is het misschien een idee om je meisje in te gaan bakeren? Hier was het ook NIET slapen overdag, maar huilen huilen huilen ( euh GILLEN ) Ik ben nu sinds een week aan het inbakeren ( met een pacco inbakerzak ) en rust en regelmaat toe aan het passen en het gaat steeds beter
Het was super gezellig...zijn daarna ook nog lekker een pilsje wezen drinken! wat betreft 9 maanden op en 9 maanden af....ik was deze week bij mijn nichtje op kraamvisite...haar kindje is nu een week oud, en haar buik was gewoon al weer helemaal plat en strak MANNNNN wat werd ik daar jaloers van ik had met het shoppen geen kleren gescoord, maar heb mezelf wel getrakteerd op nieuwe laarzen
Mijn vriend zegt ook dat ik me druk maak om niks...hij vind mn flubberbuik niet erg, mn borsten zijn wat kleiner aan het worden, maar hij vind ze nog steeds erg mooi...hij vind me nu zelfs mooier dan in mn "magere" periode Nou moet ik zelf wel erg wennen aan mn nieuwe lijf.....ik ben altijd broodmager geweest ( woog 51 kilo ) daar is de laatste 3 jaar al 10 kilo bijgekomen...tijdens de zwangerschap woog ik 71 kilo en nu weer 61.......maar mn strakke buik zie ik dus never nooit meer terug komen nou ben ik inmiddels niet meer zo gefixeerd op mn gewicht...maar toch
hahahahaha ja zo voelt het inderdaad....hier afgelopen week weer eens voorzichtig geprobeerd aangezien ik niet meer vloei ( vriend durfde eigenlijk niet, was bang dat hij mn littekens van de knip open zou stoten en me pijn zou doen ) maar ja....of het pijn doet weet je alleen maar door het te proberen het was inderdaad net als de eerste keer dat we seks hadden en het deed niet pijn overigens we hebben geen condoom gebruikt, volgens mij hoeft dit niet als je helemaal niet meer vloeit condooms zijn hier namelijk ook geen optie, daar krijgt hij een slappe zak van en ik vind het ook ondingen....als ik zo'n ding zie dan is mn zin al over @MW21 leuk wiegje zeg
Hoi hoi meiden! Alles ok met de mama's en mama's in spe?? Hier alles zijn gangetje. Lilli kwam vannacht om half 3 en toen om 7 uur, dus netjes, al baalde ik wel ff, want het was altijd rond 4 uur, dus vond het nu wel 'vroeg', hahaha! Maar nu slaapt ze weer en zal zo wel wakker worden voor de volgende voeding. Dus ff gauw hier spieken (heel slecht, maar andere dochter zit voor de tv met Dora/Diego ...). Strax na het middageten ga ik naar mijn zus, heeeeeeeeeerlijk, er ff tussenuit! Ben wo-middag ook weer wezen shoppen met Lilli, heerlijk, ff de stad in! Voor mezelf nix gekocht, wil toch eerst die kilootjes kwijt, maar voor haar en mijn andere dochtertje wel natuurlijk, haha! Had ook veel bekijks, erg leuk (al schoot dat totaal niet op natuurlijk). Straxies dus weer ff weg, kijk er al naar uit. @Driekeerdaan, hoe is het nu met je meis? Gaat het weer een beetje? Is heftig druk ineens he? Ik herken het wel hoor, als ik een dag heb dat mijn dochtertje niet wilt slapen, dan ben ik bij het avondeten ook helemaal gesloopt. En de muren komen ook op je af op gegeven moment, I know ... ben ook zo blij dat ik strax ff weg ga! Hier is manlief natuurlijk ook amper thuis, dus alles komt op mij neer, zal blij zijn als ie vanaf volgende week meer in huis is (al is het maar voor de ochtend/avond even). @mw21, hee, je man is boer geweest in Amerika? Wat gaaf! Wij wonen zelf ook op een boerderij (akkerbouwbedrijf, geen beesten, alleen twee hondjes dan) en dat is echt heerlijk hoor! Alhoewel het nu