Dag meide, @wendy 399: oh nu begrijp ik t. Ga je er financieel ook op vooruit? Een nieuwe uitdaging is altijd goed vind ik... @m80: heb altijd respect gehad voor de mensen die in de zorg werken. Ik wilde vroeger graag op de kraamafdeling werken. Ik had net mijn MAVO afgerond en had geinformeerd wat ik nu moest doen. Ik wilde meteen beginnen met de opleiding HBOV. Eerst als tussenstap de verpleegkundigeopleiding gekozen. Jong, naief en niet voorbereid als ik was, begon ik vol enthousiasme aan de opleiding. Wat had ik mij daarop verkeken zeg!! Na drie maanden was de grootste afknapper: het aanbrengen van een catheter bij een mannenpop De volgende dag ben ik gestopt en wilde niet meer terug. Jaar later ben ik verder gegaan met SPW (welzijn) en later PABO. Nee zorg is niets voor mij Daarom des te meer ontzag voor de mensen die daar wel werken. Het is niet alleen lichamelijk zwaar maar ook geestelijk! Je hebt veel verantwoordelijkheid en krijgt niet altijd de waardering die je zou moeten krijgen! (zoals iemand die je uitlacht terwijl je helpt pfff) @Wendy 399: ja je wordt wel op de proef gesteld! Nog effe afwachten dan maar he... @Marleen- balen hoor en we leven echt met je mee!!! Laat t ons weten he vrijdag! @Deesje: al beter meid? Nou ga er weer vandoor! Mijn buikpijn is eindelijk vanmiddag gestopt en ook de pijn in mijn rug....nog niet ongesteld. Doe zaterdag weer een test. Dan ben ik een week overtijd...wat denken jullie? gr a
Hoi allemaal, ik ben er ook weer even. Gisteren een drukke dag gehad, gisteravond naar een concert, laat terug en vandaag de hele dag werken, dus ben blij dat ik nu rustig op de bank zit en ff lekker bij kon lezen. Forum werkt inderdaad een beetje verslavend , ben elke keer zo benieuwd hoe het met iedereen gaat! @Wendy; wat fijn dat je collega's lief reageerden! En nog steeds niet ongesteld of een positieve test... bah, balen joh! @Alexanne; jij dus ook aan het wachten... hopelijk heb je ook snel duidelijkheid! @M80; fijn dat je je dienst hebt kunnen ruilen en nu even rustig aan kunt doen! Is er niet iets of iemand die je kunt benaderen voor de problemen met je rug? Want dit is echt niet goed, volgens mij mag dat ook helemaal niet meer, zoveel tillen... Rust maar lekker uit! @Deesje; jij dus nu ziek... Bah, daar zit je niet op te wachten he. Fijn dat je dochtertje even naar je moeder kon vandaag. Beterschap!! @Ellalalaa; ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook naar de huisarts gegaan, ook omdat dat onverwacht was, en ik niet wist hoever ik was enzo. Zij was toen heel lief, heb fijn met haar gepraat (want hoe moest ik dat mijn vriend vertellen... we waren net 5 maanden samen...) en zij heeft me doorverwezen voor een termijnecho toen. Daarna ging ik pas naar de verloskundige. Denk dat het overal weer anders is... Ben benieuwd hoe je bezoekje morgen verloopt! @Marleen; ik duim heel hard voor je dat het vrijdag toch goed zit! Hier gaat het wel goed, vandaag de hele dag met mijn baas samen gewerkt, en hij was poeslief. Hij zei geen woord over hetgeen waar ik nog steeds zo kwaad over ben, dus ik heb nu besloten om daarover maar een afspraak met hem te maken. Waarschijnlijk heeft ie niet eens door dat ik zo boos ben, en ik moet het nu toch echt een keer kwijt. Nu gelukkig eerst weer 2 dagen vrij. Verder voel ik me ook wel goed, had van de week even wat buikpijn onderin mijn buik, maar dat is nu eigenlijk ook wel weer weg. Af en toe iets, maar niet overheersend. Ben eigenlijk wel vrij rustig, a.s weekend is mijn NOD, en heb me wel voorgenomen om ook echt tot mijn NOD te wachten met testen. Hoop dat dat me lukt...! Fijne avond allemaal!
nog effies met mij Word echt gek van onzekerheid hier...struun de sites af of ik iets kan vinden wat herkenbaar is... Had ik maar zekerheid! Moet morgen weer werken en ben er niet rauwig om...effe wat anders...aan de andere kant vond t ook wel lekker om uit te slapen weltrusten allemaal...
