(nieuw) gestopt 3de week sept, wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jeannet 123, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Alexanne....waar ben je? Gaat alles goed? Ik denk dat je bevallen bent...hoop dat alles goed is

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik denk ook dat ze aan t bevallen is!

Hier alles rustig. Veel babydingen
    Morgenochtend komt de babydump met de kinderwagen, savonds gym. Dinsdag huisbezoek van de vk(vreemde want vaste is overspannen grr) woensdag komt de kraamzorg, donderdag fysio
    dus druk druk druk

en hele drukke sterke baby in mijn buik.
    Zit nu met handje tegen mijn handje in mij zij/lies bijzonder hood!!
    Soms schiet ik van de bank met een voetje in mijn rib en hoofdje in mijn blaas,zet zich dan lekker af

x

3. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @mw21, wow, druk weekje voor de boeg! Wel erg leuk allemaal! Lijkt voor mij al zo ver weg weer, al die schopjes enzo ...

@Alexanne, ik denk ook dat je bevallen bent! Hoop dat alles goed is meis en je snel iets kan laten horen?

4. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    MW21: Wat super schattig dat je dat handje zo kan voelen. Dat is wel heel bijzonder!!

Ik merk dat ik steeds even kom kijken of er al nieuws is van Alexanne. Hoop zo dat alles goed gaat!!

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Hey meiden!

M21
    Druk baby'tje dus, de mijne is tot in de persweeen zo druk geweest haha (vond ik wel fijn,wist dat alles oke was!) lekker nog van genieten hoor want na je bevalling voelt t wel leeg zeg maar..

Alexanne
    Ben je al bevallen meis?Zie dat je al dagen offline bent..hoop dat je gewoon met je hoofd in de wolken zit en bevallen bent maar maak me ook een beetje zorgen..

@Andere dames

Hoe is het met iedereen?

@hier

Nu laatste dag kraam, met mij gaat t steeds ietsje beter en ben t binnen zitten zoooo beu! Hoop straks of morgen even met D.ani een blokje om te kunnen. Ff kijken hoe langere afstand lopen gaat.. Ons mannetje doet het super, gewicht neemt alleen langzaam toe ondanks dat het een vreetzakje is..
    Ik verder wel erg moe (lang leve laag hb) maar hou de gebroken nachten tot nu toe wel vol. Vanaf morgen zijn we dus met zn 3tjes, spannend maar ook weg fijn..Weer lekker t huis voor mezelf!
    Ik ga weer, nu ff eten en dan komt de vk nog langs en de kraamzorg nog ff afronden..

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik maak me ook een beetje zorgen :(

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wendy de kraamzorg gast al weer weg! Wat gaat dat snel zeg!

Hoe heb jij de eerste week ervaren? Onwennig? Eng? Druk?

Alexanne... Kwas nieuwsgierig maar nu ga ik me zorgen maken...

8. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Wen, wow, de kraamzorg alweer voor het laatst?! Wat gaat dat hard zeg! En dan mag je het met zijn drietjes rooien, spannend hoor!! Maar dat komt vanzelf goed. Ik vond het ook wel weer heerlijk om het huis weer voor onszelf te hebben.

Vandaag dagje gewerkt, 6 uur Lilli voeden, aankleden, mijn andere dochter aankleden/eten, naar het KDV, werken, 18 uur thuis, kids in bad/naar bed en nu zit ik eindelijk. BEN KAPOT!!
    Ik heb trouwens het idee dat mijn BV echt terug is gelopen, dus ga ermee stoppen, hoe jammer ook :( Vanavond voor het eerst aan de fles, de ochtendBV geef ik nog een weekje, zal toch ook snel klaar zijn dan ...

Ik maak me ook zorgen om Alexanne ... ze is verder nergens anders actief voor zover we weten, toch?

9. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal!!!!

Sorry dat ik zo laat reageer!! Ja ben bevallen hoor ;)
    Had elke keer geen tijd te mailen door de omstandigheden.
    Nu begint de kleine ook alweer te huilen voor voeding...echt mijn draai moet ik wel vinden hoor!!!

Woensdagavond rond half 8 voelde ik wat rommelen. Die nacht kwam er echt een ritme in. Ik moest echt om de 10 minuten effe puffen zeg maar. Donderdagochtend de vk gebeld en gezegd dat ze om de 5 minuten kwamen maar nog niet echt pijnlijk ofzo. Kon om half 9 die kant op. Mijn dochtertje eerst weggebracht en toe naar t zhuis. Daar had ik al 4 cm ontsluiting. Om 9 uur werden de vliezen gebroken. Om 12 uur volledige ontsluiting en 12.20 is ze geboren !
    Helaas kon ik weer niet plassen dus moest blijven...
    Vrijdag was ik t al zat maar kon nog niet plassen. Ik ben toen met een katheter naar huis gestuurd. Morgen mag deze er eindelijk uit!! EIgenlijk pas vrijdag maar hij doet zo zeer! Ik houd dat echt niet vol hor tot vrijdag!

