Pfff en of de tijd voorbij kruipt!! Maar wordt wel blij als ik naar mijn banner kijk nog 72 uur en dan heb ik net mijn echo gehad hihi we liggen nu samen op de bank de zwangerschapstijdschriftjes te lezen hihi heel anders dan 1,5 week geleden dat ik zo paniekerig was! Donderdag naar de vk en dan ben ik 2 weken vrij om kraamzotg etc te regelen
hihi Ella de tijd vliegt nu! Ik heb als je met me vingers van me navel naar me schaambot ga een bobbel voor me schaambot beetje in de breedte dus een dunne streep van lies naar lies maar als je er over heen gaat gaat t ff omhoog en dan voor me schaambot omlaag... is dat me baarmoeder? heb t nog nooit gevoelt!
jij kunt je bikinilijn nog scheren zonder een slagaderlijke bloeding te riskeren hahahahahaha, komt goed hoor, mooi buikje zo!
@ MW21; nu nog maar 1 dagje, en dan heb je de echo! Wat superlief van die vriendin trouwens dat ze je even lekker een paar dagen ontvoerd heeft! @ Ellalalaa; voor jou komt het nu echt heel dichtbij he... Heb je je inmiddels al in de bevalling verdiept? Niet te veel erover lezen hoor, ga je je alleen maar meer druk maken... Ik vond het zelf wel handig dat er bij de zwangerschapscursus wat over werd verteld, en dat er wat tips werden gegeven. Heb hier ook een boekje, maar heb niet eens alles gelezen, ik wacht het verder gewoon wel af... Ik vind het al wel heel spannend worden, jij ook? Hoe mijn suiker was weet ik nog niet, zal ik vrijdag wel horen denk ik, dan moet ik weer naar de gyn. Ik neem aan dat ze me eerder belt als er iets niet goed is. Ik moest 3 keer prikken, 's ochtends nuchter, daarna thuis gewoon ontbijten en dan 2 uur na het ontbijt weer prikken. Toen weer eten, en dan 2 uur daarna weer prikken. Een drankje drinken hoefde ik niet. @ Alexanne; mannen zouden eigenlijk ook eens een week zwanger moeten zijn, of in ieder geval het gevoel hebben, de hormonen en kwaaltjes enzo. Bij ons peuterpubertje zijn het inderdaad wel steeds fases, dan is ze wekenlang onhandelbaar en opeens gewoon weer heel lief. Zou best kunnen zijn dat dat die sprongen zijn, daar heb ik eigenlijk nooit zo op gelet. Ik denk vooral dat ze nu zo ontzettend aan het uitproberen is omdat het voor haar natuurlijk ook spannend is. Ze slaapt nu sinds een week of 4 op haar nieuwe kamertje, vorige week is de andere kamer weer echt babykamer geworden, ik ben natuurlijk anders doordat ik gewoon wat minder actief ben en minder puf heb, en hoe een peuter precies denkt als er een broertje of zusje op komst is, en wat ze er precies van snappen, dat weten we natuurlijk ook niet... Ze hing de laatste tijd ook heel veel aan mij, ik mocht niet weg, steeds mij in de gaten houden, ook thuis, terwijl ze dat eerst niet zo extreem had. En afgelopen weekend maakte ze ineens een opmerkingen, die erop neerkwam dat ze dacht dat ik straks in een baby verander omdat de baby in mijn buik zit... Agossie, dat vond ik zo sneu... Dus de boekjes er weer bij gepakt en voorgelezen over Bobbi die grote broer wordt, etc. Sinds gisteren is trouwens het ergste uitproberen een beetje over, dus misschien inderdaad zo'n sprong... Ik probeer wel om niet steeds al te boos te worden, maar gewoon heel consequent te zijn, en ik ben nu zover, dat ik 2 keer waarschuw en anders moet ze op de bank. Blijkbaar werkt het... hoop ik... Nou, ik ga me maar weer eens nuttig maken, het is nu nog lekker weer, dus ff wasje buiten hangen en daarna plek maken voor de box beneden. (Lees; puinzooi opruimen en dan mag manlief vanavond de kasten verplaatsen...) Fijne dag allemaal!
