@Alexanne; Leuk joh dat je de kleine nu toch gevoeld hebt!!En idd vraag het even na bij de vk war je placenta ligt..Bij mij vertelde ze me het al met de 12 weken echo..Ik soms ook steken in onderbuik,kan bandenpijn zijn of idd gewoon je spieren van vermoeidheid tc. Tandje terug dan dus..Al zicht op een datum dat je echt gaat verhuizen? @3xdaan Hoe was je co vandaag?Nog aan de rommel of ben je al aan het puffen nu en was gister stilte voor de storm? @Deesje Gelukkig goedaardig dus van jullie hond(je)!!Lief joh hoe jou dochtertje reageerd op je buik! Ik vandaag niet vrij hoor,gewoon dag4 gewerkt haha nu wel weekend vrij gelukkig (ben gebroken) @ellalala Pff pittige bevalling gehad dus, maar nu ligt jullie mooie meid wel lekker in haar wiegje!! Het resultaat van al dit!! Hoe voel jij je verder,ben je een beetje op de been of komt nu pas alles eruit nu jullie thuis zijn? En die onzekerheid, ooo ik denk dat ik dat ook heel erg ga hebben. Hoort erbij denk! Genieten nu meid!! Ik nu thuis na werk. Gister dus met die holter omgelopen,wat een verschrikking zeg. Werd door van die jochies uitgemaakt voor terrorist. (je hebt van die plakkers met draadjes op je borst dus snap de vergelijk wel..) Maar toch.. Moest ook gewoon late draaien dus dat kasje zat gewoon in de weg en dan ook nog zo warm en die rot plakkers..Maar goed is nu achter de rug. Hart echo is ook gemaakt dus nu donderdag uitslag afwachten.. Heb nu lekker vrij weekend en as maandag voor mijn late dienst de 20wkn echo. Heb er zo'n zin in, ook stiekem wel benieuwd hoe de kleine het doet etc.Heb er vol vertrouwen in (en een klein beetje gezonde zenuwen..) Schoppen doet het al lekker hard, zo bijzonder en fijn gevoel! Vrees dat mn ribben etc later te verduren krijgen.. En ff over het geslacht van onze beeb ik twijfel of ik het toch hier zal vertellen..Vind het zo leuk om het toch wel met iemand te delen behalve mn ouders..Ik twijfel haha.. (jaja en nu gaan jullie me overhalen hahah)
@ Wendy; zal inderdaad wel lastig zijn geweest met dat kastje om werken enzo... En dan ook nog die stomme rotjochies! Tsss... Moest je ook met dat kastje om slapen? En tja, ik zou niet eerlijk zijn als ik zou zeggen dat ik niet nieuwsgierig ben naar het geslacht van jullie kindje... Maar snap het ook als je het niet verteld hoor! Wij hebben hier thuis afgesproken dat we het echt niemand vertellen, dus dan hier ook niet... Maar 't is soms inderdaad wel moeilijk! Hier vandaag weer controle gehad bij de gyn. Bloeddruk en urine was goed, maar bij de echo vond ze dat er niet echt veel vruchtwater was. Kindje was ook weer wat gegroeid, dus vandaar dat mijn buik ook ineens weer groter leek, zal daar vast mee te maken hebben? Ze heeft getoucheerd, omdat ik toch ook steeds wat voorweeën hebn enzo, maar alles zit nog dicht helaas... Toen een CTG gemaakt, en dat was allemaal goed, dus nu moet ik maandag weer terugkomen voor nogmaals controle en weer een CTG. Mocht ik dit weekend minder beweging voelen, of zelfs maar twijfelen, dan moet ik meteen bellen. Ze heeft zelf dit weekend dienst, dus dat is wel een prettig gevoel! Ben benieuwd hoe het zal gaan en wat ze evt. maandag dan gaat doen...!
@ mw21; als ik het minder voel bewegen kan het zijn dat er echt een tekort aan vruchtwater aan het ontstaan is, en dan moet het hartje van de kleine goed in de gaten gehouden worden, dus dan moet ik komen voor een hartfilmpje (CTG), voor de zekerheid.