Zo Dat was t eff in t kort...

Haar naam is Roseann en t is echt een poepie. De bevalling zelf was wel heftig want had al persdrang bij 5 cm ontsluiting. Toen ik bij 8cm was had ik het niet meer! De drang was zo sterk dat ik het niet kon tegen houden ik werd echt helemaal gek! Toen ik mocht persen was ze er ook na 4x persen. Ben helaas wel gehecht. De hechtingen moeten er woensdag gelukkig uit. Morgen dan die katheter en dan hebben we het weer gehad pfff. Hopen dat naar de wc gaan voor de grote boodschap ook lukt! Het lukt nu nog steeds niet en zit al op dag 5. Ach het komt vanzelf wel weer

Hier voor de rest ook alles goed? Bedankt dat jullie zo aan me gedacht hebben! Wat ik zeg wat is het druk!!

Deesje: nu weet ik wel wat je bedoeld met druk met 2 kinderen! Ik kan mezelf niet eens opmaken in de ochtend!KLeine komt om de 2,5 uur maar drinkt een uur. Dus heb 1,5 uur voor mezelf maar ja wil dan wat met mijn andere dochter doen. Daarbij moet ik ook eten of wil ik eff rusten. De nachten zijn nog vreselijk dat komt omdat ze elk half uur komt voor eten!! Krijg haar dan niet rustig. Eerst dacht ik laat maar huilen maar mijn dochtertje slaapt er niet doorheen!! Die stond gister ook te huilen of de baby alstublieft op kon houden met huilen want ze was zo moe. Nou toen brak ik wel hoor! Ben toen maar beneden gaan zitten tot een uur of 5 in de ochtend. Hoe ging dat allemaal bij jou?

wendy: al een beetje bijgekomen? Ook al je draai gevonden in de nachten en met de bvoeding. Moet nog effe alles terug lezen hoor want had de laatste x gevraagd hoe je bevalling ging enzo en had geen tijd meer om t te lezen!

mw21: nu jij meisie!! Vind het zo spannend voor je! We leven allemaal met je mee straks want we weten allemaal wat een werk het is!

10. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh en wendy ik had eff gegoogled en weet nu wat een totaalruptuur is auwww vreselijk meid! ZIjn de hechtingen er al uitgeknipt? Had de gyn je geen knip kunnen geven ofzo? En voel je deze uitscheuring? hoe is het nu?

11. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Alexanne!!!!! Wat fijn dat alles goed is!! We maakte ons al een beetje zorgen!! Maar logisch dat je geen tijd hebt.

Mooie naam heeft je dochtertje!
    Hoe zwaar was ze?? En hoe vindt je oudste dochter het??
    Geniet van je meiden!!!

12. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Whaaaaah, Alexanne!!! Gefeliciteerd meis!! En weer een dochter, wat leuk!! Leuke naam ook!
    We maakten ons al zo'n zorgen ...
    Ik reageer ff morgen op de rest van je verhaal, ben zooooo moe nu na een dagje werk, duik zo mijn bedje in ...
    Maar ben SUPERblij voor je!!

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    GEFELICITEERD!!!!! Wat heerlijk zeg!
    En pff zal echt wel ff druk en wennen zijn!
    Maar geniet ervan!

Hier komt de vk morgenmiddag op huisbezoek. Hopelijk doet ze dan ook controle want vraag me af of t nu al goed vast ligt; hoop t! Heb geen zin om te moeten liggen als mijn vliezen zoudenbreken

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Alexanne; gefeliciteerd meis!!blij te lezen dat alles goed gaat met jullie meisje!!
    O en niet plassen meis,brr hoop dat t na verwijderen cath beter gaat!

Ik nu ook ff druk druk maar zal vanmiddag ff proberen mn bevallingsverhaal te posten..

M21 nu jij nog!! Hoe voel je je meis?

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Hey meiden,

Ben ik weer even! De kleine man ligt nu ff lekker te pitten en papa is aan de poets dus mama beentjes omhoog en ff achter de laptop..

