@mimi; Fijn dat ik mee mag babbelen hier! Voor ons nu 1e ronde dus ik heb geen reden nog tot ongeduld maar stiekem hoop ik natuurlijk ook dat ik bij de zeldzame 1e keer raak groep hoor. Maar wachten rustig af.. Ik heb 12 jaar geslikt (zag net dat ik 15 ingetikt had,foutje!) Ik ben 27 jaar oud en maandje geleden getrouwd en hopen dus dit nu met een kleine te kunnen bezegelen (lekker traditioneel haha) En jij 29?Of is dat alleen in je naam toevallig zo?
Welkom nieuwe meiden! gezellig dat jullie ook komen meekletsen. Ik vind het ook heel fijn om hier mij ei kwijt te kunnen en ik vind het ook heel leuk dat veel dingen zo herkenbaar zijn! (even in het kort: Ben 31, 2 jaar getrouwd, woon in een dorpje in de provincie Utrecht, werk in het onderwijs en ben sinds 23-09-10 gestopt met de pil, wij gaan dus ook voor een eerstje kindje. Ik vind het allemaal super spannend en ben er dan ook veel meebezig in mijn hoofd)
Nieuwe meiden: welkom! Inderdaad heel fijn, om hier ook even van me af te kunnen schrijven, in onze omgeving weet nog niemand dat we voor een 2-de kindje gaan, alhoewel ze denk ik wel een vermoeden hebben. Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we tzt wel graag een brusje voor ons dochtertje zouden willen, en begin september zijn we getrouwd, dus nu willen we er erg graag weer voor gaan. Alles is zo herkenbaar, en het is nu zo spannend... Voor mezelf, omdat ik tegen mijn NOD aanzit, en wel allerlei klachten heb. Maar ja... blijft afwachten! Maar ik vind het ook spannend om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat! En wie weet, zijn we komende maand wel allemaal tegelijk zwanger!
haha m80 klinkt inderdaad niet echt logisch van me maar dat was een beetje heat of te moment! Dus niet bewust geen condoom op dat moment maar gewoon even ons verstand er niet bij Dit laat dan ook zien dat het wel welkom is anders zou ik natuurlijk veel voorzichtiger zijn! Krijg nu wel steken in mijn onderbuik...morgen dus misschien toch ongi.. of darmen want is net onder mijn navel Tjonge jonge moet echt leren me hier niet elke maand zo druk om te maken!!
ik snap het niet helemaal sorry...als je stopt met de pil, dan is een kleintje toch welkom? of ben je om een andere reden gestopt?
Ja! graag even die troep uit mijn lichaam hebben en ff kijken of alles echt werkt zoals het hoort, vandaar. Dus als ik ongi wordt is het erg jammer omdat ik het nu in mijn hoofd heb maar aan de andere kant geeft het wel weer aan dat alles alweer snel 'klopt' . Hoor ook verhalen van ontpillen bij meiden die maanden niet ongi worden... dat lijkt me ook vreemd Hopelijk begrijp je het nu een beetje
@Mw21, duidelijk nu hoor! Ik snapte het ook niet helemaal wat je bedoelde. Maar nu wel, en wij hebben dat de eerste zwangerschap ook zo gedaan. Had toen ook 13 jaar de pil geslikt (of 12?!) en wilde effe ook mijn lijf laten ontpillen. Heb toen twee cyclussen afgewacht (en in the heat of the moment denk je er dan toch niet altijd aan, hihihi) en toen alles weer normaal was, zijn we er helemaal voor gegaan. Dus klinkt nu bekend hoor! Ik zie dat je vandaag kan testen, WOW!! Al gedaan, of wacht je nog af?? @nieuwe meiden, welkom, gezellig! 't Clubje wordt steeds groter! @driekeerdaan, hier weet ook niemand het officieel, al denk ik wel dat ze het wrs wel vermoeden hoor. Hebben het ook nooit verzwegen dat we graag een tweede kindje wilden hebben. Ik was er alleen nog niet aan toe een paar maandjes terug en ineens ging die knop weer om! Dus het zal voor de meesten ook geen verrassing zijn denk ik. Alleen twee vriendinnen waarmee ik tegelijk zwanger was van mijn dochter vermoeden het denk ik wel. Maar goed, je kan het niet plannen he, wie weet duurt het wel weer een halfjaar!
@wendy339 Moest even zoeken naar ons topic! Stond opeens ver weg. Ach traditioneel, niks mis mee toch?? Wij willen ook trouwen. En een kindje is toch het mooiste wat je samen kunt hebben. Ik ben inderdaad 29. Ik woon samen met mijn vriend in Amsterdam. We kennen elkaar eigenlijk nog heel kort, maar we hebben de pil al na 2 weken het raam uitgegooid. We konden en wilden niet wachten. Mijn vriend denkt dat het snel raak zal zijn, ik heb mijn twijfels. Kijken wie er gelijk krijgt.