@3xdaan Ga het ook maar niet vertellen haha heb ik ook met manlief afgesproken dus ik hou me aan mn woord ..Maar zoooow moeilijk af en toe.. Jeetje joh al minder vruchtwater,maar het beebje doet het gelukkig nog helemaal oke! Wel spannend nu hoor, echt de laatste daagjes.. Nu hopen dat hij/zij van het weekend zich duidelijk te voelen geeft dan heb je in ieder geval zekerheid! Maar idd fijn dat mocht het van het weekend gaan rommelen dat je een vertrouwde gyn/vk hebt! Ben benieuwd!! Wij gister gelachen met de kleine; Lig ik op de bank en mijn man legt zo heel lief zijn hoofd op mijn buik dus ik wijs aan waar de beeb nu ligt. En ineens een trap tegen zn wang niet normaal!
Wil even mijn felicitaties met jullie delen En dat van de mensen zonder internet want op hyves had ik 48 felicitaties en facebook 36. Is toch eigenlijk niet normaal haha
Hoeist verder? Ella al aan het genieten en aan het wennen??? Al tips voor ons tegen die tijd haha? Verder al topic baby's op komst? Pandora hoop dat die van jou snel komt want volgens mij ben je het echt aan het 'uitzitten'!!
*zwaait even* ben helemaal rozig van het bubbelen. morgenochtend heb ik een afspraak bij de VK en daarna zal ik even uitgebreid op jullie allemaal reageren. vooralsnog gaat alles goed hier!
Leuk he die kaarten m21, ik heb ze ook allemaal nog hangen hier! Verder hier rustig,morgen 20 wkn echo....Ben benieuwd!!
driekeerdaan: oh ik vind het zo spannend voor je! WE leven allemaal met je mee!!! Wat je zegt, het is niet meer zo fijn als dat t was ER zijn genoeg andere dingen. Wel merk ik dat ik vreselijk lomp ben haha. Voorheen was ik veel leniger! Ook krijg ik snel kramp in mijn been. ZOals gisteren. Dan zijn we bezig en ineens spring ik op en gil het uit van de pijn.....lekker romantisch...de pijn wilde niet weg! Als ik me ontspande schoot t er weer in zo vervelend. Deesje: grappig dat je ook zo denkt over een jongen of meisje. Zelf denk ik ook dat t een jongen wordt. Al denk ik van jou een meisje....waarom weet ik niet. Mijn zus en ik schelen 6 weken in zwangerschap en zij krijgt een jongen. Dus zou een jongen voor mij ook leuk zijn. Voor mezelf lijkt een meisje ook weer leuk. Dus ik wacht gewoon de 22 af. Ik kan echt niet wachte!!! ellala: we weten nog niet de naam van je kleintje. Nog een vraagje: met een ruggenprik, voel je dan echt helemaal niets? Hoe werkt t precies? Ik heb wel eens gehoord dat t met een infuus gaat en dat hij uitgezet wordt als de persweeen beginnen... mw21: wauw wat leuk zeg al die felicitaties. Ik heb precies 1 kaart gehad haha. JIj kent zeker meer mensen dan ik. Ook is iedereen hier vrij koel. Wat ik al zei over het vertellen van dat ik zwanger was dat vertellen we hier gewoon. Niet op een speciale manier ofzo. Al vind ik dat wel leuk hoor. Maar we zijn hier in dit stadje erge droogkloten. Daar staan we ook om bekend haha. Wendy: moest erg lachen om je berichtje me : nu gaan jullie mij overhalen. Toen ik het bericht voor deze zin las dacht ik nog: oh ik hoop dat ze t verteld. Maar helaas later lees ik dat je t voor jezelf houdt. Begrijp t wel hoor. Ik vind het bijna bijzonder om het wel te vertellen want ben 1 van de weinige haha. Nou hier rustig. Merk dat ik nu weer wat minder groei dus ik ben blij dat ik overmorgen weer naar de vk kan. Effe kijke of alles goed is. Dan hoop ik volgende week in mijn huisje te zitte want wil graag van maandag tot en met donderdag er effe tussenuit. Nou en dan die maandag erop naar de gyn. Ik hoop dat alles goed is. Ik voel nog steeds vrij weinig. Af ent toe een heel klein schopje en dan word ik helemaal warm vanbinnen! Nou ik houd jullie op de hoogte