@Alexannne Hoe ist bij jou vandaag?Al een ongi gespot?Ik nog helemaal niet!!! Wordt er ook zo onzeker van,ben nu toch wel beetje ongerust of t allemaal wel werkt bij mij..Heb jij dit ook? Had jij nou al getest van de week?En nu doe je het zat weer las ik? Wat betreft mijn functie ga er ook wel wat op vooruit ja,geen bergen maar wel wat. @Marleen hoe ist meis?
vraagje; Ik stond vanmorgen in de winkel en wilde iets uit het bovenste schap pakken en ik wordt toch ineens een partij duizelig (zomaar uit t niets) en heb het nu nog steeds als ik met mn hoofd beweeg. Gisteren zag ik wel ff ook vlekjes/sterretjes maar dat was maar heel ff (te snel opgestaan dacht ik toen) Kan dit te maken hebben met het ontpillen?Of omdat mn ongi niet komt?Vanmiddag op t werk ff mn bloeddruk laten meten,voelt niet echt prettig namelijk.. iemand ervaringen/tips?
denk dat het door het ontpillen komt....had ik een paar weken geleden ook....ook op het werk bloeddruk gemeten, was toen gewoon goed
@wendy 399: ik had vreselijk last van duizeligheid de eerste pilvrije maand. Dacht ook echt dat het raak was die maand (denk t nog steeds maar denk dat de innesteling niet gelukt is ofzo. Ik had echt veel zwangerschaps symptomen) schijnt dat maar 20 procent van de bevruchte eitjes het lukt om zich goed in te nestelen- heb ik mij laten vertellen door een co-assistent. Maar goed, ja ik test zaterdag. Lees vaak dat als je een week overtijd bent je het zo goed als zeker weet omdat je HCG extra hoog is. Voel me alleen nog heeeeel erg moe. Gelukkig geen buikpijn of rugpijn. Alleen aan het eind van de avond... Nou jullie horen t nog gra
@ Alexanne; ik ben heel boos op mijn baas omdat er iets in mijn takenpakket gaat veranderen, en al mijn collega's weten dat al, behalve ik. En nu wilde hij met een rotsmoes mijn deel administratie vast in huis halen, maar daar ben ik dus niet ingetrapt. Maar hij heeft 't wel door, want ik negeer hem en hij doet poeslief en zeurt ook niet meer om die administratie... @Alexanne & Wendy; vervelend dat jullie nog niets weten! Het kan wel echt gewoon bij het ontpillen horen, alle klachten die jullie hebben, je lichaam is dan gewoon echt ff in de war. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid! Hier een lekker dagje gehad, rustig aan gedaan, vast wat cadeautjes ingepakt voor 5 dec., en geknutseld met m'n dochtertje. En nu maar eens even eten gaan koken. Deesje, hoe gaat het met je?
