(nieuw) gestopt 3de week sept, wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jeannet 123, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    Pandora

Ja t is zwaar aanpoten ons werk! *digi knuf* T zal op den duur wel weer wennen meis.. Nu ff doorbijten.. Hoop dat je weekenddiensten rustig zijn!

@Allen

O wat ben ik toch een emotionee ei geworden zeg..
    Zit net gewoon met natte oogje op you tube marco borsato te luisteren met het nummer ; slaap maar..
    Ik ben verloren dames haha..

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Helaas geen rustig weekendje :) had al gezien dat dit er niet in zit
    zo lekker frietjes eten en dan ff oogjes dicht :)

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    Da's balen dan he dat je net weer begint en meteen ziet dat de bezettingen k*t zijn. Is hier ook altijd na je vakantie o.i.d.
    Geniet lekker van je frietjes en rust lekker ff uit als je kleine man dat toelaat!

Ik ga zo hond maar ff uitlaten, mezelf ff een beetje oplappen en dan ff met vriendin een pizza/pasta'tje eten..

4. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemiddag dames! ik leef nog :D ik was op mijn roze wolk even afgedreven ;)
    (mocht je trouwens wat meer willen weten dan heb ik ook hyves, ik heet Tabittha, daarvan is er maar 1!)
    Heb vluchtig even gelezen over de bekkenproblemen, laatste things to do voor een aantal dames. Lekker hoor om nog je kleintje 'in' je te hebben. En eenmaal daarbuiten....fantastisch! Wij hebben gelukkig een voorbeeldig kindje. Ik zal hieronder mijn laatste blog plaatsen.

Pandora alweer aan het werk....bah! moet er ook nog niet aan denken! doe ik dan ook maar even niet hihi

Keep up the good work preggies, komt allemaal goed, en vooral nuchter blijven!!!!

Blog:
    Kots, poep, plas en ze heet Elisa

De eerste 2 maanden van ons babymeisje zijn voorbij gevlogen. Zo ga je nog lekker los op hardstylefeesten, begint ineens je buik te groeien tot enorme omvang, en zo heb je een minimensje op je arm liggen.
    En wat is het fantastisch! Poep tot in d'r haren, strepen kots over je rug en luiers die nog net niet overlopen van de plas, en het kan een verse moeder niet boeien

De eerste dagen zit je nog heel zielig te zijn omdat je onderkantje *&%#$ zeer doet. (waarom verteld niemand DAT aan je voordat je gaat bevallen?) Maar goed, na 6 dagen schoot ik uit mijn broek omdat de hechtingen eruit mochten, wat een opluchting! Twee dagen later vertrok de kraamhulp en waren we op elkaar aangewezen.

Het gaat goed met dit versbakken gezinnetje. Gelukkig hebben we een heel zoet meisje dat bijna niet huilt, de nachten al lekker doorslaapt (fingers crossed!), ruft als een bejaarde en kaksplosies produceert waardoor de verf van je deurpost krult. Vaak genoeg heb ik (want hij gaat staan kokhalzen alsof je een 3 weken oud kadaver openrukt) haar van ellende wéér in bad moeten doen omdat ze zo onder zat.

Elisa (zo heet ze ;) ) drinkt nog steeds lekker van mama's melkfabriek en is in die 2 maanden al 2,1kilo aangekomen (weegt nu 5100gr.) en is 8 cm gegroeid (dat is 1cm per week!)

5. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mw21 vrolijk behangetje! heb je de meubeltjes al besteld/ in huis?

@wendy:Leuk he al die dingetjes doen! Enveloppen, kleertjes is de kast. Weet even niet meer of jullie nu het geslacht al wel of niet weten..
    Voel je je nog oke?

@pandora: Eerste werkdag overleefd! heb je je kleine man gemist? Gaat hij ook naar een kdv of kun je het oplossen met opa's en oma's?
    @alexanne: ga zo meteen bij je nieuwe foto's kijken. leuk!
    Ik wou dat ik zo'n handige moeder had!

Ik vind het vooral lastig om haar achter te laten op Kdv. Ik heb zo genoten de laatste weken om lekker de hele dag met haar samen te zijn.
    Voor Eline vond ik mijn werk echt super leuk en was ik er ook altijd mee bezig. Dat is nu wel echt anders en het moet echt weer een plekje krijgen.
    Ik ben ook veel emotioneler dan ik was. En af en toe mijn relativeringsvermogen een beetje kwijt.
    Manlief was met Eline naar CB geweest en daar hebben ze gezegd dat haar hoofdomtrek niet snel genoeg groeit.
    Nou dan ben ik meteen in de stress! Manlief niet! Die is heel nuchter en zegt: over 2 weken weer meten dan zien we wel verder... pfffff!

