(nieuw) gestopt 3de week sept, wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jeannet 123, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    @ Wendy; leuk he, shoppen voor de kleine... Haha, dat blijft inderdaad wel hoor, zoals Deesje al zegt, ik koop ook nog steeds vaak wat voor ons dochtertje, blijft leuk! :)
    Als je flesvoeding gaat geven kun je inderdaad vast wel een fles kopen, maar ik zou er niet te veel kopen, want soms drinkt een kleintje helemaal niet zo goed of lekker uit een bepaald merk en dan moet je over op een ander merk, en dan is het wel zonde...
    Ben wel benieuwd waarom je flesvoeding gaat geven? Ik wil toch weer proberen borstvoeding te geven, maar als het weer moeizaam gaat dan stop ik wel eerder, heb ik met mezelf en mijn man afgesproken. Met de fles komen ze tenslotte ook gewoon groot!

@ Deesje; fijn dat je dochtertje weer wat is opgeknapt. Hier gaat het ook de goede kant wel weer op met onze kleine meid, ze is nog wat hangerig en wat verhoging, maar de echte koorts was vanochtend weg.

@ Alexanne; ik was/ben deze zwangerschap ook veel sneller moe dan bij de zwangerschap van ons dochtertje, ook heel snel last van m'n onderbuik enzo... En natuurlijk m'n handen vol thuis, dus dat speelt ook mee!
    Lekker even een paar daagjes weg dus... Geniet ervan!

@ Tab; doe maar lekker rustig aan, geniet van je verlof! Nu kan het nog, straks moet je aan de bak... ;)

Ik ben vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor een CTG, zag er allemaal goed uit. Sinds gisteren enorme voorweeen, soms echt krampen, moet het dan echt wegzuchten, maar doorzetten doet het nog niet. Tenminste, ik ontdek er geen regelmaat in, en bij het CTG werd er ook niets regelmatigs geregistreerd qua samentrekkingen van de baarmoeder. Dus gewoon maar weer afwachten, en maandagmiddag weer voor een CTG en dan ook weer naar de gyn. Dan gaat ze weer voelen en als de baarmoedermond rijp is, brengen ze dinsdag een balloncatether in om te proberen het op gang te brengen. Afwachten dus...

Heb wel elke keer als de kleine beweegt heel veel pijn onderin mijn buik, alsof het hoofdje echt heel hard tegen mijn schaambeen ofzo aandrukt. Herkent één van jullie dit?

Ons dochtertje ligt nu nog te slapen, dus ik ga ook nog even een half uurtje uitrusten. Dan nog boodschappen doen (met manlief, die sjouwt nu maar mooi ;)) en dan lekker niks... De afgelopen week ga ik trouwens ook 's avonds gelijk douchen als ons dochtertje in bed ligt, en dan ga ik er zelf ook in. Nog ff tv kijken of op de laptop, en dan slapen, pffff, dan ben ik echt helemaal op.

Fijn weekend nog allemaal!

2. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Pfff, ff ego klagen hoor... Loop al dagen met pijnlijke harde buiken/voorweeen, kan soms niet rechtop staan of lopen, moet 't soms gewoon wegzuchten. Hoort erbij, maar met een kleine meid van 3 die ook nog eens ziekjes is, is dat gewoon heel lastig. In 't weekend ben ik dus blij als mijn man thuis is, dan kan hij dat ff van me overnemen... Tenminste... Dat had ik gehoopt... Nu heeft meneer ook elke keer wat; hoofdpijn, zere nek, zere rug, verkouden, etc... Pffff... MANNEN...!!!! Grrr...

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Jahoor 3x daan! Hij zal t wel slechter hebben dan jou? Sjonge jonge! Geef m maar een goede trap onder zijn hol van mij!

Kan me echt niet voorstellen hoe t is met nog een kleintje erbij, als ik zie hoe moe ik in t begin was, kan me echt niet bedenken hoe ik dat met een kleintje zou doen zeg

Hoop voor je dat t snel doorzet en je een goede bevalling hebt met een mooi en gezond kindje kado!

