@ Tab; wat een geweldig leuke verrassing!!! Echt lief!!! Had je vriend het allemaal bedacht, of met hulp van je vriendinnen? Haha, wij vrouwen hebben vaak zo'n voorgevoel he, als ie iets in z'n schild voert... @ mw21; jullie dus ook even lekker genoten met z'n tweetjes! Fijn he, om er even uit te zijn, dan neem je inderdaad vaak net ff wat meer de tijd voor elkaar. Wij zijn in april nog een nachtje samen weggeweest, dochtertje heeft toen bij oma gelogeerd, was toen ook fijn om even samen weg te zijn. Kun je weer ff op teren! @ Wendy; fijn dat je op je werk goede afspraken hebt kunnen maken, en dat je even kunt gaan zitten als het niet gaat. Hopelijk gaat het met de uitvoering van die afspraken ook goed, want dat is soms nog wel eens een probleem he... Lastig is het om echt aan jezelf te denken, ik ken het, maar wel echt goed dat je dat nu ook echt gaat doen! @ Pandora; hoe gaat het bij jou? Wordt ook al echt spannend he...! Is het nog te doen met de pijn? Wij hebben morgen ook een verjaardag, maar die sla ik lekker over, manlief gaat er heen met ons dochtertje, kan ik ff lekker in huis rommelen. Ik hou al niet zo van die zitverjaardagen en nu het in mijn buik zo rommelt zie ik het niet zo zitten om daar sociaal te zitten zijn. Vandaag een rustig dagje gehad, vanochtend even boodschappen gedaan, manlief meegenomen zodat hij mooi kon sjouwen, haha... Vond ons dochtertje ook leuk, dat papa eens meeging. Vanmiddag zijn zij met mijn zwager en neefje naar de dierentuin geweest (zwager werkt bij een dierenpark dus kan voor niks naar allerlei andere dierentuinen, dus we hebben wel eens geluk ), en ik heb ff lekker een uurtje gelegen en daarna op m'n gemak nog wat kleine klusjes gedaan. Wat ook erg lekker was, was dat ons dochtertje zo moe was dat ze zowaar weer meteen is gaan slapen toen ze in bed lag, scheelde weer een paar keer naar boven... In mijn buik rommelt het nog steeds elke keer wat, en dan weer even niet, het komt en gaat. Blijft spannend... Ben echt zo benieuwd, naar de bevalling, naar de kleine... We wachten het maar gewoon af!
Joehoeeee! Sinds gisteren zijn lekker thuis is ons eigen huisje!!! Echt super fijn! Ook wel weer heel spannend want nu gaat het echt echt beginnen! Baby in haar eigen bedje. in haar eigen kamertje waar we zoveel aan geklusd hebben! Nog een paar dagen kraamhulp en dan moeten we het zelf doen. Gelukkig zijn we inmiddels al heel vaardig in het verschonen van luiers! Snel meer.. Liefs E
hey ellalala Fijn meis, lekker thuis en nu genieten maar!! Lijkt me ook wel raar ja om nu echt voor het eerst alleen met de kleine thuis te zijn saampjes met manlief.. Spannend maar o zo leuk!!
Hoi! Wat is het rustig hier... Iedereen zit zeker lekker buiten in de tuin! Ikke zo ook weer, lekker onder de parasol, is hier nog een windje dus dan is het goed te doen. Zie wel een beetje op tegen morgen, wordt het nog warmer... Denk dat ik dan maar in het badje ga zitten in de tuin, samen met ons dochtertje. @ Ellalalaa; fijn dat jullie weer lekker thuis zijn!!! Vreemd is dat he, je gaat naar het ziekenhuis en een paar dagen later ben je thuis met ineens jullie kleine meisje... Wel lekker dat jullie nog een paar dagen kraamhulp hebben, kun je zelf nog even rustig aan doen en nog van alles vragen natuurlijk! Haha, luiers verschonen... dat weet ik nog ja, dat zijn er in het begin wel 10 per dag ofzo he. Hier nog steeds alles hetzelfde verder, nog steeds wat voorweeën, maar daar blijft het steeds bij... Sinds gisteren wel ook steeds wat hoofdpijn, maar denk dat dat door het weer komt, heb het gewoon heel snel warm nu. Vrijdag moet ik weer naar de gyn, dus we wachten het wel af, wat ze dan zegt... Wel echt nesteldrang nu, ben steeds tussendoor dingetjes aan het opruimen, schoonmaken, etc... Fijne dag allemaal!
