(nieuw) gestopt 3de week sept, wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jeannet 123, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    @ Tab; ik zou ook niet zomaar aan de ijzertabletten gaan, maar het is wel belangrijk dat het wat omhoog gaat voor je bevalling straks, je verliest dan natuurlijk ook bloed. Tijdens de zwangerschap van ons dochtertje was het bij mij ook op het randje, en de vk adviseerde mij toen om Floradix te halen. Je hebt het in drank en in pilletjes, en je kunt het gewoon bij de drogist of apotheek halen. Het is een natuurlijk ijzersuplement, met vitamine B. Nu in deze zwangerschap slik ik het weer, en ijzer is nu bij mij nog steeds perfect! Ook helpt het om je darmen op gang te houden, het is echt superspul. Daarnaast ook gewoon natuurlijk, dus dat geeft ook wel een beter gevoel dan die ijzertabletten.

En rood vlees, groene groenten en appelstroop! :)

2. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Oh, en anders misschien roosvicee Ferro in plaats van de melk, schijnt ook goed te werken hoorde ik laatst!

3. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    wat de verloskundige ook zei is dat ijzer op dit moment van de zwangerschap het laagst is. ik ga wel lekker aan de verse jus, vleesbeleg en appelstroop. en dan toch maar die doorgebakken biefstuk ;)

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    even snel;

@Alexanne
    Inderdaad meis,laat je niet gek maken,je lichaam geeft echt wel aan wanneer het genoeg is wel of geen begrip van je ventje!
    Heb je hem al een boekje gegeven, kluun bijv help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt?Mijn man leest nooit maar vond dit een hilarisch boekje en hij begreep en herkende ook erg veel.
    Maar wel erg jammer voor jou dat hij zo doet..

@Tab
    Ijzer op het randje dus, tsja pillen is niet fijn inderdaad. Ik zou floradix gaan halen is een kruidendrankje met ook veel ijzer (heb je ook in pillen hoor!) En verder inderdaad wat meer stroop eten en wat meer vlees dan moet het goed komen hoor met waardes op het randje! Voel je je verder goed? En 10 kilo klinkt als heel wat maar is natuurlijk normaal voor jou 30 weken..

Ik ga zo een weegschaal kopen haha had net een nieuwe maar die begaf het en geen idee wat ik nu aangekomen ben ik vermoed wel aardig wat (kilo of 5/6?)
    Verder heb ik last mn rikketik, pff wat een geklop in mn borstkas, schijnt erbij te horen volgens de vk. En ook zie ik wederom weer sterretjes t was even weg maar nu weer terug.. Ach ja er zal wel hard gewerkt worden in mn buikie denk ik dan maar..

Ik ga er weer van tussen,moet zo weg..Gaan naar een nieuwe vloer kijken voor de hele boven verdieping..

5. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Tab, ik zou ook in eerste instantie niet aan de staaltabletten beginnen, meestal hoor je daar idd over dat je dan gaat verstoppen e.d. Ik eet vaak 's ochtends een (donker)bruine boterham met appelstroop (al vind ik dat niet echt megalekker) en daarbij een glaasje jus. Ook wat meer spinazie e.d. Helpt goed! Ik heb gisteren ook controle gehad en mijn HB was 7.3, dus heel netjes! Bij mijn dochtertje was het al gezakt in de 6 toen, toen ben ik ook ijzer gaan slikken en heb enorm obstipatie gehad, deed erg zeer.
    Net als 3xdaan zou ik ook anders dan voor de Floradix gaan, dat schijnt ook te helpen. Maarre, gewoon ff bovenstaande proberen een tijdje helpt volgens mij ook goed!! Ben je er ook moe door, of?
    Enne, 10 kilo, hier nu 11 ... alleen zit alles op mijn buik, dus gaat wel wegen nu merk ik. Wordt vermoeiender allemaal. Voor de rest alles ok, bloeddruk ok (100-50) en urine ook ok. Dus we kunnen er weer 3 weekjes tegenaan ;)

@Wendy, wat fijn dat jullie weer terug zijn, heerlijk!! Lekker nog ff weggeweest met zijn tweetjes! Gek idee eigenlijk, dat dit dan de laatste x was he? Nu dus aan de opruim, das weer wat minder altijd.
    Enne, wat tof dat je het babytje voelt!! Kan best hoor, mijn dochter voelde ik toen ook al rond 15 weken. Was erg vroeg, maar mijn placenta lag ook achter en het voelde gewoon heel anders als mijn darmen. Superleuk meid!! Wanneer mag je weer op controle eigenlijk?

