Goedemorgen, weer even snel vanuit het ziekenhuis. Alles gaat steeds beter met de kleine. We hebben goede hoop om morgen misschien naar huis te mogen!! Het lijkt me zoooooooo fijn! Ook wel spannend stiekem!! Ik wil ook graag blijven schrijven!! en ook graag straks mijn verhaal met jullie delen! Zodra ik thuis ben reageer ik ook weer op jullie verhalen hoor! Zie nare dingen voorbij komen over Bekkeninstabiliteit enz wat naar! Sterkte! En ook over verlof!! Dan komt het dicht bij hè!!! Spannend!! Dikke knuffel allemaal en hopelijk snel meer berichtjes vanuit thuis hier!!!
@ Ellalalaa; ik duim voor jullie dat jullie morgen lekker naar huis kunnen! Fijn dat het al beter met jullie meissie gaat! @ MW21; joepie, 12 weken! Hier alles nog hetzelfde, wel steeds voorweeen of krampgevoel onderin mijn buik en rug, maar daar blijft het tot nu toe bij... Vind het zoooo spannend, maar we wachten maar gewoon af... Kan natuurlijk ook zomaar nog 4 weken duren...
@mw21, gefeliciteerd met je 12 weken!!!! spring maar een gat in de lucht (kan het zonnetje er ook doorheen :-D ) @ellalalaa, lekker als je morgen weer naar huis mag! foto's en naam willen we weten/zien :-D fingers crossed! vanmorgen zijn we weer 100% door de apk gekomen, bloedarmoede was minder, gewicht is een kilo af gegaan, bloeddruk goed, beeb geschat op 2100 gram en groeit perfect volgens de curve. Heb ook een echo gehad, natuurlijk nu 2 handjes en onderarmpjes voor het gezichtje dus ik grapte al dat als het kindje geboren is dat we hem/haar John/Jane Doe zullen noemen hahaha
@Elallala. Duimen draaien mee hoor dat we snel bericht krijgen dat jullie thuis zijn! @M21 Jippie 12 weken, reden voor wat lekkers bij de koffie/thee vanavond!! Nu echt genieten meis..Hartje al geluisterd vandaag? @Tab Fijn dat alles weer helemaal oke was! En wat een mooie echo!!Echt al zo'n baby gezichtje,zoo lief!! En tsja die handjes voor het gezicht dat doet die van ons ook altijd haha..Baby eigen denk? @3xdaan O nog steeds gerommel bij jou dus,ben zo benieuwd wanneer jou kleine zich aandient!!Ben je zenuwachtig of juist alleen maar nieuwsgierig? (ik ben nu al doodsbang voor heel die bevalling haha,maar t moet he?..) Sorry als ik iemand vergeten ben! Ik gister ook letterlijk gedwongen op mezelf te gaan letten nu,werd op mn werk niet goed dacht dat ik een hartaanval kreeg! Had een polsslag van 156,beroerd dat ik was/ben. Had zoiezo al een hogere pols maar dit is niet normaal. Collega's helemaal in paniek dus ik ook janken (doe dat dus echt nooit normaal, stomme *** hormonsters..) Vanmorgen naar ha geweest en moet nu naar de cardioloog as di. Brr hoop maar dat het niets met mn hart is, ha hoorde in ieder geval geen afwijkingen in mn ritme maar hij vond het ook abnormaal snel gaan. Nu morgen op mn werk geprek met de leiding over hoe nu verder..Zie er best tegenop want wil best wat aanpassen in mn werk maar dat KAN gewoon niet in de zomerpiek. Maar goed het moet voor de kleine denk ik dan maar.. Sorry beetje ego berichtje..
