(nieuw) gestopt 3de week sept, wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jeannet 123, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja heeeeeeeeeeeeeeel veel maagzuur....eerst hielp antagel nog wel, maar de laatste 3 weken helpt helemaal niks meer :(
    ik zelf denk dat onze uk er voor het eind van de week is....maar kan er naast zitten natuurlijk:D
    zou wel leuk zijn op dezelfde dag :D

2. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    @ Pandora; bah, dus ook heel veel maagzuur... Balen dat niets er meer tegen helpt! Je moet dus ook echt opletten wat je eet enzo... Dat moet ik ook wel, anders heb ik ook wat maagzuur, maar dat gaat meestal wel weg na een glas melk of hapje vanillevla...
    Hier vanochtend ook een heel klein beetje slijmverlies, dus wie weet is het toch aan het rijpen...! Ben heel benieuwd, of en wanneer het doorzet...
    Bij jou nog wat veranderd?

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    vanille vla helpt hier ook niet....moet inderdaad erg opletten wat ik eet....maar omdat ik er zo'n last van heb, eet ik op het moment maar weinig :)

ik heb vannacht krom gelegen van de menstruatie krampen...nu is het even wat rustiger
    net op controle geweest bij de VK het is helaas niet te zeggen of het door gaat zetten, ze hoopt het voor me......dusssssssssss afwachten maar :D

4. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Spannend...! Vind ik tenminste wel... Zeker als je de hele nacht vanalles gevoeld hebt! Waren het golfbewegingen, of bleef de pijn continue? Want dat schijnt ook nog weer verschil te maken... Heeft de VK je getoucheerd, of dat niet?

Ik heb voel steeds vanalles, lage rugpijn, soms ook onderin mijn buik dat het wat heftiger wordt, en dan weer even niets... Ze zeggen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, en ik probeer ook wel steeds afleiding te zoeken door dingetjes in huis te doen enzo, maar vind dat wel moeilijk! Zeker nu ik zo dicht bij de uitgerekende datum zit enzo...

Ik hoop ook voor je dat het doorzet! (En voor mezelf ook ;))

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Inwendig heeft ze niet gevoeld:(
    Vannacht kwam het echt met golfbewegingen...werd daar steeds wakker van....nu zijn de menstruatiekrampen eigenlijk constant aanwezig:( Heb wel erg.lage rugpijn....op een plek waar ik nog geen rugpijn had
    vannacht werd ik ook beroerd van die rugpijn...beetje trillerig

6. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    spannend pandora! rustig aan doen dus

7. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    voor jou ook de laatste dagen! hopelijk kom je ze goed door (het weer zit gelukkig mee hihi)

8. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    leuk he al die aandacht! ik heb alles nu in een klein koffertje gedaan.

houd er ook iemand zo'n 9-maanden dagboek bij?

9. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoe is het met de rest van de preggies?
    morgen mag ik weer voor de keuring. beeb heeft of hele lange benen of mijn bm zit meer naar rechts. ik voel de voeten helemaal aan de zijkant! placenta zit gelukkig helemaal bovenin dus ribtrappen worden gedempt.

Ligt jullie kindje netjes in het midden?

Ik reageer niet op alle berichten hoor (snorrie) de meesten zijn al beantwoord. Ik lees en leef met jullie mee!! af en toe zal ik een stuiptrek van leven geven hihi

ow en ik ben ook al met verlof :) volgend jaar pas weer terug

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @3xdaan en Pandora;

Spannend hoor meiden!! De volgende 2 baby's zijn al onderweg!! Hoop voor jullie dat ze nu gauw komen, het zijn de laatste loodjes meiden! Dus kijk nog maar eens goed naar die bolle buikjes!!

@Tab
    Ik heb ook zo'n 9mnden dagboek (al schrijf ik er 1x per maand of zo alles in 1x in) Heb ik kado gehad, dus ik doe daar straks ook al mn kaarten van nu en de geboorte in. Heb nu al 23 kaarten alleen al omdat ik zwanger ben, laat ze lekker hangen ziet er gezellie uit haha..

