@kimsel; het begint voor jou ook wel spannend dichtbij te komen he.. Ik zou me niet teveel zorgen maken over het indalen, die van mijn schoonzus waren ook niet ingedaald van te voren. Ik zal zo even in het algemeen even mijn verhaal doen rondom de medicatie en de bloeddruk.. Wanneer mag jij weer op controle komen? @sasjuh; wat fijn dat jullie zo een tevreden meisje hebben, lijkt me dan ook makkelijker om haar weg te brengen. Heb jij gevoeld dat Elin aan het indalen was? Ik krijg afentoe echt ineens steken in mijn blaas, doet dan zo zeer. Als ik rustig aan doe trekt het ook wel weer weg, het is vooral als ik gebukt heb of even gezeten heb en daarna weer ga lopen of staan. Ik ben benieuwd of het misschien mogelijk met de indaling te maken kan hebben. Dat hoor ik dinsdag wel tijdens de controle bij de gyn. Dan ben ik 36 weken. @kitty; spannend morgen! Ik ben erg benieuwd wat ze zeggen, wanneer verwacht je weer ongi te worden? Dan kun je dus ook weer beginnen? Hou ons morgen maar op de hoogte als je wilt. Hier gaat het nu wel weer wat beter maar van het weekend was wel een ramp. Dacht echt even dat ik doordraaide van die medicijnen. Vrijdag waren ze dus opgehoogd en had 's avonds alweer dat rare gevoel in mijn hoofd, viel gewoon weg tijdens tv kijken. De volgende ochtend weer een ontzettend droge mond die niet weg ging, moest mijn eten gewoon wegspoelen met water en wederom weer dat neerslachtige afwezige gevoel in mijn hoofd. We hadden wat dingetjes op de planning staan die dag maar in de middag werd het me teveel. We waren bij mijn ouders op bezoek en ik kon echt niet tegen het gepraat en de mensen om me heen, ben naar huis gegaan en kon alleen maar huilen. Mijn man heeft toen het ziekenhuis gebeld omdat hij natuurlijk al een keer heeft meegemaakt hoe het met me ging toen ik met die medicijnen gestart ben en nu leek het wel nog heftiger, misschien ook wel omdat ik zelf weet hoelang ik er last van heb gehad de eerste keer. Ik mocht meteen komen, er was nl een bevalling bezig en de gyn. was in huis dus kon ik met haar overleggen. Ze heeft me 3 opties voorgelegd, of de ophoging eraf halen maar dat leek haar niet slim ivm de bloeddruk, of de klachten voor lief nemen en hopen dat ik er snel aan wen of overstappen op een ander medicijn. Die keuze was dus snel gemaakt. Ik ben vanaf zaterdag meteen begonnen met andere medicijnen en voel me nu een stuk beter! Als ik dit meteen had gedaan toen had ik nog wel een tijdje kunnen werken denk ik. Deze pillen hebben ook wel bijwerkingen, maar anders. Ik voel me eerder hyper nu, heb de eerste 2 nachten bijna niet geslapen maar gelukkig gaat dat nu iets beter. De bloeddruk was afgelopen maandag goed, morgen moet ik weer op controle komen en dan volgende week dinsdag weer en dan zie ik ook weer mijn eigen gyn. Dat aankomende weekjes maar snel voorbij mogen kruipen, iedere keer dat geschommel met die bloeddruk is echt niet leuk! Hopelijk merkt ons meisje er niet teveel van en wordt ze dadelijk gezond geboren!
@Nijn; tjee wat heftig zeg! Wel fijn dat je nu nieuwe medicijnen hebt gekregen die beter aanslaan. Hadden ze die optie niet eerder gegeven? Die pijnen wat jij omschrijft tijdens het lopen herken ik wel. Dat kan inderdaad met indalen te maken hebben. Bij mij gaat ze namelijk ook af en toe in het bekken liggen en dan voel ik dat ook, maar ze "wipt" er af en toe ook nog uit. Eigenwijs ding . Ze ligt dus nog niet vast. Maar ik moet me er inderdaad niet te druk om maken en het gewoon op me af laten komen. Het enige is nu dat, mochten de vliezen breken, ik moet bellen en moet gaan liggen (i.v.m. de navelstreng). @Kitty; ja het wordt inderdaad spannend nu. Jij ook veel succes morgen!