en dat is dus NIET jouw probleem voor jouw afwezigheid mogen ze gewoon iemand inzetten voor de uren die jij je ziek meld zomerpiek of niet JIJ EN JE KINDJE ZIJN BELANGRIJKER..... en geloof me, hoe je je ook voor je werk in zet, na een paar weken afwezigheid zijn ze je zo vergeten....merk ik wel aan mijn collega's :x
Je hebt ook helemaal gelijk hoor alleen zijn ze bij mij op mn werk niet zo van het ziekmelden zeg maar. Ik moet dan gewoon mn uren opkomen dagen vermoed ik en dan maar "op mezelf letten" en wat medicijnen etc doen terwijl er geen mens extra komt om mij te vervangen op de werkvloer met sjouw en trek werk zeg maar..Dus voor collega;s ook niet leuk. (nu zijn die gelukkig erg begaan met me,veel prille mama's of mama's met een wens dus die roepen wel 10x per dag dat ik op moet passen) maar toch.. Jeetje jou collega;s niet meer gehoord dus? Wat raar en dam straks wel komen baby snuffelen bij jou? Nou ja zeg.. even een belletje/mailtje/smsje is toch niet te veel? Voelt ook niet fijn lijkt mij! Ik laat jullie morgen wel weten wat het geworden is..
Dat is ook wat Wendy!! Was wel schrikken denk! En 1 geruststelling al heb je hartritmestoornis is dit 9 van de 10 x niet bijzonder Denk dat je je in dat gesprek erg sterk moet opstellen! En Pandora het is jammer genoeg idd wel zo niemand is onmisbaar maar vaak zie je wel weer dat als iemand weer terug is het weer is zoals vanouds!
ja 2 die me oprecht een fijn verlof hebben gewenst....van de rest niks meer gehoord.....is niks voor mijn collega's maar ben een zwangere zieke dus ze zullen er wel geen begrip voor hebben ofzo
mw21: ik begreep dat je binnekort je pretecho hebt. WIl je ook weten wat t wordt? en kan dat wel met 15 weken? Dan bestaat de kans er dat ze het niet goed hebben toch? Deesje: ja lijkt me leuk om door te kletsen. Vind t ook spannend wat er geboren wordt Heb nu minder last van maagzuur. Wat ik wel vreemd vind is dat ik vanaf week 14 de kleine bijna dagelijks voelde en nu al een hele week niks gevoeld heb...Ga denk ik morgen effe de doptone van mijn zus lenen want maak me een beetje zorgen...Wel denk ik dat mijn baarmoeder naar voren ligt. Heb gelezen dat daardoor je t kindje minder kan voelen. Ik denk dit omdat ik bij gemeenschap erg last heb van mijn baarmoeder en dan voel ik een bal voorin. Tab: mooi buikie. Wil ook elke x wat plaatsen maar maak de foto's met mijn mobiel dus dat wordt wat lastiger wendy: ikzelf had de eerste echo op 8 weken. Das hier normaal. Dan bij 12 weken om de datum als zekerheid te bepalen. Had ook een echo met 15 weken omdat ik een lichte bloeding had. Deze hoort er dus niet bij. Dan een echo op 20 weken en een echo op 30 weken gewoon bij de vk. Hoort er wel bij. Dat is iets nieuws hier. Misschien kan je t eff vragen aan je vk of t bij jullie ook zo is. Wat verschillende per plek he? Nou meide..ga er weer vandoor. Iedereen rustig aan! denk aan jezelf hoor
Alexanne nee wil absoluut niet weten wat het wordt haha dus prima met 15 weken is vooral om het wat echter te maken voor mijn moeder en schoonmoeder die willen zo graag mee Hier mijn vergelijk foto met 6 weken al bolletje want eigenlijk ben ik plat