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    @TAB

Leuk weer van je te horen meis! En wat een mooie naam heeft jullie meisje! Heerlijke blog ook om te lezen, kan niet wachten tot wij "ons" gezinnetje hebben.
    Goed om te horen dat het goed gaat met jou en de kleine meid,lekker toch even op die roze wolk. Kom je nu weer wat vaker babbelen hier?

@Ellalala

Ja echt heerlijk dat voorbereidend aanrommelen thuis. Ja wij weten wat het is maar zeggen het niet, daarom kan ik ook nog geen foto van beeb kamer posten etc. Zodra ik bevallen ben show ik t kamertje ook! Voel me eigenlijk nog prima, tsja een steekje hier en daar en voel mn rug en bekken in de avond (doe nog te veel) maar al met al mag ik echt niet klagen.
    Jij ook erg wennen dus aan het feit nu een werkende mama te zijn, lijkt me ook echt ff een omschakeling hoor. Ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren straks. En dat CB ook heb t idee dat die ouders alleen maar onzeker maken. Nu ga je de hele tijd maar denken van; er zal toch niks geks zijn? Zal vast ook wel niet maar begrijp goed dat je er onzeker van wordt! Had kleine van Pandora dat ook niet trouwens?

@m21

Hoe is het meis? Ligt de kleine nog lekker verstopt in je buik of is het al anders gaan liggen?

@Deesje

Hoe is het bij jou meis?

@Pandora

Bijna op de helft van je werkweekend meis, nog ff volhouden!!

Hier rustig dagje, net ff naar de markt geweest en voor de boodschappen. En vnvd eens helemaal niks, lekker manlief en ik heerlijk thuis. Ook weleens fijn weer. Maandag alweer 36wkn, t gaat snel nu..Heb er al weer 2 wkn verlof opzitten.. En ik maar denken dat ik me zou gaan vervelen..Voor nu iig (nog) niet..

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Elalalaaa....hier groeide de hoofdomtrek te snel...met 9 weken was deze al 43 cm....moest na 2 weken ook opnieuw....toen was deze maar 2 mm gegroeid en was het goed

ja morgen nog een dagje...en dan 2 dagen vrij.....begin mn bekken nu te voelen :(

heb mn ventje echt enorm gemist tijdens het werken....donderdagavond kwam ik ook in tranen thuis om 22.00....had m smorgens maar een half uur gezien en kwam om 22.00 thuis....en de dag erna moest ik al weer weg voor dat hij wakker was :(:(:(
    We zijn, mede door het vele huilen in het begin, echt een siamese tweeling geweest 12 weken lang.....ik voel me zo raar zonder hem in mn buurt:)

voorlopig nog geen kdv.....oma en peettante passen op en mijb vriend is 1 middag thuis

voorheen was ik ook heel gedreven en fanatiek in mn werk.....ik zie het tot nu toe echt als noodzakelijk kwaad :) was het liefst thuisblijf mama geworden :)
    zal ook nog moeten groeien weer......ben er ook wel erg lang ( 7 maanden ) tussenuit geweest

8. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pandora: ja is wel wennen he weer werken. Je hebt echt een aanloop nodig!
    Hoe was t om de kleine weer te zien na een dag werken...heerlijk is dat he?
    Bedankt voor je leuke reactie! En ja ik vind faylinn nog steeds een supernaam. Ik wist niet dat t zo moeilijk was om nog een naam te bedenken!!! Ik wil een naam wat matcht met faylinn maar das moeilijk! Pfff hierbij hebben ik en mijn parnter wel een verschillende smaak hoor dat t wel moeilijker maakt!
    Vonden jullie een naam bedenken niet moeilijk?

Mw21: bedankt voor je leuke reactie! En nee mijn zus is nog niet bevallen pfff we hebben de moed voor deze week al opgegeven eigenlijk!! Misschien volgende week of met sinterklaas? Als t er nog niet is wordt ze de 6e ofzo ingeleid...

ellala: bedankt voor je reacties! Alles goed met jou? Wat voor boom heb je voor je dochter?

Nou meiden ik wil jullie graag een stelling voorleggen en zou het fijn vinden als jullie hierop zouden reageren:
    Ik had namelijk een gesprek hierover met mijn schoonzusje:

1: als je partner iets doet binnen de opvoeding waar jij het niet mee eens bent (bijv hij reageert te fel/overdreven of te streng) vind je dat je dan meteen moet ingrijpen of houd je je in en bespreek je het later met je partner waar je kind niet bij is?

