Appelsnoetje; Gefeliciteerd meid! Alles gezond en wel ondanks dat jullie meisje met 37wkn al kwam? M21; Mooi buikie hoor!! Mag je trots op zijn, en zo lekker hip gekleed ook! Ik koop nu niets meer bij hoor voor die laatste weken wordt wel moedeloos van die positie kleding en in gewone kleding komt t nu ook niet meer zo mooi uit allemaal.. Zal mijn buik ook ff spammen..
Wow, wat een prachtige buikjes zie ik weer voorbij komen!! Onvoorstelbaar dat ik dat ook een kleine 3 maandjes nog had ... wat gaat het hard dan!! @Appelsnoetje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Idd dan wel te vroeg geboren, maar fijn dat alles toch ok is!! Geniet ervan meis en leuk dat je het hier nog hebt laten weten! @Alexanne, ja, is vreselijk nieuws van mijn vriendin ... heb ze dinsdag gesproken, heel heftig wel hoor. Maar ze is er (nog) vrij goed onder, ze verwacht wel dat de klap nog zal komen. Tis altijd rottig om zulk nieuws te horen als je zelf zwanger bent, toen ik zwanger was hoorde ik ook van dichtbij zulk nieuws bah! Gelukkig gaat het wel bijna altijd goed, dus daar moet je je maar aan vasthouden!! @mw21, wat fijn dat het bloeden bij je zus is gestopt!!! Echt leuk om nog samen zwanger te zijn! En nu dus officieel ziekgemeld Maar misschien ook wel goed voor je hoor, alles voor de baby he! @Wendy, en en, geniet je van je verlof??? Hier alles ok! De meiden doen het nog steeds goed, dus das erg fijn! Strax moet ik voor hen ID-pasjes halen, echt belachelijk, want Lilli moet ook een pasfoto afgeven. Een baby van bijna 3 maanden?!?! Die ziet er strax toch heel anders uit?? Maar goed, zal wel ... Hopelijk wil mijn andere dochter wel op de foto, die zit tegenwoordig in de peuterpuberteit en kan wel eens moeilijk doen, haha! Lilli kwam vanmorgen om half 5, hopelijk verlegt ze nu die tijd weer naar voren, haha! Heb de lactatiedeskundige van het forum ook even geraadpleegd en die zei dat het volkomen normaal is dat babytjes nog niet doorslapen, is juist goed dat ze nog om drinken vragen (ivm wiegendood). Ik leg me er dus maar bij neer .. tis niet dat ik er last van heb, ik loop nog niet op mijn wallen, haha!! Ben nog steeds 6 kilo te zwaar, grrrrrrrrrrrrr ... maar wil ook nog niet echt afvallen/lijnen ivm de BV. Komt dus nog wel ... Ben trouwens vd week weer ongi geworden, gatsie, dat had ik echt niet gemist hoor, haha! Maar aan de ene kant ook weer fijn dat alles weer werkt @tab en pandora, hoe is het met jullie en de kleintjes? @driekeerdaan, hoe is het met jou??? Lang niet gelezen/gehoord, alls ok met de twee meiden??
Appelsnoetje.....gefeliciteerd met jullie dochtertje gaat alles goed? Nou hier ben ik dan ook weer een keertje Heb het de laatste weken een beetje druk gehad beetje op en neer rennen tussen kinderfysio, osteopaat en consultatiebureau met onze kleine man ( ivm kiss syndroom en verborgen reflux ) vorige controle bij het CB vonden ze dat zijn hoofdje veeeeeeel te snel groeide ( was ook wel erg groot voor zn leeftijd 43 cm met 9 weken ) dit moest dus extra gemeten worden, omdat ik anders doorverwezen zou worden naar de kinderarts, vandaag weer een meting gehad en nu stabiliseerd de groei zich, dus dat is goed verder gaat het goed hier...ons manneke begint nu echt lekker te "kletsen" en is hartstikke vrolijk...het vele huilen is gelukkig over MW21...balen dat je in de ziektewet zit...ik weet dat het voelt als falen.....maar wat waren jullie wijze woorden ook al weer toen ik er zo tegen aan zat te hikken??? Wendy339.....mooi buikje hoor meid....ben een beetje jaloers op jullie buikjes hier is het een beetje een hangend velletje nog en wat lekker dat je nu met verlof bent Ik begin volgende week weer met werken...heb er geen zin in nou op zich wel zin in....maar zie een beetje heel erg op tegen de onregelmatige diensten...heb 7 maanden lang gewoon lekker elke nacht langs mn vriend geslapen, en dat is nu dus weer afgelopen, want moet natuurlijk ook weer gewoon nachten werken Deesje...goed dat je het zegt....hier moet de kleine ook nog steeds een ID kaart...binnenkort eens ff regelen Fijn dat alles goed gaat met de meiden Alexanne...met jou ook alles goed?