Wow, veel gekletst hier, gezellig @mw21, mooi buikje meis!! Je kan het echt al zien nu, leuk leuk leuk!! Pas je nog wel in je kleren of moet je qua broeken ook al over op de zwangerschapsbroeken? En de 12 weken voorbij, yeah! Altijd een fijn idee he! @Tab, ook al zo'n mooie foto, superleuk om de beeb te zien!! Heb het gisteren nog bij de VK gevraagd, maar hier doen ze dat dus niet bij 30 weken Alleen als ze echt een goeie reden hebben qua groei/ontwikkeling. Helaas dus voor mij ...! @Ellalalaa, ik hoop dat jullie vandaag naar huis mogen, ik duim voor jullie!!!!! Ben ook zo benieuwd naar je bevallingsverhaal!! @Wendy, oh meis toch, wat klote zo he ... Maar je MOET echt aan jezelf en de baby denken hoor, dat is het ALLERbelangrijkste op het moment! En wat vreemd van je polsslag, zo hoog ineens?! Volgende week dus even op controle? Spannend hoor meis ...! hoe gaat het vandaag met je? @Pandora, jeetje, das ook lullig van je collega's dan. En dan strax als je weer terug bent, is alles weer normaal. Je hoort het wel vaker moet ik zeggen. Zul je trouwens ook zien dat je ineens 'genezen' bent van je BI, kan goed (en ik hoop het ook voor je!). @Driekeerdaan, hoe ist met jou?? Nog nix aant handje? Spannend wordt het nu he!! Wanneer mag je weer op controle? @Alexanne, lastig dat maagzuur, I know. Gisteren ook helaas weer wat last gehad, bah. En je niet teveel zorgen maken hoor, int begin voel je het toch nog niet altijd! En het kan goed dat je baarmoeder zo ligt, dan voel je het toch minder (of je placenta van voren). Heb je de doptone nog gehaald bij je zus? En anders gewoon de VK bellen!! Effe voor de zekerheid langs gaan om het hartje te luisteren. Heb ik nu iedereen gehad?!?! Anders sorry, geheugen is sinds mijn zwangerschap ook niet meer wat het is geweest, haha! Hier gisteren weer controle gehad, alles prima! Bloeddruk 100/50, urine goed, gewicht goed, buikgroei goed. Beebje ligt ook goed gelukkig, nog steeds met hoofdje naar beneden (maar nog niet vast in bekken, maar bij de tweede gebeurt dat ook vaak pas op het laatste moment). Heb nogmaals gevraagd naar de grootheid van mijn buik, maar het verloopt allemaal normaal. Alle kilo's die erbij zitten, zitten alleen maar op mijn buik (niet eens bij mijn middel!), dus tis echt zo'n punter, haha! Had geprobeerd een foto te maken van mijn buik, maar lukt nog niet zo, maar ik zal er écht effe eentje plaatsen binnenkort. Nu om de twee weken terug en dan over 4 weken het bevallingsgesprek, ben benieuwd ...!! Vanmiddag even langs mijn ouders, kunnen zij ook ff op mijn dochtertje passen, ga ik ff bij Etos om wat spulletjes. Toch handiger alleen dan als zij de hele winkel doorsjeest, haha! Ga ze zo es op bedje leggen, kan ik zelf ook nog plat. Slaap wel slechter, hebben jullie dat ook? Moet wel 4 x plassen en was vanmorgen om 6 uur al klaarwakker, lekker vroeg dus, pfffff ....
@ Wendy; bah, dat zal inderdaad wel ff flink schrikken zijn geweest! Hoe voel je je nu? Je bent nu toch niet aan het werk he... Je MOET echt ff rustig aan doen een aan jezelf denken hoor!!! Dat het nu druk is op je werk is niet jou probleem!!! Echt hoor meis, en desnoods dan maar ff in de ziektewet tot je je weer wat beter voelt. Zoals ik al vertelde, bij ons op het werk kennen ze dat dus ook niet, rustiger aan doen, kreeg lullige opmerkingen van collega's enzo, en tijdens de zwangerschap van ons dochtertje ben ik dus ook maar door en door en door gegaan, totdat ik dus echt heel ziek werd. De stap zetten om voor jezelf en de kleine te kiezen is best moeilijk, maar wel doen hoor!!! Hoe is je gesprek gegaan? @ MW21; wow, begint al echt een zwanger-buikje te worden he, leuk hoor! @ Alexanne; hoe gaat het met jou? Als je je ongerust maakt over de kleine; gewoon ff de vk bellen hoor, vinden ze meestal helemaal niet erg! @ Deesje; haha, naar de winkel zonder dochtertje gaat veel makkelijker he... Ik doe dat dus nu als ze naar het kinderdagverblijf is, dan gaat het veel rustiger en zelfs nog sneller ook. Fijn dat