Inderdaad rustig hier! En bij jou dus ook 3xdaan! Ben benieuwd wat de gyn vrijdag zegt! Ik ook hoofdpijn vandaag dus zal idd door het weer komen.. Ik net terug van de cardioloog..Nou die laat er geen gras over groeien. Moet as don ochtend aan de halter (24u ecg) en een hart echo, mag dus mooi met zo'n kastje om gaan werken en slapen (bah) maar goed alles voor een gezond kindje en een gezonde mama to be.. krijg de 11de as week ook de uitslag al, t is toch vreemd dat als je zwanger bent je zo aan de beurt bent met alles.. Verder de 8ste mn 20wkn echo en dan moet ik eigenlijk de bekkentherapeut nog bellen voor een afspraak.. pfff je loopt wat bezoekjes af zo maar goed het zal erbij horen haha. Hoe is het met de rest? Ellalala hoe gaat het met je meis en met jullie meisje? Ik ga verder met koken en daarna ff op de thee bij vriendinnetje die net terug is van honeymoon!
Hoi meiden! Idd rustig hier, zal wel door het weer komen Hier ook totaal geen puf om te typen e.d., toch wel wat last van de warmte hoor. En moe daardoor, pff. Daarnaast slaap ik ook minder goed, moet wel 4x plassen s nachts en altijd vroeg wakker. Maar goed, nu ist vakantie/verlof, dus kan nu ook wel mijn eigen tijd indelen gelukkig. Morgen dagje babyshoppen, heb er zin in! Moet wel alleen helaas, niemand heeft vrij, maar aan de andere kant kan ik dan ook gewoon mijn gang aan, is ook wel lekker denk ik. Mijn dochtertje ligt net op bed, snikheet boven, dus ben benieuwd hoe lang het duurt eer ze slaapt. Zometeen komt mijn neefje langs, de hechtingen bij mijn hondje eruit halen, dus zal ook geen vroegertje worden helaas ...! Helaas ook minder goed nieuws gehad gisteren. Pas geleden (weet niet of ik dat had verteld?) was er bij kennissen van ons ontdekt bij de 12weken echo dat het niet goed zat. Na allerlei onderzoeken bleek het kindje niet levensvatbaar en is ze bij 4 maanden moeten bevallen. Erg heftig allemaal. En nu moest mijn nichtje afgelopen vrijdag voor de 20-weken echo, ook niet goed. Het kindje had een groeiachterstand van 5 weken. Gisteren uitgebreide onderzoeken gehad en helaas is dit ook foute boel. Het kindje leeft nog wel, maar is erg zwak. Ze zal dus ook binnenkort moeten bevallen ... Wat is het soms oneerlijk he? En ook totaal niet vanzelfsprekend dat alles goed mag gaan of is ... Je wordt dan wel weer ff met je neus op de feiten gedrukt. Maar ok, voor de rest alles ok hier, gelukkig wordt het eind vd week weer minder warm. Effe snel wat reacties voordat de visite er is: @3xdaan, nog steeds aant rommelen dus! Kan ook ff duren he? Ik had afgelopen zaterdag echt last van ongi-krampjes, echte indalings/voorweeen, not nice! Nu gelukkig stukken minder. Hihi, en echte nesteldrang nu dus? Wie weet duurt het dan toch niet meer zo lang ... spannend hoor!! @Wendy, bah, toch weer hoofdpijn. Maar kan goed door het weer komen hoor (kijk maar naar 3xdaan). Tis ook zo benauwd ineens! Jeetje, dus vd week met een kastje lopen, spannend allemaal hoor. Hopelijk komt er niets bijzonders uit. En dan weet je de uitslag idd wel snel, dat is wel fijn. Je moet ook niet teveel stress hebben nu met je baby in je buik! @Ellalalaa, wat heerlijk, lekker thuis nu met zijn drietjes! Heerlijk genieten dus! Ben zo benieuwd naar je bevallingsverhaal! En ook naar de naam van jullie meisje, maar misschien wil je dat ook wel niet kwijt hier? Geef je eigenlijk BV of niet? Hoop je snel weer te lezen Met de rest ook alles ok, iedereen last van de warmte? Nou, ga ff de comp afsluiten, de visite zal zo wel komen. Slaap lekker allemaal (in deze hitte!)!