stressy is met de oogsttijd en ik veel alleen ben, het wonen zo landelijk is heerlijk. Er is ook altijd wel stress ivm de oogstprijzen e.d., maar goed, dat hoort er nu eenmaal bij als je je eigen bedrijf hebt ... En ik vind dat wiegje erg leuk, schattig hoor! Zou hier op de boerderij ook zo passen @Wendy, jammer dat de echo wat tegenviel, maar gelukkig krijg je er nog eentje En vwb die flubberbuik (of was jij dat niet die dat schreef?), die zit hier ook nog hoor, bij mij duurde het toen ook weer ff voordat ie weg was. Als ik een strak jurkje of truitje aan heb, dan zou je zeggen dat ik een week of 15 zwanger bent ofzo, zit nog echt zo'n bolletje. Balen, maar ja, gaat vanzelf weg. Mag ook nog niet echt sporten natuurlijk, dus nog ff afwachten ... Oh, ik hoor Lilli al wat kermen, die mag zo weer wat drinken. Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer!!
@Pandora Nou ik maak me maar niet druk meer dan om wat manlief wel niet gaat denken van mn lijf na de bevalling.. Nu was ik voor mn zwangerschap ook wel erg mager hoor,dus paar kilo'tjes die eventueel blijven hangen geen probleem..Woog altijd 53 en net voor de zw schap 50 dus dat was te mager vond ik.. Fijn om te lezen dat de mannen er niet minder om willen haha.. En jij de first time after dus achter de rug, knap hoor zo snel al!! Hoop dat dat hier ook gaat lukken dan haha.. @ Deesje Nog druk op bedrijf dus nu, wat verbouwen jullie als ik vragen mag omdat jullie nu oogsten? (geen idee wat er nu groeit haha). Lilly doet het goed zo te lezen, alleen de slaapjes verschuiven wat begrijp ik? Lekker hoor wat tijd voor jezelf vanmiddag,lekker van genieten en t is nog mooi weer ook! Jij ook nog niks geshopt voor jezelf dus? Wat hebben jullie dan nu aan? Nog positie of gewoon wat ruimere kleren? Wat betreft buik was ik het die het vroeg maar heb hem (nog) niet haha..1e kindje hier.. Ik nu lekker vrij,zo kinderverjaardag van een vriendinnetje en eind van de middag een high tea ter afscheid van 2 collega's beetje rennen en vliegen maar wel gezellie.. Verder nog even langs de prenatal geweest gister,jeetje wat druk met die mama mazzeldagen..Wel mooi de babyfoon met 20% korting en moest nog wat dingetjes voor het bedje hebben. Net bedje opgedekt voor de show,jeetje wat een propwerk (matras ligt heel strak in ledikant) Hebben jullie dat ook? Of doe ik het verkeerd/wil ik het te netjes? Verder blijde doos meteen meegenomen,vond de inhoud wel leuk! Ik ga er weer van tussen,lees vnvd weer ff!
@Wendy, wij verbouwen voornamelijk aardappelen, uien, bieten en tarwe. Nu zijn de aardappels aan bod om te rooien en de uien. Enne, wist ik ook nooit hoor, want kom zelf niet van een boerderij, was dus ff omschakelen toen, haha! Klinkt als een gezellige middag! High tea altijd leuk, en lekker mjammie!! Vwb kleren, ik draag nog wel wat positieshirtjes en heb al wat voedingsjurkjes/tuniekjes gekocht (via www.bellyfashion.nl, leuke site trouwens!). Mijn eigen shirtjes passen op zich al wel, maar daar zie je die buik zo in, dus die laat ik nog ff in de kast liggen, haha! Oh ja, tis Mamadagen idd, dat las ik! Zal idd wel druk zijn. Hmm, ben er woe geweest, te vroeg gekocht dan denk ik, balen ... Enne, dat bedje, das idd nog een geprop met die dekens hoor! Vind het hier ook niet netjes staan, maar ja, het moet nog kort opgemaakt worden, dus dan krijg je dat. Dus ligt niet aan jou, het hoort zo! Veel plezier vanmiddag!!
