wendy: bedankt voor je reactie. Fijn dat ik niet de enige ben die zo denkt Hoe gaat t met jou voor de rest? Hier gaat t wel. Al 3 dagen een ongi gevoel in mijn buik. Ik herken het niet van de eerste....weet niet zo goed wat ik ermee aan moet! Hoe voel jij je voor de rest? Las t van steken en harde buiken? Want een aparte reactie van de vk. Das de reden waarom ik niet gauw bel. Ik weet toch wel wat ik te horen krijg: hoort erbij of zal wel voorweeen zijn of wat jij zegt in t uiterste geval is het t begin van een bevalling. Pfff en daar hebben ze 4 jaar voor gestudeerd....kan er met mijn hoofd niet bij. Tja alleen bij de bevalling zijn ze echt behulpzaam heb ik t idee... mw21: gelukkig van je zus. Ik hoop echt heeeel erg voor je zusie dat t goed gaat en dat de bloedingen verder geen gevolg hebben! Ik wil niet klagen en me aanstellen. Ik wil niet te vroeg naar de vk bellen....maar heb best veel last van mijn onderbuik. Sowieso al zeker 3 weken last van onderrug. Las op internet dat dat erbij hoort ivm verzwakken van banden/flexibeler worden van gewrichten. Ook mijn vk zei er weinig van...Heb soms het gevoel dat ik mijn eigen vk ben. Maar goed sinds een dag of 3,4 een zeurend gevoel in mijn bonderbuik. Het maakt me hierbij zooooo moe dat ik vroeg naar bed ga -rond half 10- maar ik word de volgende dag weer moe wakker. Eerst dacht ik misschien het indalen omdat het hoofdje naar beneden drukt en dat zorgt voor stekende pijnen...maar ja dit 3 dagen? Gisteravond brak het zweet me uit omdat het zo'n venijnig gevoel was... Twijfel of ik de vk zal bellen wat vinden jullie?
@Alexanne Ik herken het wel hoor dat ongi gevoel alleen mijn rug valt kwa pijn gelukkig wel mee. En tsja die antwoorden ik kon t inderdaad zelf wel invullen.. Maar ik zou toch even bellen hoor meis, mischien heb je wel een blaasontsteking oid waardoor je onderbuik en rug zo'n pijn doet.. En beter een keer te veel als 1x te laat bellen..Je gevoel heeft het vaak goed dus als jij t niet vertrouwd.. Enne dan kunnen ze laten zien waar ze voor gestudeert hebben Hou je ons op de hoogte?
Alexanne: Gewoon bellen hoor. Voor mij was die drempel ook vaak hoog maar stress is ook niet goed zeggen ze steeds. Daar zijn ze voor en worden ze voor betaald!!! Hoe is het nu met je???
@mw21: fijn dat met je zusje goed was!! Wat bijzonder om samen zwanger te zijn! zijn jullie close?? @ Tab: koorts is weer weg hoor. Geen ha gebeld. bleef bij 38.9 en zakte na paracetamolletje. Geniet je ook nog je meisje? wanneer moet je weer aan het werk? @wendy: hoe is het met ' het gerommel' ? zie je erg op tegen de bevalling?