mw21: zo dat groeit zeker! Je zegt dat je echt niet wil weten wat t wordt...kan me echt niet voorstellen haha!! driekeerdaan: heb effe de doptone van mijn zus geleend en ja hoor een mooi hartje te horen....gelukkig... wendy: wat raar he dat t in elke regio anders is. Bij ons echt een 30 weken echo bij de gyn... Maar goed ik las dat je voelde dat die kleine draaide. Vet gaaf joh....ben jaloers. Die van mij is zo rustig ik voel bijna niets! Vind dit niet leuk hoor. Bij mijn dochter voelde ik van alles. Maar goed we zijn nog maar 18 weken he WIlde effe iets vragen... Heb erg last van mijn baarmoeder bij de gemeenschap. Herkennen jullie dit? Ik voel dan echt een bal zitten die echt zeer doet. Weet dan niet hoe ik liggen moet. Hierdoor hebben we hooguit 1x in de 2 weken gemeenschap.... Misschien tips? ga er weer vandoor gr
@Deesje Bah wat een rotnieuws van de 2 baby's bij jou in de fam. Kippenvel je moet er niet aan denken dat het jezelf overkomt..Brr..Zal wel heel zwaar zijn voor de ouders om al zo vroeg afscheid van je kindje te moeten nemen,je gaat er toch van houden zodra je weet dat je zwanger bent.. Inderdaad gezonde zwangerschap en kindjes zijn een zegen!! Ik heb as ma de 20wkn echo, ondanks de pretecho ist t toch weer spannend,je hoopt/gaat er vanuit dat het allemaal oke is maar toch.. Jij lekker babyshoppen vandaag! Gewoon lekker neuzen of echt op zoek naar bepaalde dingen?Vind ik soms ook wel lekker hoor ff alleen shoppen, mis dan alleen ff een bakkie doen met iemand altijd wel haha..Maar je kunt wel lekker door dan en zo snel en langzaam zijn als je zelf wilt! Veel plezier!! Wat was er met je hondje omdat hij hechtingen had?Niets erg hopelijk.. @Alexanne Ja raar he dat dat zo verschilt per gedeelte waar je woont..Ach ik zie wel. Ik ben allang blij als mn hart in orde blijkt en ik lekker onder co bij de vk mag blijven. Dan maar een echo minder, ik doe zoiezo een 3d echo bij 27 wkn nog dus heb er nog 1 het verschiet na de 20 wkn.. En wat betreft jou vraag over die bal tijdens de gemeenschap; Ik voel wel iets maar kan het geen bal noemen, wel vind ik alles veel gevoeliger (soms tegen pijn aan) lijk soms wel een bejaarde *schaam schaam* Voel me ook niet echt sexy meer ondanks mn mega (.)(.) doet er ook geen goed aan.. Bij ons ligt de frequentie nu ook lager hoor,wel fijn om te horen dat we daar niet de enige in zijn haha..En daarbij de kleine schopt al echt dus is aanwezig tijdens zeg maar,ook een rare gewaarwording..Maar goed dat proberen we te negeren want we vinden het nog te fijn om het nu al af te schrijven haha.. Jij nog niet zo veel leven dat je voelt,da's jammer want je gaat er nu op zitten wachten natuurlijk! Weet je hoe je placenta ligt?Want als die bij de 1e achter lag en nu voor kan het heel goed zijn dat je de kleine nu veel later gaant voelen. Ik heb gewoon mazzel; en placenta achter en een hele dunne buikwand,kleine ligt echt met de vruchtzak tegen mn onderbuik aan.. Reageerd ook altijd als ik de laptop op schoot heb,warmte denk ik.. Nou ik ga douchen en boodschappen doen en hond uitlaten. Mag straks weer late draaien..Morgen ook maar zit dan eerst 2 u in het zieknehuis voor uitleg over die holter en een hart echo van een half uur (bah!) Fijne dag allemaal!
