(nieuw) gestopt 3de week sept, wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jeannet 123, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi meiden!
    Ik heb heel wat gemist hier geloof ik ... de laptop was zowat overleden, hebben nu een andere en de oude is ff voor een update weg. Dus ben weer online!!! Kreeg ook geen meldingen meer ineens, dus dacht dat er wel erg rustig was ...
    Zal vd week ff proberen bij te lezen hoe of wat hoor, maar ik begrijp dat er nog geen nieuwe beebjes bij zijn???

Hier alles ok! Lilli doet het nog steeds goed, fijn hoor! Vanavond voor het eerst een flesje KV geprobeerd (ga langzaamaan afbouwen, moet 2 januari weer werken), maar dat was nog geen groot succes. Kan me herinneren dat dit bij mijn andere dochter ook ff duurde, dus moet geduld hebben. Komt (hopelijk) vanzelf goed! Ze komt helaas nog wel steeds tussen 4-5 uur 's nachts en dan tegen 8 uur (vanaf 22 uur s avonds), maar dat ritme is al vanaf het begin, dus ben daar wel aan gewend nu. Al hoop ik dat ze die nachtvoeding toch een keertje zal loslaten hoor ... ging een tijdje goed en dan ineens valt ze weer terug in d'r oude ritme. Ach ja ... heb er geen last van voor de rest.

Tot gauw, ik ga weer proberen dit bij te houden hoor!!

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.071
    113
    @Pandora

Balen is dat he als je zo moet starten op je werk na je verlof..Ik zou het inderdaad echt even aankaarten bij je leidinggevende..En een overdracht lijkt me toch gewoon een vereiste in "ons" vak (jij ook zorg toch??). Maakt je niet meer gemotiveerd inderdaad als prille mama..

@Ellalala

Fijn dat t hoofdje weer oke was met de nameting! Hele opluchting! T rare gevoel is er nog wel maar t went ook haha..Heb ook wat ongi pijn met vlagen, en ga nu bij alles "wat" denken maar goed we wachten af..

Ik vandaag de magische 37 weken bereikt, ik MAG nu bevallen haha.. Ben ook zoooo nieuwsgierig aan het worden (en iedereen om ons heen ook). Een oud collega'tje van mij is vanacht bevallen (was 2 dgn na mij uitgerekend!) Ik wil ook denk ik dan haha.. Maar goed ga mezelf nu nog niet gekmaken, anders duurt het nog heeeel lang als ik overtijd zou gaan.. En tsja 5 dec hoef je ook niet blij mee te zijn natuurlijk..
    Morgen weer co bij de vk, ben benieuwd..

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.071
    113
    @Deesje

Welkom terug meis! Nee geen nieuwe beebjes hier, ik en Alexanne staan nu volgens mij als 1e op de "planning" .

Fijn dat je kleine meid het zo goed doet, hopenlijk stapt ze snel over de kv en gaat de nachtvoeding er tussenuit. Kun je ook wat uitgeruster weer gaan werken 2jan. Jou verlof ook voorbij gevlogen of ben je wel "toe" aan weer werken?

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Phoe lijkt me wel pittig weer werken hoor na zo'n tijd verlof!!!

Wen en Alexanne bij jullie gaat het nu opschieten, vind het spannend! Ben nieuwsgierig naar jullie bevalling en baby :)

Vanmorgen bij de vk geweest. Na 3 weken gezonder/minder eten en meer bewegen alsnog 3 kilo aangekomen! kon wel janken!
    Kan wel opletten maar heeft blijkbaar geen zin!!
    Voelde me niet veel zwaarder dus hoopte zelfs op wat afvallen...zit nu al op +18... nou gaan we zeker de 25 bereiken. Hoop zo dat ik straks ff stil sta!

Baby alles goed, bloeddruk goed en ze vond het bijzonder dat ik zelf zo goed wist hoe de baby lag.
    Voel namelijk heel goed hoofdje 's avonds bewegen boven mijn schaambot en als ik op mijn zij op de bank zit voel ik vaak ook graaiende handjes in mijn lies.
    Vond ze knap! Dus dat doet me wel weer goed maar die kilo's grrr..... ze dacht misschien dat het vocht was. Nou dat praat ik mezelf dan maar aan...