Gister 20 wkn echo gehad! Was gelukkig allemaal goed,alleen geen mooie plaatjes mee gehad. Ik had echt zo'n serieuze snob die me hielp. Zij niet zo heel veel en het geslacht dacht ze meteen te weten maar ze zij op het laatst toch wat anders te zien, zat ik daar.. Uh ja wat is het nou? (ik heb niet gezegd dat wij het al wisten) Gelukkig kwam ze uiteindelijk na goed kijken (kleine had handjes tussen de benen/billen) uit op hetzelfde (pfff) Schrok echt even.. Was gewoon niet zo'n leuk mens ook..
    Gelukkig met 27/28 weken nog een pretecho, kunnen we de kleine dan ook nog even zien..
    Net even online bedje en box voor bij mn ouders besteld, die gaan oppassen en willen er niets voor hebben dus ik had zoiets van; Dan zorgen wij iig voor de grote spullen!! Bij elkaar net 100euro en dan een witte box en wilt ledikantje,nieuw. Vond het echt niet duur!
    Verder hier rustig, ga zo even de therapeut bellen en even rustig aan (last van mn rug/banden) Maar goed heb ook laat/vroeg gedraaid..is mischien iets teveel van het goede nu..
    Verder don as uitslag van de cardioloog, ook wel spannend dus..(fingers crossed please..)

Ik houd het hier mee in de gaten!!

En Marleen,Vlinder hoe gaat het met jullie?
    En Ellalala; Mogen we de naam van je kindje ook weten of is dat bewust nog even geheim??Hoe gaat het verder in moederland?

11. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Pandora en Driekeerdaan, spannend voor jullie!! Kan vast niet lang meer duren nu!!!!

@Wendy, fijn dat alles goed was bij de echo!! Jammer alleen dat je niet echt leuke fotootjes mee kreeg en over het geslacht. Strax idd nog een pretecho, dan kan je je beeb in ieder geval nog een keertje zien ;)
    En das niet duur voor een box en ledikant, én superhandy voor je ouders natuurlijk!

@Tab, leuk je weer te lezen! Bij jou dus ook alles ok en morgen weer voor controle? Ikke ook, maar ja, wij schelen ook nix he ;) Moet jij ook je urine nu steeds meenemen, of niet?
    En hier voel ik ook steeds trapjes aan de linkerzijkant, soms ook bovenin. Vaak ligt het kontje echt rechts, zie je echt een megabobbel in mijn buik, haha!

9-maandendagboek: hier ook aangeschaft! Probeer het netjes bij te houden, maar vergeet nogal es de foto's in te plakken (lees: nog 0 gedaan!!) en soms moet ik het ook echt bijwerken.
    Van deze serie hadden ze ook een kraambezoekboek, heb ik nu ook gekocht, lijkt me ook leuk om bij te houden. Bij mijn dochtertje kon ik nooit wat leuks vinden en gewoon niet aan gedacht eigenlijk.

Vanmiddag naar de kermis geweest met de kleine, manlief en mijn ouders. Was erg leuk, maar ben nu bekaf. Kon natuurlijk niet rusten vandaag, dus dat kan ik nu goed merken. Vanavond maar meteen nadat dochterlief op bed ligt met de beentjes omhoog en morgen rustig aan doen. Hoef morgen ook nix, dochter gaat naar het KDV, ik 's ochtends ff naar de kapper en 's middags naar de VK, dus valt mee allemala, gelukkig!

12. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    pandora: als het aanhoudt gewoon effe inwendig onderzoek vragen. Ik had bij de eerste precies hetzelfde. Ging ik naar de vk had ik 4 cm ontsluiting! Toen brak ze de vliezen en kon ik binnen 3 uur gaan persen!
    Ik had wel dat ik op een gegeven moment een ritme kreeg in de krampen heb jij dat ook?
    We leven helemaal met je mee hoor en hou ons echt op de hoogte!

Wendy: wel goed dat ze t zelfde geslacht zei anders weet je niet waar je aan toe bent!
    Mijn zus is ook zwanger en had een 20 weken echo. Nu zei de gyn: ik denk dat t een jongen is volgens mij zie ik wat tussen de benen. Maar echt zeker kon ze t niet zeggen.
    Nu heb ik het gevoel dat t een meisje is voor haar en zij zelf ook. Nu wacht ze met dingen kopen want ze is overtuigd dat t een meid is...
    Ik zit te denken om een pretecho voor haar te regelen.
    Oh had nog een vraag: hoeveel kilo ben je nu ongeveer aangekomen?
    Ikzelf 1 kilo. Ik vind het wel weinig!
    Heb wel een buikje op zich maar maak me soms zorgen. Ik voel bijna niks en kom bijna niet aan. Ga straks voor controle ben benieuwd wat ze zegt

nou meide ik lees met iedereen mee hoor! Ik houd alles in de gaten

13. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    net bij vk geweest, moet ook elke keer urine meenemen. maar ben in 2 weken 4 kilo aangekomen! vind dat wel heel veel, en dan eet ik niet eens absurd veel.... misschien verschillen de weegschalen daar wel van elkaar... of omdat ik nu wat meer vocht vasthoud.... ik zie het wel. kindje is ook ingedaald zei ze dus dat gaat helemaal goed :-D