@ Alexanne Nee wil ECHT niet weten wat het wordt haha intresseerd me echt geen biet! Had juist dat ik in het begin dat ik me bm erg voelde met gemeenschap. Soms vervelend. Bij ons is het nu ook zo 1x per week Heb ook echt vaak geen zin, het tegenovergestelde van hoe ik was! 3xdaan Rommelt het nog? Wendy Dat is wat met je hart! Hopen dat het toch allemaal meevalt maar wel goed dat ze het onderzoeken vind ik! Deesje wat eng zeg van die verhalen van die echo's bah!! Ben blij dat ik over 2 weken nog ff pretecho doe Soms denk ik wel eens hoe ging dat vroeger dan? Zo'n 30 jaar geleden kreeg je echt niet snel een echo en al helemaal geen 20 weken echo Tab Hoeist met jou? Ella Hoeist thuis? met jou en de kleine Vlinder Vraag me ook af hoe het met jou is!! Alweer 2 maanden of niet? Hier Savonds pijn in mijn liezen en onderrug wel ff lastig Energie en eetlust wordt gelukkig steeds beter! Stuk minder slaap nodig Mijn leidinggevende probeerd me over te halen tot 4 weken door te weken ipv 6 weken. Denk omdat ik anders de eerste week van januari verlof heb en dat is natuurlijk niet zo'n makkelijke week met vakantie aanvragen enzo Pech ik wil er 6. Heb genoeg uren ook om 6 ervoor te doen en 16 daarna te doen. En heb een collega die beviel 5 weken te vroeg en die ging ook tot 4 weken doorwerken en heeft dus van te voore niks gehad! Nou dat gaat mij niet gebeuren haha
Wendy:Ja een extra echo is meegenomen maar meer ook niet. Wat je zegt over die placenta...ik heb geen idee waar die ligt. Vk had ook niets gezegd. Ik denk dat dat het is! Het grappige was: ik voel dus bijna niks en vanavond toen mijn dochter in slaap viel met haar handje op mijn blote buik voelde ik elke keer een heel klein schopje tegen haar handje aan. ZIj had het niet door natuurlijk want ze sliep. Ik weet zeker dat ze het geweldig gaat vinden als ze de kleine echt gaat voelen. Ik heb de doptone van me zus geleend en elke avond vraagt ze voor het slapen gaan of ze mag luisteren En over de gemeenschap: wat je zegt ik voel me ook niet echt aantrekkelijk. Hierbij helpt t ook niet dat je bij je ouders inwoont haha. Mijn vriend is als de dood dat ze ook maar iets horen dus wil hij het liefst op de vloer....ja dag! Moet zeggen dat dat de feestvreugde ook al aardig indampt hahahaha. Maar goed nog effe en we wonen in onz eigen huis en dan hebben we weer alle vrijheid mw21: vol houden hoor! Aan jezelf denken! Houd je poot stijf. gewoon voor die 6wkn gaan.... Ik begrijp ook wel dat je niet wil weten wat t wordt hoor. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat t gezond is. Bij mijn eerste maakte t mij ook helemaal niet uit. Nu op een 1 of andere manier wel...kan t niet precies uitleggen. Ik heb nu een meid dus ik weet wat ik heb en qua gemak zeg ik: laat t maar weer een meid worden. Qua kleding en speelgoed etc. Aan de andere kant ik heb al een meid dus is een jongen ook heel leuk. Het maakt mij dus niet zoveel uit ik kan gewoon niet wachten. Bij de eerste had ik daar geen moeite mee. Misschien is het ook dat familie om mij heen er zo mee bezig is! Mijn zus wil graag dat ik een jongen krijg...zij heeft zelf 1 jongen en nu krijgt ze weer een jongen-wat toch wel een teleurstelling was. Ik heb al een meid dus heeft zij zo iets van: nou dan jij ook maar een jongen (dat gevoel heb ik heel sterk) Mijn moeder wil heel graag nog een meid. Die zegt dan heb ik 2 jongens en 2 meiden als kleinkinderen. Ze heeft t ook elke keer over een meisje... Mede om deze redenen heb ik zo goed als besloten het geheim te houden voor mijn familie. Ik wil niet aan verwachtingen voldoen want elke verwachting is weer anders zoals je ziet. Het gaat erom dat t gezond is! Ik wacht niet want vind t te spannend maar dat wil niet zeggen dat anderen niet kunnen wachten toch hahaha. Ik vertel het jullie wel hoor hihi kan t niet voor iedereen voor me houden Nou zie dat t rustig is hier. Hebben jullie aan het eind van de dag ook last van steken in de buik? Weet niet hoe ik zitten moet. Denk ook dat t stress is.,...maar herkennen jullie dit?