hoi meiden, Sorry voor late reactie, effe geen puf gehad om te reageren, was zó ontzettend moe! Gisteren lekker een dagje op bed kunnen liggen terwijl mijn dochtertje bij mijn ouders was, das wel fijn. Heb ook de hele dag met een kruik tegen mijn rugspieren aangelegen en lekker weggedommeld af en toe. Rond half 5 was ze weer thuis en kon ik weer aan de bak. Voelde me toen ook al wat beter, koorts was weg, was alleen nog slap en moe. Was vandaag dagje vrij, lekker hoor! Ging vanmorgen weer prima, al moet ik nog wel ff opletten met eten, mijn maag is nog niet zo sterk. Maar heb niet zo veel last meer, dus vanmorgen ff de stad ingedoken, nog wat leuke dingetjes gescoord en voor Sinterklaas wat cadeautjes in huis gehaald. Vanmiddag wat gerommeld in huis, es een grote ronde met de hondjes gelopen en nog ff lekker op bed gelegen. Net mijn dochter weer van het KDV gehaald, zo weer koken! Ga wel beetje mee-eten, je durft nog niet zo goed, maar dan krijg je weer zo'n vervelend honger-gevoel, bah! Volgens mij had ik gisteren ook mijn eisprong, had nare zijpijn, maar was niet echt fit om te klussen. Dus helaas, denk dat deze ronde dan niet echt benut is. Maar goed, je weet nooit ... Ff kort hoor: @Alexanne en Wendy, wat balen dat jullie cyclus zo lang is! Of misschien toch zwanger? Ik vind het knap dat jullie zolang wachten met testen (weer dan), ik zou geloof ik iedere dag doen, haha! En kan goed dat je na het ontpillen een cylcus heb van 40 (of langer ..) al hoop ik dat niet voor jullie natuurlijk ... En die duizeligheid had ik ook steeds, maar hoorde bij mij gewoon bij het ontpillen. Eigenlijk was mijn zw-schap net als bij Ellalalaa, voelde gewoon niet veel, wist gewoon dat ik zwanger was en deed 4 dagen voor NOD een test, posi! Dus al die klachtjes die ik altijd heb wijzen volgens mij gewoon op een ongi bij mij. Maar ja ... @Marleen, hoe ist met je meid? Houd je het nog een beetje vol? @Driekeerdaan, lekker rustig dagje gehad dus, heerlijk hoor! En die baas van jou lijkt me echt een grote eikel (sorry ...!). Oh, en dit weekend je NOD!? SPANNEND! Zal ff de lijst weer ergens van tevoorschijn halen, dan weten we weer een beetje hoe we ervoor staan, hihi. @M80, wat vervelend van je rugpijn, balen! Maar nu lekker paar daagjes vrij, heerlijk hoor, ff bijtanken! @Ellalalaaa, hoe is het met jou? Al een beetje bijgekomen van het grote nieuws?? Nog steeds klachtenvrij?? Heb ff de NOD weer lijst weer gepakt, wil je nog ff je uitrekendatum erbij zetten? En hoe zou het met de andere meiden zijn van wie de NOD al is geweest?? Heb nu dus ook weer vrij tot maandag, lekker! Hopelijk ben ik snel van dat virusje af (lees: kan ik weer alles snaaien ) en voel ik me niet meer zo moe. Vanavond weer The Voice (behind the scenes), dus weer lekker voor de buis!
mw21 - 23 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 28 oktober Wendy339 - 26 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 14 november Mimi29 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 3 - NOD 18 november Ellalalaa - 31 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 19 november Linaatje - 31 jaar -3e kindje - ronde 2 - NOD 22 november Slimpie- 29 jaar- 1e kindje- ronde 2- NOD 23 november Vlindertje77 - 33 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 23 november Driekeerdaan - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2 - NOD 28 november Appelsnoetje - 26 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 2 december Deesje80 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2 - ong 5 december m80 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 3 - NOD 8 december Tab - 29 jaar - 1e kindje - ronde 3 - NOD 9 december Marleen83 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2 - Zwanger - verm. uitgerekende datum 18 juli 2011 Ellalalaa - 31 jaar - 1e kindje - ronde 2 - Zwanger - uitgerekend??
@Deesje; fijn dat je weer opgeknapt bent! Naar is dat he, dat je dan zo misselijk bent geweest, ik durf dan ook nooit gelijk weer mee te eten... Maar ja, van dat hongergevoel word je ook weer naar, dus het moet wel... Jullie vieren ook sinterklaas? Wij ook, die kleine meid hier is helemaal enthousiast over het schoen zetten, ookal zit er soms alleen maar een lolly in ofzo, dan is ze weer dolgelukkig. En ja, dit weekend mijn NOD... Ik voel eigenlijk niet zoveel. Heel soms wat lage buikpijn, maar verder niet. Ben ook vrij rustig, denk dat ik het zo wel volhoud om tot het weekend te wachten met testen.... Hoop ik... Vind het wel spannend! En ja, die baas van mij is inderdaad letterlijk EN figuurlijk een grote eikel...! Maar heb uit betrouwbare bron vernomen dat er misschien e.e.a. gaat veranderen, dus ga nog maar even niet uit mezelf weg...