Spannend meiden! Zou leuk zijn als we allemaal tegelijk zwanger worden ja!! Maar dat zou ook wel heel zeldzaam zijn denk ik. Dan moeten we echt de krant bellen. @mw21: ik zie in je banner dat je kunt testen. Ga je testen of heb je al getest?
@alle meiden Thanx dat ik me bij jullie mag voegen,fijn om mee te lezen en ervaringen uit te wisselen! Alleen mijn beste vriendin weet dat we gestopt zijn en verder niemand dus wel zo fijn om ergens je ei kwijt te kunnen! @Mimi Ja wij wilde ook graag trouwen en zijn 24 sep met alles erop en eraan getrouwd,hierna heerlijke honeymoon gehad op bali,wilde graag daar al stoppen maar was niet zo praktisch ivm ongi worden dus meteen bij thuiskomst de pil weggedaan. En inderdaad niets is mooier dan een kleintje van jullie samen! En ach hoe lang je samen bent zegt niets,als het goed zit zit het goed toch? Mijn man denkt/hoopt ook dat het snel raak is,hij sprak eergister een vriend van hem en bij hun raak na 2 weken gestopt te zijn met de pil, dus nu denkt hij zo van; waarom bij ons niet zo? Heb hem maar even uitgelegd dat dat echt zeldzaam is. Maar toch even een kleine steek van jaloezie,wij willen ook!! Heb als het goed is mijn eisprong nu ergens maar voel vanalles in mn buik,en of het nu mn eiertstok is of mn darmen geen idee.. En dan die vage lage rug pijn,herkenbaar? Hoop zo dat mn cyclus normaal op gang komt want dit is niets zo dat wachten en rommelen..
@wendy339 Wow, trouwen op bali is wel heel romantisch! Ik vind het ook niet uitmaken hoe lang je samen bent, maar veel mensen hebben daar een oordeel over en dat is niet altijd leuk. Hoewel het me eigenlijk niet meer interesseert, ze zijn gewoon jaloers denk ik dan maar! En inderdaad, je krijgt toch een beetje een gevoel van "dat wil ik ook" als je anderen ziet die zwanger zijn. Heb ik ook hoor. Lage rugpijn heb ik ook af en toe. Heeft met ontpillen te maken. Op een gegeven moment voel je van alles en dan denk je dat je zwanger bent. Ik heb echt veel dingen gevoeld. Ik was al lang blij dat mijn cyclus normaal is (tot nu toe dan, kan ook nog alle kanten op gaan als ik sommige banners bekijk). We houden elkaar op de hoogte!
WOW zoveel nieuwe erbij! Wat leuk om jullie erbij te hebben, en natuurlijk heel gezellig Heel veel sterkte met de ongemakken van onze eigenwijze hersens haha. Ze kunnen je zo voor gek houden helaas. Hopelijk zitten er vlugge zwemmers bij deze maand! tot nu toe hebben we alleen Sarahay gehad die al zwanger is of niet? Hoe is het met haar? groetjes! Ps. ik moet eerst even alles op mijn gemakje lezen voordat ik helemaal bij ben hoor!
@ mimi Inderdaad je moet lak hebben aan wat anderen denken of vinden! Ben niet getrouwd op Bali hoor maar in Breda,honeymoon op Bali gehad (ook romantische hoor,daar niet van) En ja je lichaam houd je goed voor de gek,maar ja we zullen er doorheen moeten. Leuk om te lezen dat er toch heel wat meiden zijn gestopt in sep. ben benieuwd wie we als eerste mogen gaan feliciteren!! Net ff al 2 tests gehaald,nu nog niet nodig maar dan liggen ze er alvast maar haha. Net ook baby kleertjes geshopt voor bevallen vriendin,stond toen wel ff te denken; wanneer sta ik hier voor mezelf.. Algemeen vraagje mbt kwaaltjes; Ik heb sinds 2 dagen zo'n gloei hoofd echt in mn gezicht zeg maar,verder niet warm of koorts. Ook ontpillen of ben ik nu een hypochonder aan het worden? En nog een vreemde vraag,leest overal dat je na de daad zeg maar ff moet blijven liggen,wat is ff?is dat 10min. een half uur?Moet namelijk snel plassen meestal,lijkt me niet goed voor de zwemmers..
@wendy339, the strongest will survive! wij blijven altijd nog even nagenieten, minuutje of 5. denk niet dat er een speciale richtlijn voor is hahaha. of voor de daad naar het toilet gaan?
