Nieuw forum

Discussie in 'MMM clubs' gestart door nijn86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    He meiden, bij deze even een update want heb heel wat te vertellen. Zaterdagochtend was de bloeddruk aan de hoge kant en zaten er eiwitten in de urine. Mijn plasje werd naar het lab gebracht voor specifiek onderzoek. De waarde hoorde onder de 30 te zijn en was bij mij 150. Foute boel dus. De gyn. werd ook meteen erbij betrokken en heeft direct het inwendig onderzoek gedaan wat ik eigenlijk woensdag pas zou krijgen. Mijn baarmoedermond is al verweekt en hij kon al bij de vliezen dus er is al wat ontsluiting, dit is voor het inleiden heel fijn. Aangezien de eiwitten hebben ze me gister opgenomen in het ziekenhuis, heb tot vanochtend mijn urine gespaard. Als de eiwitten zouden oplopen zouden ze me vandaag inleiden maar gelukkig zijn ze weer wat gedaald. Er wordt nu geen risico meer genomen, ik moet hier blijven en mag alleen maar rusten en ik word dinsdag ingeleid omdat ik dan 37 weken ben. Het protocol is echt 37 weken want anders moet de baby de couveuse in dus vandaar dat ik nog een paar daagjes moet wachten. Ik word hier goed gecontroleerd en dinsdagochtend rond een uur of 8 gaan ze de vliezen breken en krijg ik weeenopwekkers. Ik voel me wel heel raar nu, gewoon de gedachte dat ik overmorgen mama wordt. Ik ben ergens ook best bang voor wat komen gaat. Verder verveel ik me ontzettend hier en hoop ik dat vandaag en morgen snel voorbij gaan.
    Na de bevalling moet ik 24 tot 48 uur blijven ter observatie ivm mogelijke zwangerschapsvergiftiging, maar hopelijk doet deze rust nu wonderen. Mijn bloeddrukken zijn hier wel netjes en gelukkig was de urine ook verbeterd dus dat is een goed teken.
    Ik hou jullie op de hoogte!!! Xx

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn wat spannend! Bijna mama dus! Hopelijk gaan deze dagen een beetje snel en gaat de bevalling vlot, je hoort toch vaak verschillende dingen over inleiden.
    En vervelen.. kan ik me goed voorstellen! Tis dat ik vast niet in de buurt woon, had je anders wel ff een bezoekje willen brengen hoor ;)

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Nijn!
    Jeetje, wat een verhaal! Het kwam niet als een verrassing, maar als het eenmaal zover is dat je opgenomen moet worden, dan is het wel even schrikken. Ik hopp iig dat je de komende 2 dagen goed doorkomt, dat je een beetje afleiding hebt en dan je dinsdag je mooie meid, gezond en wel, in je armen mag houden. Ik kan niet meer zeggen dan je heeeeeeel veeeel succes te wensen en hopelijk is je volgende berichtje een berichtje van een trotse mama!

Kimsel, met jou alles goed? Hoe gaat het met Fiene?

Hier voel ik me een beetje down. Tja, niet zo gek natuurlijk. Dinsdag heb ik een echo, dus hopelijk hoor ik later die dag wanneer ik de terugplaatsing krijg. Dat zou mooi zijn, dan kan ik nog een weekje vakantie boeken.

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty wat spannend zeg.. zou zo gaaf zijn als jij nu zwanger zou worden, aangezien na dinsdag er geen zwangere meer is in dit topic! Het is je zo gegund!
    Kimsel ben je al lekker thuis met Fiene?
    PP hoe is het met Bliss? Geef je nog borstvoeding? En ben je al met bijvoeding begonnen?

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @kitty; dat je je down voelt is helemaal niet gek. Ik heb echt bewondering voor je hoe je ermee omgaat want het is toch wel heel heftig allemaal! Voor jou dus ook een spannende dag dinsdag. Heel veel succes, hopelijk heb je snel de terugplaatsing.

