(nieuw) gestopt 3de week sept, wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jeannet 123, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deesje: wat een prachtmeid! Was jouw tweede bevalling nou makkelijker dan de eerste? Hoeveel jaar zit er tussen je twee meiden eigenlijk? Lijken ze op elkaar? Of ziet te tweede er heel anders uit?
    Ik ben ook zo benieuwd hoe het zal gaan. Zie ontzettend op tegen de bevalling. Maar aan de andere kant kan ik ook weer niet wachten totdat het er is! Afwachten maar...
    Oh en was jij te vroeg of te laat bevallen bij eerste en tweede?

Wendy: lekker rustig nu alleen de ochtenden werken. Ik ben ook erg benieuwd wat je krijgt! Wel leuk toch die verrassing?
    Ik kan ook echt niet wachten om het vast te houden. DUim zelfs voor een vroegere geboorte. Nu ben ik nog niet ver genoeg dat begrijp ik ook wel. Maar zo 38 weken mag van mij ook wel! Das toch 2 weken sneller de kleine vast houden. Daarbij kan het geen kwaad als het iets eerder komt...zal je net zien dat ik dan 2 weken overtijd zal lopen haha...

Hier gaat alles ok. Mijn dochter komt er nu veel in de nacht uit dus weinig slaap krijgen we hier. Ze slaapt vanavond bij oma...lekker rustig dus.
    Ga nu zelf ook effe onder de lakens

2. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi hoi!@Alexanne, is mooi hoor, bij 38 weekjes bevallen (ik was 38.5!). Dan hoef je niet meer zo lang te wachten ... bij mijn dochtertje was ik 4 dagen later, dus had dit ook eigenlijk verwacht, was dus een verrassing dat het ineens begon!Mijn bevalling vond ik wel 'makkelijker', maar meer in de zin dat het veel sneller ging ... de eerste bevalling duurde 5-6 uurtjes en nu maar 3. Erg snel en heftig, maar wel erg fijn hoor (al zijn die naweeen minder fijn). Ik vond het nu wel fijner, want je weet ongeveer wat je kan verwachten. Al was het toen het bezig was wel zwaar hoor, toen dacht ik nog wel ff: wat doet dit ook alweer zeer!! Dat vergeet je na die eerste keer toch wel snel ... Ook had ik bij de eerste keer 2x een catheter gehad en mijn placenta wilde niet zo snel los, dat vond ik nu wel spannend, maar dat ging gelukkig supergoed.Lilli is echt een super ander kindje! Qua karakter weet ik het natuurlijk nog niet, nu is ze nog net zo zoetjes en tevreden als Naomi, maar qua uiterlijk is ze heel anders! Mijn eerst dochter was bij de geboorte pikzwart van haar en een enorme bos, die had al na 2 maanden speldjes in. Ook had ze meteen donkerbruine ogen. Lilli is blond en heeft grijsblauwe ogen (wel heel donker). Héél anders dus! Erg grappig wel, want ik had verwacht dat er een look-a-like geboren zou worden, hihi.Tussen haar en mijn oudste meisje zit 2.5 jaar (2 jaar en 7 maanden om precies te zijn).En tussen jouw kindjes, hoeveel jaar schelen die? Hoe ging je eerste bevalling eigenlijk?Hoe komt het dat je dochtertje vaak komt? Die van mij begint nu te dromen s nachts, dus we konden er ook een paar keer uit (voornamelijk was de angst nu dat Swieber de Vos (uit Dora) haar wilde pakken .. tis zonde!!).Tis echt zo'n relax zondagje, manlief is erop uit met wat vrienden, ik met de kids thuis. Nu was mijn oudste wat ziekjes, spoog ook vanmorgen, maar gaat nu weer goed. Gelukkig ook niet al te veel last van het uur verschil, alhoewel Lilli nu wel extra kwam. Ach ja ..

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Alexanne

Ik zie ook wel op tegen de bevalling hoor, t is mijn 1e dus ik weet helemaal niet wat me te wachten staat. Hoe was jou 1ste bevalling? Was die zwaar oid omdat je er zo tegen opziet?
    Wij weten het geslacht wel hoor, alleen we zeggen het niet haha dus zo'n verrassing is het niet voor ons..
    Ik hoop ook rond de 38wkn te bevallen, heerlijk voor de kerst haha.. Maar goed t komt wanneer het er klaar voor is!~
    En jij wat uit kunnen slapen vanacht nu dochterlief uit logeren was?

