Snap wel dat het nu pas als 'echt' voelt nu mag het toch! Toch anders dan dat je in de zw zit Mijn opa en oma vonden het fantastisch ik draaide er een beetje omheen zodat ik ze niet onwijs liet schrikken maar toen dachten ze even dat me zus zwanger was haha snel recht gezet. Me zwager heeft alles gefilmt en ze vergaten helemaal mijn vriend te feliciteren waren zo in shock! Moet niet vergeten dat niemand wist dat we bezig waren vooral met ons net nieuwe huis. Wel vaak de opmerking van zo en nu kinderen etc. maarja toch hadden ze het niet verwacht. Voel me vandaag wel weer echt zwanger leuk! Was van de week nogal weg door onzekerheid. Maar voel me baarmoeder weer echt zitten, lichte bandenpijn en steekjes in mijn borsten fijn! Straks aan nog wat familie vertellen maar wil ik ff me nichtje van 9 en neefje van 6 buiten hebben want als die het weten weet volgende week t hele dorp het. Heb een bal gekocht en hoop dat ze ff buiten gaan spelen haha!
@ MW21; fijn dat je opa en oma het zo leuk vonden! Bij ons was het toen ik zwanger was van ons dochtertje ook zo dat we het voorzichtig wilden vertellen, omdat het niet echt gepland was, we kenden elkaar nog maar 5 maanden en toen raakte ik zwanger. Zelf waren we er wel erg blij mee, allebei, maar onze ouders etc. maakten zich natuurlijk ook wel wat zorgen. Maar ja, hoe vertel je zoiets voorzichtig... Wij hebben dus maar gewoon de echo laten zien. Haha, ze dachten dus dat je zus zwanger was, oeps... Ze hadden dus echt niet verwacht dat jullie er mee bezig waren! Leuk idee om dat te filmen, mooie herinnering voor later ook, voor jullie zelf maar ook voor jullie kindje heel bijzonden! Hier vandaag de babykamer zoveel mogelijk klaar gemaakt, bedje staat er weer in, alles lekker schoon, de meeste kleertjes gewassen en gestreken, wel een fijn gevoel! Nu morgen de gordijnen nog even strijken, en de klamboe en matrashoes nog wassen, en dan is het wel zo'n beetje klaar. Dan nog de box naar beneden, maar daarvoor moeten we de woonkamer wel een beetje aanpassen nog. (lees: opruimen vooral... ) Toen ik klaar was met de babykamer en ging zitten kreeg ik een soort ongesteldheidsbuikpijn onderin mijn buik, het kwam, en trok weer weg, en kwam daarna nog een paar keer. Nu is het weer weg, schijnen indalingsweeën te kunnen zijn, herkent één van jullie dit?
haha nou driekeerdaan nee dat herken ik niet Maar weet wel van mijn collega dat die dat vanaf 34 weken had straalde ook uit naar haar rug tegen de 40 weken ging dit over in normale weeen Erg leuk de babykamer klaar maken zeg! Je zou het niet geloven maar ik kijk er nu al naar uit haha Vanavond aan mijn nicht en neef verteld die nu het jongste kleinkind binnen de familie hebben. Gingen nu toch wel nadenken over een 2e zou wel leuk zijn dicht achter elkaar vonden ze hihi
Deesje 80: ja ik wil het wel echt weten hoor! Mijn zus weet t al. ZIj denkt dat t een jongen wordt voor mij. Ik weet t echt niet! Soms denk ik een meid en soms denk ik nee t wordt vast een jongen. Ach we zien t wel. Ben blij met allebei! Met een 2e word je sneller dik ja. Ik ben nu bijna 14 weken en voel het al bewegen kan dat wel? ik voel t echt. Bij mijn dochter was t precies 16 weken. Heb gehoord dat je t bij de 2e sneller kan voelen maar ja 14 weken? Echt raar hoor...wat denk jij? mw21: ja vervelend he die darmenbuik. Heb jij het ook zo erg als je iets gegeten hebt? Dat t zo opspeeld? Echt vreselijk vind ik dat! Ik