@alexanne kamertje hier ook al klaar hoor op afstylen na. kleertjes wassen etc. doe ik wel in mn verlof..kan niet wachten!! Jij veel kwaaltjes dus balen is dat he! Over de laatste weken,denk jij dat die snel gaan?ik ben juist bang van niet haha..wordt met de dag ongeduldiger juist.. Ik ga nu slapie doen kijk morgen weer nu via gsm namelijk..
ahh Wendy nog maar 5 weekjes werken!! Hier nog 12 pff!! En ik tel de dagen ook af hoor!! Mijn collega wil er nog een paar weken over nadenken of ze die extra dag wil waardoor het voor mij geregeld is...zenuwslopend! Maar snap het wel want zij moet dan oppas regelen Hoop het zo!! Kamertje wordt bij ons eind november geleverd dan ben ik 29 weken. Zal binnen een dag wel staan en wil het eigenlijk voor me verlof ook af hebben, dan alleen nog kleertjes wassen en heeeeeeeel veel tijd aan mezelf besteden haha Fijne dag!
Voel af en toe de kleine bewegen!!! Als ik lig dan voel ik af en toe iets heel aparts in me buik! Van die plopjes, weet niet hoe ik t anders moet uitleggen, maar zo gaaf!!! Ben al aardig aan t shoppen voor de kleine, kamertje en wagen zijn besteld! heb ook al een aantal schoentjes (allemaal zoooo schattig!) Met de vermoeidheid gaat t een stuk beter! Merk alleen dat ik meer regelmaat nodig heb en dat tot echt laat op blijven niet meer gaat. Daar word ik dan weer misselijk van. Heb vroeger ook altijd wat heftiger gereageerd op vermoeidheid, dus op zich herken ik t wel. Al me bloedwaardes waren goed. Tevens heeft de verloskundige aangegeven dat het ook door mijn lage bloeddruk kan komen. Dus moet vaker wat zouts eten (hahahhaa lekker een bakje chips enzo ). Wij vergeten iedere keer een buikfoto te maken, heb nu wel al een behoorlijke buik! Na de bevalling ga ik 4 dagen werken, ik neem een dag per week ouderschaps verlof op. Mijn vriend gaat 36 uur weken verdeeld over 4 dagen en is dus ook een dag thuis. Een dag kinderopvang, een dag bij mijn moeder en een dag bij mijn schoonmoeder (zij komt bij ons thuis oppassen). Al met al ben ik wel heel erg blij met deze regeling! Wauw wendy, nog maar 5 weekjes werken!!! schiet echt op! Hoeveel weken voor uitgerekende datum heb je verlof genomen? Hier heb ik aangegeven 6 weken voor de uitgerekende datum, maar mag nog veranderen hoor. Tegen die tijd zien we wel hoe ik me voel Wat hebben jullie gedaan? Ik ga weer even verder met werken!
Hey meiden. Hier ik ook weer! Hoe ist met iedereen en de beebjes? @vlinder bijzonder he om je kindje voor t 1st te voelen..lekker van genieten! Jij ook mooi geregeld met werk en opvang! ik ga naar 24u pw en manlief is zoiezo altijd op ma vrij dus die heeft dan papa dag. Mijn moeder past dan gemiddeld 2dgn pw op. Afgelopen zat 3de poging 3d echo gehad. Was iets beter als de andere maar nog niet super helaas..ach ja de kleine doet t goed en das t belangrijkste! Net terug van vk. kleine is al in aan t dalen,vermoedde t al want voel zo'n druk tussen mn benen. Bloeddruk ook oke. Mag weer bloedprikken op hb bah.. Verder hier zn gangetje. mag zo naar fysio..
Wendy fijn dat het goed was bij de vk!! Spannend hoor! Vlinder heel herkenbaar dat je je dagstructuur aan moet passen, gewoon sneller vermoeid dan normaal. En die plopjes, leuk hé! Wacht maar binnenkort voel je een duidelijk trapje en twijfel je niet meer! Hier heel luxe de ene week 2 dagen en andere week 3 dagen werken (als mijn collega mee werkt) grrr Financieel zouden we het ook redden als ik huismama werd maar wil wel graag blijven werken en een extra zakcentje is ook nooit erg... heb altijd beetje luxe probleem haha
ik kom even zwaaien heb het druk druk druk....sta even in mee lees stand maar ben jullie niet vergeten hoor
Hier ook erg drukjes de laatste dagen, maar lees ook nog mee hoor!! Morgen wrs meer tijd (hoop ik!), dus dan zal ik weer ff reageren
Nou meiden wordt een btje bang van jullie berichten! Kga nog maar ff genieten van 4 maandjes rust haha
@ mw21; haha, geniet inderdaad nog maar ff van je rust... Hier ook drukdrukdruk, maar komt wel wat meer regelmaat in, das wel fijn. En drukdrukdruk is natuurlijk ook vaak leuk druk he, omdat het toch een wonder blijft, twee prachtmeiden hier om me heen! Ik heb over 1 1/2 week het eerste gesprek over hoe en wat ik nou met alles aan moet, ben benieuwd... Dat de afspraak staat geeft al opluchting iig!