@Alexanne, wat jammer dat je zo weinig support krijgt van je man. Soms kunnen het ook echt horken daarin zijn he? Gelukkig herken ik het niet echt, al moet ik wel alles 100x zeggen, zeker nu het tillen e.d. wat moeilijker gaat. En echt niet meer zo zwaar tillen hoor!! Denk aan jezelf!
    En I know, een kindje erbij is echt megavermoeiend!! Hier eentje van bijna 2.5 jaar, die vreet ook energie, zoekt ook af en toe haar grenzen op, pfff. Ik dacht in het begin altijd dat het zwaarder zou zijn als je 40 uur zou werken, maar dus écht niet he! Maar goed, onze mannen beseffen dat volgens mij ook niet zo, wij zorgen er toch uiteindelijk het meeste voor, toch?
    Schiet het wel op in je huisje?

Hoe zou het met Vlindertje zijn eigenlijk? En Pandora, hoe zou het met haar bekken gaan op het moment?

6. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Wendy, hier had ik ook last van hartkloppingen hoor, hoort er allemaal bij! En die sterretjes, heb je een lage bloeddruk, of niet?
    4-5 kilo netjes hoor!

@Tab, vergat ik nog, roosvicee ferro drinken helpt ook goed. En veel vlees eten. Nu heb ik de mazzel dat ik graag vlees eet nu, hahaha!
    Enne, 10-11 kilo is netjes voor deze termijn hoor! Heb dit gisteren ook gecheckt bij de VK. Normaal zit je tussen 12-16 kilo, dus dat gaat helemaal goedkomen. Mijn zus was twee x 23-25 kilo aangekomen, pfffffffffffffffff, lijkt me helemaal heftig!!

7. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    ik kan niet heel veel eten gelukkig dus dat met die kilo's zal wel volgens de regeltjes gaan. daar maak ik me ook niet zo druk om, het kan er ook allemaal weer af en het grootste deel (ik dacht 12 kilo) is na je bevalling er al weer af.

ik heb even gekeken wat mijn waardes zijn: HB 6.3 en glucose 4.4

8. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Tab, dan is je HB idd wel aan de lage kant. Met hoeveel ben je begonnen, weet je dat nog?
    Ik begon met 8.0 en nu dus gezakt naar 7.3. Bij mijn dochter begon ik met 8.3 en dat was toen ineens 6.7. Dat scheelde nogal!

Zijn er hier nog meiden die ook thuis willen bevallen of niet?

9. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    @ Wendy; die hartkloppingen heb ik soms ook opeens, heel vervelend, maar hoort er dus inderdaad bij, vertelden ze mij... Hopelijk is het snel weer beter! Je had een wat lagere bloeddruk toch? Daar zullen misschien die sterretjes wel vandaan komen... Hoe is jou HB? Of is dat nog niet geprikt? Schijnt ook te kunnen namelijk, dat je door ijzertekort soms sterretjes ziet.

@ Deesje; ik zou graag thuis willen bevallen, maar door de voorgeschiedenis (HELLP-syndroom tijdens de zwangerschap van ons dochtertje, en keizersnede) mag dat niet. Afgelopen dinsdagavond zijn we nog naar een voorlichtingsavond geweest in het ziekenhuis, zodat we even weer op de hoogte zijn van hoe het gaat, bevallen in het ziekenhuis.

Vandaag moest ik weer voor een dagcurve voor de glucose, de gyn wilde dat ik dat voor de zekerheid nog een keer deed. De kleine groeit nog gewoon met het lijntje mee, ligt wel 1 1/2 week voor op groei, maar dat was niet erg, zolang de groei maar geleidelijk verloopt. Maar toch voor de zekerheid dus nog even. Moet nu zo nog 1 keer, en dan is het weer klaar. Bah, je bent er toch een beetje de hele dag aan kwijt, maar ja.
    Net voor ik weer naar het ziekenhuis ging even snel wat dingetjes gehaald in de stad, nou ja, snel... Zo snel ben ik niet meer. ;) Maar wel voor 18 euro een leuke zwangerschapstuniek en legging gescoord, haha, dat kon ik echt niet laten hangen! Hoef niet zo lang meer, maar heb over 2 weken nog een feestje van mijn oma, ze wordt 80, dus wel leuk om dan nog ff een nieuwe setje te hebben.:)

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wendy
    Lekker zeg zo'n vakantie!!! mmm!!
    Ik ben dinsdagochtend ontvoerd door een vriendin, de nam me mee voor een paar dagen veluwe. Heerlijk! En ze had gelijk heb me helemaal niet meer druk gemaakt om de aankomende echo en lekker genoten.