vertelde net aan deesje dat ik het al voel bewegen! Met 14 weken....zou toch niet kunnen he? De vk zei wel dat ze een goed beeld had bij de echo omdat ik zo slank was. Ze zei dat de baarmoeder heel dicht tegen mijn buik aanzit en dat er weinig vet tussen zit. Misschien dat ik het ook nu daarom voel! Voor de rest goed met je? misselijk enzo? Las net over je vriendin die zo nuchter zwanger was. Nou zou er niks aan vinden op die manier hoor. Nog geeneens een echo gehad en dan alles al geregeld. Ik vind het erg koel. Je hebt nog niets eens het hartje gehoor. Ieder doet het op zijn manier. En het is helemaal niet erg dat je voorzichtig bent hoor als je straks de echo hebt ben je extra blij omdat je t niet allemaal vanzelfsprekend neemt toch? driekeerdaan: ik herken t alleen toen voor mijn bevalling. Hou t in de gaten! Als t blijft zou ik effe contact opnemen met de vk nou meiden ga er weer vandoor. Voel t nu ook echt bewegen zo vreemd om dat weer te voelen!
Cool toch dat je het al voelt!! Super leuk! Ben normaal ook slank, door die darmenbuik zou je het bijna niet denken haha dus hoop ook dat ik het snel voel! Heb zelf het gevoel dat mijn baarmoeder ver naar voren zit. Vind dat mijn schaambot namelijk een soort dik is en daarboven is het erg strak, kan dat? Ja savonds na het eten is mijn buik het ergste... Misselijkheid is vandaag weer beter gister weer minder. Het is elke dag weer afwachten waar ik trek in heb. Vanmorgen toen ik lag moest ik opeens weer niezen keiharde steek bij me baarmoeder! Betekend dat het goed groeid daar
@ Alexanne; ik hou het ook zeker in de gaten. Ik herken het van de zwangerschap van ons dochtertje, maar toen had ik het de hele dag non-stop omdat ze de bevalling wilden proberen op te wekken, en ik dus een soort veter ingebracht kreeg die de baarmoedermond weker moest maken... Nu is het gevoel weer weg, als het morgen weer komt zal ik het voor de zekerheid wel even navragen. Kan best dat je het nu wat voelt bewegen, heel zacht gekriebel waarschijnlijk? Ik voelde het nu ook eerder dan bij de eerste zwangerschap, schijnt vaker voor te komen. Leuk, gewoon lekker van genieten!
Haai meiden, Mw21: leuk he om het aan iedereen te vertellen! Is het nog gelukt om je neefje en nichtje buiten de deur te houden? Grappig is dat he, dat je steeds dingen voelt veranderen in je lijf, maar ook wel spannend. Ik dacht steeds: hoort dit wel??? Nog een week en dan heb je je echo! Hoop dat je een drukke week hebt en dat het snel volgende week woensdag is. 3xDaan: JIj ook gefeliciteerd met je verlof. kan me voorstellen dat het nu wel gewoon "echter" voelt. Lekker dat de babykamer nu ook bijna af is. Geeft ook wel weer een goed gevoel. Ik herken die pijn niet. Baby schijnt hier al wel ingedaald te zijn. volgens de VK. ik voel geen verschil moet ik zeggen. Maar ik heb ook nog geen harde buik voorbij zien komen... Ik mag vandaag weer voor een extra groei echo omdat de baby zo vreseiljk voor ligt op groei. Ben benieuwd!
Oh spannend Ella!!! Hoop niet dat het té veel gegroeid is! Heb je ook een erg grote buik? halverwege je zwangerschap wel een foto gezien maar daarna niet meer hint hint hint haha Succes met de echo! Nichtje en neefje zijn met de bal buiten gebleven hoor dus me planning liep goed. Iedereen begrijpt ook goed dat het even binnen de familie moet blijven t/m 13 juli. Ik ben een week vrij die helemaal is opgevult dus genoeg afleiding! Nog 9 nachtjes...