@deesje T is wat ja die id kaart..kleintjes veranderen ook zo snel! Vanaf hoeveel maanden ist verplicht eigenlijk? En je meisje doet t goed dus ondanks de nachtvoedingen,ze zal t nodig hebben. Ik geniet heerlijk van mn verlof! Vandaag babykamer gesopt en ven de baby wasjes aan t draaien.. zo schattig! Tot nu toe vermaak ik me nog prima! @pandora jeetje das ook ff schrikken als je hoort dat groei niet normaal verloopt,gelukkig goed bijgetrokken dus! Reflux nu onder co dus of speelt t nog weleens.op? En hoe gaat het met jouzelf,ben jij ook weer wat op krachte? Ik vandaag weer door de apk gekomen..groei perfect volgens schema, bloeddruk oke en kleintje ligt al vast ingedaalt is er vroeg bij dus haha.. Maandag liggingsecho,nou dat zal verrassend worden haha.. Ga nu slapie doen..doe nu ff op mn gsm tikken nml.
van de reflux heeft hij de laatste paar dagen weer wat meer last, kijk het nig even aan en anders ga ik toch maagbeschermers vragen met mezelf gaat het wel goed...nog wel wat moe, maar dat hoort erbij pas nu de kleine goed door slaapt en uitslaapt merk ik dat ik veel slaap aan het inhalen ben ofzo....ben normaal echt een vroege vogel, nu ben ik als het ventje ook nog lekker slaapt mn bed niet uit te branden mn bekken gaat al veel beter gelukkig....had niet verwacht zo snel hersteld te zijn maar de bekkentherapeut en vk hebben me voor een volgende zw.schap wel gewaarschuwd....ik moet nu , het liefst een jaar ,flink oefeningen gaan doen voordat ik weer zwanger word...anders trekt mijn lichaam weer een zw.schap niet en de vk zei " je bekkentherapeut moet, bij wijze van, eerder weten dat je zwanger bent dan dat je ons belt" dussssssssssssss
mw21: lekker dat je collega's zo met je meedenken en meeleven...ook dat je nu zelf je uren in kan vullen dat lijkt me echt heerlijk! Ik begrijp dat je nu nog niet t huis wil zitten. Wachten duurt lang en ik kan het weten. Heb op dit moment geen werk en vind het aan de ene kant heel prettig. DIt omdat ik nog 1 heb rondlopen die ik nu alle aandacht kan geven wat straks niet meer kan. Aan de andere kant mis ik de contacten en het inkomen pffff. Maar als de kleine er is ga ik zo snel mogelijk weer aan het werk. Ik wil zo graag iets vast! Het is zo moeilijk in het onderwijs om dat te bewerkstellen! Maar goed heb echt het gevoel dat mijn tijd nog komt. Misschien heeft t zo moeten zijn want heb veel kwaaltjes ;( appelsnoetje: ja jammer dat je er niet zo vaak meer bent! Wel gefeliciteerd met je dochter! Alles goed gegaan? Iets te vroeg geboren zie ik? ZOu ikzelf ook niet erg vinden hoor...37 weken is alles klaar dus mag het komen toch? wendy: alsof ik naar mijn eigen buik kijk haha word denk ik een meid voor je? Al dacht ik bij jou wel een jongen hmmm,, Alles goed voor de rest? Hier wel ok. Veel pijntje hier en daar. Heb erg last van het indalen hoor. Kan soms niet rechtop meer lopen! Zoals nu ook lig al vanaf 7 uur op bed omdat ik moeite heb met staan zitten of lopen. Voel ec ht dan het hoofdje beneden zitten... pandora en deesje: waarom een id kaart voor die kleintjes? Dat hoeft toch niet? Is dat verplicht of gaan jullie naar het buitenland ofzo? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord.... Deesje: ik lees dat je gebroken nachten hebt? half 5 pfff vroeg. Hier ook hoor mijn dochter 6 uur...ook vroeg grrr. Zet haar nu voor zandkasteel en ga mijn bed weer in. Ik trek de dag anders niet hoor als ik zo vroeg eruit ga! Ga al om half 11 in de avond naar bed- das echt vroeg voor mij en om half 8 in de ochtend eruit. Nou dat vind ik meer normaal! Hier rustig. Mijn zus is maandag uitgerekend dus we tellen nu echt af! Zo spannend...Ik tel zelf ook al af hoor. Daardoor gaat de tijd niet zo snel. Heb vandaag alle babykleren gewassen en gestreken haha. ZO gezellig was dat- mijn dochter lag op mijn bed met haar barbies te spelen en ik was alle kleertjes aan het strijken. Zal me altijd bijblijven. Ik weet nog ook precies hoe ik me voelde en hoe de situatie was toen ik haar babykleren aan het strijken was voor dat ze kwam. In de avond met een klein lichtje aan was ik alle kleren aan het strijken. Dit moment vergeet ik ook niet meer want dit was veel leuker... Dus alles is klaar. Koffertje ook al ingepakt- niet van mezelf hoor dat doe ik volgende week ofzo. Eerst dacht ik: ik wacht nog even maar denk echt dat deze zo rond 38 weken komt dus wil alles goed af hebben. Hierbij kreeg ik in week 37 van mijn vorige zwschap veel complicaties als ik dat weer krijg is alles gereed...