2: als je het gevoel hebt een fout gemaakt te hebben binnen de opvoeding bespreek je dat ten alle tijden met je kind?

Mijn mening: als ik het ergens niet mee eens ben met mijn partner dan houd ik me in omdat ik anders mijn dochter het gevoel geef dat ik niet op 1 lijn zit met mijn partner, Zo deden mijn ouders dat ook. Als mijn vader echt te ver ging- hij kon soms zo erg schreeuwen en ons zo door elkaar schudden- dan zei mijn moeder alleen: Bart, probeer je in te houden. Dat was alles, niet van: je moet niet zo reageren of wat dan ook...Later verdwenen ze in de slaapkamer en wist ik dat mijn moeder het gedrag van mijn pa besprak en dat ze t er niet mee eens was

2: ik geeft alleen aan mijn dochter aan wanneer ik fout ben als ik bijvoorbeeld te fel gereageerd heb omdat ik mijn dag niet heb.
    Ik ga niet bij elke 'fout' die ik maak deze bespreken met mijn dochter van 3. Tuurlijk mag ze ook weten dat ouders fouten maken maar dat wil niet zeggen dat ik ze allen bespreek.
    Ik heb het gevoel dat zij mij dan elke keer aan zal spreken op mijn gedrag. (dat zie ik nl gebeuren bij mijn schoonzus. vb- hij wil niet meekomen dus ze trekt aan zijn arm waarop hij reageert: je moet niet aan me trekken jij wil ook niet dat ik dat bij jou doe!- hierop zegt zij meteen: je hebt helemaal gelijk ik zou dat ook niet willen. Mijn mening: ik zou zeggen- dan moet je maar luisteren.

Die laatste stelling vind ik best moeilijk zou graag jullie mening willen horen.
    1 ding is voo rmij zeker: er is geen goed of fout. Toch vind ik het belangrijk om bepaalde onderwerpen van verschillende kanten te belichten...

9. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ellala: je zal echt je draai weer vinden. Over een tijdje zal je het juist heerlijk vinden om naar je werk te gaan. AFleiding is goed voor je echt waar! Je zal zien dat je juist de momenten met je kleine des te meer waardeert!!
    Het is even doorbijten maar als je eenmaal het ritme te pakken hebt dan zal je zien dat t goed zal gaan!
    -ik spreek hierbij uit eigen ervaring ;)

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    Hey meiden..

@Pandora

Geloof goed dat je je mannetje zoo gemist hebt tijdens je werk, t is ook nog eens balen dat met onze diensten dat je soms je kleintje alleen ff slapende ziet. Dus ook niet even kan knuffelen dan.. En ja je bent er ff uitgeweest meis, neem de tijd en je kleine staat toch ten alle tijden nu op 1 hoor!! Motivatie mbt werk komt vanzelf wel weer als je je ritme weer hebt gevonden..

@Alexanne

Lastig he die opvoed dillema's? Tsja t is mijn eerste kleine dus kan alleen uit "ik denk dat ik" standpunt praten.
    Ik hoop idd ook dat manlief en ik elkaar niet afvallen in bijzijn van de kleine. Inderdaad later ff op terug komen.

"fouten" toegeven aan je kleine, tsja wat is een fout? Als ik me er niet fijn bij voel moet ik net zo goed sorry tegen mn kind kunnen zeggen. Ik verwacht immer van haar/hem ook dat het sorry zegt als het iets zegt of doet dat niet mag/netjes is. Maar ik blijf de opvoeder, en soms kun je je niet als gelijke opstellen. Dus idd "bij de arm pakken" bij echt niet luisteren vind ik niet excuus waardig. Je kunt toch niet met een klein kind op volwassen niveau communiceren en een soortgelijke reactie verwachten (vind ik)? Dus ik deel jou mening ook hoor Alexanne!!

Ik hier een brakke nacht achter de rug, manlief ging erg laat naar bed gevolg ik wakker om 4u en niet veel meer geslapen daarna.. Kleintje ook lekker druk en harde buiken dus doe maar rustig aan vandaag..

@Naam bedenken

Vonden we hier ook heel moeilijk hoor, hadden de 2 namen wel snel op zich maar ik ben zo'n twijfel kont.. Heb echt ook even moeten "wennen" aan de namen voor ik kon zeggen JA dit is DE naam! Maar nu ben ik er helemaal blij mee, kan niet wachten tot de kleine geboren is en ik het mag mededelen aan de wereld hahaha..