Ha meiden! Wat is er lekker veel gekletst, heerlijk! Heb gauw bijgelezen, maar niet goed genoeg, doe ik vanavond als ik thuis ben wel ff (ben op het werk nu). Zijn dit weekend met zijn tweetjes (of ja, drietjes eigenlijk, hihi) naar Brugge geweest, heerlijk genoten! Terrasjes pakken (was prachtig weer!), shoppen, lekker eten. Waren vr-middag weg en zo-middag weer thuis, was ik ook wel blij, wilde ook weer naar mijn dochtertje toe hoor (die was bij mijn ouders voor 2 nachtjes). Afijn, heerlijk opgeladen, alhoewel ... ben wel erg moe nu, hahaha!! Ff gauw korte reacties, de langere volgen nog @Ellalalaa, lekker joh, verlof nu! Gaat nu echt opschieten! En strax een extra groei-echo, ben benieuwd hoor!!! @mw21, wat leuk dat je grootouders zo reageerden, super!! En het is dus gelukt om je neefje en nichtje erbuiten te houden, hihi. @driekeerdaan, ik herken het ook al, nu al! Zijn idd indalingsweeen. Bij mij lag het kindje ook al naar beneden, ook al kan het nu nog tig keer draaien natuurlijk. Maar als ze echt vaak en regelmatig komen, dan idd ff de VK contacten hoor! je weet maar nooit ...!!! @Alexanne, jaaa, kan je wel voelen hoor!! Ik voelde het ook al met 13-14 weken, erg vroeg, maar ik herkende het gevoel gewoon vanuit mijn eerste zwangerschap. Toen voelde ik mijn dochter ook al vanaf 16 weken, erg vroeg dus. Dus kan goed hoor! De VK had toen ook zoiets van: wow, wel vroeg, maar ja, je voelt het zelf het beste he ... leuk hoor!! Hoe zou Wendy het hebben op vakantie?? Lekker warm in Kos! Ok, verdere reacties volgen vanavond als ik nog puf heb en anders morgen. Ben wel aant aftellen qua werk, nog 4 weekjes (heb dan 2.5 week vakantie en dan mijn verlof vanaf 16 aug). Begin het nu allemaal wel een beetje beu te raken .... Fijne dag allemaal!!
Gisteren de echo was oke. Baby loopt nog steeds 4 weken voor.. maar dit blijft dus wel stabiel. dit is helaas geen garantie voor een eerdere bevalling! Mw21: buik valt op zich nog wel mee. Kilo's komen er ook nu pas echt bij. Tot 2 weken gelden was ik nog maar 3 kilo in totaal aangekomen. Laatste 2 weken vliegen de kilo;s er wel bij. Allemaal vocht vrees ik! Lekker een weekje vrij! Wat ga je allemaal voor leuks doen? Deesje: Jij hebt ook lekker lang vrij dan! Hoef je dan pas in 2012 weer te gaan werken? dat is ook een maf idee! Super leuke stad trouwens he Brugge! Wij zijn er ook laatst een keer geweest! 4 weken werken gaan vast snel voorbij. Hoeveel dagen per week werk je? fijne dag allemaal!
