nu langer zwanger als ik ben geweest ;)
    Ik heb mn 1e 2 werkdagen erop zitten! Viel heel erg mee. Gisteren is Elin bij mn moeder geweest en vandaag op het kdv. Ze doet t prima, en haar aan het eind van de dag ophalen is helemaal SUPER!
    Kwam op het kdv en alle kindjes waren buiten en Elin zat heerlijk in de wipstoel in de schaduw overal naar te kijken. En maar lachen naar iedereen, heerlijk.
    Morgen ben ik vrij, verheug me er echt op!

Nijn balen dat je bloeddruk weer hoog was. Hoe voel je je nu?

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimsel, het wordt nu spannend! Gelukkig gaat het goed met je. En het indalen komt wel.

Sasjuh, lijkt me raar om ineens weer te moeten werken. Maar het gaat allemaal goed lees ik, dan ga je met een heel ander gevoel naar je werk lijkt mij.

Nijn, och wat vervelend. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan en dat je niet opgenomen hoeft te worden.

Hier is het rustig. Het gaat opzich goed. Ik hoor donderdag hoe verder. In deze ronde dus terugplaatsing van een cryo. Ik ben benieuwd......

Deel Deze Pagina