Hoi hoi ben ik weer! @m21 Nog even meis en je hebt je echo!!(is dit jou 12 weken echo al zeg maar of krijg je die ook nog?) Ik duim mee voor een goed gegroeide plakbeeb!! Zenuwen nog onder co?Ik vond dat zo spannend die 12 weken echo.. Mooi buikje hoor had ik ook van de darmen en nu is hij terug maar dan meer van de beeb haha..Lekker van genieten! Ik zal als manlief die foto's er even opzet ook een foto'tje plaatsen! (als het lukt vorige keer lukte het steeds niet). @driekeerdaan Al geruimd voor de box? Kan je dochtertje er ook aan wennen.. hoe kinderen tegen de komst van een broertje/zusje aankijken,t blijft een raadsel..Maar waarschijnlijk als hij/zij er is zal ze wel helemaal verliefd zijn.. Hopelijk heeft ze nu even haar puber weekjes gehad zodat het straks na de geboorte wat rustiger is in huis.. @allemaal; Hoe gaat het met jullie? Ik weer aan het werk en het is gewoon te druk,wat een madhouse..verder nog steeds last van mn stuit dus doe wel rustig aan op het werk en til niet meer zomaar ff alle zware dingen en mensen op...Verder zijn mn darmen in staking en heb ik een dikke pukkelige kop gekregen (ahhhh) Maar goed da's uiterlijk daar voel ik natuurlijk niets van dus ik mag niet klagen.. Buik zet een groeispurt in nu groei met de dag (is dit normaal rond de 16 weken??) Verder volgende week woe de 1e pretecho voor de geslachtsbepaling (hadden een echobon gehad dus kunnen nu 2x haha) Ben zo benieuwd!! En dan doen we nog rond de 25/27 weken een pretecho.. Ik ga er weer van tussen manlief is bijna klaar met koken,en ik hoor dat hij ook verse jus staat te persen dus mmmm... Maar
Hay ff gauw haha! Ja vind t spannend! Maar zit er niet meer zo over in dat t misschien niet goed is... ben meer nieuwsgierig! Denk dat t een goed tegen is dat ik er niet meer zo over in, toch? Als ik wil kan ik allemaal dingen bedenken die ik morgen te horen krijg maar heeft toch geen zin Morgen gewoon werken tot kwart voor 3 en dan half 4 echo dus maar 3 kwartier om me helemaal op te vreten in de auto haha xx
m21 Goed zo meis,inderdaad druk maken heeft zo geen zin!! Komt vast helemaal goed!! Laat je even weten hoe het was? Toi toi!!En GENIET!!
@mw21, succes vanmiddag met de echo, spannend!!!!! We wachten je berichtje met spanning af hier Mooi buikje hoor!! Leuk om te zien hoe het verandert he. @Wendy, kan best hoor, ineens een groeispurt! En het gaat gewoon ineens heel hard groeien vanaf die tijd, dan kan niemand er meer omheen, haha! Volgende week de geslachtsbepaling, spannend! Heb je al een voorgevoel of nog helemaal niets? Madhouse op het werk dus, pfff. Hier ook, ondanks dat de vakanties begonnen zijn. Ben ook echt aant aftellen nu, nog 2 weekjes hierna werken, 4 daagjes (werk 2 per week). Zou lekker zijn om dit allemaal los te kunnen laten en me helemaal te focussen op de baby. @Ellalalaa, ooh meis, wordt idd echt spannend nu! Voel je al iets, m.b.t. indalingsweeen, of? En zie je er tegenop? @driekeerdaan/Alexanne, hier ook een peuterpuber hoor, heerlijk he! De enige dag megalief en is het een hele dag knuffelen en kusjes geven, de andere dag is het echt papa en mama uittesten, haha! Maar ja, hoort erbij. Ben ook wel benieuwd hoe ze reageert op de baby strax, ze snapt wel dat hij/zij in mijn buik zit, maar als ik dan zeg: dat is je broertje of zusje, dan is het keihard, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, dat is een BABY! hahahaha! Afijn, we gaan het zien. Ze is altijd erg lief voor andere baby's, maar ja, die ziet ze natuurlijk niet continue bij mama in de armen ... vind dat toch wel spannend hoor! Hier alles ok! Beetje moe nu, kan nog wel een hele dag slapen. Gisteren best veel in het huishouden gedaan, kan ik nu weer merken natuurlijk, haha! Morgen komen mijn ouders nog even langs om te helpen (mijn vader gaat Tinkerbell op mijn dochters kamertje schilderen -> hij is tekenaar en mijn moeder helpt ff wat poetsen). Voel me voor de rest ok, geen echte noemenswaardige klachten. Gisteravond wel maagzuur, bah. Was zo erg, dat ik toch maar een Rennie heb genomen, daarna zakte het gelukkig. Afijn, ik ga maar es opstarten vandaag, op zich niet erg om te werken met dit rotweer, bah!
Dankje Deesje! Hoop echt dat t op termijn groeit! Ben heilig van overtuigd dat ik de rand van me baarmoeder boven mijn schaambot voel en dat geeft me veel geruststelling! Lijkt me ook echt spannend een 2e! Maar vaak gaat t harstikke goed! Denk ervoor zorgen dat ze extra aandacht krijgt bijv door opa en oma en dat ze misschien soms ook een kado krijgt nou kga me ff 6 uurtjes af laten leiden op me werk
Goedemorgen, Heel veel succes vandaag Mw! We duimen voor je! Deesje: wat cool, Tinkerbel!! Je dochter zal wel helemaal blij zijn. Gaat je vader ook iets schilderen op de babykamer. Ik heb geen indalingsweeen gevoeld nog. Ze ligt wel al helemaal vast in mijn bekken. Ik heb ook nog geen harde buiken gevoeld. Denk ik! Iedereen zegt dat ik dat wel zou weten anders! Driekeerdaan: Achosje je dochtertje. is toch grappig hoe dat werkt in zo'n kinderhoofdje dan! Is het gelukt met de box?? ga je hem ook al neerzetten? Hier alles oke. Gisteren weer voor een extra check in het ziekenhuis geweest. Alles nog steeds goed. Vandaag druk dagje. Ben jarig vandaag! manlief ligt nog te slapen die ga ik zo maar eens wakker schudden!