@ Ellalalaa; fijn dat het bij de echo allemaal goed was! Toch weer een hele geruststelling he. Hier loopt het kindje ook nog steeds iets voor op groei, zo'n 1 1/2 tot 2 weken, maar ook dit blijft stabiel, dus de gyn zegt hier ook dat dat dan gewoon zo is, waarschijnlijk aanleg voor een wat groter kindje. Is inderdaad geen garantie voor een eerdere bevalling, alhoewel ik hier wel heel sterk het gevoel heb dat het eerder gaat komen. Waarom, dat weet ik niet, en we zien het ook wel, het komt vanzelf... Wordt wel spannend nu he! Geniet je lekker van je verlof? @ Deesje; lekker hoor, er nog ff samen tussenuit! Hebben wij laatst ook gedaan. En je dochtertje heeft het vast ook heel leuk gehad bij opa en oma, lekker verwend enzo... Dat gevoel in mijn onderbuik heb ik al een tijdje, het komt en gaat, en soms is het ook weer een hele tijd weg. Afgelopen weekend ben ik wel wat te druk geweest, dus misschien dat het daarom wat meer was. Hier vandaag een dagje lekker klungelen in huis, ons dochtertje is naar het kinderdagverblijf, dus kan ik weer ff bijkomen... Voel me soms wel schuldig, dat ik haar wegbreng terwijl ik gewoon thuis ben, maar ja... Het is voor haar wel goed om in het ritme te blijven, en ze vindt het er ook heel leuk en wil er graag naar toe. Ze is ook enorm aan het uitproberen de afgelopen weken, pfff, kost erg veel energie, die kleintjes voelen dat veilloos aan he, die veranderingen enzo... Fijne dag allemaal!
@Ellalalaa, fijn dat de echo goed was! En nog steeds hetzelfde antwoord qua voorlopen groei dus. Geen garantie op eerder bevallen, blijft dus spannend! Lijkt me wel spannend hoor, om te weten dat het een vrij groot kindje is. Al hebben ze niet altijd gelijk, bij een kennis van mij zeiden ze dat ook en dat kindje woog gewoon 6 pond uiteindelijk. En dat vocht gaat nu ook komen, heerlijk he! Ik merk het voornamelijk aan mijn trouwring dat ie wat strakker zit aant eind vd dag. Ach ja ... Ik werk nu 2x9 uur, dus lekker maar 2 (al wel lange) dagen! Bevalt me prima en blijf dat ook strax gewoon zo doen. Maf idee idd nu je het zo zegt, 2012 pas weer werken?! wow!! Nu nog 7 daagjes, jeeeeej!!!! Heb je eigenlijk alles op orde nu? @driekeerdaan, ik herken het gevoel heel erg, zelfde als bij mij. Het komt en gaat, soms ook dagen niet, maar volgens mij heb ik het wel erger als ik het heel druk heb gehad. Tsja, je lichaam is toch aan het werken he? Enne, je niet schuldig voelen hoor!! Al zal ik dat gevoel strax zelf ook wel hebben als ik thuis ben en mijn dochtertje naar het KDV zal gaan. Maar ik vind het belangrijk dat voor haar het ritme en de structuur gewoon door blijft gaan, er verandert al genoeg strax .. ze is je dus aan het uittesten, hihi. Ben benieuwd of dat hier ook nog gaat komen! Kreeg trouwens een tijdje terug het kraampakket thuis, pffff. Als je dan al die zoogcompressen en verbanden ziet ... oh jee, daar gaan we weer dan, hahaha! Gaan jullie trouwens ook BV geven of FV? Ik ga de BV weer proberen, bij mijn dochtertje ook gedaan tot 6 maand (eerste 3.5 maand volledig toen afgebouwd, ik zag het niet zitten om te kolven op het werk) en dat ging heel goed. Dus nu weer proberen. Maar lukt het niet, dan stap ik net zo makkelijk over hoor. Vinden jullie het trouwens ook moeilijk om een naam te kiezen?! Meisjesnaam zijn we redelijk uit, maar een jongensnaam!?!? Echt superlastig!
