(nieuw) gestopt 3de week sept, wie nog meer??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jeannet 123, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Tab, balen dat het nu echt heeft doorgezet, maar ook wel weer fijn. Ik zou er voor tekenen nu dat het wil doorzetten bij mij!
    En ik had toen ook dat de ongi anders was, was ook veel heftiger altijd (veel buikpijn enzo).

Hier maar gewoon afwachten. Hoop idd dat dat het seintje is dat de ongi nu mag komen (of liever niet natuurlijk, hihi). Ben die klachten allemaal wel es beu nu!!!

2. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    @ Deesje, hoe lang zal het nog voor je duren. Vervelend zo, dat je niet weet waar je aan toe bent.

@ Tab, wat kan het een teleurstelling zijn, toch ongesteld worden... Dat had ik vorige week ook. Eerst zaterdag wat bruin verlies, zondag niets en maandag begon de vloed...
    Had heel duidelijk mijn eisprong gevoeld, dus goed geklust rond die tijd, maar helaas deze maand nog niet raak. Dit was nl. de vorige zwangerschap wel zo, gestopt met de pil, onttrekkingsbloeding en daarna niet meer ongesteld geweest.

Kan me nu ook niet meer goed herinneren wanneer de 'symptomen' begonnen. Voordat ik nl een test deed, voelde ik aan mijn lijf dat ik zwanger was. Dus vorige week bij ieder 'gek' gevoel, dacht ik... zal het nu zo zijn.
    Maar helaas, op naar ronde 2.
    Aan de ene kant vervelend dat het niet meteen raak was, maar even ontpillen is toch wel beter. Merk ook dat ik er enorm mee bezig ben. Proberen los te laten...

3. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    precies wat je zegt Marleen: proberen het los te laten...
    en dat is zo verdomde moeilijk als je niet weet wat voor maffe gedachten je lichaam allemaal maakt, al dan niet bewust. Maar goed, lichaam weet hoe het nu werkt en 28 dagen cyclus is wat mij betreft helemaal prima! op naar het volgende ei :)

4. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Marleen, 28 dagen, netjes hoor! Ik hoopte dat ook te halen, maar ben er al overheen, hihi. Dag 30 nu. Aan de ene kant hoop ik toch nog zwanger te wezen, misschen late eisprong en nu te vroeg getest? Maar aan de andere kant is het ook wel fijn om even te ontpillen en ongi te worden.
    Van mij mag die ongi nu wel komen hoor, ben er klaar mee (die zeurende buik!!).

Ja, en loslaten, das makkelijker gezegd dan gedaan ... ik had gedacht dat het met een brusje makkelijker zou zijn om het los te laten (is het ook wel ietsje), maar ben er nu toch wel veel mee bezig hoor!! Had ik niet van mezelf verwacht!

5. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    @Tab, vervelend om ongie te zijn, maar je lijf weet weer hoe het moet! Gaan we samen op naar ons volgende ei...:p

@Deesje, vond ik ook fijn hoor, gewoon 28 dagen. Toen ik de pil nog niet slikte had ik ook altijd een cyclus van 27/28/29 dagen. Dus mijn lijf weet weer precies wat hij moet doen, nu er geen hormonen meer in komen.
    En ze zeggen dat het beter is he, eerst ontpillen. Doe je dit niet (hoorde ik laatst) heb je een grotere kans op een tweeling...:$
    Kan me voorstellen dat je dat zeurende gevoel nu wel kwijt wilt, had ik ook. En toen zette het uiteindelijk door, hoe jammer ik dat ook vond

Nog even wat het loslaten betreft... De vorige keer was ik er helemaal niet mee bezig. We hadden toen zoiets van, we zien het wel, ook al duurt het een half jaar... Maar ja toen was ik meteen zwanger, dus het was nu wel een teleurstelling dat ik ongesteld werd. Had ook al testen in huis gehaald...;)
    Was nu ook al aan het bedenken over verlof/bevaldatum/kamertje... Dus moet echt even heel bewust zeggen... Het is niet de 1e keer gelukt, rustig aan!!!