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Meid je bent ZWANGER daar horen kilo's bij
    gaat er allemaal weer af ;)

6. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    panodora: ja je hebt gelijk denk ook dat ik gewoon alle uren neem. De overheid beslist zoiets niet voor niets- met al die bezuinigingen erbij. Kan jij me dan uitleggen hoe jouw dag eruit zag? Je zegt dat je hond om 8 uur uitgelaten werd ;) en daarna dan? Zorgde je partner ervoor dat hij al uit zijn bed was voordat de kraamhulp kwam of kon hij nog even blijven liggen en wat deed ze voor de rest allemaal?

ellala: heb die vraag ook aan pandora gesteld en wil hem ook aan jou stellen: hoe zag jouw dag eruit met de kraamhulp? Wat deed ze allemaal en hoe laat kwam ze? Hoe ging je partner ermee om?

wendy: ken je gevoel hoor! Ik ben ook erg benieuwd! Het wordt nu wel zwaar he? Probeer wel mijn rust te pakken want ben heel veel moe. Hierbij kan ik niet lang lopen want moet elke keer plassen ;)
    Heb al wel frambozenbladthee in huis. Heb gelezen dat dat de bevalling voorspoedigt. Weinig bloedverlies en minder kans op uitscheuren. Dat het de weeen opwekt geloof ik niet zo hoor. De mensen die dat zeggen drinken de thee en bevallen 2 weken later...nou dan zit ik in week 38 das ook mooi hoor toch?

mw21: maak je niet te druk hoor om het gewicht. Ik herken het overigens wel. Als je normaal eet dan is er niets aan de hand toch? Een kennis van mij was 25 kilo aangekomen. Had veel vruchtwater en hield ook vocht vast. Na de bevalling was ze er al 19 weer kwijt. Nou dan hoef je ook niet zoveel meer toch? Als je je maar goed in je vel voelt meid!

Nou meiden hier alles wel goed. Laatste loodjes nu. Kan er niet tegen als mensen zeggen: geniet er nog maar van dat t in je buik zit blablabla. Nou zelf ondervinden denk? Ik wil het in mijn armen houden weten dat alles achter de rug is;)

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.071
    113
    @m21

Meiske toch,niet zo treuren om die kilo's komt goed!! En ga jezelf ook niet lopen kwellen aankomende feestdagen wordt je ongelukkig van! En nee ik ook niet blij met t extra gewicht (en ik ben wel een snoepkont/goede eter nu) maar
    ik weet ook dat ik de discipline heb om er straks weer op te letten. En schat jou ook zo in meis! Voor nu nog even genieten daarna weer streng voor jezelf zijn! ;)

@alexanne

haha jij en je thee.. ik geloof daar persoonlijk niks van maar ben benieuwd naar jou ervaring straks!
    We moeten toch wachten op de beebs hoor,die bepalen wanneer..

Ik ook weer apk gehad. bloeddruk oke etc. en schatten beeb nu op 6/6.5 pond bbij geboorte.. (vorige vk op 7/7.5) nou ik zie t wel hoor!!
    Vanacht verrot geslapen ivm pijn in mn heup/bovenbeen,lijk wel een oud wijf..

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Wij mochten beide blijven liggen ( kleine sliep dan nog )
    Soms deden we dat, soms waren we om 8.15 beneden
    lagen we nog in bed...dan kregen we alletwee ontbijt op bed
    we hadden haar een sleutel gegeven dus ze kon gewoon binnen
    verder deed ze echt alles ( ze hoeven alleen moeder en kind te verzorgen, ook alleen maar de was van moeder en kind, ze mogen dus zo flauw zijn om de was van vader en andere kids niet te doen )
    Maar wij hadden er een van de oude stempel die echt alles deed, elke dag stofzuigen, badkamer, wassen en strijken en op een gegeven moment stond ze de tuin zelfs te doen :$ ze zei ook " als ik bij jullie alleen voor moeder en kind kon, ben ik in 3 uur klaar" maar goed ze zat al 33 jaar in de kraamzorg en dan is een gezin met 1 kind appeltje eitje voor zo iemand

om 13.30 stopte ze mij lekker onder in een fris gewassen bedje

Maar wij hebben dus echt geboft met haar....geen een andere kraamhulp zal snel honden uitlaten en de tuin doen

9. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai meiden, even een heel ego berichtje.
    Ben gisteren met onze kleine meid naar de ha geweest omdat ze af en toe een beetje trekt met haar oogje. Op het kdv was dat ook al opgevallen. De huidarts zag meteen wat ik bedoelde. Haar oogbol staat heel bol. Oorzaak kon ze niet echt bedenken. Alleen een tumor maar dat was het vast niet...., ik ben heel erg geschrokken natuurlijk. Ze zou na spreekuur de kinderarts in Iekenhuis bellen.
    Dat heeft ze keurig gedaan en die hebben gezegd dat ze haar meteen willen zien. Mogen dus vandaag al langs komen.
    Doe heel erg mijn best niet te veel natedenken en in paniek te raken...
    Maar ik vind het zo eng!! Mijn man is heel rustig. Die zegt, je zorgen maken heeft nog geen zin. Eerst maar een afwachten.
    Duimen jullie voor haar dat er niks engs is??? Xx

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.071
    113
    Goedemorgen meiden..