driekeerdaan: voel je niet schuldig hoor! Neem de tijd voor jezelf want straks heb je er 2! Ik breng die van mij straks ook gewoon heen hoor. Als ze straks naar school gaan voel je je ook niet schuldig toch? Ze leren zoveel op het kdv en als ze t naar haar zin heeft... Nou kwam effe snel buurte...ga er weer vandoor... greets
Thanx... Ik probeer het ook, om me niet schuldig te voelen, maar ik ben natuurlijk al vanaf eind maart thuis, en al die tijd breng ik haar dus wel gewoon weg. Ik breng haar wel wat later, rond 9 uur, en haal haar meestal rond half 5 alweer op. Het is nu denk ik meer de combi van het uitproberen wat ze nu doet, en het gewoon echt totaal NIET luisteren, en dat ik dan dus regelmatig echt boos moet worden. En dan vandaag breng ik haar weg en denk ik stiekem, "pfffffff.... ff bijkomen...". Maar ja, ben nu wel weer opgeladen en kan er dan morgen weer tegenaan. @ Deesje; kraampakket heb ik hier gewoon aangevuld, die matjes enzo hebben we de vorige keer niet gebruikt omdat ik in het ziekenhuis lag en een keizersnede heb gehad. Wel ff alles nagekeken, en wat moet je dan inderdaad wel veel in huis hebben he... Vandaag de laatste dingetjes ervoor gehaald, en ook ff nieuwe spenen voor de flesjes en een kleine verpakking vervoeding. Ze hebben hier van Friso een kleine verpakking met 180 gram, vind ik wel heel makkelijk! Ik wil wel proberen bv te geven, maar als het niet lukt wil ik toch wel wat in huis hebben. Bij ons dochtertje heb ik het 6 weken volledig volgehouden, maar wel met veel moeite, daarna een combi van fv en bv, totdat het echt "op" was bij mij, dat was zo rond de 3 maanden. Hier trouwens ook wel meer vocht nu, ik had het steeds wel als ik veel had gedaan op een dag, maar nu wordt het wel meer. Ringen heb ik al een hele tijd af, en ik loop heerlijk op m'n birkenstocks al een hele tijd!
hoi ladies, hier weer even een update. alles groeit lekker, 30 weken alweer! vrijdag weer controle bij vk, zal wel in orde zijn, voelt goed allemaal. Schuldig moet je je niet voelen hoor! lekker tijd voor jezelf is niet strafbaar, geniet nu het ook nog eens lekker weer is hier ook kraampakket ontvangen, met tummytub! maar wat een verbanden zeg! hahaha, zit wel lekker zacht denk ik hihi. zoogcompressen, bedzeiltjes etc. wel leuk om te krijgen! verder gaan mijn bekken me steeds meer zeer doen, en dan zit ik een groot deel van de dag. vanmiddag dus ook afgemeld op m'n werk..... daar baal ik zo van, voel me kiplekker alleen de pijn sloopt je! ze zeiden ook dat ze me morgen niet op kantoor willen zijn en genoeg rust moet nemen..... zal morgen iig niet de wekker aanzetten en misschien thuis inloggen mocht het nodig zijn. nog even een foto van een 20 minuten geleden:
Hoi! Vandaag hier een rustig dagje met ons dochtertje thuis, vanochtend zijn we even samen naar Ikea geweest, ze was wel eens eerder meegeweest maar toen was ze veel kleiner, dus ze vond het allemaal reuze interessant. Eerst naar de wc, want ze moest plassen, dus samen op het moeder-kind-toilet, haha, ze straalde helemaal dat er een klein wc-tje voor haar was. Toen bij de kinderspullen een spiegel voor haar kamer uitgezocht, ze wil tegenwoordig 's ochtends haar haren zelf kammen... Dus dan is een spiegel wel leuk voor d'r, voor haar nieuwe kamer. Een tutje is het, haha, 3 jaar, en dan staat ze wijs haar haren te kammen en er tig knipjes in te doen... Gelukkig accepteert ze het wel dat ik het dan daarna ook nog even kam! En ook nog in het "echte restaurant", zoals ze dat zei, een ijsje gegeten, dus toen was het feest helemaal compleet. Nu slaapt ze heerlijk, dus mama ook even met de beentjes omhoog! @ Tab; fijn dat het goed gaat, mooi buikje hoor! Wel balen dat je last hebt van je bekken, doe dan inderdaad maar rustig aan! Wel fijn dat je begripvolle collega's hebt!!