@mw21, en en en?? Hoe was het?!?!??! @Ellalalaa, Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ben je al verwend inmiddels? En wat fijn dat alles goed was gisteren, toch altijd weer spannend he! Hoeveel kilo ben jij nu in totaal aangekomen? Mijn vader heeft toen op de babykamer Eeyore en Teigetje geschilderd, die zijn nog supermooi, dus de baby kan daar strax van gaan genieten. Zal er es een fotootje van plaatsen (en van Tinkerbell strax!). Hier ook eigenlijk niet zo'n goed idee wat harde buiken nu zijn hoor ... Soms doet het onderin wat zeer, maar ik lees ook wel dat harde buiken over je hele buik trekken zeg maar, dat ken ik ook niet. Heb dit in ieder geval bij mijn dochter niet gehad. @driekeerdaan, jaaa, staat de box idd al?? Hier ga ik hem straxies ook maar es op het gemakje tevoorschijn toveren. Zul je zien dat mijn dochtertje er steeds in wilt zitten/klimmen, hihi. Hoop dat mw snel iets van zich laat horen, ben benieuwd!
@Ellalala Gefeliciteerd meis!!Fijne avond nog,was je man ook vrij vandaag (kon hij je lekker vertroetelen..)? Moest je zomaar voor een extra co of had je klachten? Fijn dat het iig goed was!! Het gaat voor jou echt opschieten meis, kan nu elk moment komen natuurlijk (of niet haha).. @deesje Fijn joh zo'n crea vader!Laat inderdaad maar eens zien vind ik wel leuk!! En ook ik erg benieuwd naar m21, ze moest om half4 toch,of iets later?Ik houd het hier wel in de gaten!!
m21, hoe was het??? vanmiddag mijn superenthousiaste vriend aan de telefoon. heeft die mafketel een opblaasbare jaccuzzi gekocht. lekkerrrrrrr!
Heel goed!!! Wel 4 dagen terug gezet maar ze kon t niet precies meten omdat de baby zo druk was hihi! Hartje ook gehoord!! Nu kunnen we t lekker gaan vertellen! En echt genieten!
@ Ellalalaa; gefeliciteerd met je verjaardag! Je zou dus zomaar een heel mooi cadeautje kunnen krijgen vandaag, hihi, die kleine kan zich natuurlijk zomaar opeens al aankondigen... Heeft je mannetje je lekker verwend? @ MW21; fijn dat het er goed uitzag op de echo! Leuk om te zien he, dat zo'n heel klein ienieminiemensje zo kan stuiteren in je buik. Geniet er van!! @ Tab; heeeeeeeeeeeeerlijk, een opblaasbare jaccuzi... Wist niet eens dat dat bestond... Geweldig, zo'n vriend! @ Deesje; wij zijn ook heel erg benieuwd hoe ons dochtertje op haar broertje/zusje gaat reageren straks... En ook of ze dan nog wel te handelen is... Zij en haar grote zus (dochter van mijn man, ze is 11) krijgen straks wel een cadeautje als de kleine er is, zo van "dat heeft de baby meegenomen"... Heb voor beide meiden een bedelarmbandje besteld, dus ook echt wel iets blijvends. En daarnaast denk ik dat mijn vader, moeder en schoonmoeder haar wel wat extra aandacht zullen geven, en m'n ouders kennende nemen ze ook wel wat leuks voor d'r mee. Dat hoeft natuurlijk niet altijd, maar het leidt dan toch even af he... Vanochtend was trouwens een ramp met d'r, en vanmiddag na het slapen ging het wel weer goed. Wel met als resultaat dat ze dus nu nog steeds niet slaapt... Ze zit nu echt in een tussenperiode, pfff, lastig... Hier trouwens ook al een paar keer een Rennie genomen hoor, schijn je rustig te kunnen doen, ook tijdens de zwangerschap, en gelukkig helpt het wel iets. Ik geloof dat ik nu niemand vergeten ben... En anders... sorry! De box staat hier nog niet, de tafel moet dan andersom staan maar die wiebelde verschrikkelijk, dus die moest manlief eerst verstevigen. En het heeft even (maanden...) geduurd, maar hij heeft het zowaar net gedaan! Dus nu kan ik vrijdag als ons dochtertje naar de opvang is, de rest doen, en dan kan de box erin. Ik denk dat ons madame-tje haar babypoppen er steeds in zal leggen... Ik heb trouwens gisteren bij het bed verschonen dat beschermingsmatje uit het kraampakket onder het hoeslaken gelegd, ik moet natuurlijk nog wel 4 weken maar je weet maar nooit... Maar pfff, wat een kraak en zweet-ding zeg...! Hoe doen jullie dat? Fijne avond allemaal nog!!