Hoi hoi, Effe weer een teken van leven hier! Heb gewoon ff geen puf om te reageren, maar lees wel mee hoor! Effe wat kleine dingetjes die ik onthouden heb: @Wendy, vandaag de 20-weken echo, spannend!!!! Ben zo benieuwd! En vd week dan de uitslag van het kastje, ook weer spannend. Lekker vrij weekend gehad? Hahaha, had je man geen blauwe wang eraan overgehouden enne, vertellen hoor, we zijn hier allemaal te nieuwsgierig, hahaha! En we kennen elkaar toch niet, dus doorlullen kunnen we het toch niet Maar de keuze is aan jullie hoor, als je het niet wilt, gewoon niet doen dan. @Driekeerdaan, vandaag weer terug voor controle, toch? Spannend! Dus ze denken minder vruchtwater nu? Heb je het kindje nog wel goed gevoeld dit weekend? Echt de laatste loodjes nu he, aftellen ...!! En dat beurse gevoel zijn echt mijn schaamlippen meer zeg maar, pfff. Soms ist ineens een hele tijd weg en dan voel ik het weer. Ach ja ... @mw21, jeetje, wat veel kaartjes!! Bij mijn eerste had ik er ook zoveel, nu ook wel aardig wat (hangen ook nog op in de kamer), maar wel minder. Bij een tweede zwangerschap merk je toch wel dat het allemaal wat minder wordt die aandacht zeg maar. @Tab, fijn dat alles goed gaat!! Wij lopen gelijk op he, ben je eigenlijk ook al met verlof? En heb je lekker in de jacuzzi gebubbeld, ikke is jaloers, haha! Reageerde de baby daarop? @Ellalalaaa, jeetje meis, klinkt als n heftige, lange bevalling, wow ... En dan nog een weekje int ziekenhuis, das toch ook allemaal wat minder. Maar nu gelukkig weer thuis, kan het genieten beginnen, én het vinden van een nieuw ritme natuurlijk! Had je wel hechtingen eigenlijk? Enne, die kraamtranen horen er helemaal bij! Laat ze maar lekker lopen! @Marleen, ben jij er ook nog??? Hoe gaat het met jou??? @sorry als ik iemand ff vergeet ... Hier alles ok! Beebje beweegt nog steeds goed, helaas nog steeds vaak plassen, vooral 's nachts, maar ach, daar raak je aan gewend. En strax moet je er 's nachts toch ook weer uit Mijn dochtertje is vandaag naar het KDV, dus heb ff mijn handen vrij. Al wat dingen opgeruimd en uitgezocht, zo ff zitten en dan na het even nog ff stofzuigen. Tis nu toch baggerweer, dus echt weer om binnen dingen te doen. Woensdag weer op controle bij de VK, leuk weer!! Ga vanmiddag ook achteraan de geboortekaartjes, heb via internet hele toffe gezien, dus die ff met wat aanpassingen in bestelling doen. Nadeel is wel dat wij niet weten wat het wordt, dat je dan twee kaartjes moet klaarzetten, haha! Dus dubbel zoveel werk, maar ach, dat maakt de verrassing er niet minder leuk om strax! Ik ga weer ff verder, fijne dag verder!
Hoi! Heb niet zoveel tijd, maar wilde jullie even updaten; vanochtend weer een CTG en controle gehad bij de gyn. Afgelopen weekend voelde ik de kleine gewoon steeds bewegen, dus dat was wel fijn, hoefde dan ook niets te doen, moest dat alleen in de gaten houden. Het CTG was vanochtend goed, en ze heeft even gekeken of er nog vruchtwater zit rondom het kindje, en of de navelstreng genoeg voeding doorlaat. Dat zag er allemaal nog goed uit, en het schijnt dus veel vaker voor te komen dat de hoeveelheid vruchtwater aan het eind van de zwangerschap afneemt, alleen door de vele controles die ik krijg heeft ze het nu wat eerder opgemerkt en houdt ze het nu goed in de gaten. In principe moet ik nu donderdagochtend weer komen voor een CTG en controle, tenzij ik minder leven ga voelen, of weeën krijg... Dat laatste hoop ik gewoon, en de gyn eigenlijk ook, ben tenslotte al bijna 40 weken zwanger nu. Ik heb een keizersnede gehad, en daarom wil ze nu nog niet inleiden d.m.v. een veter, zoals bij Ellalalaa, dat brengt risico's met zich mee, omdat het wat meer vraagt van de baarmoeder en het litteken is natuurlijk een zwakke plek. Donderdag gaat ze weer toucheren, en als de baarmoedermond dan wel gerijpt is, kan ik wel aan het infuus. Blijft dus allemaal afwachten...! Ik hoop dat ik gewoon ga bevallen van dit kindje, dat is waar we naar streven en wat ik ook gewoon zo graag wil meemaken, maar als het om wat voor reden dan ook niet kan of verantwoord is, dan wordt het een keizersnede. Hier heb ik de hele zwangerschap in mijn achterhoofd wel rekening mee gehouden, en de gyn zei dat dat ook wel reeël was om te doen. Spannend dus nog steeds...!