@sasjuh; Overijsel is wel wat ver hè haha. Ik vind het nog steeds een gek idee, denk dat morgen helemaal een gekke dag is. Gelukkig gaan ze dinsdag al om 8 uur beginnen, lekker op tijd. Wel fijn dat ik me goed kan voorbereiden. Morgen op m'n gemakje lekker mijn haren wassen en scheren enzo. Ik vind het wel echt heel spannend, zeker omdat het me nu gaat overvallen. Ik hoop dat mijn eigen gyn morgen nog even binnen loopt als die er is, zou fijn zijn als ik hem nog een keer zie.
    Gaat het kinderdagverblijf nog steeds zo goed? Al gewend om weer aan het werk te zijn. Voordat ik erg heb ben ik ook weer aan het werk haha..

6. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn: Jeetje wat spannend! Wel fijn dat ze alles goed in de gaten kunnen houden. Succes met de laatste uurtjes wachten en natuurlijk de bevalling straks ;)
    @kitty:Ja echt super knap hoe je ermee omgaat! Natuurlijk blijf ik voor je duimen.
    @Sasjuh: Hoe gaat het werken? Elin al een beetje gewend aan het KDV?
    @Kimsel: Hoe is het met Fiene???

Met mij een Bliss gaat het top!
    Ik ben alweer helemaal gewend aan het werken en omdat oma en papa tot de zomervakantie beschikbaar zijn hoeft Bliss nog niet naar het KDV. Na de zomervakantie gaat ze er 1,5 dag naar toe.
    Ik geef nog steeds volledige borstvoeding. Dat gaat heel fijn en gemakkelijk bij mij dus ik hou het nog wel even vol. Bliss kan goed drinken en bij mij doet het helemaal geen pijn ofzo. Ik vind het juist een heerlijk moment met mn kleine meisje! Ze heeft nu nog 5 voedingen per dag dus dat is best goed te doen.
    Alleen nu met werken is het soms wel lastig omdat ik dan melk moet afkolven. Maar dat heb ik er wel voor over!
    Ik ben ook begonnen met groente en fruit hapjes (gewoon erbij) en dat vind ze reuze leuk! Of ze het lekker vindt is de vraag want meestal trekt ze een vies gezicht (en er zit meestal meer fruit op haar slab dan in haar mond..) maar zodra ik met die lepel kom gaat die mond gelijk wijd open! Echt leuk om te zien...en we blijven gewoon oefenen!
    Liefs PP

Bijgevoegde bestanden:

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb jullie verplaatst naar het onderdeel MMMclubs.

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Aah pp wat een grote meid wordt Bliss al! Super dat je nog steeds bv geeft, vind dat erg knap. Heb ondervonden hoe zwaar het was dus bewondering voor jou!

Ik ben nog niet echt gewend aan het werken, vind het zwaar. Mis Elin vreselijk en het is nog elke ochtend huilen als ik naar het werk toe fiets.. Morgen weer en dan woensdag gelukkig weer dagje vrij :)

Nijn hoe is het, dag beetje doorgekomen?

Bekijk bijlage 250053

9. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @nijn; jouw verhaal komt een beetje overeen met die van mij.
    Woensdag bleek dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Daarom werd ik opgenomen en zou ik ingeleid worden. Toch is de bevalling spontaan begonnen.
    Donderdag dus bevallen en daarna bleek de zwangerschapsvergiftiging niet verdwenen. Maar sinds vanmiddag weer lekker thuis en nu gaan genieten.
    Spannend voor jou hoor. Ben benieuwd hoe en hoe snel het gaat morgen. Heel veel succes!

Met fiene gaat alles goed. Het is wel even wennen hoor zo'n kleintje erbij maar wel erg leuk. Morgen moet ze nog even op controle omdat ze wat geel ziet.

10. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sasjuh..wat een gave foto. Prachtige ogen hoor die dame van jou!
    Het werken ging bij mij steeds beter, hopelijk bij jou ook :)
    @ nijn: succes vandaag!