- Zag dat je een weegschaal gaat kopen? Je mag die van mij wel haha! Mag van de VK niet wegen.
    Heb hiervoor altijd veel gelijnt ben toen van 72 kilo naar 56 kilo gegaan. Ben maar 1,58 en 56 kilo was dus gezond gewicht. Eerste keer bij de vk was ik 58 kilo. De vk zag dat ik schrok en sprak me heel duidelijk aan dat ik echt wel aan ga komen. Ook omdat ik weinig koolhydraten at en dat nu wel moet gaan doen.
    Gok dat ik nu al 62 kilo weeg maar dat hoor ik 14 juli weer haha

Alexanne:
    Moeilijk zeg dat je vent zo doet! ik lees dit soort dingen wel vaker maar niet helemaal eerlijk van mij om te zeggen maar ik snap het niet zo goed. Het is toch logisch dat er wat met je lichaam gebeurt?
    Heeft dat bloeden geen indruk op hem gemaakt?
    En hoe was dat met de eerste zwangerschap?

Tab:
    Ik zou ook roosv. Ferro drinken. Geven wij ook aan clienten op het werk!

Deesje:
    Heb tegen mijn vk gezegt dat ik graag thuis wil bevallen. Nu even vergeten te vertellen (moet ik de 14e ff doen) want mijn moeder heeft bij de 1e gehad dat de placenta niet kwam en bij de 3e ook HELLP syndroom dus weet niet of ik nog mag...
    Ik was de 2e en was er binnen 5 kwartier haha

Driekeerdaan:
    als je kindje maar niet in zijn geheel voorloopt anders red je het feestje van je oma niet eens haha!

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    melk vertraagd juist de opname van ijzer...roosvice ferro of floradix halen

12. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Dat staat er ook... De Roosvicee Ferro in plaats van de melk... ;)

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hihi sorry, had het met een scheef oog gelezen :):):)

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @3xdaan
    En hoe was je curver gister?Weer alles is orde?Niet fijn maar wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden zullen we dan maar denken!!Voor jou gaat het opschieten he meis,al 35 weekjes onderweg weer..Ben benieuwd wanneer de 1e forum beeb er is!!
    En leuk hoor dat je nog een setje hebt geshopt voor oma haar verjaardag (we blijven vrouwen he..)

@m21
    Lief joh van die vriendin dat ze je meegenomen heeft!Lekker van genoten dus!De 13e je 2de echo zag ik,spannend en leuk weer!!Niet te druk maken meis,deed ik ook en je hebt er eigenlijk niets aan..
    Ik inderdaad een weegschaal gekocht,viel me niet tegen haha..
    Ik woog met 1.69 bij start zo'n 51kilo en nu na stoppen roken bij posi test en 15 weken zwanger 54/55 kilo dus is volgens mij best netjes..En ik eet echt alles wat ik lekker vind hoor (en dat is heel wat momenteel..) Ach ja jij ook niet druk maken om die kilo's het gaat er met een beetje geluk en goede wil ook allemaal wel weer vanaf,ik ga na de bevalling ook gewoon weer even 2x pw sporten ipv 1 en dan komt t wel goed denk ik..En lekker baby zwemmen en wandelen zal ook veel goed doen hoor straks!

Is er inderdaad nog iets van vlinder vernomen?

Ik ga zo lekker even naar de markt even bloemen halen,stukje kaas voor bij de borrel vnvd (Komen vrienden borrelen,alleen zo sneu hun poging is niet gelukt van de week..) Dus het zal wel confronterend voor haar zijn mij weer te zien want ik begin nu toch wel een buikje te krijgen vooral in de avond.. Maar goed we gaan er gewoon een gezellige avond van maken en we beperken de babypraat tot wat hun er over kwijt willen/vragen..
    En lekker lang de bakker,zo'n zin een lekker hard broodje kip/kerry salade..

Hebben jullie trouwens raar eetgedrag of gewoon iets wat je nu heeel lekker vind?
    Ik lust nu komijnenkaas (voor de zwangerschap vond ik dit te goor!) En ben gek op citroen ijs (mmmmm) En ik heb last van wat in mn kop zit ga ik eten gedrag (al moet ik er opnieuw voor naar de winkel,kan snoep maar ook bepaalde groente zijn)

haha Weirdo me..

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Pandora

Hoe voel jij je meis??Jij ook al 34 weekjes jeetje tijd vliegt!!

16. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai meiden,
    Lekker veel gekletst hier!

@Alexanne: doe je voorzichtig!! Hopelijk had je man gewoon een slechte dag! en zorgt hij wel goed voor je!

@ wendy: ja heb als sinds het begin een waterijsjes verslaving! Nu is dat niet zo raar maar in december en januari werd ik toch wel wat vreemd aangekeken!! Onder mijn fleecedekentje met alweer een raketje! En achja die kilo's! hey hoort er allemaal bij!

@ mw21 wat lief van je vriendin! lekker een paar dagen er tussen uit! Weet zij dat je zwanger bent?