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    alexanne;

ik al echt een zwangerbuikje nu hoor en ook al 6kilo rijker,pff..
    maar ik woog bij start zw schap ook maar 50kilo dus volgens vk moet ik extra reserve opslaan..Weet niet hoe jij "normaal" zit, maar volgens groeit de ene ook harder in het begin en dan even rustig en de ander weer andersom..
    Jammer dat je de kleine nog niet echt goed voelt,dat zou je ook al weer wat gerust stellen. Ben benieuwd wat de vk gaat zeggen,succes vanmiddag!
    Dat is ook wat met je zus, tja ze mogen nooit 100% garantie geven wb het geslacht. Maar een pretecho kan natuurlijk de uitkomst geven want om nou niets te kopen is niet leuk maar als zij/jij uitgaan van een meid en het is toch echt een jongen moet je kwa gedachten ook even omswitchen denk ik..
    Leuk he dat we maar 1 weekje schelen,ik had het idd al gezien!

@pandora en 3xdaan
    Hoe gaat met jullie?Nog ontwikkelingen mbt de beebs in aantocht?

@Tab
    inderdaad 4 kilo is aanrdig wat, mischien inderdaad vocht?Gelukkig met het kleintje alles goed, die kilo's zijn latere zorg toch?

Ik ga snel even eten en dan mag ik weeer werken pfff...Ik heb er steeds minder zin in en ik moet nog 12 weken werken tot mn verlof..Komt ook door de drukte hoor! Verder belde ik gister de bekkenfysio; Ja mw. die is op vakantie en er zijn nog een paar dames voor u dus dat kan nog wel even duren..Nou ik wacht wel weer af..
    Vraagje; Ik heb s'nachts toch regelmatig kramp in mn kuiten, doet zo'n pijn..herkennen jullie dit???Hiervoor nog nooit gehad (gelukkig)

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier even snel vers van de pers mijn enorme toeter met 38.4 weken :D:D:D IK STA OP SPRINGEN :D:D:D

16. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    mooie buik hoor!!!

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Pandora da's inderdaad een flinke toeter!! Maar wel mooi hoor,geniet er nog maar heeeel eventjes van!

18. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    @ Pandora; wow, mooi om te zien...! Ook om te zien dat ik dus niet de enige ben met zo'n toeter... ;)
    Hoe gaat het? Nog veel last van voorweeen? Ik zou, zoals Alexanne al zei, ook even vragen aan de verloskundige of ze misschien wil voelen, wie weet heb je al wat ontsluiting!

@ Deesje; leuk, even gezellig naar de kermis met z'n allen! Alleen wel vermoeiend he, dat vind ik ook steeds na alles wat we ondernemen. Daarom doe ik nu echt nog maar weinig, manlief gaat vaak ff met ons dochtertje fietsen of naar de eendjes etc., maar zelfs dat kost me nu moeite, omdat ik met lopen zo'n last krijg van mijn onderbuik.

@ Tab; fijn dat alles goed was bij de VK! Het kan zijn dat je kindje nu ineens wat harder is gegroeid, en in combinatie met wat vocht vasthouden zit je al snel op een paar kilo erbij... Komt na de zwangerschap allemaal wel weer goed! ;)

@ Alexanne; jammer dat je het zo weinig voelt bewegen, en dat dat je onzeker maakt, want zo kun je niet optimaal genieten... Misschien toch even aan de VK vragen waar de placenta ligt, daar kan het natuurlijk door komen!

@ Wendy; drukdrukdruk met werken dus nog... 12 Weken is dan inderdaad wel lang he, als je er zo tegenop ziet. Wel echt aan jezelf denken en als je het echt niet trekt gewoon minder gaan werken, dan zoeken ze op je werk maar een andere oplossing hoor!
    Fijn dat alles goed was met jullie kleintje bij de 20-weken-echo! Jammer dat het zo'n vreemd mens was, dat hadden wij bij ons dochtertje, dat maakt het toch minder leuk he... Die vrouw die wij toen hadden zat steeds op de klok te kijken, en toen de tijd voorbij was, had ze nog niet naar het geslacht gekeken, en dat wilde ze toen ook bijna niet meer doen omdat het dus al tijd was... Echt heel raar. Dit keer hadden we gelukkig wel een leuke vrouw.
    Op naar de pretecho dan maar voor de leuke plaatjes!! ;)