Hier gister housewarming gehad altans... Leek meer een babyshower echt belachelijk haha maar wel heel leuk!

Nu kapot lig op bed en hoor vriendlief beneden opruimen *schaam* haha

Fijne zondag dames! En laat die baby's maar komen!

4. vlindertje77

7 nov 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha typisch mannen :)
    Hoop dat de kleine er maar snel uit wil komen!

Ik heb aanstaande vrijdag de termijn echo. Heel erg spannend! Intake heb ik afgelopen vrijdag gehad bij de VK. Zoveel informatie mee gekregen.
    Hebben jullie de combinatietest gedaan?

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wij niet gedaan hoor vlinder! Kben nog jong dus kansen kleiner en zouden t gewoon houden. Als ze met 20 weken echo wat afwijkends zien in dat opzicht kunnen we altijd verder laten onderzoeken

Ben jij t wel van plan?
    Hoe voel je je verder?

6. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Vlindertje, wij ook niet gedaan hoor. Om dezelfde reden als mw21 eigenlijk. Hoe gaat het idd voor de rest met je, misselijk, moe??

@Driekeerdaan, hoe is het met jou?? Hoe was de CTG vanmorgen, of ben je inmiddels toch aant puffen?? OOOOH, en MANNEN!! Als die zouden moeten bevallen, dan zou het nooit goedkomen volgens mij ;)

@de rest, moet nog ff meer teruglezen, maar reageer vanavond wel ff verder.

Net de stad in geweest voor wat laatste dingetjes, pfff. Twee uurtjes lopen is meer dan zat hoor! Nu ff lekker int zonnetje zitten met een waterijsje, hihi. Ben wel geslaagd voor leuke dingetjes, voor mijn dochtertje ook een mooi bedelarmbandje gekocht voor als de baby er strax is, zo leuk!! Geloof nu dat ik het meeste wel zo'n beetje heb ...!

7. vlindertje77

7 nov 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben verschrikkelijk moe en misselijk. Loop ook regelmatig over te geven. hoop binnenkort weer wat op te knappen. Gisteren ben ik om kwart over 9 al naar bed gegaan.
    Ik denk dat ik wel voor de combinatietest ga, zou mij een fijner gevoel geven denk ik.
    Vrijdag de echo, ben toch wel een beetje nerveus....

8. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Vlindertje, oh das balen dat je niet zo lekker bent. Meestal gaat dat na die 12 weken echt wel beter (bij mij gelukkig na 10 al!!). Enne, gewoon doen hoor, als je een goed gevoel geeft bij zo'n test! Je eigen gevoel gewoon volgen!
    Spannend hoor, vrijdag de echo! Ik vond het toen ook zo spannend, en het is ook superleuk om je kindje weer te zien!

Hoe zou het met driekeerdaan zijn????

9. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Hoi allemaal,

hier even een update;
    gisteren weer controle gehad bij de gyn, CTG was goed, de kleine was eerst wel wat rustig, lag te pitten ;), dus moest er wat langer aan om te kijken wat de hartslag deed bij bewegen enzo, maar later was het allemaal goed. Ook elke 8-10 min. een harde buik te zien, voorweeën eigenlijk meer, ze zijn best pijnlijk en moet soms echt ff een paar keer goed inademen en uitblazen. Die voorweeën bleven gisteren echt maar komen, maar er zat nog geen echte regelmaat in (6-8-10-12-9-7 min. enz...) en ze werden ook niet steeds heftiger, dus ja... Vannacht wel 2 keer wakker geworden met echt ook pijn in mijn bovenbuik en hele rug, maar daar bleef het bij... Ze heeft gisteren ook nog gevoeld, maar de baarmoedermond is nog steeds niet helemaal verweekt, ondanks de voorweeën en het slijmverlies wat ik al een week heb, dus dat zegt helaas ook niks. Zolang het vruchtwater niet ineens heel erg afneemt, en zolang de kleine het nog goed maakt, doen ze dus niks... Moet nu morgenmiddag weer voor controle.
    Ik baal wel echt dat mijn gyn net deze week op vakantie is, degene die ik gisteren had heeft ook veel ervaring, maar het is een hele aparte vrouw, kan er niet zoveel mee... Maar ja, ze schijnt wel ook echt goed te zijn, dus daar vertrouw ik dan maar op.