Hey meiden!! Zoals jullie lezen ben ik weer terug van 10 heerlijke dagen zonnig kos. Het was heerlijk! Even bijtanken en genieten van elkaar (voor t laatst met 2tjes). Hoe is het met jullie allemaal? Heb even snel wat bijgelezen maar reageer morgen wat uitgebreider en persoonlijker. Maar lees goede berichten tot nu toe.. Ik voel me ook prima,moe zijn is stukken minder (nog klein beetje) buikje groeit nu goed en noobs stoppen ook niet haha.. Ik las dat dacht ik Alexanne de kleine al voelde ik denk dat ik het ook al voel. Rechts in mn onderbuik kriebelt het af en toe net een veertje dat er van binnen langsgaat. Voel het af en toe, niet eens elke dag maar ik kan toch alleen bendenken dat het de beeb is..Mn darmen zitten hoger en ook ik ben slank en een placenta achter dus ik zou niet weten wat ik anders voel..Maar zo leuk!! Ik beloof morgen even beter bij te lezen meiden,nu roept de volle wasmand en de lege koelkast..
wendy: ja zoals ik t lees is het die kleine hoor. Wat een wonder gevoel he? Op het moment druk in de weer in mijn huis. Ben echt heel moe aan t eind van de dag. Helaas krijg ik weinig support van mijn partner Vorige week moesten we spullen versjouwen en hij vond maar dat ik moest helpen. Te zware dingen wilde ik niet doen en dat vond hij onzin. De dag ervoor wilde hij dat ik hielp met een koelkast versjouwen. Veel te zwaar. WIl me dan niet laten kennen he... Nou na die 2 dagen in de avond wel een lichte bloeding. Ik weet zeker dat ik te veel gedaan heb. Nu doe ik het rustiger aan als hij niet aan mij denk doe ik dat zelf wel Sorry moest even mijn verhaal kwijt.... Ik vind het echt heel jammer dat hij elke x denkt dat ik mij aanstel. Als ik zeg ik ben zo moe zegt hij: waarvan? je hebt helemaal niks gedaan vandaag.....nou een kind van 3 sloopt je hoor! grrrr een beetje meer begrip zou fijn zijn
@ Wendy; fijn dat jullie lekker van jullie vakantie hebben kunnen genieten! En dat jullie weer heelhuids terug zijn natuurlijk. Bijzonder he, om je kindje te voelen... @ Alexanne; goed aan jezelf denken hoor! En niet meer zo zwaar tillen, dan heeft ie er maar ff geen begrip voor, is dan mooi zijn probleem! En inderdaad, een kind van 3 sloopt je... Weet ik alles van, ons dochtertje is mij momenteel ook erg aan het uitproberen, ze voelt het natuurlijk aan, en is voor haar ook vreemd straks, maar pfff... Ik had hier laatst ook het idee dat er behoorlijk wat onbegrip was van mijn man, en toen heb ik alles opgeschreven, en sindsdien begrijpt hij het wel beter. Pas goed op jezelf!!!
als je niet kunt sjouwen moet je het ook absoluut niet doen!!! je zult het jezelf en vooral hem ook kwalijk nemen! net terug van de VK, in totaal nu 10 kilo erbij.... gruwelijk woord -erbij-. suiker was helemaal goed alleen ijzer zat op het randje. Nu heb ik een recept voor ijzertabletten gekregen. Ik ben niet van de pillen slikken maar van de oorzaken wegnemen. Melk staat standaard naast mijn bordje eten, als ik die nu vervang door verse jus. En lekker aan het vleesbeleg ga? dat zal toch een stuk moeten verbeteren? Ik heb geen zin in verstoppingen etc. en de uitslag is op het randje, zonder dat ik de symptomen heb. wat zouden jullie doen?