@Pandora pff meid na 4 weken alweer sex! Knap hoor whaha @Deesje leuk jullie bedrijf! @Wendy bevalt het therapeutisch werken? ff foto'tje
Nou...lees hier op het forum regelmatig over al weer seks na 2 weken...dat kan ik me haast niet voorstellen enne heb een leuk nieuwtje...mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd..whaaaaaaa wij gaan trouwen mooi buikje zeg
Whaaaaaaaa! Pandora, Gefeliciteerd!!!! Wat leuk!! Al idee wanneer de dag gaat plaatsvinden?? Wow, binnen 2 weken al sex?! Moest ik nog niet aan denken hoor!! Hier heel klein beetje nog wondvocht, dus wacht nog liever effe ... @m21, wow, prachtig buikje!!
Pandora!!! Gefeliciteerd meis!!!!!! Vertel vertel, hoe heeft hij je gevraagd, en inderdaad al een datum op het oog? Het is zooooo leuk je trouwdag, geniet lekker van alle voorbereidingen!! Ik zou wel elk jaar willen trouwen haha.. M21; Mooi buikje hoor meid!!
@Deesje Goed om te lezen dat dat bedje opmaken inderdaad propwerk is,t moet maar zo dan haha.. Jullie verbouwen wel veel dan, lekker verse aardappels van t land voor jullie dus! m21 Therapeutische werken bevalt heerlijk!! Ben om 12 u klaar en dan ff half uurtje/ 3 kwartier liggen thuis, dan lekker boterhammetje eten en dan kan ik er weer ff tegenaan (boodschapje doen of ff wat ruimen/poetsen) Hoop t zo te kunnen en mogen blijven doen de laatste 6 weken.. Mag woe as naar de ARBO dus ben benieuwd, heb nu een vrouw dus hoop dat dat iig meer begrip opleverde als die botte vent die ik al eens aan de telefoon heb gehad.. Verder ook woe as de 2 poging 3d echo (al heb ik het gevoel dat die kleine gewoon nu zo blijft liggen,voel de knie'tjes/benen nog steeds op dezelfde plek) Ach we zullen zien.. En dan over 2 weken de 30wkn echo ivm de placenta ben benieuwd.. Verder ff een vraagje; Ik ben gister ff mn "sexy" onderbroeken gaan halen voor de kraamverbanden. (draag nu nog strings,haat onderbroeken..) Maar goed voor die meters verband moet je ze wel halen haha.. Maar wat ik me afvroeg; Wat hadden jullie aan van kleding tijdens de bevalling? Een t-shirt, een tuniek, een bigshirt? Ik ga zo weer ff verder,hond moet nog uit.. Geniet lekker van t weer ik kijk hier vanmiddag nog ff!