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    @namen......hebben we nog geen uur aan besteed :D hebben dezelfde smaak ;)
    alleen begon ik soms te twijfelen....meer uit onzekerheid.of anderen de naam wrl mooi zouden vinden....maar ik ben echt super blij met de naam die we gegeven hebben

* gaat weer aan het werk:p*

12. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pandora: Ik heb precies het zelfde als het om werk gaat. Maar iedereen zegt dat het weer goed komt! Alexanne gaf dat ook al aan! Zij hebben ervaring! Laten we maar hopen dat wij ons werk ook weer leuk gaan vinden! Op maandag is mijn vrije dag.. ik geniet!!!!

@Wendy: Wij hebben getwijfeld tot voor de bevalling begon met de naam! hahah! Ben nu wel heel bilj met onze keuze!
    Vannacht een betere nacht gehad?

@alexanne:
    1) ik zou het ook achteraf bespreken. Kindje moet denken dat jullie op een lijn zitten anders gaat hij daar zeker gebruik van maken op ten duur! Dat weten ze heeeeel snel.

2) dat is een lastige. Hangt zo erg van de situatie af denk ik. Kinderen mogen zeker ook leren dat ouders ook maar mensen zijn en fouten maken. Maar een kind kan ook wel leren dat mama soms chagrijnig is en dat er dan minder kan. Is ook heel menselijk!
    Ik denk dat je vaak wel voelt wanneer het een moment is om er wel wat over te zeggen. Als je echt iets te fel hebt gereageerd. dan zou ik het wel uitleggen denk ik. Maar zeker niet elke keer en je dan door kindlief wordt aangesproken op je gedrag.. Als ze puber zijn is dat vroeg genoeg! ;)

Dochterlief had hier gisteravond voor het eerst zomaar koorts! 38.9 jakkes! Ik weet dat het erbij hoort maar bah!
    Toch maar zetpilletje gegeven. Nu 37.4 nog niet helemaal over dus. iemand nog wijze adviezen??

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    @Pandora

Vandaag weer heerlijk bij je mannetje geweest! Bijgekomen van je 1ste werkweekend?

@Ellalala

Ja gelukkig beter nachtje gehad maar nog steeds moe haha..
    Hoe ist met je dochtertje?Koorts al gezakt inmiddels? Ik nog geen kindjes dus kan je geen tips geven..Weet wel dat kleintjes dat zo ineens weleens kunnen hebben.. Drinken gaat nog goed?

Ik hier toch weer wat raars, had het van t weekend ook al een paar keer! Ik heb toch af en toe kramp in mn lies. Kan dan ff niet lopen gewoon maar vanmorgen bleef t aan de gang. Tranen in mn ogen van de pijn.. Voel de kleine ook helemaal beneden in mn buik wroeten (denk handjes). Herkenbaar voor iemand? Ik morgen weer co vk, zal t daar ook eens even vragen..
    Manlief gaat zo stamppot maken, andijvie mmmmmm

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Moet even snel wat kwijt

ben zo nerveus!! Mijn zus heeft zo 10 weken echo!
    Met 7 weken kloppend hartje maar 2x behoorlijke bloeding gehad...

Om half 7 zet ik dan kaarsjeaan voor geluk

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    Duim met je mee meis!!! Laat je even wat weten zo??

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nog nikss...pff!!

17. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    Spannend MW21, fingers crossed!

die handjes kunnen heeeeel vervelend zijn Wendy! en wat denk je van het draaien van het hoofdje.... sterkte, het zijn de laatste loodjes!

Ellalala, hoe is het met de koorts afgelopen? nog gezakt of ben je naar de ha geweest?

Pandora, al een beetje gewens aan je werk? volgens mij is het heel dubbel, wel lekker om weer aan de gang te gaan maar je moet je kindje ergens anders achter laten....

Hier nog steeds een rustig kindje, niks boeiends te vertellen

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Alles goed!! Pff!

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    @Tab

Inderdaad de laatste loodje haha.. En die handjes friemelen zo vervelend maar goed nog even volhouden dus..

@m21

Ah fijn, goed nieuws!! Gefeliciteerd met je as tante schap!!

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.748
    1.073
    113
    Hey meiden.

Rustig hier!!

Ik weer door de apk gekomen vandaag. Bloeddruk was keurig 122/77 en beebje ligt ingedaalt en vast.. Harde buiken en steken besproken en kreeg als antwoord; T ergste wat kan gebeuren is dat je gaat bevallen, hoort erbij dus..
    Morgen komen collega'tjes op de koffie dus gezellie dagje in t verschiet..

Hoe is het met de rest??

Deel Deze Pagina