@ Alexanne wat voor complicaties kreeg je dan? En snap dat je straks wel weer wilt werken @ pandora pfff wat moet jij al weer snel aan t werk! Hier vandaag mijn eerste scheurtje gevonden...schuin onder mijn navel grrr... Ben nu jou huidknijp massage gestart Wendy Wat baal ik zeg! Zag t gewoon niet aankomen, heb goed huidje en stond de laatste tijd niet strak..
snel? ( ja vind ik ook hoor ) maar mn verlof is gewoon voorbij ik moest ivm ziektewet 6 weken van tevoren met verlof....dus mijn verlof zat er 2 weken geleden al op ( kleine is nu 12 weken ) en had nog wat vakantiedagen staan, en die is nu ook voorbij en scheurtjes.....als ik 2 dagen eerder bevallen was, had ik ze niet gehad :x ze sprongen er met 40.6 weken in :x
mw21: ik denk dat die cremes eigenlijk bijna niet werken hoor. Mijn zus had het al na 4 maanden en ze was echt bijna nog niet gegroeid! Zat helemaal onder de scheurtjes. Mijn buik staat nu al op knappen en staat echt zo strak dat t een wonder is dat ik nog geen scheurtjes heb. Bij de eerste had ik er gelukkig ook geen last van. Aan het end had ik een hele toeter en je zag allemaal groene aders lopen zo erg was de spanning op mijn buik maar geen scheurtjes... DUs ik geloof eigenlijk niet in massages en cremes. Je bent er vatbaar voor of niet. Hooguit houden die cremes je huid even soepel in het begin maar als je op je end loopt dan staat alles onder spanning of je nou smeert of niet. Mijn zus is overmorgen uitgerekend en haar buik is zo lekker zacht! Kan het kindje echt nog voelen zitten. Mijn buik staat nu zo strak dat het al niet meer kan helaas. Over die complicaties: mijn dochter daalde in met 36 weken en lag daardoor op mijn zenuwbaan. Mijn god wat een hel was dat zeg. Ik huilde elke dag van de pijn. Toen ik weeen kreeg dacht ik echt: is dit het nou? Dat was het enige positieve eraan haha. Maar goed jij heb last van je bekken toch? Wat voel je dan precies? Heb je dan de hele dag last ook met liggen enzo of alleen met staan en lopen? Nou ga er weer vandoor...erg veeeeel last van maagzuur zo vervelend! ook is de kleine zo druk dat ik echt elk half uur naar de wc moet grrrrr
Me bekken doen niet te hele dag pijn hoor. Maar mijn fysio wil het voor zijn dat het doorzet in bekken instabiliteit. Ze is vooral bang dat ik er na de bevalling nog lang last van hou, dat wil ik absoluut niet! Voel het erg in mijn onderrug, heupen en liezen als ik te lang dingen doe of verkeerde bewegingen maak. Me linkerbeen blijkt 1 cm korter dus logisch met het verweken dat het nu pijn gaat doen Daarbij heb ik waarschijnlijk zwangerschapsischias. Dan heb ik pijnaanvallen als de baarmoeder op een zenuw ligt, moet dan echt liggen en de pijn wegpuffen en hopen dat de kleine een ander plekje gaat zoeken.
mw21: oh misschien had ik dat ook wel aan het eind! Klinkt heel erg bekend moet ik zeggen! Het is nog steeds rustig bij mijn zus....pfff wachten duurt lang hoor! De kleine bij mij in mijn buik is druk maar als ik mijn buik dan vasthoud wordt ze helemaal rustig echt zo bijzonder dat ze zo reageert op mijn aanraking... Nou goed wendy met jou ook alles goed? Heb jij ook dat de gemeenschap op een heel laag pitje is en dat het niet zo leuk meer is? Had ik bij de 1e geen last van....of kan ik t me niet meer herinneren? haha rustig hier....
Hey meiden! Ik reageer morgen ff uitgebreid hier,ff druk gehad en weinig op pc.. Nu ook ff via gsm nml. Morgen liggingsecho, mogen we weer ff spieken! Slaap lekker en tot morgen!