@ driekeerdaan: en hoe was je suiker? Had je ook die test waarbij je moest prikken, drankje drinken, 2 uur wachten en dan weer prikken?

Hier alles prima. begint nu wel echt op te schieten. Ik heb tot nu toe soort van struisvogel politiek gevoerd als het gaat om de bevalling maar moet me er nu toch maar eens in gaan verdiepen. Vind dat wel erg spannend!

17. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi buikje trouwens Tab!!

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    ja weet dat ik zwanger ben ze had t juist gedaan om me ff af te leiden:D

19. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    haha ja dan zou ik je maar gaan verdiepen t kan elk moment al gebeuren haha

20. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tab: begrijp precies wat je bedoelt!Ik ben ook helemaal niet van de pillen. Zelfs paracetamol laat ik het liefst staan...of het moet heel pijnlijk zijn. Waarom bespreek je het niet even met je vk? Dan weet je zeker dat je de goede beslissing neem toch?

driekeerdaan: mannen begrijpen het gewoon niet zo denk ik. Mijn vriend is ook druk in de verbouwing en we hebben geen hulp. Hij verwacht dan toch iets van mij alleen teveel. Dat moet ik hem aan zijn verstand brengen.
    Over je dochter van 3: die van mij probeert me ook elke keer weer uit!! Jij bent veel verder dan ik dus dan is het helemaal zwaar. Mijn dochter heeft heel erg veel last van stemmingswisselingen. Als ze een bepaalde ontwikkeling doormaakt (zoals in het boek oei ik groei) voor die sprong is ze letterlijk onhandelbaar. Op een gegeven moment is het zo erg dat ik het niet meer aankan en instort. DIt heb ik nu al 3x gehad. Als dat moment komt dan is een dag of 2 later de sprong en dan wordt ze op een dag wakker en is ze gedraaid als een blad van een boom!! Dan is ze zo poeslief echt heel raar en soms beangstigd mij dat ook! Wat als ze de pubertijd ingaat dat is helemaal zo'n lange periode voor die sprong.
    Maar goed dat zie ik dan wel weer. Hoop dat ik het goede doe en dat ik het in goede banen leid.
    Herken jij dit ook een beetje bij je dochter of niet?

wendy: ik herken het wel. Aan het eind had ik een hoge hartslag joh! Van 120 ofzo. Had t de hele dag zo warm. Sliep in december naakt zonder dekens weet ik nog wel. Mijn dochter is 1 febr geboren toen dus t was echt op t end :)
    Hoort erbij zeiden ze nou fijn is het niet. Op kou kun je je kleden op warmte niet :)

deesje: wat je zegt. Als ik een dag gewerkt heb das minder vermoeiend dan een dag met mijn dochter. Als ik dus vrij ben zegt mijn vriend: je was toch vrij? Je hebt de hele dag niks gedaan. Nou ha een kind van 3 verzorgen is echt niet niets gedaan hoor!
    En over dat bevallen. Denk niet dat ik thuis beval. Mijn eerste bevalling ging niet goed en moest met spoed naar het zkhuis. Dat is bij mij niet om de deur dus...Dat was geen fijne ervaring. Wel vind ik de kosten best hoog! Wat wil jij?

mw21: mijn eerste zwschap was in het begin een eitje. Ik was niet moe ik kon alles. Ik zat toen midden in een voltijdopleiding dus liep stages en ging in alkmaar naar school. Misschien heeft hij dat nog voor ogen...
    Ook heb ik gewerkt tot bijna 38 weken. Dat was echt te lang! Die kleine was toen op mijn zenuwbanen gaan liggen en heb 2 weken lang helse pijnen gehad. Elke dag huilen van de pijn. Ben wel bang dat ik dat weer krijg...maar goed zover zijn we nog niet:)
    Over die bloeding: denk niet dat hij het helemaal begrijpt en beseft.
    Moet maandag naar de vk. Vraag wel of ze even een dubbelcheck wil doen. Heb elke keer steken in mijn onderbuik die ik niet herken van mijn vorige zwschap
    Hoe gaat t eigenlijk met jou? Heb jij ook niet dat je vindt dat de tijd voorbij kruipt? Eigenlijk wil je het wel aan iedereen vertellen!
    Ik heb dat ook...kan niet wachten op de 20wkn echo! Wil zo graag weten wat t wordt! De tijd kruipt voorbij vind ik. Met de eerste was ik daar helemaal niet mee bezig. Maar omdat mijn vriend en ik besloten hebben dat dit de laatste is voor ons ben ik juist zo benieuwd wat t wordt!

nou meide ga er weer vandoor. Laat wel weten hoe t maandag gegaan is

Deel Deze Pagina