@kimsel; mag je wel naar het ziekenhuis gaan als je vliezen breken? Want jij wilde ook graag in het ziekenhuis bevallen toch? Hopelijk daalt ze gewoon nog in! De gyn. heeft 1 keer eerder wel voorgesteld om over te stappen op andere medicijnen maar toen was mijn bloeddruk net onder controle en ik had gelezen dat het medicijn wat ik had de eerste keuze is bij zwangere vrouwen, ik drufde het toen niet aan om over te stappen en wilde het de tijd geven zodat ik er aan kon wennen. Uiteindelijk heeft het stoppen met werken toen wel heel veel rust gegeven maar achteraf gezien had ik beter meteen kunnen overstappen want volgens de gyn. die dit medicijn heeft voorgeschreven is dit de eerste keuze in america en kan het geen kwaad. Enige risico is, is dat de suiker van het kindje te laag kan zijn na de geboorte. Maar door mijn zwangerschapssuiker is het ook een risico dat die te hoog kan zijn dus onze meid haar suiker wordt na de bevalling meteen gecontroleerd. Wanneer had jij weer controle? Hopelijk komt ze snel vast te liggen in je bekken maar zou me er niet te druk om maken en nog even lekker genieten van je buikje!
@nijn; ja dat mag gewoon hoor. Je moet alleen de verloskundige gelijk bellen en dan komen zij om te kijken en te voelen of de navelstreng goed zit. Ga me er inderdaad niet zo druk over maken. Heb veel verhalen op internet gelezen en het komt veel voor dat ze pas tijdens de bevalling indalen. Dus we zien het wel. Kan er toch niks aan doen. Dinsdag weer op controle.
Kimsel, de 1e komt meestal later toch? Je bent al bijna 39 weken, wauw! En Nijn ook, alles goed met je ondanks de medicijnen? Meiden, nog even en dan hebben jullie gewoon een kindje.....Echt zo leuk voor jullie en wat een mooie tijd om te bevallen. Ik wil ook een kindje in het voorjaar, hahaha. Wel een raar idee dat jullie straks allemaal zijn bevallen en ik nog geen eens zwanger ben..... Maar daar komt hopelijk snel verandering in, want gisteren gesprek gehad en ik mag beginnen! Jeeh!!! Gisteren ook ongesteld geworden. Ik moet nu pilletjes slikken om mijn bms dikker te laten worden. Dan krijg ik rond dag 14 een echo en als mn bms mooi dik is, dan krijg ik rond dag 18 of 19 de terugplaatsing van een cryo. Heel erg spannend, net weer even anders dan anders. Geen focus op het laten groeien van een eitje (doen ze wel als je een natuurlijke cyclus hebt, is toch weer een extra kans), maar alleen mn bms moet groeien . En dan duimen dat de cryo's goed ontdooien en mooi gaan doordelen voor deze wordt teruggeplaatst. Helaas mag er maar een worden teruggeplaatst, maar als een ronde mislukt en er zijn nog cryo's (ik heb er drie in totaal) dan mag ik gelijk door. Dat is ook wel weer een opluchting. Later meer meiden! En geniet van jullie (hopelijk vrije) pinksterweekend!!!
@kimsel; dan mogen we samen dinsdag! Ik ben ook wel benieuwd of onze meid al iets is ingedaald, we zullen het dinsdag wel horen! Hoe is het verder met je? Worden de laatste loodjes zwaar voor je zo met die hitte? Met mij gaat het eigenlijk heel goed, voel me een heel ander mens sinds die overstap. Ik ben benieuwd wanneer je gaat bevallen en hoe je dat gaat evaren! @kitty; het lijkt me voor jou ook wel telkens confronterend dat het bij jou nog niet gelukt is. We schrijven nu al zolang samen en vind het echt fijn dat je nog meeschrijft en dat we jou nog kunnen volgen maar anderzijds besef ik me iedere keer hoe moeilijk het voor jou moet zijn, al ga je er iedere keer heel positief mee om dat vind ik echt heel knap van je! Ik ben erg benieuwd hoe deze cyclus gaat verlopen en wat de cryo's dadelijk gaan doen na het ontdooien, ook wel weer spannend. Wanneer staat de echo gepland? Fijn weekend ladies, lekker veel bbqe dit weekend
@Kitty; ja de eerste komt meestal later dus daar gaan we maar van uit. Maar ze mag wel al komen van mij hoor. Wel apart dat je nu alleen naar je BMS moet kijken. Wel fijn dat je niet de "stress" hebt of de eitjes wel goed groeien. Dus over ongeveer 2 weken is ongeveer de terugplaatsing? @Nijn; dus jij mag vandaag ook naar de verloskundige? Ik vanmiddag in ieder geval. Ik ga ervan uit dat ze nog niet ingedaald is al heb ik de afgelopen dagen wel weer last gehad van steken van onder zeg maar. Verder voel ik me nog prima. Die hitte was niet altijd even fijn, maar vandaag een beetje koeler is wel lekker.