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pp dank je wel!
    Nijn ben je al mama? Ben zo benieuwd naar alles!
    Kimsel fijn dat jullie thuis zijn. Hoe was t in het zh vandaag? Hoe voel je je nu?

12. kimsel

kimsel Bekend lid

15 mrt 2011
    828
    0
    0
    Gelderland
    @sasjuh; leuke foto zeg!
    In het ziekenhuis was alles goed! Dus nu kunnen we echt lekker gaan genieten! Ik voel me goed verder op de vermoeidheid na. Maar goed dat hoort er bij hè. Ben wel een beetje onzeker soms; als ze slaapt s nachts en ik hoor haar niet, dat ik dan denk "is alles nog wel goed?' maar ook dat zal wel een kwestie van wennen zijn.

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    He meiden, even een kort berichtje vanuit het ziekenhuis. De bevalling is goed verlopen en zijn super trotse ouders van onze dochter Rowi!
    Ik ga jullie gauw mijn verhaal doen en zal ook snel foto's met jullie delen maar dat werkt niet zo met de iPad en ik laat even alles eerst bezinken. Maar met ons gaat alles goed! Xx

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nijn en Nijnman gefeliciteerd met de geboorte van Rowi! Geniet van al het moois wat komen gaat :)
    Ben benieuwd naar je verhaal en fotoos!
    Kimsel ja die vermoeidheid hoort er echt bij idd.. net als die onzekerheid. Wordt gelukkig gauw minder hoor, bizar hoe snel het went om mama te zijn. Komen jullie een beetje aan de nachtrust toe? En heb je nog kraamzorg of niet meer?

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ik was ook zo nieuwsgierig! En wat een fijn nieuws zeg, een mooie gezonde meid. Rowi, ook al zo'n leuke naam! Rust goed uit en later horen we wel meer van je.

Kimsel, wat fijn om weer thuis te zijn. En wat een narigheid nog achteraf gezien. Ach, maar gauw vergeten en lekker genieten van de kleine meid. Logisch dat het wennen is.

Sasjuh en PP, wat een prachtige foto's! Allebei licht haar en blauwe ogen, echt schattig. Daar mag je trots op zijn!
    En wat knap Sasjuh dat je borstvoeding blijft geven. Is ook een grote wens van mij als het ooit zover mag komen. Geniet van de momentjes met elkaar, want een werkdag kan zeker lang duren! En je hebt ook recht op kolftijd, dus gewoon van genieten!

En hier meiden, nog weinig te melden. Gisteren voor eerste echo geweest en vrijdag weer terug. Kijken of ik dan wel te horen krijg wanneer de tp is. Echt spannend weer, want hopelijk is drie keer scheeepsrecht??

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Kitty ik geef geen bv meer hoor! PP nog wel, en vindt het super dat ze het zo lang vol houdt!
    Spannend bij jou, ben benieuwd wanneer de terugplaatsing zal zijn. En ja 3 maal moet gewoon scheepsrecht zijn!

Wat ik nog niet had verteld trouwens.. Ik lijk na mn zwangerschap ineens weer een cyclus te hebben! Ben nu 2x ongesteld geweest weer, en de 2e keer kwam keurig 4 wkn na de 1e keer.. Zou toch super zijn!

17. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn: GEFELICITEERD! wederom: erg leuke naam! We hebben allemaal meiden met een naam die je niet veel hoort... erg leuk!
    Geniet van je nieuwe gezinnetje!

Sasjuh :Wat goed dat je weer een cyclus hebt! Ik merk nog niets. Bliss is bijna 5 maanden en nog niet 1x ongesteld. Maar dat kan natuurlijk ook door de borstvoeding komen dus ik heb nog een beetje hoop....

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, sorry Sasjuh, hahaha. Maar wat fijn zeg dat je cyclus op gang komt. Zou toch wat zijn dat als je een 2e wil, het nog spontaan gaat lukken ook!
    En idd, PP, dat komt door de bv. Komt wel goed. Heerlijk toch niet ongesteld zijn ;).