Hahahaha! Idd, rust?! Kan amper op de laptop, haha! Zeker met twee kids! Ik vraag me nu wel eens af hoe dat ook alweer bij mijn dochtertje ging, als zij sliep, dan had ik er nog geen ander rondlopen die aandacht vergt, dat was dan toch minder druk?! Maar wat driekeerdaan zegt, het is echt leuk druk hoor!! En zekers met 1 kindje, die kan je dan uitgebreid knuffelen (zonder dat grote zus er weer naast staat om mee te knuffelen, haha!). @Wendy, jammer dat de 3D echo nog niet geweldig was, al was het wel beter dan de vorige keren. Gelukkig is alles wel goed, das het belangrijkste,toch??@driekeerdaan, fijn dat de afspraak staat! Hopelijk helpt het ook en kan je verder, zou fijn zijn he!@Vlindertje, leuk je te lezen en wat fijn dat het goed gaat! En je voelt al plopjes dus, zoooo bijzonder is dat he! Strax ga je ect kikjes krijgen, das nog toffer!Wow, 4 dagen werken, is best pittig! Al ken ik er meer die dat doen. Ikzelf zou dat niet willen, zeker niet nu met twee kids, pff! Maar jullie hebben de opvang goed geregeld, fijn hoor!Ik ben zelf officieel 4 weken van tevoren gestopt, maar zat al 2.5 week eerder thuis ivm vakantie. Dus was ruim vantevoren thuis, en ik vond het heerlijk hoor! Nu vind ik het ook lekker, want ben tot januari thuis, ook fijn Enne, ik had ook een erg lage bloeddruk, af en toe wat chippies of een zout dropje hielp wel! Beter te laag dan te hoog, toch?Hier alles verder ok! Krijgen steeds meer een ritme, erg fijn. Lilli slaapt nog steeds goed, vannacht was het vanaf half 10 tot 4.15 uur, dus das lekker. Soms slaapt ze tot 6 uur, maar das nog maar een paar x voorgekomen. Voor de rest is ze erg tevreden, fijn hoor! Met grote zus gaat het ook goed, vindt alles nog steeds leuk en prima! Ze wilt alleen niet meer slapen tussen de middag, die fase is over, dus das soms best heftig. Ben 's avonds dan ook helemaal kapot en blij als Lilli heeft gedronken en in bedje ligt, dan duik ik er ook snel in! Moet nog es een fotootje posten bedenk ik me nu, zal ik zo ff doen (als ik het niet vergeet ...!).
Rustig hier dames!! Denk druk met de kindjes haha voor de eerst zwangere: ik krijg t af en toe spaans benauwd van t idee dat ik straks moeder ben... Ik kijk gewoon al veel te ver en zie al 3 ontspoorde pubers in huis haha moeilijk soms hoor! Kan er continu mee bezig zij. Ga ik met een vriendin lunchen dwaal ik meteen af en denk hoe doe ik dat straks? Krijg ik op zondag laat in de ochtend onbijt op bed en denk ik dat kan straks niet meer! Ben ik paar uurtjes in huis aan t rommelen en denk ik dat moet ik straks vlug tussendoor doen! Heb ik de komende 30 jaar alleen nog maar zorgen? Herkenbaar? Hoop dat dit een btje wegzakt en ik gewoon kan genieten. Xo onherkenbaar kben altijd heel nuchter!