@ Deesje; bah, wat een nare berichten uit je familie... Dat zet je dan wel weer even met beide benen op de grond he, dat het inderdaad niet zomaar allemaal vanzelf sprekend is om zwanger te worden en alles goed gaat... Hier ook toen ik net zwanger was 2 keer rotberichten gehad, gelukkig niet van familie dichtbij, maar wel kennisen, hebben ook de zwangerschap vroegtijdig afgebroken omdat het kindje niet levensvatbaar bleek na 20 weken... @ Wendy; tsjonge, de cardioloog laat er inderdaad geen gras over groeien...! Maar op zich wel goed dat ze het serieus nemen natuurlijk, en ze kunnen beter te veel nakijken dan te weinig toch? Nu heb je dus dat kastje om, als ik het goed heb... Hopelijk niet al te veel last van met werken en slapen etc...! En hopelijk valt de uitslag mee, en kun je gewoon voor je zwangerschap onder controle bij de vk blijven! @ mw21; fijn dat je wat minder moe bent en je eetlust weer terugkomt, dat geeft toch ook weer wat meer energie he! En je bent zelf vrij om te kiezen wanneer je met verlof wil, dus dan heeft je leidinggevende gewoon pech hoor! @ Alexanne; hoe gaat het in jullie huisje? Jammer dat je de kleine minder voelt, maar misschien ligt inderdaad de placenta aan de voorkant? Ik had in het begin ook wel last tijdens de gemeenschap, dan trok mijn baarmoeder samen en dat voelde dan aan als een bal. We zijn het toen maar anders gaan doen, want het voelde gewoon niet meer goed, en op een andere manier kun je elkaar ook verwennen toch? Hier rommelt het nog steeds, de ene dag meer dan de andere, vandaag leek het wel opeens een stuk minder, maar ze zeggen dat dat ook weer een voorteken kan zijn, dus we wachten nog steeds gewoon af... Gisteren nog even extra bloeddruk en urine laten controleren bij de gyn omdat ik al een paar dagen zo'n hoofdpijn had, maar alles was goed gelukkig. Morgen weer de gewone controle, dus ben benieuwd! Slaap lekker allemaal!
@all, thanks voor de reacties op het vreselijke nieuws! Lijkt me toch erg heftig om mee te maken zelf, gelukkig gaat alles bij ons allemaal (tot nu toe!) ok! @Alexanne, wat leuk dat je het nu voelde schoppen!! Mijn dochtertje heeft het geduld niet om erop te wachten dat ze de baby voelt trappelen, haha! Wel geeft ze steeds kusjes op mijn buik en zeker voordat ze gaat slapen, wilt ze mama's baby nog een kusje geven. Echt wel lief. Maar een boekje voorlezen over dat de baby komt interesseert haar nog niet zo merk ik. Ach ja ... En wat een gedoe dan rondom wat jullie kindje zal zijn!? Maar ik snap jouw eigen gedachtengang helemaal, hier zou het ook 'praktisch' en natuurlijk superleuk als het een zusje zou worden, maar ik vind een jongetje ook erg leuk, dan heb je van allebei wat en heel wat anders weer! Mijn zus heeft twee kindjes, jongen en meisje en aan de andere kant hebben ze allemaal óf twee jongens óf twee meisjes. Dus ik zou de eerste zijn die die traditite zou doorbreken, haha! Voor mijn neefje aan mijn zus' kant zou het leuk zijn als het een jongetje zou zijn, maar ach. Het maakt mij niet zoveel uit. Ik heb wel sterk het voorgevoel dat het een jongen is, maar ja, dat zegt nix, haha! @gemeenschap: hier al ff niet meer gehad De zin is er nog wel, maar mijn mannetje vindt het nogal spannend, zeker als de baby beweegt. Dus we doen het ook op andere manieren nu. Al moet ik zeggen dat het libido ook niet altijd meer zo hoog is, haha! En dat in tegenstelling tot vanaf week 12 tot week 30 ofzo, toen wast echt huge om het zo maar te zeggen, hahaha! Nu dus wel extra knuffelen Qua pijn