driekeerdaan: alles heeft zijn voor en nadelen. Heb gehoord dat een keizersnede na ingreep best ingrijpend is. Met binding kindje zoals geven borstvoeding. Ook last van litteken met lopen in het begin etc. Dat heb je veel minder met de gewone bevalling. Aan de andere kant bij een gewone bevalling kan je later ook last hebben. Ikzelf moest bij mijn dochter met spoed naar het zkhuis. Hierdoor moesten ze snel ingrijpen met een knip. Nu drie jaar later heb ik nog steeds erg veel last van dat litteken. Als je het mij zou vragen zou ik zeggen: geef mij maar een keizersnede. Maar denk dat mensen die dat hebben meegemaakt zullen zeggen: geef mij maar een gewone bevalling. Ik hoop toch wel voor je op een gewone snelle bevalling zonder enige complicaties. (of heb jij liever zelf een keizersnede?) Toch wat je zegt houd de keizersnede in t achterhoofd...
ik ben het inderdaad echt een beetje uit aan het zitten Moet nog steeds bijna elke nacht overgeven en slaap daardoor erg slecht...voel me echt een zombie op het moment maar ik voel me dus 24/7 echt niet lekker afgelopen week door de VK ook meteen na de controle doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG omdat de kleine veel minder bewoog...CTG was gelukkig helemaal goed Morgen weer op controle Mn bekken en rug is ook drama....doe nauwelijks iets, maar aan het eind van de dag kan ik bijna niet meer lopen :x vandaag volgens mij wel de slijmprop verloren...en het rommelt al een paar dagen...ben benieuwd...vind het allemaal wel spannend hoor driekeerdaan...voor jou ook echt de laatste loodjes meid spannend mw21....leuk zeg al die kaarten ellalalaaa...zo te lezen is het een heftige bevalling geweest, gelukkig zijn jullie nu lekker thuis. Geniet er lekker van, en laat de kraamtraantjes maar stromen hoor
@ Alexanne; ik moet zowieso in het ziekenhuis bevallen omdat ik al een keizersnede heb gehad, maar zou wel graag gewoon willen bevallen omdat het me zo mooi lijkt je kindje gelijk vast te houden enzo... Aan de andere kant ben ik blij dat de gyn geen risico's wil lopen en wel echt doordachte adviezen geeft en weloverwogen beslissingen neemt, en als een keizersnede dan noodzakelijk is i.v.m. mijn gezondheid of die van het kindje, dan heb ik er wel vrede mee. Vorige keer is het herstel en de pijn van de keizersnede zelf me erg meegevallen, maar doordat ik HELLP had gehad ging het herstel over het algemeen langzaam, vooral ook psychisch. Ik ben dus nu al heel blij dat ik al zover ben zonder hoge bloeddruk of andere dingen! Wat vervelend dat je toen met spoed naar het ziekenhuis moest! Wil je nu wel thuis bevallen, of voor de zekerheid in het ziekenhuis? Ik hoor vaker dat vrouwen nog zo lang last hebben van het litteken na een knip, lijkt me heel vervelend! @ Pandora; bij jou wordt het ook spannend...!!! Wat vervelend dat je je zo voelt en dat je zoveel pijn hebt. Gelukkig was het CTG goed! Hoe komt het dat je steeds moet overgeven? Of weet je dat niet? Heel veel sterkte met de laatste loodjes, hoop dat je snel jullie kindje in je armen mag houden!!! (En ik ook... )
ondanks dat de kleine ingedaald is, zit ie precies tegen mn maag aan daar is echt 0,0 ruimte over...dus alles wat ik naar binnen werk, schopt de kleine eruit
@ Pandora; oh, bah, dat is wel heel vervelend...! Gewoon echt pech dus, dat de kleine precies daar zit... Ook veel last van maagzuur daardoor? Hopelijk komt jullie kleintje ook snel! Wie weet wel op dezelfde dag als die van ons... Hihi...