Ola girls. Had t de laatste tijd druk dus heb niks meer van me laten horen. lees wel af entoe bij hoor... Wendy: mijn buik is ongeveer net zo dik als die van jou. Grappig is dat. Zal van de week een foto posten Mw21: jij groeit ook al aardig zeg!!!Wauw. Voel je je ook goed enzo? Ga zo eff naar iemand die gastouder is. Twijfel of ik de tweede naar een kdv zal laten gaan of gastouder. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind t zo moeilijk... De kleine beweegt nu weer heel veel. Echt bizar dat t elke week weer verschilt. Heb ook veel kwaaltjes...ben wel daardoor een beetje teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Gisteren had ik zulke steken dat mijn tranen over mijn wangen rolden. Dat kan toch niet normaal zijn? Nou goed en dan moet ik nog 13 weken!!! We houden moed
@Alexanne, moed houden hoor meid!!! Het komt allemaal goed! Als jullie strax het kleintje mogen bewonderen, dan valt er volgens mij wel veel van je af ... tis vast allemaal goed, don't worry (weet het, heb makkelijk praten, maar toch ...) Heb geen ervaring met een gastouder, Lilli gaat strax ook gewoon naar het KDV toe. Hoor wel posi verhalen, maar soms ook weer negatieve, maar ja, dat heb je van een KDV ook. Kan je dus geen advies geven, sorry ...! @Wendy, hoop ook dat je het zo kan volhouden, zou goed te doen wezen he? Hahaha, sexy onderbroeken! Ik vond juist strings niet meer lekker zitten, ben dus overgestapt op van die hipsters, die zaten heerlijk. Heb ook zwangerschapshipsters aangeschaft (van Noppies), waren wel duur, maar zaten (en zitten!) echt wel lekker. Vwb de bevalling, ik had alleen een spaghetti-hemdje aan! Het was natuurlijk zo ontzettend warm (zowat de warmste dag vh jaar en juist dan beval ik?!)! Bij mijn eerste bevalling had ik een bigshirt/nachthemd aan (dat was in februari) mét mijn sloffen, heeel charmant, hahaha! Maar had zulke koude voeten toen!! Ikke nog expres mijn teennagels gelakt e.d., maar dus niet veel aan gehad, hahaha! Nu gelukkig wel! Hoe is het met de rest? Hier alles ok, Lilli heeft wel ff d'r drinkschema 's nachts omgegooid. Sliep ze eerst van 10 tot 4, nu komt ze rond 2 uur en dan tegen de ochtend weer. Maar die voeding van 2 uur drinkt ze 1 borst leeg en pit dan weer verder, terwijl ze normaal rustig uit 2 borsten drinkt. Afijn, moet morgen toch naar het CB, dus dan zal ik het ook wel ff voorleggen. Kan ze toch moeilijk nix geven, ze heeft toch dorst volgens mij! Maar desondanks vind ik het qua vermoeidheid nog meevallen, want tussendoor is ze niet wakker, dus slaap toch nog zo'n 7 uurtjes (al is het niet helemaal achter elkaar). Net mijn andere dochter naar het KDV gebracht, die kan weer lekker spelen. Zometeen Lilli weer voeden en dan wat boodjes halen. Vanmiddag komt er nog een vriendin op kraamvisite, gezellig! Tis ook nog heerlijk weer, dus tussendoor daar ook maar van proberen te genieten voor zolang het duurt! Niet iemand al ziek hier? Het heerst hier enorm, manlief heeft ook platgelegen. Ik voel wel iets in mijn keel/licht verkouden, dus eet me scheel aan vitamines, hoop dat het beperkt blijft ... zou ik anders ook zielig vinden voor Lilli ... Oh, ik hoor ze wat kermen, ga ff kijken of ze al wakker is. Tot later en fijne dag!