@Deesje
    Lees jou eerste bevalling 6uur, valt toch nog mee (als ik mijn vk moet geloven tenminste,die zegt 1e kind tussen de 10 en 15 uur :( ) Niet dat het dan niet zwaar is hoor maar ik ga natuurlijk nu van het ergste uit kwa tijdsduur..Wat weet ik er nou van haha..
    En jou placenta wilde niet los, hoe hebben ze de los gekregen bij jou? Duwen of operatief? Hangt mij ook boven mn hoofd als ik pech heb nml..

Verder hier rustig, gister zit verjaardag gehad en verrek vd rugpijn, zo erg nog niet gehad lijk wel een bejaarde! Verder komt mn nesteldrank op gang, heb de keukenlades en kruidenkastje net uitgedaan en uitgeruimd en heb de 1e kleertjes vd beeb en het 1e beddengoed gewassen, moet straks vast nog een keer maar toch.. Hoorde via via dat meisje dat ik ken dat even ver als ik was (paar dagen verder) is bevallen vd week 8,5 wk te vroeg!! Kindje maakt het goed gelukkig, maar ik had ineens zoiets van; je weet maar nooit laat ik iig iets gewassen hebben.. T hing zo schattig aan de lijn!! * smelt* ..
    Ga er zo van tussen, even bij vrienden samen wat eten (lees bestellen) zij is nu ook 12 wkn zwanger na eerder een miskraam te hebben gehad net voor ik zwanger werdt. Dus super leuk!!

4. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Wendy, wat balen van je rupgijn, not nice ... heel herkenbaar trouwens, die nesteldrang, haha! Tsja, je weet idd maar nooit he ...!Mijn eerste bevalling was idd ook snel. Ze zeggen meestal in de ontsluitingsfase zo'n 1 cm per uur. Toen ze me kwamen toucheren en ik had nog maar 1 cm, zakte de moed wel in mijn schoenen, want de weeen waren al best heftig en als ik rekende moest ik nog 9 uur ... maar in 3 uur tijd ging ik van 1 naar 10 cm! Erg heftig, dat wel ... persweeen heb ik drie kwartier gehad, hel vond ik dat toen .. ze hebben met het loslaten van de placenta enorm op mijn buik lopen duwen, was ook niet zo fijn, maar het hielp gelukkig wel, anders moest ik alsnog naar het zhuis en onder narcose. Was gelukkig niet nodig!Bij Lilli nu ging ik in notime na 10 cm en bij perswee 4 werd ze geboren. De placenta kwam ook in 10 minuten, erg fijn!Ik snap dat je er tegenop ziet, je weet gewoon niet vantevoren hoe het gaat en wat je kan verwachten. Zelfs bij een tweede is het weer spannend, iedere bevalling is anders, maar toen ik er eenmaal weer middenin zat dacht ik wel van: oh ja, dit is het!Nadeel van zo'n snelle bevalling zijn wel de naweeen, die zijn echt not nice ...Ga morgen trouwens een spiraaltje laten zetten (voor het eerst!), heb daar nu wel stress van al!!

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hahaha Wendy als kindje nu ql komt past t de kleertjes toch nog lang niet ;)

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @m21

Klopt maar kleiner heb ik nu niet haha.. en ach ik zocht ook een goed excuus ;)
    Maar wil nog niet dat beebje komt hoor, laat het nog maar even lekker groeien!!

@Deesje
    Spannend hoor spiraal laten zetten, ben benieuwd!! Succes alvast en laat je even weten of het mee/tegenviel? Moet ook nog eens na gaan denken over anticonceptie na bevalling..

Ik ga SYTYCD kijken!! Fijne avond!

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Pffff mn laatste week zwangerschapsverlof is aangebroken :( ik heb zoooooooo geen zin om te werken :x

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wooow Pandora nu al?!?? Pfff!
    Kga pas weer aan t werk als de kleine 4 maanden is!

9. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Pandora, ooooh, nu al voorbij?! Wat vliegt die periode dan he ... ik moet 2 januari weer beginnen, dus heb nu nog 2 maandjes ... heb nog een maandje extra genomen (vakantiedagen/uren). Ik moet er nu nog niet aan denken om te werken, maar als ik eenmaal weer begonnen ben, is het toch weer erg leuk (dat herinner ik me nog toen ik de vorige keer na mijn verlof weer begon). Ik werk ook maar 2 daagjes in de week, vind dat een goeie combi met thuis (zeker nu met twee kids!!).