Hoi meiden, hier de kleine op bed voor haar middagslaapje, dus nu even rustig bijlezen met een kop thee... Zou ook het huishouden kunnen gaan doen, maar ik was gisteren al zo actief geweest dus nu maar ff niet, hihi... Mijn lichaam is nog steeds bezig, gek gevoel onderin mijn buik, en gevoelige borsten, soms opeens misselijk. Vanochtend een test gedaan, maar die was negatief, zoals ik eigenlijk ook al wel verwacht had. Weet natuurlijk niet zeker of mijn cyclus nu weer 28 dagen is, en mijn NOD is zaterdag dan pas, dus kan nog alle kanten op. Nog geen hoofdpijn, zoals normaal gesproken voordat ik ongesteld word, dus dat geeft een klein beetje hoop... @MW21; heb je al een test gedaan? Of wacht je nog even...? @Deesje; bij ons duurde het ook even voor we er weer aan toe waren, ook i.v.m. zwangerschapsvergiftiging die ik had bij mijn eerste zwangerschap. Dat is gelukkig goed afgelopen, maar we moesten toch even over de drempel heel. Wij houden het bewust verder nog stil, want als ik tegen iedereen zou zeggen dat we aan het proberen zijn zwanger te worden, ga ik er NOG meer mee bezig zijn denk ik, en dan gaat ook iedereen zo op je letten. Of je op verjaardagen opeens geen wijntje meer drinkt enzo... Op mijn werk hebben we heel vaak filet americain tussen de middag, voor op brood, omdat iedereen dat zo lekker vindt. Ik dus ook, en toen ik dus zwanger was van ons dochtertje, heb ik maar gezegd dat ik er dat weekend daarvoor ziek van was geweest en het dus even niet meer hoefde... En nu eet het bewust al een hele tijd niet meer... hihi... Hoef ik straks ook geen smoes te verzinnen, als het lukt om weer zwanger te worden. @mimi; ik was onverwacht zwanger van mijn man toen ik hem net een paar maanden kende, en de reacties waren toen ook erg verdeeld, dat we toen dus ook gelijk gingen samenwonen enzo. Hebben we ons weinig van aangetrokken, als het goed is, is het goed! Dus als het tussen jullie goed voelt dan is dat geweldig toch! @Wendy; wij zijn 2 september getrouwd, en ook ik wilde wel eerder stoppen met de nuvaring, maar op vakantie ongesteld zag ik ook niet zo zitten... Dus ik ben na die tijd maar gestopt. Zat gewoon te wachten tot ik mocht stoppen, hihi...
@driekeerdaan: spannend, je kan bijna testen!! En inderdaad, ik trek me er nu ook niks meer van aan. De belangrijkste mensen in mijn leven hebben er totaal geen problemen mee, dus de rest kan de boom in! Als het goed is, is het goed, dat zeggen wij ook. En dat is zeker geweldig! Voelt zo goed! Ik denk er nu ook al aan van wat moet ik zeggen als ik straks op een verjaardag geen wijntje wil? Dat is namelijk niks voor mij en als ik lieg krijg ik meteen een rood hoofd. Nou ja, eerst maar eens zwanger worden, hi hi! @wendy339: ik heb dat ook nu met baby dingetjes die je in winkels ziet. Dan denk ik: o dat wil ik ook kopen!! En tests heb ik ook in huis hoor! En wat betreft die kwaaltjes: gloeihoofd heb ik ook! En hoofdpijn. En net ook steekjes in mijn onderbuik. Maar ik kan nu niet zwanger zijn, ben net ongesteld geweest. En wat betreft blijven liggen: heb ik ook gelezen, schijnt goed te zijn. Maar ja, ik heb ook gelezen dat de snelste zaadjes al meteen door zijn, of je nou blijft liggen of niet. Ik moet ook altijd snel plassen daarna. Volgens mij maakt het niet zoveel uit. @Tab: ha ha, ja eigenwijze hersens hebben wij echt hè? Heel erg!
Was ik weer even... wil graag reageren, maar momenteel staat mijn hoofd er niet naar... Kreeg vanmorgen te horen dat de tante van mijn beste vriendin op 54-jarige leeftijd is overleden. Die tante (en oom) zijn ook vrienden van mijn ouders. De klap kwam heel hard aan. Daarnaast smste ze me tussen de middag dat haar neefje van 10 vannacht in zijn slaap is overleden... Ga dus straks even naar haar toe, kijken of ik iets voor haar kan betekenen. Ze omschreef het zelf als een nachtmerrie... Kan me dit zo voorstellen... en ze heeft net 3 weken terug haar oma begraven...