@Driekeerdaan, ja, dat honger-misselijk gevoel is echt vreselijk! Je durft nog niet veel mee te eten (of alles), maar aan de andere kant word je weer beroerd als je weer niets eet?! Altijd drama na zo'n virus, haha! Maar goed, komt ook wel weer goed. Oh ja, is er nieuws op het werkfront?! Gaat hij misschien wel weg??? Dat zou dan toch wel de oplossing zijn he!! Idd dan nog maar ff wachten ... En we vieren hier ook Sinterklaas, maar niet al te groots nog hoor. Ze snapt het toch nog niet. Maar wil wel wat cadeautjes geven, is toch wel erg leuk om te doen! En alleen wat lage rugpijn nog, spannend hoor!!! Ik heb eigenlijk geen idee wanneer mijn NOD is, kan dus rond 5 december zijn, maar ook later als mijn cyclus weer 31 dagen is. Worden weer stressy tijden ha ha ha! En misschien als je zo rustig bent, misschien is het dan wel zo ...! DUIM DUIM! Ok, moet nu echt de tafel ff dekken!
@Deesje; hopelijk is je maag snel weer wat rustiger, bij mij duurde het zo'n 3 dagen en toen durfde ik weer alles te eten. Ging ook gewoon goed. Vaak, als het je lekker smaakt, gaat het ook wel goed. Hoe oud is jou dochtertje? Mijn dochtertje is van mei 2008, dus nu 2 1/2. We hebben haar verteld dat sinterklaas een meneer is die alle kinderen heel lief vindt, en dat hij in Spanje woont en met de boot hierheen komt, etc. Gewoon een simpel verhaaltje, maar ze vertelt het zelf steeds na, haha, bijdehand joh...! Wel heel leuk, weet het nog zo goed dat ik het vroeger zelf ook zo spannend vond enzo. Onze ouders en mijn oma's komen op 5 december, maar het gaat voornamelijk om de kids, want de dochter van mijn man is al wel 10, maar die cadeautjes blijven natuurlijk superspannend! Wij willen de kerst dit jaar rustig houden, en dan hebben we het nu alvast gehad, hihi. Ik ben inderdaad nog erg rustig, heb al wel testen in huis, maar ik laat ze maar gewoon liggen... Vond het ook al vreemd, haha... Maar ik durf niet te veel te hopen, wil niet zo teleurgesteld zijn als het niet zo is. Gewoon maar afwachten dus... En nu weer snel The Voice verder kijken!
Hoi Hoi, @ Deesje: Fijn dat je je weer wat beter voelt Deesje! En wat goed dat je de lijst weer even boven water hebt gehaald. mw21 kan er wel af denk ik. Die ging een huisje kopen geloof ik! Enne... ik zal voor je "duim duim" doen!! @driekeerdaan: Spannend dat er dingen gaan veranderen. Kan het ook positief voor jou uitpakken? Vieren jullie uitgebreid Sinterklaas? Vandaag ben ik langs de huisarts geweest. Die was heel vriendelijk en heeft inderdaad gezegd om contact op te nemen met Verloskundige! (dat maakt het helemaal zo echt allemaal) Het was ook de eerste keer dat ik hardop tegen iemand heb gezegd: Ik ben zwanger. Ze heeft meteen wat eerste vragen kunnen beantwoorden. Was wel prettig. Heb nog niet echt klachten. Wel heel veel afscheiding en wat steken in mijn buik aan de linker kant. Schijnt normaal te zijn! @marleen: We blijven aan je denken hoor! Ik kruip lekker mijn bedje! met de laptop!
@Ellalalaa; wat fijn dat de huisarts al wat vragen heeft kunnen beantwoorden! Apart is dat he, om te zeggen dat je zwanger bent... Dan is het ineens heel echt zo... Heb je al een afspraak met de verloskundige? Op mijn werk wordt een bedrijfsanalyse gedaan, dat is al een tijdje bezig, maar omdat mijn baas niks afmaakt, dachten we dat dat toch wel weer over zou waaien. Terwijl ik eigenlijk dat dat ook wel positief kon uitpakken, iemand van buitenaf die alles eens objectief bekijkt... Want mijn baas communiceert dus totaal niet, dus het werd bij ons een beetje ieder voor zich... Nu hoorde ik uit betrouwbare bron dat er waarschijnlijk te veel personeel is, en dan kan het zo zijn dat er mensen uit moeten. Nou, als ik eruit moet, dan mag ie me een enorme oprotpremie betalen en dan ga ik graag weg! Want ik wil dus eigenlijk toch al wat anders... Snap je? Dus ik wacht nog even... dan maar ff doorbikkelen tot de uitslag bekend is.