Ella ja vind t ook bijzonder! Onze hele familie is close maar t enige is dat mijn zus en ik verschillen als dag en nacht. Ze is negatief ingesteld, glas altijd half leeg, onzeker etc en ik ben de optimisme zelf. Dat steekt haar nog wel eens en ze vind dan ook altijd dat ik meer geluk heb in t leven en ik vind dat t te maken heeft met hoe je met dingen omgaat Hoop dus echt dat ze nu ook kan gaan genieten en we dichter bij elkaar komen
mw 21: ja ik vind dat je gelijk hebt. ALs je positief in het leven staat trek je ook eerder positiviteit aan. Ik ben zelf ook positief ingesteld en merk dat je dan ook snel met kleine dingen gelukkig bent. En de kleine dingen doen het em in het leven he? ellala: je hebt gelijk. Het gaat nog niet echt top met me. Heel veel last van harde buiken gehad vandaag en voel een druk aan de onderkant. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn want denk dan: ik stel me aan en ben er teveel mee bezig. Als ik het morgen nog heb dan bel ik de vk gewoon. Om zo nou het weekend in te gaan...Hierbij breng ik zeker mijn urine weg bedankt voor de tip wendy: ja je hebt gelijk ze zijn er voor opgeleid Ik bel anders morgen als ik me nog zo voel als vandaag. Heb al de hele avond harde buiken. Het enige dat helpt is platliggen...maar ja heb er nog 1 van 3 lopen. DIe op dit moment strontvervelend is. Ze heeft t woordje nee uitgevonden (alweer ja) Hierbij schreeuwt ze tegen me en slaat me. ALs ik tegen haar zeg: nou houd je op anders krijg je een tik dan zegt ze: geef me maar een tik.. (moeilijk hoor) Ach ik wist t van te voren alle kinderen schijnen zo rond deze tijd moeilijk te worden omdat ze weten dat er wat staat te gebeuren... Nou meiden mijn neefje is geboren hoor!! Ging supersnel. In de nacht begon t zwaar te rommelen. In de ochtend sterke weeen. Om 5 voor half 12 persen en half 12 geboren! Ik vind het zooooo bijzonder!!! Nu ik nog...
Goedemorgen dames! @Ellalala Gelukkig is de koorts gezakt bij je kleintje! Ik zie niet echt op tegen de bevalling maar heb wel een gezonde spanning voor wat me te wachten staat en een kleine angst voor bijv. compicaties of bijv keizersnede. Maar goed ik laat het over me heen komen en onderga alles en wat moet dat moet.. Ga ervanuit dat ik op sterven na dood ga dus dan kan het alleen meevallen denk @M21 Hopenlijk heeft je zus nu met de zwangerschap ook de positiviteit te pakken en kunnen jullie nog even gezellig samen zwangeren!! Tsja haar "zwart" kijken af en toe zul je maar op de koop toe moeten nemen..Je kent haar al langer als vandaag toch? Maar wel leuk om deze bijzondere fase als zussen mee te mogen en kunnen maken! @Alexanne Hoe is het vanacht gegaan met je harde buiken etc.? Voel je je al wat beter? Doe je ook niet nog te veel omdat er natuurlijk nog een leuk peuter pubertje rond loopt nu? En beloof je dat je belt als je klachten aanhouden?? Gefeliciteerd met je neefje, helemaal gezond en wel? En was ze nou veel overtijd? Hier vanacht weer wakker van de buikpijn en de kramp in mn kuit, o wat doet dat zeer!! Had het even weer niet gehad die kramp maar vanacht ahhh... Voor de rest ook hier veel harde buiken en af en toe wat ongi kramp, zal dus wel aan t oefenen zijn denk.. O en die steken in mn lies, in de supermarkt denken ze volgens mij dat ik een wee krijg want kan dan echt niet recht achter mn karretje blijven staan.. Verder rustg dagje hier.. Ga zo de badkamer even uitdoen en ook de laadjes even uitmesten en vanmiddag ff boodschapje doen en koffieleuten bij een vriendinnetje.. Hoe is het met de rest??
Wendy, die steken in mijn lies heb ik als ik op een bepaalde manier zit. Begint bij mij als kriebelen en dan opeens steek! Ben er van overtuigd dat het handjes zijn Ben vandaag 30 weken!!!! Yeehh!! Voor mezelf namelijk bedacht dat ik dan mag gaan aftellen haha Volgende week donderdag komen de meubeltjes voor de slaapkamer. Nog een week de tijd om onze eigen kamer klaar te maken.