had ik nooit ergens last van, soms beetje buikpijn, maar dat was te verwaarlozen. @Wendy, hoe is het met je kastje gegaan gisteren? Was het te doen om daar een hele dag mee rond te lopen? Lijkt me echt vervelend! Nu weer vrij na een paar late diensten? Vwb onze jack russel, die had bij zijn melkkliertjes wat tumortjes zitten. De meesten goedaardig gelukkig, maar ze moesten er wel uit. Nu zaten ze van onder tot boven, dus ze is echt helemaal opengemaakt en had 21 hechtingen ... zielig hoor, maar gelukkig knapte ze snel op en gaat het nu weer helemaal ok! @mw21, toch ook leuk, de verrassing?! vinden wij wel! Hoe gaat het voor de rest met je? En ik zou ook gewoon 6 weken doen hoor, das dan pech voor hen, moeten ze het maar anders regelen! Je hebt er toch recht voor (en de extra uren dus?!). Mijn s-zusje stopte 4 weken vantevoren, had net 3 dagen verlof en beviel ... die had er dus ook niets aan! Nu weet je het toch nooit hoe het loopt, maar ik zou gewoon voet bij stuk houden hoor! @driekeerdaan, fijn dat alles goed was! En vandaag dus weer voor een extra controle, ben benieuwd! En tsja, het kan idd een voorteken zijn als je wat minder voelt de dag ervoor, wie weet ... spannend hoor!!! Wisten jullie nou wat het werd, ben het ff kwijt Hier alles ok! Zo komt mijn zus met de kleintjes even langs, gezellig! Voor de rest geen plannen, beetje strijken (of ja, BEETJE!?), huishouden doen en mijn gemakje houden. Vraagje: slapen jullie ook minder 's nachts? Op zich slapen gaat wel bij mij, maar ik moet zo ontiegelijk veel plassen, herkennen jullie dat???
@ Alexanne; wat bijzonder dat je het voelde schoppen terwijl je dochter lekker bij je zat... Mooi is dat he. Hier is het 's ochtends altijd, als ons dochtertje bij ons in bed komt zodra ze wakker is, dan reageert de kleine in mijn buik op haar geklets en gezing door te gaan bewegen. Wat een gedoe in jou familie over het geslacht van jullie kleintje... Dan zou ik het ook mooi niet vertellen hoor! Gaat er tenslotte toch om dat het gezond is, en allebei is leuk. Een meisje inderdaad voor het gemak, omdat jullie al een dochtertje hebben, en een jongetje omdat het ook leuk is om mee te maken hoe dat is. Dat hadden wij tenminste, voor ons maakt het ook echt niet uit, we waren gewoon nieuwsgierig en vonden het voor onszelf makkelijk om te weten i.v.m. de kleertjes en het kamertje enzo. @ Deesje; wij weten wat het wordt, maar we hebben het verder aan niemand verteld. Wat ik hierboven al typte; als de kleine maar gezond is, is het belangrijkste, en allebei is leuk. Bij ons denkt iedereen dat het een jongetje wordt, en binnen nu en 3 weken weten ze of ze gelijk hebben... Ik slaap ook slecht 's nachts, ik word elke 2 uur wakker omdat ik moet plassen... Maar ik moet zeggen, nu met dat warmere weer heb ik dan ook weer dorst, drink ik weer water, en dan moet ik natuurlijk ook heel snel weer... Ik ga dus ook echt 's middags even liggen, als ons dochtertje slaapt. Gelukkig slaapt ze meestal nog wel even een uurtje, want als ze niet heeft geslapen 's middags dan kun je mij echt opvegen aan het eind van de middag. Ons dochtertje is vandaag weer naar het kinderdagverblijf, dus ik ga zo maar even op mijn gemakje de babykamer een sopje geven, en wat strijken, en denk even achter de naaimachine. Ik heb opeens zin om nog ff wat leuks te maken, en kleertjes voor ons dochtertje zijn altijd zo af, dus dat kost ook niet zoveel energie. En vanmiddag weer controle bij de gyn, dan ook weer een echo, dus ben benieuwd...! Fijne dag allemaal!
