Ja is mijn eerste, dus is wel logisch als het een beetje rommelig verloopt denk? Dus laat de pijn maar komen haha!
@Mimi, heb ik ook ervaring mee hoor! Misschien was je eisprong iets eerder, iedere cyclus kan natuurlijk weer anders zijn ...! Ik had dit nl. ook gisteren, terwijl wo/do toch volgens mijn banner moet zijn. Ook stijgt mijn temp al, dus misschien bij mij ook eerder?? Idd, errug handy om om 8 uur te beginnen, is alles nog ff rustig. Nu check ik het tussendoor ook wel, begint zo'n soort verslaving te worden, hihi. @Mw21, ik had tijdens mijn ongi ook niet echt superbuikpijn ofzo, terwijl ik toch ook aan de pil was gegaan vanwege die klachten. Je lijf moet toch ineens ook echt omschakelen na zo'n lange tijd de pil te slikken. Wat een rothormonen zitten daar dan eigenlijk in he!! We blijven zo wel met hetzelfde clubje over die de volgende ronde in gaan. Balen voor iedereen, maar ook wel weer gezellig natuurlijk ...!
ik heb de eerste week na het stoppen met de pil foliumzuur geslikt, maar ben overgestapt op de zwanger worden pillen van Etos. Hier zit naast andere vitamientjes ook foliumzuur in...en iets wat goed moet zijn voor je cyclus...dus we wachten af Ik voel me best goed, 's-morgens wel veel last van maagzuur en nog wat misselijk de afgelopen dagen nog wel veel last gehadf van steekjes bij mn baarmoedermond ( ik zei tegen mn vriend, net of er allemaal zaadjes tegen aan het kloppen zijn die roepen "laat me er in" hahaha en gisterenavond ineens giga buikpijn, net of er ineens iets heel erg strak om mn baarmoedermond getrokken werd....kweenie of dat een eventuele innesteling kan betekenen?
Hey meiden fijn weekend gehad?Hoop bij te lezen!! @marleen, sterkte meis,hoop dat je het werken een beetje trekt vandaag! @mw21/deesje/appelsnoetje en alle andere oech vogels toch (bijna) ongi dus,jammer meiden!vol goede moed op naar ronde 2 etc.! en ik toch ook wel benieuwd hoe mijn 1e pilvrije ongi gaat worden (liever zwanger natuurlijk..) Ik ook al aan de foliumzuur ben begonnen week voor ik stopte met de pil,hier ook wat problemen met het trouw innemen. Potje staat nu naast de senseo maar nu moet ik hem bij visite niet vergeten weg te halen..pff.. Slijm herken ik ook,had ik gister! Ook heel ff flinke buikpijn kon bijna niet staan maar daarna alles weer verdwenen..Zou toch te mooi zijn als ik helemaal via t boekje ga nu al..Maak me maar niets wijs (maar zou toch heel fijn zijn haha) Maar kan in theorie wel mn ei geweest zijn.. ach we klussen nog ff vrolijk door en ondertussen voel ik vanalles dus kan er toch niets van zeggen.. Lijstje met namen wordt al gezellig lang meiden! Hopen dat er over 10/12 maanden een lange lijst met baby namen staat!!!! Ik dagje vrij nu heerlijk,zo ff de stad in om te shoppen!! Werkse voor degene die wel aan de slag moeten vandaag!
@mw21: Kan inderdaad rommelig zijn. Ik weet niet hoe lang je de pil hebt geslikt? Bij mij kwam mijn eerste echte ongi zonder pil (dus na doorbraakbloeding) door na 31 dagen, dus op zich netjes. En ik heb 15 jaar de pil geslikt. Maar ik lees ook andere verhalen van hele lange cylci. @deesje80: dit forum is inderdaad een verslaving ja!
Heb 10 jaar de pil geslikt. Maar voel echt helemaal niks, dus geen pijn maar ook geen krampje of iets. Het is nu echt heel erg donkerbruin! En ik moet ook niet teveel opgaan in die forums want las weer net een paar mensen die na hun NOD 2 dagen donkerbruin bloed hadden en wel zwanger waren haha
@mw 21 inderdaad niet te veel 'lezen' want daar wordt je echt gek van! zat net ff te kijken hoe lang ongeveer een periode is na het stoppen van de pil,lees ik verhalen met periodes van 120/130 dagen!!!! snel maar gestopt daar krijg er de kriebels van.. wederom niets anders te doen als afwachten..
@mw21 en wendy339: inderdaad, alle dingen die je leest, daar word je soms ook gek van. Alles lijkt mogelijk te zijn!
Deesje80 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 17 november Appelsnoetje - 26 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 2 december m80 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD ca. 11 november Wendy339 - 26jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 14 november Marleen83 - 27 jaar - 2e ronde - NOD 8 november Ellalalaa - 31 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 19 november mw21 - 23 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 28 oktober Tab - 29 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 13 november Driekeerdaan - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2 - NOD 28 november Mimi29 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 3 - NOD 18 november zo even een update na duiveltjes Ik wilde dit overzicht in een tabel zetten maar het lukte niet helaas.