Verder is ons dochtertje nog steeds aan het kwakkelen, 's ochtends gaat het wel, en dan 's middags ineens weer koorts... Ze was ook behoorlijk aan het hoesten, dus zondagmiddag zijn we nog naar de huisartsenpost geweest, maar er zat geen slijm in haar longetjes gelukkig. Nu dus maar even een wat sterker hoestdrankje, en mocht het morgen nog niet beter zijn dan moeten we weer even naar de huisarts. Ze wilde vanochtend zelf naar het kinderdagverblijf, dus heb haar wel gebracht, ik bel zo even hoe het gaat en dan kan ik haar altijd weer ophalen tussen de middag. Voelde me wel even schuldig en rot, want ik was eigenlijk wel even opgelucht dat ze naar het kinderdagverblijf wilde, kon ik zelf eventjes op adem komen... Maar ja, toen ik haar had gebracht dus wel met tranen over m'n wangen naar huis... :(
    Morgenmiddag komt mijn moeder even, dat is wel fijn. Mijn schoonmoeder biedt ook steeds aan om te helpen, maar als ze er dan is, zit ze alleen op de bank en onderneemt niks met ons dochtertje. En dan kan ik nog haar drinken gaan indoen ook... Dus dat schiet niet zo op, dan gaat ons dochtertje alleen maar meer aandacht vragen, dus dan ben ik net zo lief met haar alleen thuis...

Manlief z'n geklaag heb ik gewoon volledig genegeerd, slecht he... :cool: Maar het heeft wel geholpen geloof ik, want ik hoor hem niet meer en hij doet zowaar ook wat meer uit zichzelf.

Sorry voor mijn ego-verhaaltje, maar moest het echt ff kwijt...

Hoe gaat het met jullie allemaal?

@ Pandora; is er bij jou al wat aan het doorzetten??

@ Vlindertje77; ach, je hebt het goed te pakken dus, met de kwaaltjes... Moe en misselijk, vervelend he. Heb je het de hele dag, of alleen 's ochtends?
    Hopelijk is alles gewoon helemaal goed bij de echo, spannend he!
    Combinatietest hebben wij niet gedaan, dit omdat we er minder fijne ervaringen mee hebben. Toen de 2-de vrouw van mijn vader zwanger was van mijn halfbroertje, hebben ze dat ook gedaan, en toen heeft ze arts allerlei uitspraken gedaan, er zou van alles mis zijn etc., terwijl er toen eerst nog dingen verder onderzocht moesten worden. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand, maar het verdere verloop van de zwangerschap was toch wel een beetje verpest toen...
    Maar zo hoeft het natuurlijk niet te gaan, en als het jezelf een fijn gevoel geeft om het wel te doen; gewoon doen!

Nou, ik ga maar eens even het kinderdagverblijf bellen, kijken hoe het gaat...

Fijne dag allemaal!

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ff ego....het begint nu door te zetten heb ik het idee....verlies sinds vanacht ook echt flinke klodders slijmprop...
    nog geen regelmaat maar wel steeds pijnlijker
    vanmorgen bij de vk geweest...ze denkt ook dat het niet.lang meer duurt:D

11. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    @ Pandora; ik hoop het voor je!!!

12. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    spannend!

13. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Pandora, spannend meid! Wie weet heb je heeeel snel jullie kleintje in jullie armen, wow!!! Succes!!!