alles goed was bij de vk, wel jammer dat je geen groei- of liggingsecho krijgt! Ik krijg elke keer een echo omdat ik bij de gyn onder controle ben, dus ik weet eigenlijk niet of ze het hier normaal ook doen met 30 weken. Hoor inderdaad ook wel eens dat ze het alleen doen als ze twijfelen over de grootte of de ligging. @ Pandora; jij dus ook helemaal niets meer gehoord van je collega's... Jammer he, dat dat zo gaat. Ik heb ook helemaal niets meer gehoord, ja, wat zakelijke dingetjes over de ingangsdatum van mijn verlof en wat verslagen van werkbesprekingen. En een plan van aanpak (wat de werkgever eigenlijk in geval van langdurig ziek zijn binnen 6 weken moet opstellen), of ik dat nog ff wilde tekenen... Nou mooi dus niet, want ik zit nu officieel in mijn verlof en dus hoef ik helemaal niets te tekenen. Vanochtend heb ik weer controle gehad, alles was weer helemaal goed. Bloeddruk goed, urine goed, en kindje schat ze nu op zo'n 6 pond, dus normaal. Het liep steeds wat voor leek het, maar valt dus uiteindelijk wel mee. Heb wel voor de zekerheid kleding in 2 maatjes in de tas gedaan, je weet maar nooit. Ik heb nog steeds af en toe een enorm ongesteldheidsgevoel onderin mijn buik en rug, maar later ebt dat ook weer weg en is het weer rustig. Ook soms ineens enorme kramp helemaal onderin mijn buik, een heel drukkende gevoel, kan dan nauwelijks rechtop lopen. Waarschijnlijk komt dat door een combinatie van mijn buik die zo naar voren en beneden hangt, en dan dus hard op mijn blaas ofzo drukt, of de plek van het litteken van de keizersnede, zei ze. Ook zei ze dat ze het prima zou vinden als het nu zou komen maar dat ze nog geen reden ziet om het te halen, omdat alles gewoon nog helemaal goed is. (Bloeddruk, bloed, urine, etc.) Dus we wachten het gewoon nog af, en moet volgende week weer terugkomen. Gisteravond trouwens nog bij Prenatal de "blije doos" opgehaald, zitten leuke dingetjes in!! 8 pampers (en had ook al een setje pampers uit zo'n andere baby-doos die je bij de Etos kon ophalen, dus hoef op voorhand ff niks te halen ), een rompertje, speen, sudocreme, een Avent-fles (gebruikten we bij ons dochtertje ook en heb ook de klof, dus ideaal!), en zelfs 2 kleine blikjes bavaria rosé- en witbier 0%, haha... Nou, ik ga nog ff liggen en daarna nog maar weer rustig wat in huis doen, dochtertje is naar het kinderdagverblijf dus heb er maar een rustdagje van gemaakt vandaag...
Hey meiden,ben ik weer! @Pandora Toch jammer dat het zo werkt bij jou collega's,maar goed jij verwachte het ook niet dus ben benieuwd hoe t bij mij straks gaat..Hoe gaat het verder met je? @Alexanne Kan geen kwaad hoor als je de kleine paar daagjes niet voelt,heb ik ook weleens zo'n dagje..En dan is en mijn buikwand heel dun en mn placenta achter dus ik voel echt elke beweging bijna. Vk vertelde ook dat dat normaal is! Maar doptone al gehaald,want hartje luisteren altijd leuk natuurlijk! En heb mn boekje nog eens gelezen,hier alleen op indicatie een groei echo, ikke pech dus.. @m21 Mooi joh je buikje zo!Lijkt precies op die van mij met jou termijn! @Deesje lekker even uitgerust meis?Fijn dat de co gisteren weer oke was!En jij dus nu lekker topzwaar met je buikje! Ah straks bevallingsgesprek dus,dan komt het echt dichterbij he? Nog boodschapjes kunnen doen zonder sjeesend kind door de winkel? @3xdaan fijn joh co weer goed dus,maar je voelt wel vanalles rommelen zo te lezen...Ahhh spannend hoor ik log elke keer in en ben dan benieuwd of je al zo ver bent haha.. Sorry was inderdaad werken vandaag (ja ja weet het aan mezelf denken..