Hier begint het ook een soort van verslaving te worden, hihi... Maar wel gezellig! En heerlijk om vrij uit te kunnen praten, want met de rest van de mensen om me heen doe ik dat nog niet. Alle dingen die je hier en op andere plekken leest, zijn denk ik meer uitzonderingen, maar ja, die gaven mij dus wel weer hoop... Hoop doet leven zeggen ze, maar gelukkig hield ik mijn verstand er ook nog wel even bij!
Klopt kijk nu maar naar mijn post hiervoor. Ik probeerde de NODjes in een tabel te zetten maar het lukte niet helaas.
Zijn jullie trouwens ook allemaal aan het temperaturen? En met wat voor thermometer dan? Wij hebben alleen zo'n oorthermometer, kan dat ook gewoon?
Hier zijn wel een aantal mensen die weten dat we bezig zijn...ik wilde gaan duiken, maar eerst een intro duik, dit doet een kennis van ons...ik wist niet of het wel mocht, dus moest er wel na vragen Verder weet mn zusje ervan en een aantal hele goede vrienden....alleen praat ik er met hen niet zoveel over, en zij vragen natuurlijk ook bewust niks en wachten geduldig af tot wij een keer met heel leuk nieuws komen moet zeggen dat ik dit forum ook wel een beetje verslavend begin te vinden Ik wens alle meiden die net ongi zijn geworden heel veel succes in de tweede ronde...wel raar hoor, ben toch net als een groot aantal hier 23-11 gestopt, maar door mijn korte cyclus loop ik een ronde voor ik temp. niet...wij klussen gewoon een eind raak...tempen e.d. ga ik pas mee beginnen mocht het lang gaan duren. dit kun je wel het beste doen met een gewone thermometer....een oorthermometer wijkt altijd wat af van je normale lichaamstemp. ( geeft je temp lager aan )
@driekeerdaan Iedere ochtend temp ik met een gewone thermometer en dan rectaal omdat het schijnt dat dit het beste is. Hier ben ik halverwege mijn vorige cyclus mee begonnen en ik moet zeggen dat het interessant is. Je ziet duidelijk schommelingen, en het stelt je vaak in staat te verklaren wanneer je ovulatie plaats vindt, een eventuele innestelingsdip of komst van menstruatie. Ze zeggen wel dat je pas na een tijd (ca. 3 maanden) er echt iets over kunt zeggen. Als je mijn handtekening bekijkt kun je ook op temperatuurkaartje klikken, dan kom je uit bij Fertilityfriend.com Daar hou ik alles bij, ook de analyse van cervixslijm.
hi hi allemaal, Hier nog iemand die eind september is gestopt, helaas wel ongesteld geworden bij de eerste ronden, maar op naar de 2de ronde wie is er wel bij de eerste ronde gelijk zwanger geworden?
@driekeerdaan, hier temp ik ook. Puur om een beetje te weten hoe mijn cyclus is en wanneer ongeveer mijn eisprong is. Maar ik focus me daar niet erg op hoor, we klussen ook gewoon een eind raak, haha! Het beste is ook gewoon rectaal met een thermometer, dat is het betrouwbaarst. Bij mijn dochter ben ik in ronde 4 begonnen en in ronde 5 was ik zwanger, twee rondes dus getempt. Wel handig hoor! Ik houd het ook bij FF bij, net als appelsnoetje. Hier weet eigenlijk niemand van de vrienden/fam dat we begonnen zijn voor een 2e, al verwachten mensen het op gegeven moment natuurlijk wel ...! @Slimpie, welkom! En na de eerste ronde zwanger, volgens mij was dat Sarahay toch (of was dat niet hier ....). Voor de rest nog niemand, dus we gaan vrolijk verder! Pff, had mezelf voorgenomen niet meer te kijken tijdens werk, maar lukt me toch niet Vanavond weer heerlijk naar GA kijken, volgt iemand van jullie dat ook??
Haha, hier ook af en toe stiekem even kijken hoor, tijdens werk en andere bezigheden achter de pc... Misschien dat ik dan toch ook maar ga tempen. Ben dan inderdaad wel benieuwd hoe dat verloopt, en zit nu nog net aan het begin van mijn cyclus, dus kan ik mooi morgenochtend beginnen. Nog ff thermometer halen dus zo! @Deesje: jaaaaaaaaaaaaaaaaa... vanavond weer mijn tv-avondje! Ik volg GA al vanaf het begin, afgelopen keren was het weer zoooo spannend! Zit dan ook vaak ff te smsen met de vriendin van mijn vader, die kijkt ook altijd.
Daaag ladiessss... even een vraagje voor jullie Wat goed dat jullie je cyclus ook ook bijhouden.. ga ik ook maar even doen Ik weet alleen niet als ik op de 29ste dag ongesteld ben geworden, heb ik dan een cyclus van 28 dagen of 29 dagen? ik was vorige maand 26 september ongesteld geworden en afgelopen periode was op 25 oktober, hoeveel dagen is mijn cyclus dan? Kan iemand mij hierbij helpen, zodat ik wat beter kan gaan klussen hihihih