Nu vanavond nog even op hyves gezeten en een vriendin is 2 weken geleden bevallen, als ik dan die foto's zie, krijg ik enorme kriebels (ook bij het zien van zwangere vrouwen/collega)

Waar ik ook wel over nadenk is over het feit dat ons mannetje met 35 weken en 2 dagen al is geboren. Vliezen braken met 35 weken... Hoe groot is de kans dat dit nog een keer gebeurd. Hij heeft uiteindelijk tot 37 weken (zwangerschapsduur) in het ziekenhuis gelegen. Dit vond ik echt een heftige tijd. De eerste week mocht ik (gelukkig) in het kraamhotel blijven, maar op een gegeven moment waren mijn uren op, dus moest naar huis. En dat is heel raar, je vertrekt midden in de nacht naar het zkh, met een dikke buik en komt ruim een week later terug, zonder kindje, zonder dikke buik. Heb die buik in het begin ook heel erg gemist. Als ik dan meiden om me heen hoor 'klagen' over die laatste weken, kon ik me daar helemaal niets bij voorstellen.
    Was echt aan het genieten van mijn vrije dagen (vakantie was al begonnen) verlof is uiteindelijk ingegaan nadat onze kanjer geboren is...
    Maar goed, we shall see.

We houden hoop, en zou het leuk vinden als we met een klein ploegje blijven om lekker over van alles en nog wat te kletsen. Heb in het begin wel eens meegekletst met de aug 2008 mama's, maar dat gaat daar zo hard, kan ik echt niet bij houden...

Dus misschien leuk om even iets meer over jezelf te vertellen:
    Ik ben dus Marleen, 27 jaar. Al 10 jaar een relatie, waarvan we er al 5 samenwonen. Sinds maart dit jaar verhuisd naar een koopwoning (ergens in Noord-Holland). We hebben een zoon, die geboren is op 11 juli 2008. Werk als juf in groep 3 voor 20 uur, de ene week op ma/di voor de groep, de andere week ma/di voor de groep en wo ICT-dag. Geniet daar enorm van, maar vind de dagen thuis ook heerlijk, vooral nu met onze kanjer, hij begint zoveel te praten en nieuwe woorden te zeggen.
    Van de week bijv. ben erg verkouden, dus flink aan het niezen. Hoor ik in ene 'zondheid mama'... Toen moest ik wel even slikken, hij wordt zo groot.... Maar was ook enorm trots, dat een jongetje van 2 gezondheid zegt als je moet niezen! :)

6. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik mag pas vrijdag testen

7. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik ben ook in de 3de week van september gestopt met anticonceptie, ik gebruikte de nuvaring. Ik ben wel steeds wat misselijk, heb een kort lontje en last onderin mijn buik, dus ik denk dat dat komt door het stoppen met de nuvaring. Gisteren of vandaag zou zo ongeveer mijn eisprong zijn, dus ook daar kan het van komen.
    Nu dus nog 2 weken wachten en dan kijken of ik ongesteld word, of dat ik een test kan gaan doen... :)

8. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi driekeerdaan, welkom bij het cluppie! dat korte lontje heb ik ook gehad, ben echt een aantal dagen een verschrikkelijke heks geweest hahaha.

En nu mijn ongi.... jeetje wat het ik dat gevoel ZO NIET GEMIST! pfffff pijn in me buik joh! wat een rotgevoel! zit de hele avond al met een warme deken op m'n buik. Maar kan me herinneren dat ik nooit zo lang ongesteld was, dus wie weet er binnen 2 dagen weer vanaf :)

En om mezelf nog verder voor te stellen in reactie op Marleen:
    Ik ben dus 29 jaar en woon in zuid-holland vlakbij Den Haag. Werk 36 uurtjes als managementassistent bij het rijk. Verder heb ik nu 2 en een half jaar een relatie die vanaf het eerste moment goed getest is. Na 3 weken bij hem ingetrokken, na anderhalf jaar samen een huis gekocht en compleet verbouwd met z'n 2-en. En ja, we zijn voor elkaar gemaakt en daar moeten meer exemplaren van zijn hahaha.