@driekeerdaan, nog steeds afwachten dus, grrr. Ben je het nog niet beu?!!? Hopelijk duurt het niet als te lang meer ...
    Hoe is het met je dochter gegaan op het KDV? Hoefde je ze niet te halen tussen de middag?
    En ik snap je ook goed hoor, ik vind het ook heerlijk als de mijne ff naar oma of het KDV is :) Het wordt toch steeds zwaarder en dan heb je toch ook echt wel ff rust.
    Mijn dochtertje kwakkelt ook nog steeds met dat virus. Hoest nu ook, soms net geblaf. Mag wel Luuf smeren, maar hoestdrank krijg ik met veel protest er niet eens altijd in ... Verder is haar eetlust ook echt minimaal, maar ben al lang blij als ze wat drinkt, al is dat ook minder dan anders. Voor de rest is ze goed te pas, dus morgen gaat ze ook gewoon naar de kindjes toe.

Heb vandaag wel een vermoeidheidsdagje moet ik zeggen. Steeds bezig zijn, dochtertje entertainen, ze sliep helaas ook niet lang (door het gehoest), dus ik zat twee minuten en toen hoorde ik alweer door de babyfoon: MAMAAAAAAAAAAAAA! BEN WAKKUR! Dus ja ... nu zit ze ff voor een DVD van Smurfin, is ze ineens weg van ... kan ik zo koken op het gemakje en hopelijk vanavond ff lekker nix, zodat ik ook vroeg mijn kotje in kan. Wat wel vreemd is, is dat ik juist 's avonds weer zo'n energiestoot krijg, haha!
    Heb vanmiddag de geboortekaartjes besteld. Twee versies uiteraard, want we weten natuurlijk niet wat het wordt! Krijgen binnen een paar daagjes een proefdruk, ben erg benieuwd!!

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pandora en 3xdaan spannend!!

Vlinder zelf doen wat je prettig vind maar heb in het februari topic ook vaker gelezen dat ze het eerst niet zeker weten dan een week later weer terug komen etc. Ik denk persoonlijk dat het meer stress veroorzaakt.
    En leef met je mee! Jeetje wat ben ik ook enorm moe en misselijk geweest zeg. Maar komt echt goed! Vanaf 12 weken ging het steeds beetje beter en sinds deze week heb ik overdag energie voor 10 en alleen savonds iets sneller misselijk.
    Even doorzetten! En yeeeh al 9 weken! Herken ook je spanning voor de echo, maar alle symptomen zijn er en daar hield ik me aardig aan vast!

Deesje leuk zo'n vermaak dochter haha

15. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    En? Al meer baby's?

16. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Jaaaaaaaa, was ook benieuwd!! Kom vanavond weer ff bijlezen/reageren, ga nu eerst mijn dochter ff van het KDV ophalen. Heb weer een productief dagje achter de rug ;)

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Pandora en 3xdaan
    Hoe gaat het met jullie meiden??Ik net als m21 erg benieuwd of er al baby's in aantocht zijn!!!We horen het wel als het zo ver is meiden..Zet m op!!!

@Vlinder
    Wij hebben de comb test ook niet gedaan, zouden het toch niet "zomaar" weg laten halen en het is een berekening geen zekerheid..En mocht de berekening niet goed zijn moet je weer een punctie en die heeft ook risico's..Kortom ik vond dat je eigenlijk al moet weten wat je met een eventuele neg uitslag zou doen..Ik zou er nerveus van worden iig!
    Maar goed ieder zn ding als het jou juist zekerhei geeft is het natuurlijk ook helemaal oke! De tests zijn er niet voor niets!
    En nog zo ziekjes meis, bah...Nog even volhouden!

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    en Deesje; Proefdruk al binnen?Heb je kaartjes online besteld of via drukker?

19. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    even een spamfoto, 36+1 (en klopt af, nog geen streep) (ow ja, op m'n linkerbil, maar die zie je lekker niet hahaha)

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Tab

Mooie buik hoor! Niet te groot en niet te klein..En inderdaad geen streepje te vinden..Ik hoop ook zo'n buikje te krijgen op die termijn..

Ik zal er ook weer eens 1 opzoeken en plaatsen straks!

Deel Deze Pagina