nieuwe tuinset, maar wat? Show je tuinset.

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Jun 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry nog een tuintopic van mij, maar we zijn druk bezig hier;)

Nu bijna alles aan kant is komt er nog een nieuwe tuinset. Maar wat is nu het handigst/mooist/ meest practisch?
    In ieder geval geen loungeset. Meubels nemen veel te veel plek in hier en we willen een hoge tafel omdat wij met dit weer altijd buiten eten.

Maar nu zie ik qua stoelen de standen stoelen die wij nu hebben, maar ook meer eettafelstoel modellen.

Wat voor tuinset hebben jullie en spijt of juist heel blij met de standenstoelen of wel de eettafelstoelen?

2. fafa

fafa Niet meer actief

Kan het nu even niet showen, maar wij hebben een hardhouten set met standenstoelen. Ben ik heel blij mee. Rechtop om te eten, lekker chill achterover om een krantje te lezen oid. Aan de tafel kunnen zijbladen voor als we gasten hebben.

Enige nadeel is dat je hout wel goed moet bijhouden qua olieën, en liefst in de winter binnenzetten. Daar ben ik allebei vrij laks in, dus het hout is nu na 10 jaar niet mooi meer. Maar jij hebt daar vast meer discipline in dan ik. ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    Wij hebben een loungeset en een picknicktafel. Vooral de picknicktafel vind ik fijn, het is een vierkante, kunnen 8 mensen aanzitten, Dus altijd ruimte zat.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Haha nope met dat soort dingen 0 discipline. Dus ik heb ook al kritisch naar materiaal soort gekeken. Aluminium met houten blad vind ik wel mooi. Dan is het alleen het blad netjes bijhouden.

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,389
    870
    113
    home sweet home
    Dit is onze set, voldoet niet aan jou vraag maar ben er nog steeds heel blij mee!
    Daarnaast natuursteen tafel met bankjes (picknick tafel idee) daar heb ik even geen foto van.

Attached Files:

Marchella likes this.
  6. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Wij hebben vergelijkbare met deze.

Ik vind het ideaal, echt een eettafel voor buiten, maar ook relaxed om te 'hangen' met een wijntje.

Attached Files:

7. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Dit is onze set. Nu niet aangekleed met kussentjes!
    Wij zijn met z'n vijven, maar makkelijk eten we met twee gezinnen met elk drie kinderen aan deze tafel!
    In een ander gedeelte hebben een lounge set, maar daar zitten we nooit

Attached Files:

8. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij hebben voor een loungeset met een hoge tafel gekozen. Wij hebben een hoekbank en 3 losse hockers/krukjes erbij. Kan languit liggen maar ook heerlijk eten

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,617
    1,157
    113
    Wij hebben een paar maanden terug nieuwe set gekocht. van loungeset naar een gewone tafel met stoelen gegaan.

Wij hebben gekeken wat fijn zit en makkelijk te verzetten is. houten stoelen zijn erg zwaar en dus onpraktisch en daarbij t onderhoud waar wij geen zin n in hadden. nu gekozen voor gevlochten dichte stoelen zoals je er nu veel zit en tot nu toe erg tevreden

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Deze set, en erg blij mee. Over de tafel zit een glazen plaat, ideaal om alles schoon te houden.

Hiervoor een loungeset, zat voor geen meter..

Hebben die toen weg gedaan en deze gekocht omdat we graag buiten eten met ons gezin/familie dus hadden meer ruimte nodig.

samarinde01 likes this.
  11. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,801
    7,394
    113
    Wij hebben een picknicktafel met plek voor minimaal 8 personen. Daarnaast een grijze aluminium tafel met grijs glazen blad. Met 4 van die grijze standenstoelen waar geen kussens in hoeven. Ideaal qua schoonmaken, die tafel en stoelen. Maar eten doen we altijd aan de picknicktafel, ik vind bijna alle fijne tuinstoelen te laag aan een tuintafel om echt fijn te kunnen eten eigenlijk. Misschien is het wel goed om daar op te letten als je iets nieuws koopt.

12. jippie01

jippie01 Bekend lid

Mar 25, 2011
    846
    114
    43
    Female
    Wij hebben een picknicktafel en een lounge/eetset: hoekbank met hoge tafel waar je ook aan kan eten. Echt ideaal. Daarvoor hadden we zo'n lage set en eten was erg onhandig.

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    #13 Snoeki, Jun 4, 2017
    Last edited: Jun 4, 2017

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83

16. Ahava

Ahava Fanatiek lid

May 27, 2011
    1,138
    202
    63
    Wij hebben een picknicktafel voor 6 personen en een loungeset, maar die zit voor geen meter...

17. Triangel

Triangel Niet meer actief

Wij hebben twee ligstoelen om in te chillen en een set met standenstoelen om te eten en echt koffie te drinken met visite en zo. Die laatste willen we tzt vervangen voor een andere set, deze is niet zo mooi meer. Wsl doen we dan geen standenstoelen maar gewoon normale. Nu we ligstoelen hebben, gebruiken we die standen niet meer.

18. Wenda

Wenda Fanatiek lid

Dec 12, 2013
    2,431
    1,398
    113
    Gelderland
    Wij hebben een houten tafel met 2 stoelen erbij. En aan de andere kant, die kun je niet goed zien, een bank van hetzelfde materiaal als de stoelen. Super blij mee. Zit heerlijk.

Attached Files:

Victoria30 likes this.
  19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,396
    5,303
    113
    Wij hebben een ruime tafel met rvs onderstel en stenen blad, daarbij hebben we 6 eetkamermodel stoelen met ook rvs frame en verder van dat materiaal waar water door wegzakt. Ze zitten net zo lekker als goede kwaliteit eetkamerstoelen en kunnen buiten blijven staan, hoewel het niet volledig rvs blijkt maar ras (roestarmstaal :p), want er zijn een paar miniscule roestplekjes zichtbaar. Verder hebben we ook nog een loungeset onder een overkapping, die heeft kussens die je ook buiten kunt laten liggen. Voor ons handig vanwege klein schuurtje (maar ruime tuin) en slechte discipline met dat soort dingen. Mocht je op stoelen uitkomen met kussens, er bestaan dus kussens die je buiten kunt laten liggen ;).

20. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

[​IMG]Wij hebben deze gekocht. Eten ook altijd buiten van bij de eerste zonnestralen. Heerlijke tafel.

Share This Page