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    ohh Pandora da's inderdaad voorbij gevlogen je verlof!
    Snap dat je helemaal geen zin hebt om bij je kleintje weg te gaan!
    Heb jij precies 16wkn gehad, geen vak dagen etc erachteraan?

Ik ga 11-11-11 met verlof en mag half april weer aan de slag (als ik overtijd ga nog later) Maar goed denk dat het weer gaan werken altijd tegen valt, of je nu 16 of 20 wkn vrij bent..

Extra genieten dus deze week pandora!! Hoeveel dagen ga je werken?

11. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    deesje: vond je berichtje leuk om te lezen! Mijn dochter was 3 dagen te vroeg geboren. Dus wie weet wordt deze net als die van jou in week 38 geboren. Eigenlijk hoop ik t wel een beetje ;)
    De eerste duurde bij mij ook 5-6 uurtjes. Wat dat betreft liggen wij dicht bij elkaar. Hierbij had ik bij de eerste volgens mij 4x een catheter nodig voordat ik hetzelf kon ;(
    Denk dat deze er ook anders uit gaat zien. Vind het zoooo spannend! Mijn dochter heeft vrij grote ogen en dat zag je ook op de echo- net als ik! Deze heeft beduidend kleinere ogen net als haar vader. Mijn dochter lijkt ook sprekend op mij van vroeger. Als ik een foto van mezelf laat zien op die leeftijd is ze ervan overtuigd dat zij het is haha.
    Maar goed zit nu in week 31 en we zien het wel...

wendy: Ik heb echt heerlijk geslapen die nacht. Mijn dochter slaapt alleen door als haar vader haar naar bed gebracht heeft!! Als ik het doe dan wordt ze dus elke keer wakker. Hoe kan dit he? Ik heb het met hem besproken maar we doen precies hetzelfde. Dus nu brengt hij haar elke keer naar bed haha. Als hij moet werken is het wel drama want dan komt ze in de nacht weer ;(
    Maar goed ja mijn eerste bevalling was niet echt geweldig. Al moet ik zeggen dat de weeen mij meevielen. Die kon ik goed wegblazen. OP het moment dat ze zei ga maar persen raakte ik effe in paniek want tja dan moet t er echt uit...Toen moest ik met spoed naar het ziekenhuis en is er een aardige knip gezet. Ik heb nu nog steeds last van het littekenweefsel. Ze heeft me toen ook wat te krap genaaid en daarom ben ik een beetje bang voor deze bevalling.
    Mijn vriend zegt dan: ach het is maar een momentopname...grrr en zijn motto is: pijn is een emotie en die kun je uitschakelen...
    Je ziet al weinig steun van zijn kant...gelukkig neem ik mijn moeder ook mee de bevalling in die heeft mij de eerste x ook vet gesteund.
    En jij?is er nog iemand bij je bevalling?

Nou ga er weer vandoor. Ik kan mij nu niet voorstellen als moeders zeggen: vind het heerlijk als de kleine in mijn buik schopt. Joh dit kindje trapt me helemaal beurs vanbinnen. Hoe sterk zal het wel over een paar weken zijn...ik moet er nog 9!
    Het enige wat ik fijn vind eraan is dat ik weet dat het goed zit. Als ze een dag niet beweegt dan maak ik me zorgen. Maar pfff dit is wel afzien hoor

12. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog effe met mij hier. Ik heb vandaag de hele tijd een zuerderig gevoel in mijn onderrug en buik. Herkent iemand dit?

gr

13. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    oefenweeen? verweking van de gewrichten en de druk die erop staat door het gewicht van je kleintje? sterkte, is geen prettig gevoel!

14. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Alexanne, zouden goed voorweeen kunnen zijn hoor! Die heb ik ook heeeel lang gehad, ook al vanaf week 30 ... hoort er allemaal bij!Oh, jij dus ook 4x een catheter!? Erg he? Al vond ik het minder erg als dat ik dacht, je bent toch al beurs vanonderen, dus zeer doet het toch ... het lukte me gewoon niet om te plassen, wat ook niet hielp was dat de kraamhulp achter de deur stond en om de minuut vroeg of het lukte. Nou NEE, zeker op zo'n manier niet!! Ik was nu dus ook 'bang' dat ik weer niet kon plassen, maar dat ging supergoed.Ik heb ook een knip gehad bij de eerste, was maar een kleintje gelukkig. Heb int begin ook wat last gehad van het littekenweefsel (het jeukte!), maar dat gaat nu goed.
    Bij deze bevalling heb ik nix gehad, terwijl Lilli zwaarder was als mijn andere dochter! Maar ja, de weg is al verbreed zeg maar, haha!
    Wat leuk dat je dochter op jou lijkt! Hier is het net andersom, mijn 1e dochter is net een kopie van mijn man, en Lilli is net mij! Echt heel grappig!

Hier alles ok! Helaas had Lilli wat last van het uurverschil, kwam s nachts ineens een uurtje eerder (3 uur!), maar vanmorgen was het weer 6 uur, heerlijk! Af en toe slaapt ze dus ook door, fijn! Ze begint ook steeds meer wakker te worden en te kraaien, zo leuk!

Hoe is het met de zwangeren en de mama's??

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb hierna nog wel een paar dagen vrij, maar niet super veel dus die zijn zo voorbij

ik ga 24 uur werken ( hoeveel dagen dat zijn is ivm onregelmatige diensten elke week verschillend :D )

Hier gaat alles goed....of eigenlijk steeds beter

Ik moet met ons ventje naar de osteopaat en naar de kinderfysio ivm sterke voorkeurshouding en afgeplat hoofdje

Het huilen is inmiddels zo goed als over ( alleen maar de normale baby huiltjes, en niet meer 24/7 huilen)

het huilen werd veroorzaakt door verborgen reflux en pijn in zn nekje

straks naar het consultatiebureau voor het eerste spuitje SIELUG :(

verder slaapt de kleine 's-nachts heerlijk door, vanmorgen was het zelfs pas 7.30 :D

het begint bij de zwangere dames al aardig op te schieten :):):)

@allexanne...kunnen oefen weeen zijn, heb ik ook heel lang gehad

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Deesje balen van dat uurverschil hé! Ik zit straks in het voorjaar beter haha

Pandora Wat die kleintje toch wel niet kunnen hebben hé. Vroeger had je dan gewoon een huilbaby gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel verder kijken!

Hier enorm blij omdat mijn werkdagen vast staan voor na mijn verlof!! maandag om de week en woensdag+donderdag vast
    Echt heerlijk.
    Maandag om de week doet me mams dan
    Donderdag me schoonmoeder en woensdag tot het kindje 7 maanden is mijn zusje en daarna opvang.
    Mijn vakantie kan niet beter beginnen zeg!! (11 dagen vrij maandag midweekje weg met vriendlief aansluitend weekend weg met mijn ouders/zussen/zwagers)
    Daarna gewoon genieten van mijn werk tot aan mijn verlof ben weer helemaal enthousiast!

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    @Pandora

Fijn dat er nu duidelijk is waarom je mannetje zo huilde! Gelukkig is het nu al stukken minder. Maar doorslapen,super joh!
    Hoe was het prikje vandaag? En hoe is het met jou zelf?
    Ik ook 24u na mn verlof, vast maandag werken en vast vrijdag vrij. Verder ook bij mij volgens rooster.

@Alexanne
    Ik heb menstruatie achtige krampen af en toe en volgens de vk waarschijnlijk oefenweeen en/of bandenpijntjes. Dus vermoed ook bij jou het geval..
    Hier bij bevalling alleen manlief, echt mn moeder niet hoor, ik zou er zooo nerveus van worden! Lief mens hoor maar is zo'n paniekvogel.. Ik zo min mogelijk mensen om me heen dan graag!
    Hoop dat deze bevalling vlotter gaat meis, je ziet het bij dees daar was het nu ook beter!
    En die opmerking van jou vriend; mijn man zegt dat ook weleens om mij op de kast te krijgen, en ik antwoord dan altijd met;
    Mag ik je in je ballen schoppen? kijken of pijn een emotie tussen de oren is of tussen je benen.. Dan zegt hij niks meer.. Manlief hier een grote clown maar echt wel een steun en toeverlaat voor mij gelukkig! Jammer dat jou mannetje dat wat minder heeft meis, maar gelukkig is je mams er!!