@kimsel; het komt nu wel heel dichtbij voor jou zeg. Je kan er idd het beste maar vanuit gaan dat ze later komt, anders duurt het wachten echt te lang.. Ik moet vanmiddag om 14uur weer eerst ctg en bloeddruk controle en om 14.40uur heb ik afspraak met de gyn. Heb een lijstje gemaakt met wat dingetjes die ik wil vragen ivm suiker en bloeddruk anders vergeet ik dat weer.. Vanaf nu moet ik wekelijks op controle gaan komen bij de gyn. De ctg's zullen wel 2x per week zo blijven staan. Zo blijven we maar bezig en zijn we steeds weer een weekje verder. Ik begin nu al ongeduldig te worden en moet nog effe haha. Ben ook zo nieuwsgierig nu. Ben jij er veel mee bezig of probeer je zoveel mogelijk afleiding te zoeken? Hopelijk komt jullie meid nu snel, het kan al ieder moment gebeuren! Slaap je nog goed? Mijn nachten zijn echt een ramp, wordt 3 a 4x per nacht wakker en vaak vanaf een uur of 4/5 moeite om weer in slaap te komen en ik droom de gekste dingen.. Die hitte maakt het natuurlijk ook niet makkelijker op, heb dat zeiltje onder mijn molton gedaan maar vind het maar een zweterig ding. Succes vanmiddag bij de verloskundige, we horen het straks wel weer!
@Nijn; en hoe was het bij jou? Bij mij alles goed. Bloeddruk goed. Morgen wel even nog een nieuw plasje inleveren omdat het niet helemaal schoon was. Maar de kleine was gelukkig wel al een stukje ingedaald. Wel nog los in het bekken maar ik hoef nu niet perse plat te gaan liggen als de vliezen breken dus dat scheelt weer. Ik slaap nog best redelijk. Wel regelmatig eruit voor een wc-bezoek en ik kan niet wachten om gewoon weer op de andere zij of op mijn buik te kunnen liggen! Ik probeer wel voldoende afleiding te zoeken maar stiekem ben je er toch wel veel mee bezig. Heb jij dat niet?
Ik ben net thuis en mag morgen weer terug komen. Bloeddruk is weer te hoog en de gyn. twijfeld om wel of niet nog op te hogen. Het beleid in het ziekenhuis is na 37 weken inleiden bij hoge bloeddruk dus hij wil het nog 1 weekje rekken maar weet niet of dat haalbaar is gezien mijn ondderdruk rond de 100 zit. Omdat de urine schoon is en het bloed goed was durft hij het aan om mij morgen weer terug te laten komen om te kijken of hij morgen mogelijk iets lager is om het zo nog eventjes te rekken zonder ophogen. Volgende week woensdag heb ik weer een afspraak met hem en dan gaat hij een inwendig onderzoek doen om te voelen of de baarmoedermond al zacht is en of hij mogelijk al iets kan doen en dan zal er beleid bepaald worden. Maar grote kans dat we dan iets gaan plannen dat ze me gaan inleiden.. Pff, ik moet het nog even verwerken hoor, het komt nou wel ineens heel dichtbij.. Ben ergens heel blij maar vind het ook doodeng. De kleine lag wel al wat lager, maar lag nog niet vast in de bekken. @kimsel; fijn dat de kleine meid iets gedaald is al! Hopelijk is morgen je urine schoon? Een beetje afscheiding kan al wat eiwit sporen in de urine geven, of was het geen eiwit wat er te zien was? Laat morgen maar iets weten!
@Nijn; ja lag waarschijnlijk inderdaad aan de afscheiding. We zullen het morgen horen of het schoon is. Balen dat de bloeddruk weer zo hoog is. Het zou inderdaad fijn zijn als ze het een weekje kunnen rekken. Je gaat straks toch niet eerder dan mij bevallen he?!