@Ellalalaaa, wat fijn dat de HA wat vragen voor je kon beantwoorden! Is toch wel raar om het dan ineens tegen iemand te zeggen he, spannend! Ik heb toen de HA niet eens gebeld, heb bij 5 weken meteen de VK gebeld en pas later de HA om te informeren dat ik zwanger was. Ga ik nu weer zo doen, mocht het zover zijn. Wanneer zijn jullie van plan het de ouders e.d. te vertellen? En die steekjes e.d. horen er idd bij! Ik kreeg op gegeven moment echt bandenpijn, was nog nooit zoveel naar de wc gegaan om te kijken of het toch geen miskraam was ... wat een stress dan weer! @Driekeerdaan, oh, zit het zo met je werk. Dan zou ik ook nog ff doorbikkelen en wachten tot er duidelijkheid is. Beter een oprotpremie krijgen dan zelf net te vroeg opstappen. Wel spannend en onrustig dan allemaal zeg. Hihi, wat leuk van je dochtertje! Ze gaat het dan nu echt een beetje begrijpen he? Mijn dochter is van februari 2009, dus wordt strax 2. Snapt er nog niet veel van, al zingt ze de liedjes wel mee enzo. Ik geloof dat mijn ouders een keukentje voor d'r hebben gekocht, vindt ze fantastisch, dus kan ze mooi gaan koken voor ons Echt spannend weer voor je meid! Ik zit nu ook officieel weer op het wachtbankje, al kwam mijn ei volgens mij net tijdens de buikgriep, dus ik verwacht deze ronde eigenlijk niets. Ach ja, tis ook nog maar ronde 2, bij mijn dochter wast ronde 5, dus heb nog ff te gaan, hihi. Moet zo ff naar de garage met de auto, moet worden gekeurd. Daarna rijd ik ff door naar mijn vriendin, gezellig weer bijkletsen en kunnen de kids samen spelen. Vanmiddag nix op de planning (nog) staan, beetje nog rustig aan doen. Gisteravond ineens zere keel, gaat nu ook weer beter, maar is nog niet helemaal weg. Rotvirus!! Eten gaat ook weer beter, heb ook weer zin erin en sta er ook niet meer bij stil dat ik dan last van mijn maag krijg. Gelukkig ist dus weer over! @Marleen, hoe is het met je meid? Morgen de grote dag he, spannend hoor ... voel je je goed?
@Deesje; fijn dat het weer beter met je gaat! Het is inderdaad een rotvirus, ik heb nu pas weer het idee dat ik er wel weer helemaal tegenaan kan, heeft toch weken geduurd. Hopelijk ben jij er eerder vanaf! Misschien was het wel voldoende dat je in de dagen voor je ei wel geklust hebt? Schijnt dat zaadjes erg lang kunnen overleven... Hier vandaag toch een test gedaan... Was zo nieuwsgierig. Niks te zien natuurlijk... Maar dat kan nog alle kanten op, dus nu maar wachten tot het weekend. Dit was er nog 1 van Mat Care, maar ga zaterdag maar gewoon een Clear Blue kopen, vind ik toch betrouwbaarder. En dan zondagochtend testen... Of niet, als ik toch ongesteld word...
@ deesje...fijn dat je weer wat bent opgeknapt meid hier was het heerlijk een paar dagen niet werken...nog wel last van mn rug, maar minder dan een paar dagen geleden. Morgen maar een korte dienst en dan lekker heel het weekend vrij ben net lekker wezen shoppen met mn moeder lekker veel gekocht ik had overigens eergisteren een dikke klodder ( sorry voor de details ) roze slijm....daarna niks meer van gemerkt Iemand enig idee wat dit kan zijn, kan dat met een eisprong te maken hebben Tijdens een innesteling kan je dat wel hebben, maar da's nog te vroeg, toch? of kun je dit tijdens een bevruchting dit ook hebben?
@M80; het schijnt dat dat ook met een innesteling te maken kan hebben... Maar helemaal precies weet ik het ook niet. Fijn dat het met je rug weer wat beter gaat!