@m21
    Fijn joh dat het geregeld is, voelt erg fijn he dat je weet waar je aan toe bent! Hier nog zo'n co freak.. Lekker vrij nu, geniet van je daagjes weg meid!!

@3xdaan
    Gaat het wel oke meis??

@Deesje
    Jou meisje ook weer bij de 'tijd' dus, erg fijn! En ahhh dat brabbelen en kraaien is zo schattig!!

Ego;
    Vanmorgen vk geweest, placenta is waarschijnlijk geen groot probleem. Hoofdje kan er goed langs en ik krijg gewoon sneller een spuit voor loskomen vd placenta en eerder een 2de zo nodig. Hb was redelijk moet extra goed op mn ijzer inname blijven letten.. Buik was nu 28cm net als 3wkn terug,was ook goed ik heb een compacte buik dus cm zeggen niet zo heel veel. Bloeddruk ook oke en over 2 wk weer terug en met 35 wkn een liggingsecho. Kleine ligt nu al weken met hoofd naar beneden en daalt al in dus kleine kans dat het nog draait maar t is standaard hier. Verder kreeg ik compimenten over mn buikje,altijd leuk!!

Nu snel aan t eten beginnen manneke komt zo thuis..

Ps; weet niet wie het zei maar inderdaad gaat opschieten voor ons! Wie is er nu de 1e die mag? Ik en Alexanne of nog iemand voor ons?

18. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deesje: moest lachen om je bericht omdat t zo bekend klonk. Bij mij wachtte ze ook achter de deur en nee dat hielp niet haha. Kon jij wel thuis blijven of moest je in het ziekenhuis blijven bij de eerste keer?
    Over dat tijdsverschil: voor die kleintjes is het echt wel vervelend ja. Ze zijn echt uit het ritme....vervelend! Nu alweer een beetje gewend?

Pandora: lekker dat die van jou doorslaapt! Vanaf hoeveel weken? -kan nl niet je banner zien ;)

mw2!: lekker joh dat het nu geregeld is! Last van je schouders of niet? Ook fijn dat familie helpt! Ik heb dat helaas minder ;(
    Mijn ouders werken fulltime dus kunnen helaas niet oppassen. Mijn zus heeft zelf 2 kleintjes en mijn zusje die heeft het te druk met haar studie. Van mijn vriend zijn kant: schoonmoeder past wel op alleen werkt alle ochtende bij de thuiszorg. Hierbij wil ze geen vaste dagen oppassen want dan zit ze er zo aan vast...Ik moet het dus echt hebben van de opvang. Ach is niet erg hoor. Gelukkig is er opvang!

Wendy: hahaha das een goeie zal hem onthouden!!
    En zo heeft elke vent wel wat! Mijn mannetje heeft ook genoeg lieve dingen ;) hij kan zich alleen hier niet goed in verplaatsen denk ik...

Hier gaat alles wel. Dochter heeft veel moeite met inslapen. Krijg haar niet der bed in!
    Het enige wat helpt is het zeggen van: als je niet gaat slapen doe ik het kleine lichtje uit. Of slaap je vanavond met de deur dicht!
    Net hoor ik mijn vriend dat ook weer zeggen: als je niet gaat slapen slaap je in de garage in het donker! Of hij zegt wel eens dat ze buiten moet slapen. Dat laatste lijkt haar vreselijk
    Het voelt niet goed maar ja wat moet ik dan? Morgen naar t cons.bureau kijken wat die zegt
    hebben jullie nog tips?

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hij is nu 9 weken...maar sliep al een week of 3 van 23.00-6.00 en vanmorgen dus tot 7.30....heerlijk :D

verder heeft hij nu echt veel last van de prikhes...huilen huilen huilen en wil alleen bij mama zijn :)

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hoi Dames!

ik ga voor een midweekje weg en heb mezelf voorgenomen mijn iphone dan ook even te laten rusten. Ik pak dat ding er makkelijk bij en ookal zal mjn vriend er niet snel wat van zeggen, kvind t voor hem niet altijd even gezellig

vrijdag gaan we aansluitend een weekend weg met mijn kant van t gezin. Dan heb ik misschien wel drang om bij te lezen haha

de 15e weer beginnen met werken dat is dan welgeteld nog 27 dagen werken verdeeld over 7 weken! Zin in mijn verlo!

Fijne week allemaal!

Deel Deze Pagina