Hihi Tab ik vind m nogsteeda niet super groot juist heel mooi! Maar kan me voorstellen dat t wel echt vervelend wordt ookal kan ik me niet echt voorstellen dat ik dat straks ook heb! Wendy hoe gaat jou buikje?
Pandora: Mijn schoonmoeder is vroeger ook gestript en vond het vreselijk. Ze zei dat het echt pijn deed en uiteindelijk had t niks geholpen. DUs misschien wel beter toch? Ik begrijp echt dat je het zat bent! Mijn moeder zegt altijd: als je het helemaal zat bent dan komt het. Misschien ook een stukje natuur. De bevalling is niet niks maar omdat je het helemaal zat bent ben je er ook klaar voor! Das het enige voordeel. Ik keek bij de eerste heel erg op tegen de bevalling. Aan het eind voelde ik me zo beroerd dat ik het gewoon eruit wilde. Hierdoor viel de bevalling weer erg mee Sterkte meid en we denken echt aan je! mw21: voel je al wat? Ik dacht echt wat te voelen met week 14. Nou daarna niks meer en nu week 21 word ik er gewoon gek van haha Hoe voel je je voor de rest? Nog kwaaltjes? Tabrachtige buik meid! Zo te zien ben je nog wel mobiel..? Deesje: ben jij het ook al zat of is het nog te doen? Wendy: hoe gaat t met jou? Ik zei toch de vorige keer dat ik het niet voelde schoppen? nu word ik er al snel misselijk van. Herken jij dat? dat je misselijk word van het bewegen in je buik? Even een update: Ben naar de gyn geweest vorige week. Wat een lange termijnecho is dat he! Alles werd nagekeken. Ook werd er naar het geslacht gekeken. Mijn vriend dacht van te voren: het zal wel weer een meid zijn Ik dacht: weet zeker dat t een jongen is. We hadden voor beide namen hoor maar had t de hele tijd over mijn zoontje....heel gek. Toch de uitslag roffel roffel....een meid! Ik had het echt niet verwacht en moest effe omschakelen. Als ik heeeel eerlijk ben hoopte ik daar stiekem op. Puur uit gemak. Mijn dochter heeft zoveel speelgoed en heb in die tijd alles roze gedaan. Van maxicosi-roze tot beddengoed-roze. Buggy roze..noem maar op. Das dus echt gemakkelijk nu! Ook qua kleding! Ik heb bakken vol. Ben toen echt los gegaan met de eerste. Heb wel 5 paar slofjes van all stars. Adidas schoentjes timberlands noem maar op. Kijk als het gaat lopen wil ik wel nieuwe schoenen natuurlijk. Ook kleding zooooveel. DUs in dat opzicht ben ik heel blij Meisje -jongen was ook leuk geweest. Helemaal voor mijn vriend want die wilde nu zo graag een jongen... Maar het allerbelangrijkste is dat t gezond is!!! Wel moet ik over 2 weken terugkomen want de gyn vond het hoofdje wat aan de kleine kant. Dat liep een week achter zeg maar. Nou we gaan t zien. Ratel maar door want ben zo blij! Jullie zijn de eerste die het weten! hihi ook de laatste hoor... gr
Haha Alexanne wat leuk joh!! Hier nog 4 weekjes tot 20 weken echo. Klachten zijn er deze week weinig gelukkig! Alleen al me energie nog niet terug maar daar wen ik aan!
Hoi hoi, Eindelijk gelukt voor een foto van mijn buik! Hier is ie dan, de huge one Beetje wazig, maar hopelijk kunnen jullie het zien! Lees later ff goed terug, maar begreep dat Alexanne een meisje krijgt, jeeej!! En idd, errug praktisch is het wel!! Hier zou een jongetje supertof zijn nu, dan heb je ze allebei, maar een meisje is ook superleuk. Maakt gewoon eigenlijk niet uit. Afijn, tot later!
Ja, je gaat de buik toch missen. De 'zware' versie dan niet, maar wel het getrappel enzo .. dan voel je je ineens 'leeg' zeg maar, heel apart gevoel. Tis nu ook heel dubbel vind ik, wie weet is dit wel mijn laatste zwangerschap, dus probeer er intens van te genieten nu!!!