@Ellalala,

Jeetje meis, dat klinkt inderdaad akelig..Ik duim hier heel hard mee dat het in ieder geval niets kwaads/slechts/bijzonders is!! En maak je nu nog niet te druk (makkelijk gezegd, i know) maar daar heeft je meisje nu ook niks aan..
    Hopenlijk kom je ons straks goed nieuws vertellen!! Hou je ons op de hoogte?? *digi* knuf voor jou!

@Alexanne

Hoe is het meis? En slaat de frambozenblad thee al aan? Is het trouwens "lekker" kwa smaak of is het echt tegen je zin in drinken? Hoe is het met de kwaaltjes/moe zijn etc.?

@m21

Hoe is het meis, waren je meubeltjes er nu al of kwamen die deze week nog ergens? En al een beetje over je "ik kom aan" paniek heen? Hoop het meis, want je moet nu wel lekker in je vel zitten voor zover dat kan..
    Hoe gaat het met werken? Jij ook nu aftellen tot je verlof, lekker hoor!!! Het bevalt mij prima moet ik zeggen!

Enne Pandora da's echt een gouden kraamhulp geweest!! Mijn collega die vorige maand bevallen is die had er 1 die had als hobby koken, manlief en moeder kregen de heerlijkste lunches en 3 gangen dinners sávonds.. vaak hoefde ze alleen zelf iets in de overn te schuiven.. Ik hoop ook zo op een leuke!

11. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    deesje: ik begrijp je ongerustheid wel hoor. Maar zoals je man zegt, zolang je van niets weet maak je niet al te druk. Ik zal voor je duimen en bidden meid!!! Laat je het ons zpm weten?!

Wendy: ik geloof ook niet dat die thee iets opwekt hoor! Ik heb me goed laten informeren. Het schijnt te zorgen voor een betere doorbloeding waardoor je ontsluiting sneller gaat en je huid soepel is waardoor je niet snel uitscheurt.
    Ik hoor dat veel mensen het een vieze thee vinden maar ik vind hem best wel lekker. Heb hem nu 3x gedronken ofzo met honing nou dan drink ik hem net zo makkelijk weg als gewone thee.
    Vanaf week 37 wil ik de thee elke dag drinken want dan schijnt het zijn werk te doen. Nu was het even uitproberen
    Ik las dat je je net een oud wijf voelt haha dat gevoel ken ik hoor! Heb jij ook dat je de hele nacht op 1 zij slaapt omdat het draaien zo moeilijk gaat?
    De babe ligt constant met der rug rechts en voetjes links. Ze zet zich dan af en botst dan met der rug tegen de zijkant aan. Nou dat tientallen keren op een dag pfff mijn huid lijkt aan die kant vanbinnen wel bont en blauw. Ze ligt zo al weken en heeft niet de behoefte een beetje te draaien...helaas. Hoe ligt die van jou?
    Heb jij ook dat je steeds moeilijker loopt?Als ik langer dan 10 minuten loop krijg ik steken in mijn onderbuik en kan ik bijna niet verder. Lijkt echt alsof ik op mijn end loop. Met 36 weken werkte ik nog bij mijn dochter en had nergens last van. De last kwam echt zo eind week 37 en week 38 was een ramp. In week 39 is ze geboren.
    We zien t wel...de kleine bepaald heb ik begrepen

Nou ga er weer vandoor deesje heel veel succes!
    Vandaag effe keutelen in huis. Volgende week laatste opvang dagen van mijn dochter dus geniet er nu nog maar even van al moet ik zeggen dat ik me wel een beetje schuldig voel hoor. Ik ben thuis en zij zit daar...ach volgende week nog maar 2 dagen en dan is het klaar. Volgende mand wennen op der nieuwe school en dan is t alweer een kleuter...;(

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.071
    113
    @Alexanne

Hier ligt het wel vast met het hoofd maar draait nog wel met rug en billen, omhoog en naar de zijkant zeg maar. Voeten/knieen zitten wel altijd ergens rechts in mn buik. Dus ik heb daar zo'n beurs duw plekje..
    Hier de pijn in mn heup nu ver weg gelukkig dus het oude wijven gevoel is weer gedaald. Had waarschijnlijk te veel gedaan of iets verrekt denk.. Op mn zij is ook de enige houding dat ik nog kan slapen dus draai met veel gepuf van links naar rechts (o wat voel ik me dan een gigantische walrus haha) Zelfs t bed gaat kraken!! *schaam*
    Ik mag dus nog niet klagen over de "laatste loodjes" jij hebt er helaas meer last van.. Ik kan nog goed vooruit op de steken af en toe na..
    Veloskundige zei ook; Als jij een "goede" bevalling hebt straks is jou lijf gemaakt om kindjes te dragen.. Klonk wel lief haha..
    En die thee, ik ben benieuwd! Ach als je toch al thee dronk en hij is te drinken dan zou ik denken baat het niet dan schaat het niet toch?
    En jij nu ook rommelen in huis, ik ook ga ff de boven afstoffen en daarna douchen. En niet je schuldig voelen om je meisje bij de opvang, ze vind het waarschijnlijk alleen maar leuk daar en jij kan nu nog even op je gemakje doen..