@kimsel; dan moet jij wel ver gaan overdragen. Ze gaan volgende week woensdag pas inwendig onderzoek doen, vanuit daar en wat dan mijn bloeddruk is wordt beleid bepaald, maar ben wel heel benieuwd. Jij zou dan al 3 dagen overdragen, mocht de kleine nog niet geboren zijn dus de kans dat ik voor jou beval is wel heel klein maar zal geen 3 weken uit elkaar liggen denk ik. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken eigenlijk, misschien is mijn bloeddruk volgende week wel goed of wordt morgen toch de medicatie opgehoogd en loop ik nog een paar weken, durf er ook niet te hard op te hopen dat ze gauw komt. Ben in ieder geval super benieuwd naar volgende week woensdag, dan zal ik meer weten!
@kimsel; hoe was jou plasje gister? Mijn bloeddrukken schommelde rond de 90 (onderdruk) dus hoef nog niet op te hogen met de medicatie en gaan het zo nog even proberen te rekken tot in ieder geval woensdag. As zaterdagochtend moet ik ook nog een keertje laten nakijken en dan op naar de spannende woensdag, ben zo benieuwd wat hij dan van plan is! Stel je toch voor dat hij dan een inleiding wil gaan plannen, krijg er nu al de kriebels van haha.
Hallo allemaal, Ik wil even laten weten dat vanmiddag onze dochter Fiene is geboren. Ze weegt 3120 gram. Gister doorgestuurd naar het ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk. Daar moest ik blijven en zou ik vandaag ingeleid worden. Maar vannacht is alles spontaan begonnen. Alles goed gegaan maar was best heftig. Vannacht iig nog in het ziekenhuis vanwege bloeddruk en ruggenprik. Voel me vermoeid maar wel goed!
Jaa Kimsel gefeliciteerd! Leuke naam! Fijn dat het toch nog spontaan begonnen is. Wat een geweldige ervaring hé, dat bevallen. Geniet van je kraamtijd, laat je lekker verwennen!
@kimsel; gefeliciteerd!! En wat fijn dat het toch nog spontaan begonnen is. Hoe is het nu met jullie? Je bloeddruk inmiddels weer gezakt? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringsverhaal en natuurlijk naar jullie prachtige dochter! Nu lekker genieten en je lekker laten verwennen! Xx
Bij deze nog een buikfoto van mijn bescheiden buikje, vandaag genomen (36 weken / 3 dgn). Ik ben zo benieuwd hoelang ik deze nog heb.. Mijn gevoel zegt dat ik niet meer zo lang zwanger zal zijn. De bloeddruk loopt gedurende de dag op naar 100 en dat is gewoon veel te hoog. Morgenvroeg zal die wel goed zijn, in de ochtend is hij altijd wel goed. Hopelijk is de urine dan nog schoon en kunnen we woensdag beleid gaan bepalen met mijn eigen gyn. Ben ook erg benieuwd naar het inwendig onderzoek want ik heb echt de hele dag door harde buiken, ook als ik gewoon rustig zit en gisteravond op de bank van die ongi krampjes onder in mijn buik. Zullen wel indalingsweeen zijn, ze doen niet echt pijn maar een beetje een zeurderig gevoel, herkennen jullie dit? Het kan zomaar zijn dat de baarmoedermond al verweekt is, bij sommige vrouwen is dat al heel vroeg het geval maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan ook eerder bevalt maar is voor het inleiden wel makkelijker. Nog een paar daagjes en dan hebben we in ieder geval weer wat duidelijkheid want daar ben ik wel aan toe!
Mooi buikje Nijn! Geniet er nog maar even van.. Ik mis hem nog steeds! Ken je gevoel niet, maar heb ook eigenlijk nooit harde buiken oid gehad. Geen enkel krampje voor de tijd.. mijn bevalling begon gewoon uit het niets! Ben benieuwd wanneer jij mama gaat worden! Kimsel hoe was de 1e nacht met Fienne? Ligt ze wel gewoon bij je in het zh? En hoe voel je je?
Nijn, jeetje, nog slank hoor! Bescheiden buikje inderdaad. Kimsel, gefeliciteerd!!!! Leuke naam inderdaad (Feline staat hoog op mijn lijstje ) en geniet van je kraamtijd. Echt raar, ik had vanochtend kriebels toen ik zag dat er een nieuwe post was op dit topic. Ik dacht, en zal er iemand bevallen zijn? Als dat niet toevallig is..... Hier nog steeds wachten op de eerste echo. Hopelijk ook gelijk de laatste. Nog 4 dagen en dan hoor ik hopelijk wanneer de terugplaatsing is.