We genieten van elk moment van elkaar en een kindje zal erg welkom zijn. (en m'n moeder zeurt erom hahaha)

9. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Morning!
    Ik denk dat hier mijn ongi er ook aan zit te komen. Had stiekem wat getempt en vanmorgen was in flink gezakt. Teken dus dat ik ongi wordt! Aan de ene kant balen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn, komt mijn lichaam tenminste weer normaal op gang na de pil. Ik beschouw de nu komende ronde dan ook als ronde 1. Deze ronde hebben we ook maar wat aangerommeld. Maar goed, heb nog nix gespot in mijn broekje, dus tis nog ff afwachten. Maar de krampjes die ik nu (weer) heb, duiden er toch wel op.
    Mijn verhaal komt later wel ff, zit nu op mijn werk!

10. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,
    Marleen: welkom! wat leuk ik sta ook voor de klas en ben ook de ict-er op school! Ik werk nu nog wel 5 dagen maar.... dat gaat ook wel veranderen als het ons lukt om een kindje op deze wereld te zetten!
    Tab: Wel fijn om te weten dat alles gewoon nog werkt! Maar zou ook leuk zijn als het na 2 dagen weer klaar was he! Op naar een nieuwe ronde!

Deesje: En al eer duidelijkheid? Ik weet ook nog niet goed wat mijn gevoel zal zijn. Volgende week maandag moet ik ongesteld worden. Ergens hoop ik natuurlijk heel hard dat het wegblijft! maar ja het is ook wel fijn om te weten dat het allemaal met een normale cyclus werkt! (k ga ook maar uit van 28 dagen maar heb geen idee nog!)
    Ik voel nog helemaal niks! Niet van het ontpillen maar ook niet van eventueel zwanger zijn.

Liefs ellalalaaa

11. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Yep, heb duidelijk hoor meiden! Ben net ongi geworden. Cyclus nu dus 31 dagen. Ga deze ronde er helemaal voor, afgelopen ronde was eigenlijk meer een testrondje, hebben niet gericht geklust.
    Dus we gaan er helemaal voor!!
    @Tab, heb het gelukkig nog niet zo erg, maar kan nog komen natuurlijk ... ;) Hoop maar dat het snel over is, is ook niet mijn ding dit, hihi!

@Ellalalaaa, weer terug uit France??? Spannend nog voor je meis! En niets voelen hoeft ook niet altijd!! Ik hield dus ook 28 dagen aan, maar het werden er dus 31. Na stoppen weet je toch niet hoe je lichaam reageert op het ontpillen qua cyclus. Sommigen doen er wel 40 dagen over ofzo ...

ok, back to work ...

12. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    We moeten de mannen aan de hollandse pot zetten. Ik heb alleen een italiaan thuis zitten......

(bron: telegraaf)
    Hollandse pot goed voor vruchtbaarheid
    ROTTERDAM - Het eten van een balletje gehakt met groente en aardappelen is voor mannen erg goed voor de productie van zaadcellen.

Mannen die een dieet volgen van het typische Nederlandse voedingspatroon van aardappelen, groente en vlees, blijken een bijna tweemaal hogere concentratie zaadcellen te hebben dan mannen die dat dieet niet volgen.
    Dat blijkt uit een onderzoek naar de relatie tussen voedingspatronen en vruchtbaarheid, waarop Marijana Vujkovic hoopt te promoveren aan de Rotterdamse Erasmusuniversiteit, meldt Spits.
    Vujkovic onderzocht het voedingspatroon van 161 koppels die zich meldden bij de IVF-kliniek van het Erasmus MC. Bij mannen die regelmatig traditionele Hollandse pot eten, werden per millimeter sperma 62 miljoen zaadcellen gevonden, tegenover 37 miljoen bij mannen die er een ander eetpatroon op nahouden.

13. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    hahaha, laat ik morgen nou boerenkoolstamppot eten :D

14. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    goede morgen dames,
    wat een vies smaak die ijzersmaak in me mond zeg! ik heb het nooit gehad, ik ga morgen of overmorgen een test doen. vrijdag moet ik ongesteld worden. hoop van niet natuurlijk. ik ben wel heel erg bang voor teleurstelling.
    allemaal veel succes

15. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    @Sarahay, waarom zou je nu al een test doen en niet tot vrijdag wachten? die ijzersmaak kan ook komen door een aankomende verkoudheid of een griepje. Laat je niet gek maken hoor! sterkte ermee

16. sarahay

sarahay Lid

14 okt 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tab je hebt gelijk moet eigenlijk wachten tot vrijdag. trouwens ik ben een paar dagen verkouden hihi;). maar vandaag pas die vieze smaak.

17. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oloha,

Deesje- ik leef met je mee hoor. Je zit zo te wachten en elke dag lijkt wel een eeuwigheid te duren... Zo vervelend.

Marleen- we hebben veel gemeen! Ik woon zelf in Noord Holland en ben 26 jaar. OOk ik ben leerkracht basisonderwijs. Hierbij komt dat mijn dochtertje ook twee is...
    Daar weer bij...we gaan allebei voor de 2e hahaha.
    Echt heel grappig. Oh en de eerste x was bij mij ook meteen raak. Je gaat er dan toch vanuit dat de tweede keer ook zo zal zijn he...Ook ik fantaseer nu erop los en zoals je zei: doe het rustig aan...je maakt jezelf dan ook gek he..

Maarleen: wat je zegt probeer het los te laten...oh zo makkelijk he maar niet heus. Vind je ook de dagen voor de ongi voorbij kruipen?

ellalalaa: wanneer moet je ongi worden?

Nou jongens met mij hier rustig :)
    De pijn in mijn buik is weg. Heb wel andere vreemde dingen:
    -gevoelige tepels
    -ben op de een op andere dag allergisch voor de hond van mijn moeder! (in 1e zwangerschap kreeg ik op de een op andere dag hooikoorts!))
    -mijn psoriases vermindert aanzienlijk (had ik ook bij de eerste zw.schap)
    -kort lontje
    -last van duizeligheid.
    -vloei onzettend veel...

Allemaal vreemde dingen want tja zijn het syptomen? wie zal het zeggen?

Nou meide houd jullie op de hoogte!!

18. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai Alexanne, het klinkt inderdaad wel erg als zwangerschapskwaaltjes! Spannend!
    Welke groep geef jij les? Ikzelf werk in groep 5!
    Wanneer mag jij testen? Ik zou maandag ongi moeten worden (als ik uitga van 28 dagen!)

19. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Blijft toch nog spannend voor sommige meiden!!
    Hier ff een korte update van mezelf:

Ik ben 30 jaar, getrouwd en woon ergens in Zeeland. Heb een dochtertje van 11-02-2009, echt een superschatje!
    Ik werk als secretaresse/managemenassistente, 18 uur in de week. Bevalt errug goed, ben daarnaast lekker veel thuis voor mijn meissie! Bij mijn dochtertje was ik in ronde 5 zwanger. Heb eerst 2 rondes ontpild, dus waren we niet gericht aant klussen, daarna zijn we er helemaal voor gegaan. Dus ik verwacht nu eigenlijk weer ronde 5 ...
    Heel stom, maar ben eigenlijk ook wel blij dat ik nu ongi ben, in ieder geval weet ik dat mijn lijf gewoon werkt en ook wel ff goed om te ontpillen denk ik ... Ik zie dan nu ook de volgende ronde als ronde 1!

@Sarahay, ik ken dat niet hoor, die vieze smaak! Heb je dat nog steeds?

20. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Goedenavond allemaal...

wat is het ook spannend he... ik merk dat ik op alles let, elk pijntje, gevoel wat ik normaal niet heb, etc... Moet oppassen dat ik mezelf niet gek maak. ;) Zal toch nog minimaal 2 weken moeten wachten voor ik kan testen, of misschien ben ik dan wel ongesteld.

Wij hebben vanavond hutspot gegeten, was goed zo te lezen! ;)

Deel Deze Pagina