@Tab Mooie buik hoor ik vind hem niet mega groot,ik hoop er ook zo bij te lopen tegen die tijd! @Deesje Jij ook een mooi buik(je) hoor iets groter als tab maar nog steeds erg mooi! @Alexanne Een meisje, o wat leuk!!! Manlief ook al een beetje gewent aan het idee? inderdaad wel handig met de spulletjes ja, scheelt weer!! Ik voel het echt dagelijks goed schoppen al vanaf een week of 20/21, s;avond beweegt gewoon heel mn buik,zo freaky om te zien haha..Ik vind het als het bij mn navel ligt en schopt een weeéig gevoel op anderen plaatsen niet gelukkig.. @Pandora Meis toch ze houden jou wel in spanning..Snap dat je baalt van het niet kunnen/mogen inleiden..Hopelijk ga je snel zelf aan de gang en zijn er geen narigheden met je navelstreng oid..Succes meid!!! @m21 Ik voelde rond jou tijd ook het gekriebel en geplop voor het eerst,dus het kan inderdaad! Weet je waar je placenta ligt?Voor/achter?Dat bepaalt het voor een groot gedeelte namelijk.. Mijn buik groeit nu echt mega ineens, ik zal snel een foto plaatsen! Ik vanmorgen bij vk geweest, ze vond mn buik een mooi gevuld bolletje! Ze liet ons ook het hoofdje voelen,lag naast mn navel en inderdaad een klein rond bolletje voelde ik tussen mn 2 handen in..Was erg raar/mooi om te voelen..Maar de kleine was druk dus peerde hem snel na dat gepor daar (terecht haha) Verder weer extra suiker co binnenkort ivm diabetes broertje, ben benieuwd..Bloeddruk was keurig nu 105/60 niet te laag en niet hoog.. Ik ga weer net terug van werken en morgen weer half 8 beginnen pfff, donderdag naar de fysio en dan maandag bekijken wat we met mn werk gaan doen nav advies fysio.. Trusten!
Hey meiden, Even ego berichtje.. Vanmorgen mn eigen dood geschrokken, ik was net op mn werk en voelde beneden iets lopen,was net bij een patient bezig..Ikke dus snel opgeschoten en naar de wc, heel mn slip vol met donker en helder rood bloed en doorgelekt in mn pak..Nou wat er dan door je heen gaat!! Had de kleine ook nog niet echt gevoeld vanmorgen (is meer een avond schopper zeg maar) dus ik snel spoednummer van vk gebeld. Ik mocht om 9.50u komen gelukkig. Nu blijkt dus mijn placenta voor een heel groot deel voor de uitgang te liggen met als gevolg kans op bloeddingen bij druk en kracht zetten. Was me gister niet verteld, fijn he?? Verder kan hij nog wel wat verschuiven dmv groei baarmoeder maar als dit niet gebeurd wordt het een keizersnee (bah!) Was me ook niet verteld dat een echo bij 30 weken hierdoor nodig is, die krijg ik nu dus alsnog dan..Verder mag ik NIET meer tillen en kracht zetten dus werk maar even gebeld, die waren begripvol en ben nu dus per direct 100% ziekgemeld en kom dan wel op mn werkdagen van 8.30 tot 14.30 werken dus ook 6 ipv 8 uur.Kwam ze zelf mee..Met kindje is alles gelukkig goed en zijn er voor nu geen risico's. Wel moet ik bij verergering of buikpijn meteen het spoednummer bellen en ook als het zich op korte termijn weer herhaalt mag ik meteen komen na een belletje.. Kortom een spannende ochtend achter de rug. Nu moet ik vandaag van de vk erg rustig aan doen dus ben maar wat op de pc aan het rommelen..Hoop zo dat het bloedden snel stopt!! Hoe is het met de rest???
Ja Tab zeg dat wel! Ik doe lekker rustig aan! Bakkie thee op de bank en proberen elke buik steekje te negeren, je gaat jezelf nu weer bij alle bewegingen/pijntjes zorgen maken..