Alexanne ik had je mijn verhaal nog beloofd!
    Zal de korte versie geven haha

Nieuwjaarsdag net na de middag krijg ik wat menstruatie krampjes maar aangezien ik het huis had schoongemaakt en de kerstboom had opgeruimd dacht ik dat ik teveel had gedaan.
    Na het eten en douchen nog naar de familie geweest voor de nieuwjaarsborrel waar ik steeds meer en met name regelmatiger krampen kreeg. Ik had het niet zo door maar mn man zei meteen; zijn dat geen weeen? Ik nog zo zeggen; nee joh dan hang je in de gordijnen van de pijn.. Wij naar huis rond 17u en toch op de bank maar gaan timen, pijn werdt ook wel heftiger..En ja hoor de kramp kwam om de 3/4 minuten. Wij de vk gebeld en die kwam om 20u en ik had toen 4cm. Na nog even gedouched te hebben en de laatste spullen gepakt te hebben zijn we om 22u naar het kraamhotel gegaan waar de vk om 23u zou zijn. Om 24u had ik ruim 8cm en werden mn vliezen gebroken door de vk, om 1u had ik zo'n 9cm. Vk heeft me toen 1malig gecatheteriseerd (dan haalt ze de catheter er ook meteen weer uit als de blaas leeg is). Om 2u had ik dus ontsluiting en persweeen, fijn dacht ik ik mag persen!! Want o wat had ik een pijn,had rugweeen en wist niet meer hoe of wat (heb mijn man om een pan gevraagd zodat ie me knok out kon slaan) want wilde absoluut geen pijnbestrijding o.i.d. Hij luisterde natuurlijk niet :D. Afijn na 2u (4.08u) persen was ons ventje daar dus eindelijk, helemaal op eigen kracht op de wereld gezet..Wat een mooi moment was het toch toen ze hem op mijn buik legde,echt het mooiste moment van ons leven!! Mijn 1e vraag hierna was aan de vk; En wat is de schade? Toen ik haar blik zag wist ik genoeg..Toen vertelde ze dus dat ze dacht dat ik een totaalruptuur had (idd van vagina tot kringspier door en ingescheurd) en dat zij dat niet kon hechten. Dus ik weg bij mn mannen en door naar de verloskamer waar de gyn kwam kijken en ook die durfde me zo niet te hechten. Dus ik kreeg ok hemd aan en infuus en mocht door naar de o.k. Hier kreeg ik narcose en ben ik 3lagen diep gehecht. Hierna op de ic uitgeslapen (uitslaapkamer was nog dicht) ook gezellig wakker worden :x niet dus..
    Na dit avontuur mocht ik naar de kraamafdeling want mocht ivm bloedverlies en ruptuur niet naar huis. Eindelijk weer naar mn mannen! Ons mannetje deed het prima dus moesten 1 nachtje blijven voor mij.. Rn daarna dus lekker naar huis!

@Alexanne

Ik had geen knip omdat ze pas bij het "geboren worden" zagen dat meneertje een opgeslagen handje had langs zn hoofd. Ze hadden juist alles gedaan om scheur/knip te voorkomen. Ook met warme washandjes etc. tijdens persen.
    En nee hoor tijdens de geboorte niets gevoeld van die ruptuur, dat was pas na de o.k. Dus dat was een meevaller..
    Ook was hij wat zwaarder als verwacht ze dachten max. 3300 gram en hij was 3950.

Verder gaat het hier nu goed, erg wennen en spannend nu de kraam weg is maar zoals iemand hier al zei ook lekker om t huis weer alleen te hebben..Verder doet hij t volgens t boekje en genieten we vollop! Vanmorgen heel even met hem gewandeld,heerlijk!! Nog wel erg vermoeiend voor mij..Maar gelukkig is manlief nog deze week thuis dus die zorgt nu lekker voor mij!

Oke genoeg ego..

Alexanne;

Mooie naam ook meid, en erg druk dus nu met je 2 meiden!
    Red je het allemaal wel? Druk ook met de bv zo te lezen? Ik geef fv dus ik heb het ietsje relaxer.. D.ani komt nu overdag om de 3u en in de nacht om de 4u. Gaat vanaf vnvd naar de 6 flessen ipv 7 (poging tot)

M21;

Ligt je ukkie al vast? En heb je al de kriebels?

@Pandora/Deesje/Ellalala etc.

Hoe is het met jullie?

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Net huisbezoek gehad en wat een geluk had mijn eigen vk! Ze was overspannen maar pakt t alweer op haha!
    Maarja geen garantie dat ik haar heb met mijn bv.
    hele bevalling doorgenomen zelfs aan welke kant van t bed ik beval omdat ze rechts is. Balen voor mijn vent want dan lig ik aan zijn kant hihi! En controle gehad op mijn eigen bed fijn hoor.
    Baby is helemaal ingedaalt, ligt vast in mijn bekken en is nu al meer dan 3100 gram(schatting) dus ook vk hoopt dat t voor de 40 w komt :)

Mag vanaf 19 jan thuis bevallen maar savonds de 18e was ook goed haha. Mag ook in ons gewone bad bevallen en ook met een meter sneeuw lekker thuis heerlijk zo'n vk!!!