Hier is alles nog een beetje hetzelfde als gisteren. Vanochtend weer slijmverlies, wat meer dan gisteren, en af en toe ineens weer wat krampen/voorweeen/zeurderige pijn in mijn onderrug. Gisteravond toen ik in bed lag kreeg ik ineens een hele heftige kramp in mijn buik, zo heftig had ik nog niet eerder gehad. Maar de rest van de nacht niet meer zo heftig, dus tja... We wachten maar weer gewoon af! Wel had ik net het idee dat ik misschien vruchtwater aan het verliezen ben, maar weet het niet zeker. Ga zo maar even wat opvangen denk ik, je schijnt het heel duidelijk te kunnen ruiken zeggen ze. Urine is het in ieder geval niet, het voelt echt alsof ik ongesteld ben, dat idee... (Sorry voor de details ;))

Zo nog even lekker liggen en een half uurtje mijn ogen sluiten, dan ben ik daarna weer opgeladen voor een middagje dochtertje vermaken... :) Ik probeer haar nu bewust soms even echt wat speciale momentjes van aandacht te geven, ze speelt vaak heel lief alleen, dat kan ze erg goed, maar nu hoef ik m'n aandacht nog niet te verdelen dus daar maak ik nog maar even gebruik van!

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    gisteren heeft ze inwendig niet gevoeld...weet niet waarom niet, denk omdat er nog totaal geen regelmaat in zat!
    Vandaag wel meer regelmaat dan de voorgaande dagen...en voel me koortsig/heb verhoging:(
    Nog steeds pijn in onderrug en steken in liezen en benen voelen als een blok beton:(

Ik ga nu ook even lekker een uurtje plat;)

20. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi hoi allemaal,

Vanmiddag ook weer op controle geweest bij de VK, alles weer goedgekeurd. Beebje lag ook al in mijn bekken, was aan het indalen, dus das een fijn idee. Maar bij een tweede kan dat net zo makkelijk op het laatste moment, das toch anders dan bij een eerste! Verder was ik 1 kilo aangekomen in 2 weken, thank god!! Ben nu in totaal 14 kilo aangekomen, maar goed, moet nog een paar weekjes en die kunnen ook nog wel aantikken, haha! Verder heeft ze gevoel en schat de baby op 7 - 7.5 pond. Mijn dochtertje was 6.5, dus ongeveer hetzelfde. Ze denkt trouwens dat het een jongetje wordt, gezien hoe ze het gevoeld heeft, haha! We zullen zien, al denk ik instinctief dit ook ... afwachten maar!
    Ben nu wel moe, ook al was mijn dochtertje naar het KDV, dan plan je toch gewoon weer veels te veel op zo'n dag. Effe snel wat reacties.

@Pandora, oh spannend meis!! En wat een mooie toeter/buik! hier nog eentje die zo huge is hoor en ik ben zelfs nog niet zo ver als jou!! Hopelijk zet het allemaal snel door.

@Alexanne, hoe was het bij de gyn? En bij je zus konden ze het dus niet echt heel duidelijk zien? Was bij een vriendin van mij ook, die heeft toen zelfs 2 pretecho's daarna gedaan, want die had als gevoel ook een meisje, maar het was overduidelijk een jongen.

@Tab, fijn dat bij jou ook alles goed was! Enne, die 4 kilo kan ook echt wel heel wat vocht zijn hoor, ik merk ook dat ik nu wat vasthoud. Vooral mijn handen, want ik pas mijn trouwring niet meer, haha! Wat fijn dat het ook al ingedaald is, geeft toch een fijn gevoel.

@Driekeerdaan, hoe is het inmiddels? Nog steeds zo aant rommelen? Heb je nog een beetje kunnen rusten tussendoor? Hier ook af en toe last van de onderbuik als ik veel loop, ik herken je gevoel daarin ook echt wel!

@Wendy, weer aant werk dus, blegh. En nog 12 weken, je bent dus wel aant aftellen al, hahaha! Enne, die kuitkrampen zijn ook herkenbaar hoor! Nu gaat het goed, maar soms schiet het er 's ochtends vroeg of 's nachts in, auauauau! Had het pas gevraagd, maar het kan er dus aan liggen dat je dan te weinig hebt gedronken.

Ik laat het ff hierbij, loop nog ff een rondje met mijn hondjes en dan lekker met beentjes omhoog.

Deel Deze Pagina