m21 Heeeeel herkenbaar hoor meis, ik droomde van de week dat ik de kleine even uit het oog verloor en dat die vast zat tussen de verwarming en de tv kast ik schrok wakker en had heel de dag het gevoel dat ik een slechte moeder zou worden/zijn. En ook ik denk regelmatig van goh "dat kan straks niet meer" of "hoe ga ik dat met de kleine dan doen" maar weet echt wel met mn nuchtere verstand dat dat zichzelf wel op zal lossen.. Ik ga zo pizza eten met een vriendinnetje in de stad, tuurlijk kan ik dat straks ook maar dan of met kind of manlief moet dan gewoon thuis blijven= dus beter plannen.. Maar denk dat onze onzekerheid er echt gewoon bijhoort.. Ik zelf vind het een "enge"gedachten dat we straks een baby'tje hebben dat alles van ons moet gaan leren en dat wij moeten beschermen, ik hoop dat dat een natuurlijk meganisme is want dat beangstigt me soms nog wel.. Hier vandaag alweer 30 weken zwanger, jeetje wat zijn die weken gevlogen!! Ik ga nu toch ook wel aftellen hoor, ben zo benieuwd!! Verder voel ik me mega, heb af en toe misselijkheids aanvallen (kindje ligt hoog ivm mijn korte buik), verder last van mn banden en schaambeen omdat kleine ook al aan t indalen is maar toch valt het me nog allemaal "mee".. Alleen dat slechter slapen en vermoeid worden is wel erg irritant, maar goed nog 4 weekjes tot verlof!! Wie is eigenlijk de volgende op de lijst om te mogen bevallen?? En andere mama's hoe is het met de beebjes? Eten ze goed, ritme te pakken? En hoe voelen de mama's zich nu? Vraagje; Ik sta voor de kerst uitgeteld en nou weet ik dat jullie net zo weinig kunnen voorspellen als ik hoe het gaat lopen maar wat zouden jullie met de kerstdagen doen? Wel/niet bij schoon(ouders) gaan eten/afspreken? Of juist die mensen bij jou thuis laten komen? Vind het zo lastig..Kerstavond bijv. doen wij al jaren kado'tjes bij opa en oma dmv lootjes trekken. Dan is heel de familie er ook,super gezellig dus. Nu willen ze het niet door laten gaan vanwege mij maar dat vind ik ook weer zo wat..stel dat ik nog niet bevallen ben ben ik mischien wel blij met wat gezellige afleiding.. Wat jullie?
@ mw21; het klopt dat je leven erg veranderd, maar de kids gaan ook aan keer naar school he... En wij hadden bij de eerste dat we om de beurt een keertje konden uitslapen op zondag, het ene weekend mijn man en het weekend daarna ik. Moest ik hem wel uit bed duwen want hij wordt niet wakker van de meiden, maar dan kon ik wel ff heerlijk blijven liggen. En je went ook aan een actiever leven, ik moet zeggen dat het nu met 2 kids zelfs ook steeds wat makkelijker gaat. En het is echt leuk hoor, echt! Zo'n klein mensje helemaal zien opgroeien en zich ointwikkelen. En dat ze dan ineens bij je komt en zegt "mama, ik vind jou heeeeeeeel lief"... Dan ben je echt alles vergeten. Komt echt goed, lekker genieten!
Geruststellend dames!! Thanx!! Wendy kzou zkr niet bij jullie thuis afspreken! Bij een ander kan je weg wanneer je wil of afzeggen indien nodig
m21 ALS het al bij ons is dan ist alleen mn ouders en mn schoonmoeder en dan zou het de brunch worden en geen diner.. Maar moet zeggen dat het niet onze voorkeur heeft,dus dan idd eerder naar ouders toe, maar of je daar dan nog zin in hebt? Ik heb werkelijk geen idee haha..
@ Wendy; je kunt toch een week van te voren of zelfs een dag van te voren nog bekijken wat je doet met kerst? Ik denk dat thuiszitten dan ook niet echt gezellig is, maar misschien ben je overal wel zo klaar mee dat je alleen nog maar lekker thuis wil zijn...
wendy: Ik zou het dan aankijken. Misschien ben je dan al bevallen! Je weet t niet. Misschien voel je je prima. Het voordeel bij een ander eten is dat je zelf niet met de troep zit en kan gaan wanneer je wil Ik lees dat jij 6wkn van te voren verlof neemt? Oh wat klinkt dat dan heerlijk he...over 4 weken... Ik las dat de kleine aan het indalen is? Das best vroeg! Die van mij loopt nog elke dag te schoppen tegen mijn blaas dus indalen ho maar. Ben jij ook zo onrustig en wil je alles een beetje afhebben? Of heb jij dat niet? Ik word gewoon gek van mezelf! Mw21: jij gaat ook snel he? Alles goed? Nog kwaaltjes? Deesje: lees dat je t druk hebt. Laatst zei iemand tegen mij: een tweede gaat vanzelf het is niet extra druk ofzo. Later sprak ik weer iemand die zei: het is niet 2x zo druk maar 4x zo druk. Wat vind jij? Ik maak me er wel zorgen om hoor. Mijn dochter is echt een mama kindje. Ze hangt heel erg aan mij. Mijn nicht is nu bevallen en toen ik die vast had deed ze heel vervelend. SNel huilen enzo. Dus hoe zal dat straks gaan?... Maar goed hier rustig. Veel kwaaltjes helaas en blijf hopen dat ik niet overtijd zal lopen (ja nu al!) De kleine schopt elke keer tegen mijn blaas en dat doet zeer. Heb veel last van mijn buik en rug...en kan niet wachten om haar in mijn armen te sluiten. Al blijft ze nog maar 8 weken zitten dat vind ik ook goed.