@m21 Jeetje jij ook al weer 30 weken, gaat snel meis!! Ik maandag alweer 37,kan het bijna niet geloven haha.. Leuk kamertje straks helemaal afstylen,moet je nog veel doen als de meubeltjes komen of is het meubeltjes erin en zo goed als klaar? En nog 4 weekjes meis dan heb je verlof, ben je ook wel aan toe dan hoor (als ja dat nu al niet bent..) Ik show mn kamertje pas als t er is haha..Kan niet wachten! @al bevallen dames Ik voel me laatste dagen "anders" wat meer buikpijn, de ene keer is t mn baarmoeder de andere keer denk ik meer mn darmen. Veel harde buiken en gewoon een "raar" gevoel kan het niet echt beschrijven.. Ook kan ik ineens op de meest rare tijden naar de wc voor de grote boodschap zeg maar (moest eerder iets in nemen om te kunnen gaan..) Herkennen jullie dit? Maak me geen zorgen hoor,maar dat "rare gevoel" kan ik gewoon niet plaatsen,,
wendy:lief dat je zo met me meedenkt. Ik hield het gister niet meer. De hele dag door harde buiken en kramp in mijn buik. Dacht echt dat t begonnen was. Toch effe mijn urine weggebracht en de dokter zei meteen: fikse blaasontsteking. Nu heb ik medicijnen en werd deze ochtend wakker met waarempel een zachte buik!!! Vandaag nog steeds veel harde buiken gehad maar wel minder. Ook de pijn in onderbuik is drastisch verminderd. Misschien ook een idee voor jou? Deze blaasontsteking voelt echt heel anders dan die ik normaal heb. Proberen waard toch? Je wil hier echt niet te lang mee lopen hoor! Ik kan het weten. Ik zat maar: ik stel me aan nou op een gegeven moment kroop ik over het bed van de pijn... Oh en mijn zus was 1,5 weken overtijd. Ik knijp em wel hoor. Please niet overtijd. Het is nu al zo afzien voor me! Ben moe en mijn buik doet zeer... We zien t wel. Nou meiden hier dus aan de betere hand. Ik was vandaag bij mijn zus en de baby en oh wat een schatje...maar oh wat geniet ik dan extra van de rust nu. - ook al heb ik allemaal kwaaltjes. Vannacht ging ik naar de wc beneden en vergat de laatste 4 treden oh man wat doet dat zeer als je dan naar beneden donderd! Viel gelukkig op mijn voet- die meteen dubbel klapte. Hij is nu dik en heb er even wat steunverband op gedaan. Daarna kwam ik op mijn billen terecht. Gelukkig brak mijn voet de val al. Het had t anders af kunnen lopen...
Ikke wel....jouw lichaam is zich aan het voorbereiden niet dat er nu snel wat gebeurd...heb het een tijdje gehad
@Alexanne Goed dat je naar de dokter bent gegaan, vermoedde al een blaasontsteking bij jou! Bij mij geen blaasontsteking hoor, maar lief dat je ook aan mij denkt! En je zus overtijd, pff hoop toch ook niet 1.5 wk over te lopen.. Jeetje en die val van jou, gelukkig "veilig" neergekomen voor je buik. Maar nu geen last van je enkel dan? @Pandora Dacht ik al wel een beetje ach ja ik heb er geen last van maar ben normaal helemaal niet zo'n gevoel mens, en nu ineens zo raar haha.. Fijn dat jij het herkent iig! Lekker aan t genieten van je vrije daagjes met je mannen? Verder ist stil hier, alles oke met iedereen?? En hoe zou het met 3xdaan zijn..
wendy: dat stille herken ik wel. Hier ook vrij rustig. Voel dat de kleine helemaal ingedaald is zo gek is dat. Mijn buik hangt nu echt en kan 2 handen onder mijn borsten leggen zonder een baby te voelen. Heb nog wel wat last van mijn blaasontsteking helemaal nu het hoofdje zo laag ligt. Met mijn enkel is alles wel ok. Loop wel wat moeilijk maar het gaat steeds beter. Heb eerder wat last van mijn bekken nu het hoofdje daar zit Nu word het spannend bij ons he? Heb effe een vraag aan jullie: hoeveel kraamzorg hebben jullie aangevraagd of gehad? Wat raden jullie aan? Ik kan 6 uur krijgen- vergoed en wel- maar vind dat best veel op een dag wat vinden jullie?