Ik heb net even zkh gebeld en idd vrijdag een afspraak. Ze vonden mn bms nog net niet dik genoeg. Vrijdag hoor ik wanneer de tp is. Ik denk dinsdag of woensdag.

19. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben vanaf donderdag weer lekker thuis. De thuiskomst was erg heftig vond ik, huilde al in de auto naar huis toe en bij thuiskomst stond er een meisje van 20 aan de deur die de kraam zou komen doen.. Mijn gevoel was er al vrij snel niet goed bij. Ik had ook nadrukkelijk gevraagd bij de intake voor een ouder iemand met wat meer ervaring. Na een zeer emotionele dag in de avond de kraam gebeld en de volgende dag kwam er al iemand anders. Een wereld van verschil in spontaniteit en ook in de omgang met Rowi en met mij. Ik voel me nu gelukkig weer een stuk beter.

In het kort de bevalling;
    Om 8.30uur werden mijn vliezen gebroken, ik had toen al 3 cm ontsluiting van mezelf. Om 9.15uur werd ik aan het infuus gelegd met weeenopwekkers, dit was het eerste uur goed te doen maar werd al vrij snel steeds heftiger. Het infuus werd ook regelmatig opgehoogd. Om 12.15uur waren de weeen echt niet meer weg te puffen en kwamen echt heel snel, ik had toen bijna 5cm ontsluiting dus werd mij de ruggenprik geadviseerd. Deze kreeg ik om 12.40uur maar deze was niet perfect gezet, ik werd over het algemeen een stuk rustiger en de weeen waren wel beter op te vangen maar kon ze wel nog voelen. Achteraf niet gek want om 15.15uur had ik volledige ontsluiting. De verloskundige die mijn bevalling zou doen was toen net in dienst en gaf me een flinke dosis pijnstilling bij want de kleine moest nog een gedeelte indalen. Die dosis heb ik veel plezier van gehad. Ik was goed verdoofd, voelde me zelfs een beetje high ervan maar kon eindelijk even ontspannen. Om 16.30uur was de baby al bijna helemaal ingedaald, de verloskundige kon mijn man het hoofdje al laten zien. Ze ging alle spulletjes klaar leggen en om 17.00uur mocht ik gaan persen. De verloskundige voelde op mijn buik om te bekijken wanneer ik echt een perswee kreeg want ik voelde eigenlijk niet zoveel, alleen een lichte druk dat ik naar de wc zou moeten en dat was dus een teken van een perswee door de ruggenprik heen. Na een paar keer persen om 17.17uur is Rowi geboren. Al met al dus een snelle bevalling gehad met niet veel pijn meer want alles was verdoofd tijdens de bevalling zelf.
    Ik heb wel veel last gehad na de bevalling, alsof alles gekneusd is van onder, en heb ook een knip gehad waar ik nu nog steeds last van heb. Vandaag heeft de verloskundige al een paar hechtingen verwijderd, hopelijk wordt daardoor de pijn wat minder. Sinds gister ook flinke borststuwingen maar heb het idee dat het al iets minder aan het worden is. Het herstellen heeft wel even tijd nodig merk ik. De hormonen moeten nog wat in balans komen en lichamelijk moet ik toch nog even genezen. Ook mijn bloeddruk is nog vrij hoog, wordt momenteel goed in de gaten gehouden want moet anders mogelijk weer medicijnen gaan nemen.
    Ik zal in een apart bericht even een foto uploaden van onze trots :)

@kitty; weet je al wanneer de tp is?
    @kimsel; hoe voel jij je? Goede bevalling gehad?

@sasjuh & pinkpearl; hoelang duurde het bij jullie voordat jullie een beetje hersteld waren en lekker naar buiten konden gaan met de kleine?
    Ik merk wel dat de kleine 3 weken te vroeg is, het voeden was in het begin wel lastig, gaf veel terug maar gaat nu steeds beter. Ook kan ze zichzelf nog niet echt goed op temperatuur houden en ziet nog wat geel. Maar elke dag gaat het een beetje beter.

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0

Deel Deze Pagina