Nu morgen de kraam nog haha

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mooi bv verhaal Wen!! En onwijs jammer van je ok behandeling :( voor de rest was t zo mooi volgens t boekje!!!

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    alexanne...gefeliciteerd meid
    ben blij dat alles goed gaat :)

wen....ondanks je totaal ruptuur vind ik het een mooi bevallingsverhaal :)

19. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi hoi,

@Wen, leuk je bevallingsverhaal te lezen! Klinkt toch wel als heftig hoor, zeker die totaalruptuur. Hoe gaat dat nu inmiddels? Wanneer gaan ze de hechtingen eruit halen?
    En hoe is het verder met het kleine mannetje, gaat het goed? Lekker zo zonder de kraamzorg of mis je haar al??

@mw21, wow, komt al dichterbij nu he!!! En hoe was het kraamgesprek nog? FIjn dat het toch je eigen VK was, geeft toch weer een wat vertrouwder gevoel. Nog last van verdere kwaaltjes??

@Alexanne, hoe gaat het bij je meid? Klinkt wel als heftig dat je dochtertje zoveel komt voor drinken, wow! Heb ik hier niet gehad, Lilli sliep eigenlijk al vanaf het begin van 22.15 tot 4 uur door ... ze drinkt ook maar max een half uur. Voordeel is ook dat wij beneden slapen en mijn andere dochter boven, Lilli slaapt nog bij ons, dus als ze huilt wordt mijn andere dochter niet wakker. Maar nu huilde Lilli amper ... hebben twee avonden gehad dat het drama was tot half in de nacht, maar ben ze toen in de puckababy gaan leggen en dat gaf haar zoveel rust dat ze zo weer lekker in slaap viel. Nu is hij trouwens weer afgebouwd en slaapt ze in een normale slaapzak.
    Hoe is het lichamelijk verder met je? Lukt het plassen al een beetje? Balen dat je weer een catheter moest zeg!! Ik was zo blij dat het bij mij deze keer wel lukte ... vond je deze bevalling heftiger als de eerste of niet?

@Ellalalaa, Pandora, Tab: hoe ist met jullie? Hoe vinden jullie kids het fruithapje?? Hier nog niet zo'n succes, behalve op het KDV, daar eet ze het zo op, hahaha! En wanneer gaan jullie met groente beginnen, zag dat dat ook al vanaf 4 maanden mag?? Doe ik nog niet hoor, alles op zijn tijd, anders moet ze aan zoveel tegelijk wennen.

Verder alles ok hier! Lilli doet het erg goed op het KDV, fijn! Ze slaapt nu ook weer een aantal nachten door, hopelijk blijft dit zo. AFgelopen weekend was ik er zo klaar mee dat ik wou stoppen met de BV, dacht dat ze te weinig voeding kreeg, maar had de flessen overdag opgehoogd en sinds maandag gaat het weer goed. Misschien ook wel de 4 maanden sprong volgens het oei ik groei boek, dan denken de meesten dat de BV terugloopt, maar dat is niet zo ... afijn, we gaan nog ff door en zien wel hoe lang dit nog gaat!

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.743
    1.061
    113
    Hey Deesje..

Fijn dat je meisje weer beter slaapt,en fruithap wel op kv maar niet thuis? Vreemd is dat he? En ja regeldagen,ook weleens van gehoord dan maken ze een sprong in de ontwikkeling toch?
    Hier heerlijk,kraamzorg mis ik niet hoor mannetje maakt nu schoon etc dus ik kan nog ff 2daagjes relaxen..hij gaat zat weer werken helaas maar heeft over twee weken nog 4wkn waarin hij alleen vr en zat werkt dus dat is heerlijk!
    Hechtingen zijn zooo klote zijn er maar +- 35 of zo.. zijn oplosbare dus moet mn tijd uitzitten.. ben benieuwd wat de gyn van zn kunstwerk vind bij de co..

Alexanne
    druk druk meis.. eet je ukkie nog steeds zo vaak en lang? En al iets meer gewent aan 2 kids ipv 1?

M21

Hoe ist meis?laatste loodjes? Hou je t nog vol? Luxe hoor dat vk thuis komt kijken en co doet..hier doen ze dat niet,alleen strippen buiten spreekuur doen ze extra thuis..

Hoe gaat t met de rest?

Deel Deze Pagina