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pffff snap dat je je zorgen maakt! Maar ben het ook eens met je man het heeft geen zin....

We gaan er met zijn alle heel hard van uit dat het niks bijzonders is! Hoelaat mogen jullie?

Duim duim duim duim duim

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Was er aardig overheen tot mijn collega door bleef rammen over hoeveel ik aangekomen was terwijl ik voor mezelf had bedacht dat ik geen getallen meer ging noemen!
    Grrr maar is wel grappig, meeste mensen zeggen valt toch wel mee hoeveel je verder bent aangekomen? pff laat ze dat maar lekker denken!

En de spulletjes zijn vanmorgen binnen gekomen! Dus mijn vent is wel even zoet vanavond en de komende dagen wat een troep zeg!
    Nesteldrang begint te komen, heb alle kleertjes gesorteerd om te gaan wassen, alle andere dingen in verpakkingen uitgepakt, adressen aan het nalopen voor kaartjes, teksten en gedichten aan t uitzoeken, vluchttas lijstje aan t maken etc.

Heb een griepje onder de leden dus blijf thuis, had dit weekend ook allemaal drukke plannen maar dat is ff pech.
    Voelt ook wel goed om dat ff allemaal niet te doe, jammer genoeg dat t in combinatie met griep moet gaan.

Ik wordt echt onwijs nieuwsgierig naar je kleintje Wen!!

15. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ella hopelijk is alles goed gegaan vandaag!

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.071
    113
    @m21

Leuk de spullen zijn binnen!! Nu mag manlief dus losgaan haha.. T is ff een zooi inderdaad maar dan heb je ook wat! Is de kraam al geweest voor een intake? (ben alweer kwijt met hoeveel weken ik die intake had..) Maar ik had zo'n lieve ouderwetse die de babykamer wilde zien haha..
    En die kilo's haha t beste is gewoon niet meer wegen maar dat kan ik zelf ook niet haha.. En ach laat de mensen zeuren, de ene komt 8 kilo aan en de ander 25.. De ene houd veel vocht vast de ander niks, en de ene start met laag/normaal bmi de ander met dik overgewicht (maar daar hoor je ze dan weer niet over haha) Ik eet er geen kerstkransje minder om,komt wel weer na de bevalling..
    En een griepje onder de leden, bah hoop dat t snel weer weg is!

Ik ook erg nieuwsgierig naar mn baby'tje hoor!! Hoor van iedereen; t is volle maan aankomende weekend dus wie weet 11-12-11 of 12-12-11 wel hele leuke datum's he meiden?? :)
    Dus ik wacht braaf af..

@Ellalala

Alles wel goed hoop ik????

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Jaaaaaa dat is makkelijk praten... ik MOET elke controle wegen bij de VK! Thuis heeft vriendlief de weegschaal allang verstopt!!!
    Hoop voor je dat de kleine er in ieder geval voor de kerst is!!

18. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey even een korte update vanaf mijn mobiel. Ziekenhuis heeft niks engs gevonden! Wat een oplichting. Ze heeft waarschijnlijk wel er oogafwijking maar ze zagen niets dat wijst op een tumor!! Zo.. Ben 10 kilo lichter.
    Bedankt voor jullie steun!! Later kom ik even reageren op de rest

19. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pfff gelukkig!

20. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ellala: zoals je kon zien had ik me vergist in de naam. Ik schreef op deesje veel succes blablabla. Mijn grote excuses. Leefde echt met je mee en ben echt onwijs blij voor je dat t niks is pffff was dat effe schrikken zeg! WIlde het eerst niet zo zeggen maar hield wel effe mijn adem in!!!!

Mw21: nou al nesteldrang meis? Nou wie weet komt t ook wel wat eerder...ZO week 38 is wel mooi he? of 39? over de 4o lijkt me maar niks ;)
    Fijn dan de spullen binnen zijn. Heeft je vent er een beetje zin in om alles in elkaar te zetten? :)

wendy: ja hier meer kwaaltjes ja grrr. WIl me niet aanstellen weet je maar dit valt me best wel zwaar pfff. Liggen op bed is een verademing. Heb dit ook vandaag van 10 tot 3 gedaan. Lekker op bed films kijken. Dan rust mijn buik op het matras en mankeer ik niks. Dan sta ik op....ja en dan begint t liedje..
    Heb jij t ook zo erg dat nesteldrang? Ik ben er zo onrustig van. WIl alles voor volgende week af hebben. Waarom weet ik niet. Misschien omdat t week 37 is en de kleine dan officieel af is?...vreemd hoor

Deel Deze Pagina