*schaam schaam*) Ik dus wel gaan werken vandaag maar t ging ook wel,hartje soms op hol maar ban dan ff gaan zitten zoals mij is opgedragen. Nu lekker 3 dagen vrij,heb ik ook nodig hoor ben kapot! 5dagen is echt de max nu..Weet niet meer wie het vertelde/vroeg maar ik heb geen ritme stoornis dat weet ik al, het zit hem in de frequentie dat mijn hart klopt. Hij klopt gelukkig wel regelmatig. Heb er al eens eerder harttabletten voor gehad maar nooit naar de cardioloog gehoeven. Mijn hartsslag is altijd al hoger als bij andere mensen,ook voor de zw schap. Had nu vervangend arts en die vond dat raar en wilt het zekere voor het onzekere nemen..Dus nu bezoekje cardioloog..Vind het toch wel spannend.. Op mn werk nu afgesproken dat ik alleen lichte mensen verzorg,medicatie en sondevoeding geef en verder de papierwinkel en opnames doe (zittend werk). En dan afhankelijk van de cardioloog wordt dit aangepast. Mag op mijn eigen verzoek wel lates blijven draaien omdat ik dit zelf gewoon fijn vind werken nu. Niet elke avond maar wil ze niet opgeven nu al. Het is ook rustiger en minder stressvol als overdag dan. Maar jullie hebben gelijk,de kleine in mn buik gaat nu voor alles en ik moet meer op mn strepen gaan staan en niet bij alles denken dat ik me aanstel of een zeur ben. Ik zal jullie raad zeker opvolgen!!! Thanx lady's! En nog iets leuks; Zit ik gister op de bank (nou ja liggen meer haha) voel ik ineens de kleine echt mega goed van de ene naar de andere kant verkassen in mn buik. Voelde zo raar. Zelfs manlief voelde dat hij anders was gaan liggen! Voelt zo anders als dat schoppen/stoten wat ik tot nu toe voelde..Kan ook precies aanwijzen waar de kleine nu ligt in mn buik,zo grappig!Voelt echt als een langwerpig balletje zeg maar..Herkenbaar? Ik ga nu een eitje bakken,jaja een spiegel ei,bak hem wel lekker door maar heb er zo'n zin in!!
Ff snel bijgelezen...ga nu een uurtje plat...straks.naar een verjaardag...verder een weekend vol verjaardagen mw21...mooi buikje al reageer morgen wat uitgebreider...met telefoon typt niet zo handig fijn weekend allemaal
even een happy (ego) berichtje tussendoor. Vanavond bij m'n schoonmoeder gegeten, en mijn vriend gooit in een uur tijd 3 glazen rode wijn achterover.....vreemd. had 'm maandag al gezegd dat ik 'm niet vertrouw, hij voerde iets in zijn schild. Hebben we net de pasta op zegt ie, heb je het woonkamerraam dichtgedaan? het alarm gaat af van ons huis. Ik moest natuurlijk rijden en trap die turbo diesel goed op z'n staart. Komen we thuis zitten daar al mijn vriendinnen en mijn moeder, zusje, schoonzusjes SURPRISE! slingers in roze en blauw, babyshower. had het absoluut niet verwacht, echt ontzettend leuk. maar mijn voorgevoel van wantrouwen klopte wel! hihi. Hij was trouwens de enige die de omtrek van mijn buik goed had! leuke kadootjes gekregen, spelletjes gedaan. ben nu gaar en ga zo lekker voldaan mijn bedje in weltrusten voor straks!
Ahhh super leuk tabb!!! Hier ook ff ego gister ff romantisch nachtje weg geboekt in luxe hotel, dus net terug! Was echt ff fijn op een vreemde plek kom je toch altijd weer wat dichter bij elkaar hé
@Tab Wat leuk meis,een echte verrassing dus!! Soort van babyshower wat je gehad hebt lijkt mij? Super lief van je fam en vriendinnen!! Wat voor leuke kado'tjes hebben jij en de beeb gehad? @m21 Heerlijk meis en lekker doen nog!Nu kan het nog straks met een kleine is het toch meer regelwerk vooraf.. Fijn dat jullie het saampjes gezellie hebben gehad.. Ik ga er weer van tussen, nu ff koken en dan optutten en naar vrienden (en nog een was ophangen bleh)..