@driekeerdaan, oh, gelukkig bij jou dus ook herkenbaar, dat plassen! Hier dus ook, zeker ook nu je wat meer drinkt met dit warmere weer. Dit babytje drukt ook volgens mij steeds meer op mijn blaas heb ik het idee, want ik moet dan ineens nodig plassen, zit ik op de wc, komt er maar zo'n miezerstraaltje, haha! Dat zal ik niet echt missen strax na de bevalling geloof ik! Vermoeiend he, als je dochtertje niet meer wilt slapen. Hier is dat 1-2 x per week, dan ben ik ook helemaal de punt af eind vd dag. Ik ga nu ook echt ff liggen of met een boek in de tuin (maar 9 vd 10x word ik dan zo moe, dat ik toch ff op bed ga liggen) en dat is toch wel fijn. Slaap je dan ook echt of niet? Ik doezel dan alleen maar een beetje eigenlijk. Spannend hoor, vanmiddag weer controle! En toch ineens weer ff een nesteldrangetje (al zijn het kleertjes naaien), hihihi. Herkent trouwens iemand ook het beurse gevoel onderin? Net of je een trap tegen je onderste hebt gehad zeg maar? Kan me het ook nog wel herinneren van de vorige x, maar soms wel een naar gevoel onderin, haha!
@ Deesje; dat is hier ook hoor, dat de kleine op m'n blaas drukt, overdag moet ik elk half uur plassen en vaak komt er dan bijna niets. Mijn buik hangt ook vrij ver naar voren en laag, dus dat helpt dan ook nog even mee... Ik ga meestal ff op de bank liggen, en dan slaap ik een half uurtje ongeveer. Heel soms, zoals van de week met die hoofdpijn, ga ik wel op bed liggen, maar dan moet ik echt de wekker zetten en word ik veel moeilijker weer wakker. Heb je een beurs gevoel voor of achter? Ik regelmatig achter, als ik langer in een zelfde houding zit, niet echt prettig... Hier inderdaad wel steeds zin om dingetjes te doen, in huis enzo. Ook om bezig te blijven, anders word ik zo duf... En ik moet in het ziekenhuis bevallen, dus wil dan zo graag dat 't huis een beetje netjes is...
Haai meiden, En ik maar denken dat als ik thuis was, tijd zou hebben om mee te schrijven...... hahaha! niet dus! Maar nu even een momentje gevonden! Mijn bevallingsverhaal in het kort: Ik heb op vrijdag opgenomen in het ziekenhuis vanwege geen vruchtwater meer en te weinig leven voelen. Zaterdagochtend hebben ze "een veter" ingebracht met hormonen om de zaak op gang te brengen. Toen is het gaan rommelen. Zaterdag op zondag nacht is het echt begonnen. De weeen waren behoorlijk heftig en s morgens om 10 uur kon ik niet meer en hebben ze me een ruggeprik gegeven. S avonds om een uur of 5 begonnen de persweeen. Na bijna 2 uur persen lukte het niet om ons meisje het laatste stukje er uit te laten gaan en hebben ze haar met de vacuumpomp eruit gehaald. Behoorlijk heftig allemaal! De dagen daarna zijn we nog in het ziekenhuis gebleven omdat zij nog niet goed alles zelf kon regelen. Temperatuur, suikerwaardes, eten. Na een weekje waren we thuis. Ik hoop voor jullie dat het jullie makkelijker af gaat! Het was best wel een zware start op deze manier. Thuis zijn is wel echt heel erg fijn. Maar ook wel spannend. Zoveel onzekerheden en dingen die je nog niet weet! Heb behoorlijk last van "kraamtranen" maar ook dat schijnt erbij te horen!
@ Ellalalaa; pfff, heftige bevalling dus...! Dat is dan ff een andere start dan je gehoopt had he... Ben je er nu wel een beetje van bijgekomen? En gaat het nu goed met jullie kleine meissie? Spannend is dat he, deze eerste tijd thuis, alles zo nieuw... Wij hebben hier al een kleine van 3 rondlopen, maar ook ik vind het zelfs allemaal weer spannend... Maar mocht je vragen hebben: geef maar een gil hoor, wie weet kunnen we je hier nog wat advies geven. En kraamtranen... Lekker laten gaan, hoort er allemaal bij, zolang je tussendoor maar wel lekker kunt genieten van jullie kleine meissie!!
Ella Best heftig ja! En om 10 uur ruggenprik en om 5 uur pas persweeen pfff je was denk op!! Knap hoor! Nu kan het alleen maar beter worden. Alexanne Denk ook wel echt dat het bij een 2e anders is en denk dat ik het dan misschien ook wel wil weten! Steken in mijn baarmoeder had ik al snel met spanning,stress en drukte Vlinder ben jij er ook nog?