@ Wendy; oh bah, wat zul je geschrokken zijn!!! En wat slecht dat ze je hier bij de echo helemaal niets over hebben gezegd! Hopelijk stopt het bloeden snel, doe rustig aan en laat de boel maar lekker de boel! En als je je onzeker voelt, zou ik gewoon extra controles vragen hoor, of evt. toch verdere controles bij de gyn, mijn ervaring is nu dat dat toch wel wat meer zekerheid geeft. (Gezien de vorige zwangerschap dan, daardoor was ik heel onzeker en de strenge controles bij de gyn kosten meer tijd etc., maar was wel fijn) Ik denk aan je!!! @ Pandora; hopelijk begint het bij jou snel door te zetten, ik weet hoe je je voelt met die voorweeen en dat wachten duurt dan echt lang he... Kunnen ze je niet inleiden in het ziekenhuis? Dat je opgenomen wordt en onder je medische begeleiding bevalt? Hier langzaam aan weer een beetje op de been, mijn verhaal komt nog, ik lees wel mee en denk aan jullie allemaal! Alleen nog ff de tijd vinden... Behoorlijk wennen met 2 kindjes ineens, gebroken nachten, etc...! Maar de kleine doet het goed, en ons andere dochtertje ook, ze is een hele lieve grote zus, ben heel trots op haar!
@Wendy, WHAT?!?!? Jeetje man, ik zou helemaal shocked zijn als ik dat zou hebben!! Heftig zeg, poehee. Wat raar na de echo/controle gisteren?! Is het bloeden inmiddels gestopt? En groot gelijk nu 100% zw, je moet nu echt aan jezelf en de baby denken en rustig aan doen. Jeetje ... En net als wat driekeerdaan zegt, als je je onzeker voelt, gewoon vragen om extra controles hoor! Dit is niet nix (vind ik dan ...). Ik zou nu ook bij ieder steekje/buikpijntje helemaal in de stress schieten. Sterkte meid, we denken aan je!! @driekeerdaan, lekker druk dus nu! Wel fijn dat beide meiden het zo goed doen, zowel Iris als haar grote zus. Ben ook erg benieuwd wat mijn dochtertje zal doen! Heb je het bedelarmbandje al gegeven? Ik heb er ook nog eentje kunnen vinden, ben benieuwd! Ben ook benieuwd naar je verhaal, maar dat komt vanzelf wel, kan me voorstellen dat het erg druk is nu! Hier vanmorgen nog ff de stad ingeweest, maar kan merken dat het na een uurtje toch wel genoeg is hoor, pfff. Nu lekker thuis, net wat gegeten, ff met de hondjes lopen en dan ga ik nog ff plat. Wil nog wel ff stofzuigen, maar dat kan over een uurtje of morgen natuurlijk ook nog
Wendy!!!! Nou je gaat toch uit van het ergste!!!!! jeetje zeg!! Blij dat het 'alleen' dit is pfffff en hopen dat het met het einde weer bijtrekt Jeetje zeg zoiets verwacht je toch ook niet!!! eng! 3xdaan neem je tijd om te wennen!
@m21 Inderdaa dit viel ff rauw op mn dak, hoop dat de bloedding wel stopt vanavond. Want als t doorgaat of vaker komt wordt het wel risicovol begreep ik..(vroeggeboorte etc, en ben pas 22wkn dus veeeel te vroeg!!!) duimen jullie mee? 3xdaan lekker genieten en je rust pakken meis, fijn dat het goed gaat met je meisjes!We horen je wel als je tijd hebt ervoor!
Ja tuurlijk duimen we mee!! Zit er zelfs de hele tijd aan te denken... Laat het bloeden maar gauw stoppen dan ga je gewoon nog heel wat weekjes door kan gaan!
@Wendy, hoe is het nu met je? Hopelijk is het bloeden gestopt. Heb er ook veel aan moeten denken, vind het toch een beetje engig hoor. Hier voor de rest alles nog steeds ok Vanavond weer op controle bij de VK (potje pis staat alweer klaar, haha), dus ben weer benieuwd! Vandaag niet zoveel plannen, wat rommelen in huis en in ieder geval om de boodjes voor deze week. Mijn mams komt vanmiddag, dan kan ze als we naar de VK moeten even op mijn dochtertje passen (is nu ook een bevallingsgesprek, dus manlief gaat/moet ook mee). Heb al een wasje in de machine zitten, dus die kan strax ook naar buiten, alst hopelijk droog blijft ...