wendy....ik had tijdens de bevalling een tanktop aan op advies van iedereen ook sokken meegenomen voor koude voeten...maar ik had het bloedheet....ik was op een gegeven moment in staat mn tanktop ook uit te trekken en gewoon in mn blootje te bevallen maar de kleine was er al zo snel....dat ik daar geen tijd meer voor had
@Deesje/Pandora Ik gooi wel een big shirt en een wat koeler shirtje in mn vluchttas en dan zie ik wel..Geloof niet dat mn kleding me dan iets intereseert (al zou ik graag net als in een film bevallen,incl. kapsel en make-up in orde) Maar wil het niet te koud of warm hebben dus vandaar de vraag.. Sokken goede tip, gooi ik er ook in! Pandora; Vertel vertel, hoe was je aanzoek??? Deesje; Jammer joh dat jullie meisje nu een ander drinkschema heeft, idd ff navragen bij cb of dit goed is en wat je er eventueel aan kan doen..Ze zal idd wel echt honger hebben als ze een borst leeg drinkt.. @Alexanne Jij ook een echte buik nu dus, jeetje wat gaat het hard nu! Hij groeit met de week..Manlief zegt ook; Nu heb je echt een zwanger buik!! Ben benieuwd waar ik eindig!! Ik vind het nu ook zwaarder worden hoor! Mn banden voel ik trekken, loop half te waggelen (die **** bekken), dizzy ivm laag hb..Kortom heb me ook weleens beter gevoeld haha.. Maar zo'n stekende pijn als jij ken ik alleen na te lang lopen/fietsen. En s'avonds in mn bil/heup maar da's van mn gammele bekken.. Maar meis blijf positief en inderdaad we krijgen er iets heeeel moois voor terug. En geef er ook aan toe optijd, mn fysio zegt ook altijd; Wat wil je nou? Je bent ZWANGER, hoe krijg ik dat aan je verstand?? Ik/wij willen nog te veel en "normaal" maar we vallen nu ff niet onder normaal haha.. Ben benieuwd naar je buik meis! Foto's altijd leuk!! Ik nu ff plat zo, t is er geen weer voor maar mn tuinstoel maakt de pijn alleen maar erger helaas.. Hoe ist met de rest?
@Deesje, lekkere meid heb jij met der drinkschema haha!! @ Alexanne, ik herken die steken soms alsof je te snel gelopen hebt en dan van die zijsteek hebt maar dan in je buik @ Wendy, goed luisteren naar je fysio he! Hier nog zo'n eigenwijs hoor.. @Pandora GEFELICITEERD! en ja hoe heeft die je gevraagd!!!?? Hier vanmorgen functioneringsgesprek. Ben zo moe na mijn werk. Nou had niet meer woorden nodig dan dat, werk voortaan tot half 4 ipv 5 uur, heerlijk! Alleen nog niet bekend welke dagen ik volgend jaar ga werken. Beetje flauw als mijn collega de woensdag erbij gaat werken, kan ik op donderdag en vrijdag werken en dat zou perfect zijn. Maarja zij heeft 4 kinderen en gaat echt niet op woensdag werken grrr..... Mijn schoonmoeder wil graag weten welke dag ze gaat oppassen zodat ze die vrij kan nemen. Maar ik denk dan joh als ik dat voor me verlof weet heeft ze nog 5 maanden om dat te regelen! Ga toch zeggen dat ze niet zo moeilijk moet doen want daardoor voel ik me opgefokt
Leuk hoor zo al die ervaringen te lezen, kan ik tenminste zien wat er te wachten staat hahaha. Hier gaat alles goed, misselijkheid is een geel stuk minder, alleen als ik erg moe ben en heel af en toe bij het opstaan. Wel heb ik regelmatig last van hoofdpijn. Vermoeidheid gaat langzamerhand ook beter, hoewel ik nog wel op tijd naar bed ga hoor! zeker aan t einde van de werkweek heb ik moeite om wakker te blijven! Ben trouwens al behoorlijk gegroeid, pas niet meer in mijn broeken, rokken etc. Ik heb zo een klein idee dat ik ook heel erg veel ga aankomen, nu al 5 kilo! Mijn moeder was ook iets van 25 kilo aangekomen tijdens haar zwangerschap. Ben ook flink aan t smeren met cremetjes hahaha. Zit vrij weinig op het forum de laatste tijd, mede door de vermoeidheid die ik had. 1Nov hebben we trouwens de 20 weken echo en heb op 5 december een afspraak bij Drs. Papa (leuke naam he...) voor de 3D echo. Daar neem ik de moeders mee naar toe. Ik ga weer even snel verder, zit op me werk en wil graag zo naar huis, dus nog even wat afronden. Fijne avond!!!