Wen...ja heerlijk aan het genieten vanmiddag en morgen sinterklaas bij de opa's en oma's Zinnnnn in ik had de standaard 45 uren kraamzorg en had nog recht op 20 uur extra vanuit mijn aanvullende verzekering met de kraamhulp was afgesproken dat we de eerste 2 dagen zouden bekijken of die 20 uur extra nodig was.....ik vond het fijn te weten dat ik hier nog gebruik van kon maken....maar onzin als het niet nodig was...het liep op rolletjes dus heb die 20 uur extra niet gebruikt van die 45 uur gingen qua kraamhulp thuis wel uren af omdat ik een dag in het ziekenhuis moest blijven ik vond het lekker 6 uur op een dag....jij hebt nog een dametje meer rond lopen...dus ik zou ze gewoon afnemen meid...je kunt nu nog niet zeggen hoe je bevalling verloopt en hoeveel last je er daarna van hebt
Veel plezier vandaag Pandora met de sinterklaas, wij gaan volgend jaar ook meedoen hoor (doen nu kerst kado'tjes). Alexanne ik neem gewoon de basisuren net als Pandora en mocht t toch te veel zijn dan kan ik dat aangeven..Beter te veel aangevraagd als te weinig.. En inderdaad jij hebt er nog eentje rondlopen dus in jou geval lijkt het me wel fijn.. En ik bedoelde dat het hier rustig is haha niet de beeb hoor, die is erg wakker met momenten haha..
Ik bekijk het zo....ze bieden niet voor niks die uren aan...zouden ze vinden dat vrouwen het redden met minder uren kraamzorg....dan zouden we echt wel minder uren krijgen....45 uur is door de overheid bepaald ( ik twijfel nu...volgens mij is het 40 uur en had ik 40 uur dus laat je lekker verwennen door de kraamhulp ik had echt een kanjer...zo'n hele ouderwetse ( had ik ook om gevraagd ) ze ging zelfs met de honden wandelen en wij maar zeggen dat hoef je niet te doen...dan deed ze het stiekem als wij 's-morgens om 8.00 nog in bed lagen @wendy...wij deden altijd nog gewoon sint.....mijn ouders hadden al 5 kleinkinderen vind ik ook veel leuker dan kerst en ik werk altijd met kerst
Ik merk aan mezelf dat ik met best wat irritatie's zit rondom mijn eerste werk week heb totaal GEEN overdracht gehad.....werkte eigenlijk meteen weer alleen, met een overvolle agenda wat allemaal anders gepland had kunnen worden ( ze wisten tenslitte ook pas 10 weken dat dit mijn eerste week weer zou zijn )dus zelf de tijd om ook maar iets aan rapportage te lezen heb ik ook niet gehad en daarbij zieken in het team ( wat overmacht is natuurlijk ) voelt meteen weer als " oja zo ging dat hier allemaal had ook niet moeten verwachten dat het anders zou zijn #%%#%& ) Volgende week jaargesprek ( ja heb wel veel gewerkt dit jaar ) En ga dit wel aangeven....niet fijn terugkomen na 7 mnd....en wel van mij verwachten dat ik in now time weer werk zoals ik altijd heb gedaan zeker
@pandora: Bizar he, precies een jaar geleden een positieve test en nu gewoon een echt babytje! Het gaat dan achteraf gezien best snel! Wat vervelend dat er helemaal geen rekening met je wordt gehouden. Het is toch echt wel zwaar om weer te beginnen als new-born-mama! Het kost echt even om die balans tussen mamamodus en werkmodus te vinden (ik heb hem nog niet gevonden in elk geval!) Hoop dat het snel wat relaxter voor je wordt. @ alexanne: Jeetje wat een "geluk" dat je op je billen viel zeg! dat is schrikken! Doe je voorzichtig!!!! Gaat het met je voet oke? Ik weet niet meer hoeveel kraamzorg ik heb gehad maar wel het zo'n beetje het maximale wat mogelijk was. 3 dagen extra en daarna nog 2. Ik vond het echt super fijn. Het heeft mij heeeel veel moeite gekost om mijn borstvoeding op gang te krijgen. Ik vond het heel prettig dat er iemand was om mij daarbij te helpen en ook de kleine in de gaten houden of het allemaal goed ging. (hadden eerst 5 dagen in ziekenhuis gelegen) @Wendy: Hoe is het met "het rare gevoel"??? Beetje weggetrokken of is het erger geworden? Hier alles goed. Vandaag weer op CB geweest. Haar hoofdomtrekje was nu weer helemaal goed. Is vast een meetfout geweest de vorige keer! pfff. Ben wel weer opgelucht. Verder doet onze kleine meid het super goed. Ze slaapt lekker de hele nacht, is overdag vrolijk! Ik geniet zo erg van haar!