Haha Alexanne is bij mij ook op een laag pitje maar gelukkig praten we er makkelijk over en praten we veel. Nog nooit zo weinig sex gehad en nog nooit zo verliefd geweest! Wen veel plezier met je echo! Kleine ligt bij mij al aantal dagen in stuit. Kan t hoofdje goed voelen bij mijn middenrif (eng!) en trapt naar beneden. Vind ik echt niks van die doffe plofjes
Hey meiden, Ben ik dan ff voor ik weer weg mag voor de echo. m21 Ai het eerste scheurtje gevonden dus, balen meis! Ik "gelukkig" nog niks,duim hard voor mezelf dat het zo blijft! Ik was dat niet hoor van die pluk techniek,volgens mij deesje of 3xdaan.. Ik smeer alleen braaf 2xdaags en neem dan mn borsten,billen,bovenbenen en heupen mee met dezelfde buikbalsem. En inderdaad heeft met aanleg te maken dus smeren is puur psychische haha.. Al geloof ik wel dat als je je huid nu goed verzorgd deze straks na de bevalling wel mooier/sneller hersteld. Enne hier ook sex op een zeeer laag niveau, maar inderdaad nog nooit zo close geweest als nu..Best bijzonder toch eigenlijk.. Al mis ik het wel heel erg hoor, maar ja pijn en harde buiken is ook niks natuurlijk.. En jou kleine nog in stuit, was bij mij ook tot tot de +- 29 wkn en toen lag het ineens goed. Dus nog ff afwachten meis! Hoe bevalt het werken nu je in de zw zit? Bij mij viel er toen echt een last van mn schouders! En idd je bekken moet je nu goed ontzien wil je na de zw schap lekker kunnen wandelen met je beeb. Hoop dat je pijntjes niet erger worden. Bij mij neemt de rugpijn met name nu heel erg toe, maar ja dat kan ook niet anders met dat gewicht aan de voorkant haha.. @Alexanne En ben je al tante inmiddels? Wel leuk dat jullie zo kort op elkaar zitten, kunnen kids mooi samen spelen straks! Lijkt me idd wel spannend hoor als je zus op springen staat. Ik broertjes alleen dus ga dat niet zo meemaken helaas.. Jou kleine ook druk, hier nog eentje maar het is met geen aanraking/liedje/beweging rustig te krijgen. Mn man denkt dat het eruit wilt haha.. En wat worden de beebjes sterker met de dag, dat duwen gaat zo hard!! Voel zelfs gewrichten over elkaar heen knakken (brr). Leuk dat onze buikjes op elkaar lijken, schelen ook maar een weekje he! Ben benieuwd of je nu weer eerder aan de gang gaat zoals je zelf aangeeft. Ik zou met 38 wkn ook wel ideaal vinden hoor,maar da's meer vanwege de datum het zwangeren houd ik op deze manier nog wel ff vol, jij hebt het al wel een beetje gehad nu dus dan voelt het ook anders lijkt me.. Ik heb nog niet alles terug gelezen maat dat doe ik straks wel ff dan kan ik meteen zeggen hoe de echo was! Moet nu gaan, doeg doeg..
Valt idd een last van me af en dat had ik niet verwacht! Kan nu wel henieten bij jou dus rond mijn termijn gedraait? Vind echt jammer dat ik geen gedraai voel nu t zo ligt. Lag veel dwars en zag je echt iets uitsteken in mijn zij in in mijn hand draaien etc... Hoop echt dat dat nog ff terug komt!! Maar ben erg nieuwsgierig naar je echo?!?!
Hey meiden. ff via gsm laptop is bezet door manlief nu.. Pandora: o nu komt weer werken echt dichterbij! ik heb wederom in een scheur gelegen om jou reactie in het topic; bevallen en scheren haha ik ook mn make-up al klaar liggen hoor en teennagels hier ook gelakt (uhh ja ook in december haha) je weet maar nooit! Meis geniet extra hard van je laatse daagjes! M21 Nou als je beebje besluit om te draaien voel je alles weer hoor! Hier steken kont/knie/heup continu uit heerlijk aan 1 kant dus lekker beurse plek en rib haha..krijg je nog een liggingsecho later? Beebjes kunnen laat pas gaan draaien in definitieve houding dus je kunt er nu nog niks over zeggen.. hoop dat t snel goed gaat liggen meis! deesje; Hoe ist met jou meis? Hier liggingsecho gehad en beebje is inderdaad mooi ingedaald..ligt klaar voor de start! Schatting zo'n 7/7.5 pond bij 40wkn. Beentjes liepen paar dagen achter,hoofd en buik ietsje voor. Dus nu wachten op de bevalling haha.. Ga morgen ff goed terug lezen,via gsm niet zo fijn nml.. Trusten voor straks!